censuur uitbreiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:01

gewoon negeren werkt het best. ik zeg zo vaak jezus ofzo, bijvoorbeeld bij verbazing ofzo.
ben zelf niet zo gelovig.
Maar in de trein, stamp ik liever die schreeuwige rot kindjes neer die op die overdreven christelijke school zitten, dan die lager opgeleiden die een keer jezus zeggen...
die christelijke harde muziek etc in de trein, weet niet wat jij erger zou vinden.

okee het gaat hier over hoe het op bokt gaat, maar ik denk dat je er maar overheen moet lezen.

en over niet poedersuiker zeggen bij kinderen in de buurt, horen ze het niet van een volwassene, horen ze het wel op school :)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:09

Brainless schreef:
Moon schreef:
Ik heb een idee! :)*
Forget about the censuur!
Laten we allemaal gewoon wat toleranter wezen en onszelf minder ergeren aan wat anderen doen.
Als het woord Jezus ergens staat, dan kunnen we daar ook gewoon over heen lezen.

Dus degene die vloeken vervelend vind, moeten zich aanpassen.
En wat geldt er dan als regel voor degene die vloekt?

Degene die vloeken vervelend vind, die past zich aan door er niet een huge probleem van te maken.
Degene die vloekt, die past zich aan door op zijn woorden te letten.
Problem solved :)*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:12

Gulpje schreef:
Asyaa schreef:
Ik doelde meer op de temknop dan op het whatever.

Je hebt gelijk. Ik geloof ook niet dat de mods dat soort dingen gaat censureren.

Dat weet ik niet. Toen ik nog lid van de BC was ben ik wel eens aangesproken op een post achter de schermen waarin ik de afkorting GVD gebruikte (ofzoiets).
Als iemand zich er echt aan stoort denk ik wel dat ze je vragen om daar een beetje rekening mee te houden.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:45

Moon schreef:
Nouja, als we dan toch gaan censureren.
Potverdorie, potver, potverdomme = afgeleid van appelflap
Jeetje, jeetje mina, jee = is afgeleid van jezus
Gos, gossie = afgeleid van God

Wat dat betreft kunnen we het woord suiker ook wel gaan verbannen, want mijn vriendin van mij heeft suikerziekte.
En En En...
Nee ik hou op..

Dit is wel degelijk gecensueerd?
Tenzij potverdorie echt is afgeleid van appelflap?

Inwonderland

Re: censuur uitbreiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:49

dat is vanelkaar afgeleid.
Wij hebben ooit delen uit onze groep 8 musical geschrapt i.v.m dat soort woorden en o jee werd veranderd in o nee want dat noemen ze verbasterde vloeken.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:16

g*dverdomme is dus al censuur, voor alle mensen die vinden dat de ts maar tegen vloeken met god moet kunnen ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:17

Ik kwam er dus pas recentelijk achter dat jeetje van Jezus afgeleid is. Ik kreeg op mijn oren van een ouder persoon. :o

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:22

Ik kom van een klein dorpje op de veluwe, het middel punt van de bible belt zeg maar, ik heb dat soort dingen nooit mogen zeggen op school. Vind het dan ook niet moeilijk om niet te vloeken.

Om het censuur verhaal nog mooier te maken, ik heb bijbaantjes gehad waar je als je vloekte grote kans had op ontslag... Omdat klanten die je hoorden vloeken niet weer wilden komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:23

Iris82 schreef:
Ik kwam er dus pas recentelijk achter dat jeetje van Jezus afgeleid is. Ik kreeg op mijn oren van een ouder persoon. :o

maar als jeetje al niet meer mag... Ik trek mijn eerdere woorden in: Maak liever een lijst van woorden die wel mogen. Denk dat je sneller klaar gaat zijn dan. :?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:24

Moon schreef:
Nouja, als we dan toch gaan censureren.
Potverdorie, potver, potverdomme = afgeleid van appelflap
Jeetje, jeetje mina, jee = is afgeleid van jezus
Gos, gossie = afgeleid van God

Wat dat betreft kunnen we het woord suiker ook wel gaan verbannen, want mijn vriendin van mij heeft suikerziekte.
En En En...
Nee ik hou op..

dat heb ik dus ook, maar de naam suikerziekte is eigenlijk ook nog een scheldwoord voor degene die het hebben (geen zin om uit te leggen en ik zeur er niet over, mij maakt het niets uit. vind het rotter dat ik die ziekte heb dan hoe mensen het noemen.

cutie_lover schreef:
g*dverdomme is dus al censuur, voor alle mensen die vinden dat de ts maar tegen vloeken met god moet kunnen ;)

dat is vind ik veel meer een vloek dan jeetje mina of jezus mina. G*dverdomme gebruik je alleen als vloek, jezus niet :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:37

Barmat schreef:
Overigens is het "appelflap niets anders dan de verbastering van "God, verdoem mij" en heeft in die zin een geheel bijbelse betekenis :)

Een oud-collega van mij was zeer christelijk maar kon zich niet storen aan GVD.

Ze zij altijd..tja je zegt God verdoem mij,...nou als dat is wat je wil...

Vond hem altijd wel sterk :D

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:45

Remy schreef:
Dus jeetje mina is ook een scheldwoord?

Dat hoop ik toch niet :Y)

En trouwens, ik vind dat je in een huiskamer topic best eens een scheldwoordje mag gebruiken.
In de algemene fora vind ik het niet echt nodig.
Mijn censuur staat ook uit, kan er we'll tegen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:49

Ik vind de censuur ook irritant. Zit ik een topic te lezen staat er ineens een woord dat ik niet kan plaatsen. Ik ken de oorspronkelijke woorden niet. }:0

Zelf vind ik het wel meevallen met het gevloek op Bokt. Maar ik kan me voorstellen dat als je er gevoelig voor bent dat het heel storend is. Ik vind woorden als bijvoorbeeld een vrouwlijke/mannelijk geslachtdeel met een * er tussen, ook op die manier nog steeds grof. Maar nog meer censuur zou ik heel betuttelend vinden.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:50

Procent schreef:
Ik heb niet heel het topic gelezen. Maar misschien een idee voor Bokt een functie maken dat je zelf woorden in kan geven die hij dan censureert?

Probleem opgelost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:53

Durf jij bart te gaan vertellen dat hij ook nog even dit moet maken? _O-

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:55

succes, zal die niet leuk gaan vinden vrees ik voor jullie :+

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:56

Mja, misschien wel een idee? Zou vast toch wel allang bestaan? :+

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:05

_Hedwig_ schreef:
Ik kom van een klein dorpje op de veluwe, het middel punt van de bible belt zeg maar, ik heb dat soort dingen nooit mogen zeggen op school. Vind het dan ook niet moeilijk om niet te vloeken.

Om het censuur verhaal nog mooier te maken, ik heb bijbaantjes gehad waar je als je vloekte grote kans had op ontslag... Omdat klanten die je hoorden vloeken niet weer wilden komen.

Moeten ze niet bij ons in het bedrijf wat komen eten/drinken...
Me baas is nog het ergste van iedereen en de ziektes vliegen om je oren :Y)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:06

@ Specials, bij ons mag er ook niet gevloekt worden.. Als jij een extreme vloeker bent zul je er ook niet extreem lang werken.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:40

cutie_lover schreef:
@ Specials, bij ons mag er ook niet gevloekt worden.. Als jij een extreme vloeker bent zul je er ook niet extreem lang werken.

Daarom ben ik blij met mn werk :D Ik ben zelf in het echt nogal een flapuit, Op internet kan je het nog nalezen ;) ..
Bij ons vloeken we allemaal wel, Maar me baas is echt het ergste }:0 , Als je bij ons niet vloekt, Rookt, Drink en een grote bek heb ren je snel huilend weg }>

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:43

leuk werk heb jij specials, klinkt opzich wel gezellig maar of het nou het beste is :P

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:51

NatasjavE schreef:
Barmat schreef:
Overigens is het "appelflap niets anders dan de verbastering van "God, verdoem mij" en heeft in die zin een geheel bijbelse betekenis :)

Een oud-collega van mij was zeer christelijk maar kon zich niet storen aan GVD.

Ze zij altijd..tja je zegt God verdoem mij,...nou als dat is wat je wil...

Vond hem altijd wel sterk :D

Ik snap eerlijk gezegd niet zoveel van het soort gelovigen dat zo nodig voor hun geloof op moet komen. Als mensen vinden dat vloeken om welke reden dan ook niet kan, dan vloeken ze niet heh.

Maar geen opgeheven vingertjes naar mij of anderen graag, waarschijnlijk doen diezelfde gelovigen ook wel het een en ander wat ik niet vind kunnen of waaraan ik mij stoor.
Zolang dat binnen het wettelijke valt, zal ik er ook mee moeten leren leven.

Bovendien heb ik altijd het idee dat vooral een bepaald star en onverdraagzaam soort gelovigen zich aan zulke dingen storen.
Ik geloof (uhuh) niet eens dat God of een god zelf zich aan zulke dingen zou storen, want in dat geval zou het toch wel een kinderachtig, kleinzielig godje zijn en met zo een wens ik toch al geen rekening te houden.

Dan maar het vagevuur. :Y)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 00:11

randalinpony schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet zoveel van het soort gelovigen dat zo nodig voor hun geloof op moet komen. Als mensen vinden dat vloeken om welke reden dan ook niet kan, dan vloeken ze niet heh.

Maar geen opgeheven vingertjes naar mij of anderen graag, waarschijnlijk doen diezelfde gelovigen ook wel het een en ander wat ik niet vind kunnen of waaraan ik mij stoor.

Bovendien heb ik altijd het idee dat vooral een bepaald star en onverdraagzaam soort gelovigen zich aan zulke dingen storen.
Ik geloof (uhuh) niet eens dat God of een god zelf zich aan zulke dingen zou storen, want in dat geval zou het toch wel een kinderachtig, kleinzielig godje zijn en met zo een wens ik toch al geen rekening te houden.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden! _/-\o_
AMEN dus!! :D

Joyce900

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 01:07

Overdrijven is ook een vak. Ik vind het niet nodig om om de drie woorden Gerrit van Dijk te zeggen, maar als Jeetje en Mina al niet meer mag, is dat spijkers op laag water zoeken.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:40

randalinpony schreef:

Ik vind dit een respectloze reactie. Als jij God zou zijn en jij de wereld gemaakt hebt, en jij alles bestuurd op de wereld, en een groot deel van mensen luisteren niet naar je, en ze vloeken (en vragen dus aan jou of ze dood mogen gaan), zou jij dat als God zijnde leuk vinden? Ik denk het niet!
Bovendien denken veel mensen er niet bij na dat ze bij hun vloek eigenlijk vragen of ze 'verdomd' mogen worden, wat nog het raarste is.
Edit: jij gelooft natuurlijk niet dat God de mensen en de wereld dan heeft gemaakt, maar voor anderen die dit wel geloven is jou reactie echt niet te begrijpen (dat God vloeken niet erg zou vinden).
Vandaar mijn reactie ;)

Ik kan me goed voorstellen dat de TS zich ergert aan vloeken, maar het voorbeeld wat ze eerst noemde vind ik nog wel gaan (... mina enzo).
Dit soort dingen zijn toch moeilijk te filteren, en ik weet dat de ergste vloek enzo al wel gefilterd is.
Alleen dan moeten mensen bijvoorbeeld niet het woord maar dan met een sterretje gaan plaatsen. :)

Het komt trouwens over alsof het raar is dat mensen vloeken vervelend vinden, maar het was/is ook bij de wet verboden én er zijn genoeg mensen die wel net taalgebruik kunnen gebruiken zonder te moeten vloeken enz. ;)