Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Binky_Zephyr schreef:dankje
Omdat vaak voor die leeftijd ze nog niet helemaal kunnen inzien wat voor een gevolgen het kan hebben dat ze geen cap op hebben.
dit staat in de begin post ..
kijk ik ben het er mee eens dat het gevaarlijk is !! en ik weet dat onder de 18 een cap verplicht is !! maargoed ik heb nog noooit iemand een boete of iets zien krijgen ... ik zou het lekker aan de ouders over laten .. en jezelf er niet te druk over maken ,.. zolang jij het maar op de `goede` manier doet toch ..
slimmerik schreef:Ik heb niet alles doorgelezen,dus misschien dat idee er al tussen staat: is het geen idee om foto's zonder cap alleen in link te plaatsen en foto's met cap direct zichtbaar te plaatsen. Zo kom je aan voor èn tegenstanders tegemoet en heb je toch een beetje een voorbeeldfunctie.
meggiemeg schreef:Een aantal jaren geleden heb ik een vrij zwaar ongeluk gehad met mijn oude paard. Hij is gestruikeld en ik ben er voorover van afgevallen. Paard kon mij niet meer ontwijken en heeft met zijn achterbeen mijn knie geschampt, met zijn voorbeen mijn schouder en zijn andere voorbeen is over mijn hoofd/gezicht heen geschampt ter hoogte van mijn wenkbrouw en omhoog naar mijn voorhoofd/kruin.
Had ik een cap op gehad op dat moment had hij niet met zijn hoef kunnen schampen maar was het hele gebied daar ingedrukt geweest volgens alle getuigen.
Mijn paard heeft er alles aan gedaan om te ontwijken maar dat kon niet omdat we tegen de zijwand van de binnen bak zijn aangevallen.
Ik was op dat moment blij dat we er zo van af zijn gekomen!
Een cap op kan vaak heel goed zijn maar soms dus ook niet (in mijn geval dan! )
ilse86 schreef:die kant heb je natuurlijk ook. maar dat is net als met autogordels: een vriend van mijn broer is, omdat ie geen gordel droeg, uit zijn auto geslingerd toen de auto explodeerde. Daarom leeft ie nog. Maar dat is natuurlijk wel een zeer uitzonderlijk geval.
momo_lover schreef:Misschien is dit ook al gemeld maar zeg dan ook in de dressuur altijd met cap en niet met z'n hoedje want hun hebben de voorbeeld functie.
Ik vindt het eigen keuz of je met cap rijd of niet. Ik rij soms met cap en soms niet hangt van de bui van het paard en het weer af.
amillia schreef:Nee, absoluut zinloos want ze gaan echt geen cap dragen omdat ze anders geen foto's mogen plaatsen. Ikzelf rijd wel met cap en springen+m'n eigen paard met BP, maar om nu van iedereen te verlangen dat te doen... eigenlijk is skaten gevaarlijker en de meesten doen dan helemaal niet aan bescherming, net als fietsen, karate etc.
Silence schreef:Ik vind gewoon, dat het bij het paardrijden een algemene regel moet zijn dat je een cap op moet.
Ongeacht leeftijd, niveau, niet stoer zijn etc, maar puur gekeken naar de risico's.