Heeft Bokt een hekel aan ''kinderen/tieners''?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Re: Heeft Bokt een hekel aan ''kinderen/tieners''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:25

Oh sorry, ik had iets getypt en ik kopier altijd voordat het misgaat, wat het dus ging.
Had ik schijnbaar niet goed gekopieërt :')

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:26

Soms is het wel te merken aan een reactie van iemand dat ze het niet leuk vinden bijv:
hoe ze typen of welke reactie's eruit komen! ik vindt dat kinderen ook een mening moeten geven
al is dat niet zo heel goed al is dat niet helemaal rond het topic zeg maar het is allicht leuk als ze het lezen en er een reactie bij zetten. Soms zijn het onnuttige reactie's maar soms zijn het ook leuke reactie's en ik vindt dat ook Kinderen/tieners op bokt.nl mogen zitten en niet alleen maar de volwassenen! En ik vindt dat je elkaar moet respecteren of ze jong zijn of niet! hoe meer mensen hoe gezelliger het wordt toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:29

hoe meer mensen hoe gezelliger? Hmmz, tegendeel blijkt vaak waar. Er wordt volgens mij ook nergens gezegd dat kids niet welkom zouden zijn op bokt, alleen topics als: ik heb mn moeder verrot gescholden en nu heb ik ruzie thuis.... of: Ik ben 14 en wil wetuh hoe k met muh vriendjuh naar bed moe (ja, dergelijke topics komen voor op bokt), nee, sorry

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:35

als het daar over gaat hihi had alleen het 1e gelezen I'M SORRY! nee idd dat is niet zo heel erg nodig ga dan naar een meiden tiener forum miss idee? haha

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:48

mayniac_val schreef:
Ik denk dat de problemen die er zijn met de jeugd vooral liggen aan het gebrek aan opvoeding.
'Vroeger' werkte een gemiddelde moeder namelijk niet en was er gewoon als de kinderen uit school kwamen. Nu weren de ouders allebei en is er niemand als een kind uit school komt. In de periode tussen de thuiskomst van kind en die van de ouders, leidt het kind dus een regelloos bestaan. Wanneer de ouders dan eindelijk thuis zijn, gaan zij weer lekker verder met hun eigen leven en gaan sporten of verder werken enz. Het kind krijgt niet de aandacht die het nodig heeft en daar krijg je problemen van. Gescheiden ouders kunnen overigens net zo hard voor problemen zorgen bij kinderen, omdat regels niet op een lijn zitten en door het gebrek aan consequent zijn door schuldgevoel.

Voor ik half bokt over mij heen krijg: dit geldt natuurlijk niet voor iedere ouder of voor ieder kind. Dit is gewoon mijn visie op iets dat ik steeds vaker zie.

Ik ben een 'thuismoeder' en mijn kinderen mogen JE zeggen....Poehee, ingewikkeld zullen ze nu wel of niet respect voor mij hebben :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:51

jammer dat je met zo'n uitspraak komt ondanks de smiley. Kennelijk voel je je aangesproken, terwijl wij ons best doen om aan te geven dat het niet zo zwart is, dan we weten dat het generaliserend is, etc

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:58

Ik zeg ook je en jou tegen mijn ouders. Maar ik heb wel respect voor ze. Ik bedoelde enkel te zeggen dat er een verschil is tussen een vrije opvoeding en geen enkele opvoeding.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:17

stef schreef:
hoe meer mensen hoe gezelliger? Hmmz, tegendeel blijkt vaak waar. Er wordt volgens mij ook nergens gezegd dat kids niet welkom zouden zijn op bokt, alleen topics als: ik heb mn moeder verrot gescholden en nu heb ik ruzie thuis.... of: Ik ben 14 en wil wetuh hoe k met muh vriendjuh naar bed moe (ja, dergelijke topics komen voor op bokt), nee, sorry

Tjsa, sorry, die topics kom ik dus eigenlijk bijna niet tegen. Kijk het meest naar paard-gerelateerde onderwerpen en een enkel keertje naar een topic zoals dit. Maar liefdes(verdriet) topics e.d. kunnen mij echt niet boeien, dus daar ga ik al niet kijken.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:59

Bokt is volgens mij voor iedereen...jong of oud, de topics van tieners met onzin dingen erin of blablabla verhalen die lees ik gewoon niet.....das toch niet zo moeilijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:01

naaah, ik stuur echt geen mailtjes met 'geachte meneer' naar mijn docenten hoor, dan heb ik echt het idee geforceerd formeel te zijn... Ik denk ook niet dat mijn docenten daarop zitten te wachten en het voelt ook zo onpersoonlijk. Ik gebruik wel altijd 'u' :) .

Mijn moeder spreek ik gewoon aan met je of jij, of met voornaam... Maar irl spreek ik vreemde altijd (automatisch eigenlijk) met u aan... En vaak krijg ik dan een reactie terug met 'nou zo oud ben ik niet hoor, zeg maar gewoon je of jij' :P Dus in dank wordt het me niet afgenomen.
Ik ben echt niet zo pro-vrije-opvoeding omdat ik niet denk dat je een kind grenzen kan aanleren zonder te corrigeren :+ . Ik ben ook niet pro-correctie ofzo, maar ik denk dat het onzin is dat je 'wezens' (ook dieren dus) kan opvoeden zonder correcties, door alleen het negatieve te negeren. Maar je ouders met U aanspreken vind ik nou niet echt iets toevoegen aan een opvoeding, als jij je kinderen gewoon leert dat het beleefd is om vreemde mensen met U aan te spreken :) ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:03

Ik zit vanaf mijn 12e al op bokt. Dus ja, ik heb ook nogal wat te verduren gehad.
Dus sommigen kan wel zeggen dat Bokt voor iedereen is, maar dat is dikke vette onzin :D Het ís voor iedereen, dat is echt wel zo, maar zo worden jongere kinderen absoluut niet behandeld. Ik sta er soms nog van te kijken dat ik nog steeds op Bokt zit, als je kijkt hoe ik in mijn 'jonge jaren' behandeld werd in sommige topics :) Tuurlijk, soms zitten er penny's tussen, maar als iemand 12 is of 13 betekent dat niet gelijk dat hij/zij ook een penny is.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:13

Je moet je nooit aangesproken voelen, totdat iemand het echt gemeend tegen jou zegt. Dat zorgt alleen maar voor ergering en misverstanden. Ik merk er niks van, ben ook (net) 16 en zit ook al een tijd op bokt. Heb er bijna nooit echt wat van gemerkt, werd meestal gewoon netjes behandeld omdat ik me ook bijna altijd zo heb opgesteld.

Sowieso is een uitspraak die mensen over 1 kam scheert niks waard, omdat niemand hetzelfde is. Dus daar moet je je sowieso niks van aantrekken vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:19

Colorado schreef:
Je moet je nooit aangesproken voelen, totdat iemand het echt gemeend tegen jou zegt. Dat zorgt alleen maar voor ergering en misverstanden. Ik merk er niks van, ben ook (net) 16 en zit ook al een tijd op bokt. Heb er bijna nooit echt wat van gemerkt, werd meestal gewoon netjes behandeld omdat ik me ook bijna altijd zo heb opgesteld.

Sowieso is een uitspraak die mensen over 1 kam scheert niks waard, omdat niemand hetzelfde is. Dus daar moet je je sowieso niks van aantrekken vind ik.

Maar als je 15/16 bent valt het wel mee. Dat is niet te vergelijken met 11/12 zijn en op Bokt zitten ;)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:22

Klopt, maar ik zit hier ook al sinds 2005. Toen was ik ook uhm, even rekenen hoor :') 11 geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:26

Vandaar :D

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:58

Ik ben 14, en zeg gewoon U tegen mensen, behalve leeftijdgenoten en mijn ouders. Ik krijg vaak naar mijn hoofd: 'zeg maar jij hoor' maar dat lukt gewoon niet, dat kan ik niet afleren. Ik vind trouwens ook dat dit hoort. Ik zie als ik zo meelees op bokt vaak kinderen van mijn leeftijd die afgesnauwd worden, ik plaats ook eigenlijk bijna geen reacties. Ik vind dat tieners en pubers vaak in een hokje geplaatst worden en ik vind het echt onzin dat er gezegd wordt dat er een speciaal onderdeel (weet even niet hoe ik dat beter kan formuleren) op bokt is waar wij moeten reageren, als ik dit correct begrepen heb van de eerste paar pagina's. Ik zie anders genoeg mensen bij YRT van boven de 18. Dit is nog steeds een discussieforum, dus het zou leuk zijn als iedereen elkaar in z'n waarde laat

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:02

Ik denk wel dat je het zo zou kunnen zeggen...

Ik kijk gewoon niet naar penny topics of 'domme' vragen, ik irriteer me er ook niet door. Vind het eerlijk gezegd zelfs behoorlijk sneu dat oudere bokkers soms zo hard kunnen zijn tegen jongere bokkers.

@laurap: Vind ik heel knap van je hoor, dat je dat kunt !
Ik ben in braband geboren en getogen en woon eigenlijk zo goed als tussen de boeren, dus mensen met U aanspreken kan ik niet en snap ik niet. :+

anneliesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:20

Op een groot forum is het toch leuk als er van allerlei leeftijden en niveaus zijn.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:16

Daarom zet ik nu dus gewoon niet mijn leeftijd op bokt.. Dan weet niet mand of je 12 bent of 16 of 30 heeel handig.. zo komt er waarschijnljk niet snel een reactie over penny.. tenzij je met topics over wilde arabieren vangen oid aankomtn..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:25

Maar Trekpaardluf, vaak verraadt je schrijfstijl of bijv. je gebruikersnaam wel wat voor leeftijd je hebt. Denk dus dat er niet zozeer op leeftijd af wordt gegaan, maar meer op hoe je over komt.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:05

Siets schreef:
Maar Trekpaardluf, vaak verraadt je schrijfstijl of bijv. je gebruikersnaam wel wat voor leeftijd je hebt. Denk dus dat er niet zozeer op leeftijd af wordt gegaan, maar meer op hoe je over komt.

Ja dat is wel zo, maar toch hoor ik vaak (terwijl ik écht net schrijf behalve in de HK maar als nog niet me paardjuh ed) van; Maar je bent 14. Dat ik zoiets heb van; uh ja dusss :+. Dat is wel vervelend. Eerlijk gezegd voel ik me dan juist ouder dan hén aangezien ze per sé even willen benadrukken dat ik 14 ben, hoe kinderachtig is dat dan wel niet.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:21

Jeugd is leuk.
Jeugd heeft de toekomst.
Het venijn zit erin dat veel jeugd een grote mond geeft, als ouderen goed bedoeld advies geven.
Ik denk niet, dat bokt een hekel heeft aan kinderen en tieners. Ik denk eerder, dat de kinderen en tieners een hekel hebben aan volwassene mensen op bokt. Goedbedoeld advies vatten ze op als "beter weten".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:47

Siets schreef:

Hoe oud schat jij me :D ?