Privé-informatie op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:55

Ja, dat klopt... mensen moeten mij maar accepteren zoals ik ben.
Als ze mij afwijzen omdat ik die dingen heb meegemaakt, zijn die mensen i.m.o mij niet waard..

Heino: Dat betekend niet dat ik niet snap wat je bedoeld.

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:55

Leven en laten leven.
Iedereen beslist zelf wat hij wel of niet kwijt wil.
En iedereen beslist ook zelf om het wel of niet te lezen!!
Laat iedereen in zijn eigenwaarde zou het leven een stuk makkelijker worden.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:56

En dan nog nog?
De familie is er mee bekend,als zij hun kop in het zand willen steken jammer dan,er een een "geheim "van maken dat iemand zijn handjes niet kan thuishouden, waarom eigenlijk,nu waren wij de slachtoffers later misschien je eigen kinderen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:57

KoudbloedKim schreef:
Ja, dat klopt... mensen moeten mij maar accepteren zoals ik ben.
Als ze mij afwijzen omdat ik die dingen heb meegemaakt, zijn die mensen i.m.o mij niet waard.

Absoluut met je eens! Maar als het om werk en dergelijke gaat ligt het niet zo simpel meer helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:57

Ik ben het eens met Mariska80: Laat mensen in hun waarde.
Stop met lezen als je merkt dat het te persoonlijk wordt.
En hou op met dat gezeur!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:08

KoudbloedKim schreef:

Amen (!!).....en juist dat STOPPEN met lezen doen ze niet...ze lezen wel iedere regel die er staat want ze weten nl. precies waar het over gaat en hoe dingen omschreven zijn.

Florale

Re: Privé-informatie op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:08

Je moet wel op de hoogte blijven djuno....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:10

Ikzelf verbaas me er meer over dan dat het me ergert eigenlijk. Zou zelf nooit 'gevoelige' privé informatie op internet zetten. Ik heb met eventuele issues of problemen gelukkig genoeg familie en vrienden waar ik mee kan praten lachen en huilen...

melaniemagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:11

van mij mogen ze het zelf weten. als ze er problemen van willen hebben:P maar BDW vindt ik het ook goed dat het niet mag dat het niet zou mogen/kunnen msn adres is daar aan toe maar ja
ik bemoei me er verder niet mee:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:13

Die heb ik ook, mijn beste vriendin zit hier ook op Bokt en met mijn moeder kan ik heel goed over mijn verleden praten. :)
Maar soms wil je gewoon wat steun van mensen die er geheel objectief naar kijken en ervaringen uitwisselen.
Dat heeft niks te maken met de hoeveelheid vrienden en kennissen die je in het 'echte' leven hebt.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:14

Ten eerste hoef je er geen problemen mee te gaan krijgen,maar na alles wat je al hebt meegemaakt valt dit heel goed te overkomen,helaas kunnen heel veel mensen niet met deze info omgaan en willen ze het daarom niet weten.
Want hoe moet je reageren?
Het : o wat erg voor je hebben we al zo vaak gehoord,daar hechtik geen waarde meer aan.
Dit moet juist wel mogen anders wordt het weer weggestopt in een donkerhoekje

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:17

Dit bedoel ik dus, wie BEPAALT nu wat je op een forum mag zetten? Denk er alleen aan dat het na te gaan is maar dat is met heel veel dingen zo. Het valt me inderdaad op dat mensen die er niets van willen horen wel alles weten...

Besef ook dat er mensen zijn die niet zo'n heel sociaal leven hebben misschien door hetgene er is gebeurd. Als mensen het dan ook nog eens willen verbieden terwijl ze door kunnen klikken kunnen deze mensen hun ei helemaal niet meer kwijt en geen ervaringen uitdelen... Dat zal toch ook niet de bedoeling zijn.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:19

Dank je mambo,heel helder en duidelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:21

Soms krijg ik het gevoel dat er bewust naar zulke topics wordt gezocht.. en degene die deze discussie weer heeft doen oplaaien is ondertussen allang verdwenen en zit misschien lachend mee te lezen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:22

Dat gevoel heb ik heel sterk even weer wat kolen op het vuur........

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:23

hittepit_12 schreef:

doe ik toch ook?? Ik quote Koudbloedkim die net 7 min voor mij gepost had

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:24

KoudbloedKim schreef:
Die heb ik ook, mijn beste vriendin zit hier ook op Bokt en met mijn moeder kan ik heel goed over mijn verleden praten. :)
Maar soms wil je gewoon wat steun van mensen die er geheel objectief naar kijken en ervaringen uitwisselen.
Dat heeft niks te maken met de hoeveelheid vrienden en kennissen die je in het 'echte' leven hebt.

Dat geldt blijkbaar voor jou zo, voor mij geldt dat ik zulke dingen echt nooit online zou gaan vertellen. Maar als het jou helpt is het prima toch?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:27

djuno schreef:
hittepit_12 schreef:

doe ik toch ook?? Ik quote Koudbloedkim die net 7 min voor mij gepost had

Djuno, zo bedoelt ze het niet volgens mij! ;)
Ze bedoelt de andere mensen/bokkers juist!

Ik hoop dat het duidelijk is hittepit, want het lijkt me moeilijk genoeg...
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 06-01-10 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:27

upendo schreef:
Volgens mij gaat dit volledig offtopic, dit loopt uit op touwtrekken over wel of niet snerige details geven ed ed.
De TS geeft geen namen en ik neem dan ook aan dat ze niet uit is op een persoonlijke aanval op wie dan ook.

Dat is idd niet mijn bedoeling geweest, ik wilde een open discussie over wat je wel op internet plant en wat niet, en een beetje bewustwording dat misschien niet iedereen behoefte heeft aan de persoonlijke info van anderen.
@ Hittepetit: Dat heeft imo niet zoveel met er niet mee omgaan te maken, ik vind alleen niet dat het overal gepast is.
Je zou kunnen proberen met mij een 1 op 1 gesprek over zulke dingen aan te gaan, en ik denk dat je best wel verbaasd kunt zijn hoe ik daarmee omga. Ik heb mijn werk gemaakt van het praten met mensen namelijk, en ik krijg nooit klachten. Al zullen die vast nog wel eens komen, ik kan het niet iedereen naar de zin maken, en dat probeer ik ook niet.

djuno schreef:
KoudbloedKim schreef:

Amen (!!).....en juist dat STOPPEN met lezen doen ze niet...ze lezen wel iedere regel die er staat want ze weten nl. precies waar het over gaat en hoe dingen omschreven zijn.

Valt wel mee hoor. Bepaalde topics klik ik niet aan.
Maar verder lezen is wel interessant als het om zo een maatschappelijke discussie gaat, waar ik het eerder over had, er staan vaak verstandige posts in, en dingen die me erg verrassen, soms is een mening die tegen de publieke opinie ingaat, hoogst interessant. Daarom las ik in die discussie wel verder. Een topic met relatieproblemen zal ik niet snel aanklikken, tenzij ik de TS persoonlijk ken. Een topic waarin een man iets vreselijks heeft gedaan met een kind, lees ik slechts de OP, aan al die doodsbedreigingen heb ik totaal geen behoefte. Word er ook altijd wat misselijk van, dat mensen het dan weer nodig vinden zich te verlagen naar het niveau van de dader. Maar goed, dat is allemaal niet erg verheffend, het zet me ook niet aan tot nadenken, en interessant is het ook niet. Ik houd het dan dus bij de OP.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:29

ozooo...je kunt Hit haar regel inderdaad ook anders interpreteren :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:29

KoudbloedKim schreef:
Soms krijg ik het gevoel dat er bewust naar zulke topics wordt gezocht.. en degene die deze discussie weer heeft doen oplaaien is ondertussen allang verdwenen en zit misschien lachend mee te lezen.

Dat heb je dan weer mooi mis.

Mag ik vragen waarom je het nodig vindt dit soort insinuaties te maken? Als ik het niet serieus gemeend had, was ik de hele discussie niet begonnen, ik begin hier niet over om jullie op de kast te jagen en me dood te lachen (daar is het ook niet het onderwerp naar), maar omdat het me dwarszat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:30

djuno schreef:

Ja, een mens kan erg creatief zijn met interpretaties, al was dat niet mijn bedoeling :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:32

djuno schreef:

Dat is hoe ik de zin interpreteer...:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:34

Yamcha: Ik heb het niet over jou.. degene die de discussie weer heeft doen oplaaien, daar bedoel ik daisies mee.
Het topic lag al een tijdje stil, maar zij komt met een "zeer heftige" link en kijk.. iedereen is weer met elkaar in discussie.
Ik bedoel jou dus niet..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:36

Ik heb er één keer een opmerking over gemaakt in een topic.

Daar vertelde iemand open en bloot dat ze gerust achter het stuur ging zitten met wat coke op. Toen heb ik haar wel aangegeven dat ik het dom vond om dat zo neer te plempen (en te verdedigen ook nog) je weet nooit hoe het later gaat lopen en wie hier nog eens bij uit gaat komen.