Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kohtje schreef:Als een bv 12 jarige reageerd die zelf nog een b proefje rijd en die gaat vertellen dat de aanleuning beter moet door zo en zo te doen dan neem ik dat niet serieus.
kohtje schreef:Dat denk ik dus wel. Paardensport is niets iets wat je uit een boekje leert (vind ik) maar wat je ervaren moet hebben.
Als een bv 12 jarige reageerd die zelf nog een b proefje rijd en die gaat vertellen dat de aanleuning beter moet door zo en zo te doen dan neem ik dat niet serieus.
kohtje schreef:FaberSmid schreef:Dus, is dat verboden? Mogen die allen verafgod worden? Mag men geen bemerkingen over professionals geven?
Nee verafgoden niet maar ze rijden niet slecht. En ja iemand die nog geen eens een B proef kan rijden vind ik niet geloofwaardig kwa commentaar.
kohtje schreef:Ik ben nog nooit een kind tegen gekomen die iemand die z of hoger rijd zinnig advies kan geven. Voor paardrijden heb je in mijn ogen rijervaring nodig en niet alleen rondhobbelen op bv een manege.
russel schreef:Goed rijden is paardvriendelijk rijden, daar zit wat in. Maar alles in harmonie, zachte hand, stabiele onstpannen zit, nette rustige hulpen, dat zul je niet bij een beginner aantreffen.....want dat goed krijgen, kost al jaren werken aan je zelf.
Heino schreef:russel schreef:Goed rijden is paardvriendelijk rijden, daar zit wat in. Maar alles in harmonie, zachte hand, stabiele onstpannen zit, nette rustige hulpen, dat zul je niet bij een beginner aantreffen.....want dat goed krijgen, kost al jaren werken aan je zelf.
Misschien tref je het niet snel aan, maar betekent dat ook meteen dat iemand die dat zelf nog niet voor elkaar heeft geen feedback op een ander kan geven??
FaberSmid schreef:Excuses maar een gp ruiter kan wel degelijk slecht rijden en een beginner of amateur goed rijden. Het gaat om de wijze van rijden met de gradatie paardvriendelijkheid, ruiterlijkheid en uitvoering bijvoorbeeld. En niet dat de show belangrijker is dan de uitvoering.
Heino schreef:Pashon, ik heb ook gereageerd op dat Vosje topic van Maaike (maar kan mijn reactie niet meer vinden) waarin ik zei dat ik vond dat hij wat krap in de hals liep en dat ik hem liever uitgeschoven zag, iets in die richting. Kreeg ik de wedervraag waaraan ik dat dan zag. Antwoordde dat hij spieren in zijn hals aanspande die hij niet aan hoort te spannen. En toen had ík het gedaan. Want ze leste bij die en die bla bla dus die zouden het vast beter weten. Prima, mijn excuses dat ik geen geweldig uitlegwonder ben maar respect was daar ook ver te zoeken.
Maar denk zelf dat dat ook kan komen doordat je dus niet weet
hoe iemand iets precies bedoelt, je mist nuances van intonatie en dergelijke. Maar dat soort reacties beletten mij wel om met iemand mee te denken ja.
FaberSmid, ik vind het top hoe je omgaat met feedback en zie je dat extra aandacht aan je schrijfstijl besteed, top!
Als toevoeging op de "wanneer mag je feedback geven?" discussie: ik vind het ook erg irritant wanneer er leeftijden, beroepen etc. bijgehaald gaan worden. Je zou bijna je profiel volledig leeg laten om dat soort dingen te voorkomen.
Janine1990 schreef:Ik denk dat Heino wellicht in de war is met een ander topic hoor... Het zal alleen, gezien jouw topic, best banketstaaf overkomen. En dat kan ik helemaal begrijpen.
ikkeweer schreef:FaberSmid schreef:Excuses maar een gp ruiter kan wel degelijk slecht rijden en een beginner of amateur goed rijden. Het gaat om de wijze van rijden met de gradatie paardvriendelijkheid, ruiterlijkheid en uitvoering bijvoorbeeld. En niet dat de show belangrijker is dan de uitvoering.
Wauw, eindelijk iemand die het snapt...