kinderen op bokt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:39

@ mistid : daar staat me ook nog wat van bij inderdaad :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:39

die heb ik idd ook gelezen..

billionache

Re: kinderen op bokt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:42

@ Lovely : serieus genomen? het gaat erom dat de 'eigenwijze jeugd' zoals jij het omschrijft op een fatsoenlijke manier hun mening kan uiten hier, en niet meteen wordt afgekraakt omdat ze te jong zijn (op een mening geven staat geen leeftijd toch?) of ze geen ervaring hebben etc. Jouw reactie verklaart ook niet waarom sommige achtienplussers zo sarcastisch en afbrekend reageren op sommige 'pennytopics' :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:49

Maar hoe vaak lees je niet een titel in de trand van: SPOED, wil het NU weten? Of SPOED, paard heeft koliek, wat nu?
Waarop dan steevast het antwoord komt: bel de DA, en wat doe jij op dit moment achter bokt als je paard ziek is?

Ik kan me voorstellen dat oudere bokkers bij het lezen van een topic zoals die van dat meisje dat door haar ouders naar binnen werd gestuurd toen de trailer in het water lag, in de eerste instantie ook zoiets hebben van: hoor jij niet bij je paard te zijn, of op zijn minst de DA te bellen?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:58

Persoonlijk zit hte voor mij niet in de leeftijd maar vaak in het antwoord.
Als iemand advies vraagt in een topic, dit krijgt en dan vervolgens kwaad wordt omdat deze dat advies krijgt, tja, dan moet je het niet vragen. Vaak zijn dit jongere meiden (nee, ik zeg niet dat het daardoor komt) die gewoon graag gelijk willen hebben.
Leeftijd is toch iets aparts. Pas met ervaring krijg je wijsheid en ik merk dat zeker in mijn eigen leeftijd.
En iemand die 10 of 20 jaar ouder is als mij en meer levenservaring heeft dan mij, die zal vaak ook denken, wat een puppy is het nog dat ze dat soort dingen zegt.
Soms zijn reacties en ideeen nou eenmaal leeftijdgebonden. Maar dat wil niet zeggen dat die uitgangspunten op voorhand al fout zijn. Maar soms voor een ouder iemand gewoon als TE simpel worden opgevat. En het is juist die simpele kijk op het leven (ik zeg niet dat alle jongere die hebben) die het allemaal juist zo leuk en spannend maken.
Of je iemand niet serieus moet nemen om zijn leeftijd is voro mij geen vraag. Leeftijd heeft er totaal niets mee temaken, maar ik denk dat het meer het gebrek aan levenservaring is wat het probleem geeft.
Maar er zijn idd wel wat jongere hier op bokt waar ik altijd weer om moet lachen. Vaak zijn het ook dezelfde typjes die iets zeggen en je niet eens naar hun profiel hoeft te kijken om te raden hoe oud ze zijn en hoe beperkt in levenservaring. Maar er zijn er ook genoeg die het zo bij het rechte eind hebben en je verbaast bent dat dat uit de handen (tja, het is getypt) van zo een jong persoon komt.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:55

LecyTinker schreef:
Pas met ervaring krijg je wijsheid en ik merk dat zeker in mijn eigen leeftijd.

Precies, dus eigelijk zegt leeftijd nog niets. Want als 15 jarige kan jij al vanaf je 4e op een pony hobbelen en kan je paard alle vormen van koliek, mok enz. hebben gehad waardoor je ervaring hebt opgedaan.

En kan je 40 zijn, net een jaar een eigen paard hebben gehad zonder problemen waardoor je dus minder ervaring en wijsheid hebt opgedaan.

Ik merk het zelf ook, ik heb niet overal verstand (zeker niet :+) maar ik weet weer redelijk veel van mok, hoefbevangenheid en zomerexceem. Omdat onze paarden hier veel last van hebben (gehad). Hierdoor kan ik iemand makkelijker nuttige tips geven over smeerseltjes ze kunnen proberen tegen mok (aangezien ik werkelijkwaar alles al heb gehad :D)

Wat ik dus eigelijk probeer te zeggen is dat iemand die over het algemeen weinig/minder verstand heeft van paarden, toch soms nuttige reacties kan plaatsen ogeacht zijn/haar leeftijd, wat ook weer een stukje ervaring is zoals lecy al zei ;)

Wat ik wel grappig vind om te zien is dat ik hier een paar jaar geleden op het forum altijd mijn gelijk wou halen, en dat ik nu door de jaren heen geleerd heb het soms maar gewoon te laten.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:45

Ik had ook een tijd geleden een topic geopend, van toen ik net in de gevorderde groep zat op de manege en op een moeilijkere pony dan die random manegepony's had gereden, kreeg ik een PB van een 39 jarig wicht dat zei dat haar kind van 8 nog volwassener was dan mij etc, etc, het komt erop neer, dat ik niet eens mag blij zijn en mijn verhaal van mijn blijheid ( := ) op bokt mag zetten of ik krijg van die reacties als, 'man wat ben jij een klein kind zeg!' of 'staat je leeftijd wel juist in je profiel?' Echt mensen, GET A LIFE! Sorry :') Frustraties :P

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:53

Amber7777 je bent toch ook nog een kind :')! maar ik denk dat, dat vrouwtje van 39 toch echt beetje te veel eigendunk over de eigen dochter heeft _O-. Ach soms heb je gewoon van die dingen dat je niet lijkt op je eigen leeftijd! of dat je blij bent of wat! nou en come one beetje leven houden in de wereld hoor :P

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:14

maar dan is mijn vraag, waarom zijn de jongere zo aangesproken als ze op hun leeftijd worden aangesproken?
En waarom moeten de oudere bokkers onder ons nou altijd hun leeftijd in de strijd gooien?

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:19

melissaxx94 schreef:
Amber7777 je bent toch ook nog een kind :')! maar ik denk dat, dat vrouwtje van 39 toch echt beetje te veel eigendunk over de eigen dochter heeft _O-. Ach soms heb je gewoon van die dingen dat je niet lijkt op je eigen leeftijd! of dat je blij bent of wat! nou en come one beetje leven houden in de wereld hoor :P

Haha ja oké, ik ben nog een kind maar daarvoor hoef ik toch niet als minder beschouwd te worden? Ik bedoel, als ik blij ben, waarom moet íedereen hier op bokt dan altijd er proberen voor te zorgen dat ik mijn blijdschap moet omslaan in verdriet? Pff dat haat ik zo aan bokt.nl :P Bij bokt.be is dat heel anders en dat is ook spijtig want dit doet uiteindelijk de das om voor bokt.nl...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:26

ik denk dat bokt.nl nou wel al lang genoeg bestaat om een stabiele bezoekers basis te hebben. Er zijn behoorlijk wat bokkers van vroeger en die zoeken nou eenmaal andere dingen op bokt dat de nieuwere groep.
Bokt staat voor mij puur voor informatie en daarom zal ik altijd terug komen op bokt. Trek mij ook niet zoveel aan wat andere zeggen en vinden, ik haal er alleen uit wat ik eruit wil halen.
Dus het zal een beetje liggen aan met wat voor motieven je hier komt denk ik!

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:21

Hallo, Ik heb een paar berichtjes gelezen en natuurlijk waar dit allemaal over gaat zie dat de laatste reactie alweer wat laat is gezet! Maar ik ben 12 toen ik net 11 was begon ik op bokt en reageerde op alles waar ik iets van wist en wist ik niks er over dan zij ik er ook niks over want ik let helemaal niet op hoe oud iemand is bokt is voor informatie en elkaar helpen en spullen kopen verkopen en zo heb ik plezier op bokt zonder er bij stil te staan met wat voor persoon met wat voor leeftijd ik praat

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:06

Je hebt helemaal gelijk!!

En als een kind dan "onzin uitkraamt" kan dat kind daar op gewezen worden, met hoe het wél zit, en niet alleen zeggen: Jij bent nog maar * jij snapt dat nog niet.

Ik vind dat zulke dingen heel normaal uitgelegd kunnen worden.

Een meisje van 15 die al 10 jaar bij de paarden loopt zal meer over paarden weten dan een vrouw van 45 die net is begonnen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:19

Eigenlijk is het niets meer dan een zwakte bod...
Als je niet met andere argumenten kunt komen dan te roepen dat de persoon in kwestie 'nog maar ... is" zegt dat meer of het weten en kunnen van de roeper dan over de jonge bokker.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:21

Alane schreef:
Eigenlijk is het niets meer dan een zwakte bod...
Als je niet met andere argumenten kunt komen dan te roepen dat de persoon in kwestie 'nog maar ... is" zegt dat meer of het weten en kunnen van de roeper dan over de jonge bokker.

Exactamente. :j

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:22

Ik ging net met iemand de discussie aan per PB's.
Krijg ik op een gegeven moment terug; Oh ik zie het al je bent nog maar 15..
Echt sommige mensen... ;(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:22

Het enige vervelende aan jongere bokkers, vind ik dat ze vaak zonder leestekens praten. Dat leest echt verrot :') .

Maar dat lees je net zo goed bij sommigen oudere bokkers :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:13

Ik ben zelf 13 en typ vaak zonder hoofdletters en punten, alleen als ik er op let gebruik ik ze, verder gebruik ik wel altijd de koma en de apostrof. :)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:58

Ik wou net zeggen.

Op het forum kom ik steeds meer "oudjes" tegen die een beetje wannebe msn penny praten zonder leestekens of soms op totaal misplaatste momenten.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:01

Ik dacht er net aan om dit topic te open, maar toen zag ik dat het al bestond! Soms voel me ook niet serieus genomen hier op bokt. Met name oudere bokkers doen alsof je een kleuter bent.. Met dit moet zus en dit moet zo. Alsof ik het zelf niet weet. Ik laat ze koud en ga gewoon weer verder waar ik mee bezig was.

(Vind trouwens wel dat veel van mijn leeftijdsgenoten ook 'kinderachtig' tiepen/reageren :o , maar dan om meteen te zeggen 'je bent nog maar 13 dus je mag niet oordelen' vind ik een beetje kinderachtig van volwassenen.)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:17

het sterkste wat ik tegen gekomen ben...
eerst roepen dat bokker nog te jong is en vervolgens nog harder roepen dat de bokket zich volwassener moet gedragen .....
tjeuh, wat willen ze nu?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:19

Cheetahfan schreef:
Dit is dus de reden waarom ik geen leeftijd in mijn profiel heb staan :n
Ik werd niet serieus genomen :\
Dan was het van: 'Tss, kijk eerst naar je zelf, dat weet je nog niet eens, je bent nog maar ... ' Etc :z

Gelukkig hebben de meesten dan wel hun geboorte datum + jaar erin staan, of zoals jij dat je in 2VWO zit.

Gezien de meesten op bokt kunnen rekenen, is er dus zo achter te komen ;)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:40

Ik ben het wel met je eens TS, maar toch erger ik me de laatste tijd flink aan al die pennytopics.
Die bestaan namelijk vooral uit onzin, zinnen zonder leestekens of hoofdletters, en vreemde verhalen. :=