Karl66 schreef:Voordat iemand een sanctie krijgt, wordt dat altijd achter de schermen overlegd. Een moderatoropmerking wordt meestal niet achter de schermen overlegd. Als we elke actie zouden moeten overleggen, dan zouden we minimaal vijf keer zoveel tijd achter de schermen kwijt zijn.
Ja, maar hopelijk begrijp je ook mijn punt dat een dergelijke opmerking mijn inziens echt een stap te ver is en gewoon genuanceerder had gemoeten.
Citaat:
Wildwings, ik heb al proberen uit te leggen, dat deze opmerking op RT-D geplaatst, vanwege de zaken die daar op dit moment spelen. Het is op dit moment een moeizaam forum, vanwege het gedrag van een aantal bokkers. Dat soort gedrag wordt aangepakt met als doel dat RT-D weer een interessant forum wordt om over rijkunstige zaken te discussiëren.
Het is ook vervelend dat wij dit soort overduidelijke opmerkingen moeten plaatsen om te voorkomen dat mensen achteraf niet aangesproken konden worden. (...) Dit soort mensen zijn vaak alleen maar stoer als ze mogen uitdelen, niet als ze daar dan een sanctie voor krijgen. Het gevolg is dat wij dit soort overduidelijke opmerkingen moeten gaan plaatsen, om een sanctie hard te kunnen maken.
Ik begrijp het dus heel goed als de mensen die vaker zulke opmerkingen plaatsen en verdere pogingen doen RT-D te vernaggelen op hun flikker krijgen daarvoor. Hier wordt dus echter een opmerking 'out of the blue' geplaatst aan iemand die dit helemaal niet doet.
Citaat:
Voor zover het nog niet duidelijk was, het doel van deze hulk is om mensen waar nodig aan te kunnen spreken, omdat ze andere bokkers uit proberen te lokken met de naam Sjefke. Het gebruik houdt niet voor iedereen automatisch een OW in. Hopelijk is de onduidelijkheid daarmee opgelost.
Maar hier is iemand helemaal niet bezig een ander uit te lokken door de naam Sjefke te gebruiken.. en er wordt wel zo heftig op gereageerd. Op deze manier maak je JUIST het gebruiken van de naam 'Sjefke' een leuke methode om anderen uit te lokken, want hier werd het dus gewoon gebruikt door iemand wiens post echt totaal niet over Sjef zelf ging in een topic waar Sjef amper wat mee te maken heeft.
Fijn dat we met een gerust hart 'Sjefke' kunnen zeggen.. hopelijk. Dan blijft er dus weinig gevraag meer over, puur mijn mening dat de modopmerking zijn boekje te buiten gaat..