nobility schreef:Een van de dingen waar ik me super aan irriteer is dat de meeste bokkers niet in de echte paardenwereld rond lopen. Rijden l1 en gaan een Z ruiter gigantisch zitten afkraken, een klein voorbeeldje. Man o man grootste gedeelte hier heeft nog nooit op een echt paard gezeten. Eentje die echt vies vuil te keer kan gaan met temprament. Die dus zo nu en dan opvoeding nodig heeft, en moet dat met sporen? nou en.Moet dat met een slof? nou en. Iemand met verstand en een hart voor paarden weet hoe je zoiets gebruikt en het paard zal er beter van worden. Maar nee, een paard moet lekker bit boom ijzer stal loos in zn dikke wintervacht natuurlijk bekapt sterrenkijkend het bos rond hobbelen. Zo horen wij paarden te houden. Wanneer zien deze mensen eens in dat er ook echte sport paarden bestaan, met de wil en het temperament om keihard te werken. Die echt over die oxer van 1.10 willen gaan. Dat deze paarden opleven wanneer ze in een grote hal met aplaudiserende mensen lopen. En nee dit is geen penny mening, dit is wat ik in de 16 jaar dat ik nu rij heb ERVAREN. Verder heb ik er niks op tegen hoor, bitloos boomloos enz.Ieder zijn eigen. Welzijn van het paard moet altijd voorop staan.
Vergeet niet dat ook de manegewereld ed. ook bij de paardenwereld hoort, of je het daar nou mee eens bent of niet.
Het type echte paarden ben ik het overigens niet met je eens, dat temperament hebben ze toch grotendeels omdat dat zo gefokt is, daar vind ik persoonlijk niks echts meer aan.
Tegenwoordig zegt niveau ook niet alles meer, vandaar ook de afkrakerij tegen Z ruiters van L1 ruiters

Vind je mening trouwens zwart-wit, het is niet of een temperamentvol paard hebben, of boom- bitloos ed zijn en een sterrenkijkend paard hebben