Had ik schijnbaar niet goed gekopieërt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mayniac_val schreef:Ik denk dat de problemen die er zijn met de jeugd vooral liggen aan het gebrek aan opvoeding.
'Vroeger' werkte een gemiddelde moeder namelijk niet en was er gewoon als de kinderen uit school kwamen. Nu weren de ouders allebei en is er niemand als een kind uit school komt. In de periode tussen de thuiskomst van kind en die van de ouders, leidt het kind dus een regelloos bestaan. Wanneer de ouders dan eindelijk thuis zijn, gaan zij weer lekker verder met hun eigen leven en gaan sporten of verder werken enz. Het kind krijgt niet de aandacht die het nodig heeft en daar krijg je problemen van. Gescheiden ouders kunnen overigens net zo hard voor problemen zorgen bij kinderen, omdat regels niet op een lijn zitten en door het gebrek aan consequent zijn door schuldgevoel.
Voor ik half bokt over mij heen krijg: dit geldt natuurlijk niet voor iedere ouder of voor ieder kind. Dit is gewoon mijn visie op iets dat ik steeds vaker zie.
stef schreef:hoe meer mensen hoe gezelliger? Hmmz, tegendeel blijkt vaak waar. Er wordt volgens mij ook nergens gezegd dat kids niet welkom zouden zijn op bokt, alleen topics als: ik heb mn moeder verrot gescholden en nu heb ik ruzie thuis.... of: Ik ben 14 en wil wetuh hoe k met muh vriendjuh naar bed moe (ja, dergelijke topics komen voor op bokt), nee, sorry
Colorado schreef:Je moet je nooit aangesproken voelen, totdat iemand het echt gemeend tegen jou zegt. Dat zorgt alleen maar voor ergering en misverstanden. Ik merk er niks van, ben ook (net) 16 en zit ook al een tijd op bokt. Heb er bijna nooit echt wat van gemerkt, werd meestal gewoon netjes behandeld omdat ik me ook bijna altijd zo heb opgesteld.
Sowieso is een uitspraak die mensen over 1 kam scheert niks waard, omdat niemand hetzelfde is. Dus daar moet je je sowieso niks van aantrekken vind ik.
Siets schreef:Maar Trekpaardluf, vaak verraadt je schrijfstijl of bijv. je gebruikersnaam wel wat voor leeftijd je hebt. Denk dus dat er niet zozeer op leeftijd af wordt gegaan, maar meer op hoe je over komt.