Unwritten schreef:Mocht je voor jij wat wil posten, naar een modopmerking willen zoeken, dan moet er potentieel al wat mis zijn met je post. Of offtopic, of aanvallend. Zoeken naar modopmerkingen geeft dus in principe aan dat er al wat mis moet zijn. Tenzij iemand uitermate nieuwsgierig is.
Vind ik een ietwat negatieve instelling. Alsof dat de enige reden is waarom mensen modopmerkingen willen zien. Terwijl, imo, uit dit topic is voorgekomen dat dat niet de enige reden is. Het kán een van de beweegredenen zijn voor sommige mensen / situaties. Dat klopt, maar er zijn volgens mij ook genoeg users die dat absoluut niet als beweegreden hebben.
Off-topic is daarnaast iets wat heel breed is. Het kan zowel positief als negatief off-topic zijn. Sommige spin-offs zijn vreselijk interessant en leuk geworden, maar nog wel off-topic. Sommige spinofffs hoeven niet eens negatief of aanvallend off-topic te zijn, maar toch iets wat het moderatorteam niet wilt zien.
'De laatste paar blz' Wat is dat? Wordt men indirect verplicht men om de laatste 2 of 3 of 5 bij te lezen? Waar ligt de grens? En waarom moet dat persé 5 blz zijn? In hardlopende topics is dat veel. Daar zie je vaak genoeg dat men alleen de laatste blz bijleest. Dat zou dus onwenselijk gedrag zijn volgens het moderatorteam want die ziet liever dat men 5 blz terugleest.
Unwritten schreef:Een modopmerking wordt, uiteraard, alleen gegeven wanneer er regels overtreden worden (...)
Daarnaast ben ik het hier ook niet direct eens met dat modopmerkingen alleen geplaatst worden zodra er regels overtreden worden. Ze worden ook vaak geplaatst als er regels overtreed dreigen te worden, dus als waarschuwend en preventief bijsturen. Iets wat imo heel positief en juist aan te moedigen is. Niet alleen bij overtreden regels, maar juist ook al op voorhand.
Unwritten schreef:Je kan niet meer in de context kijken, gezien je er vanuit kan gaan dat de modopmerkingen allemaal gezien zijn. (Niet dat er niet meer naar de context gekeken zou worden, maar bij wijze van

)
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt, maar ook dan denk ik : Dat is een keuze en afweging die het moderatorteam maakt. Je kan er niet vanuit gaan dat ze gezien zijn, maar je kan het wel mede aangeven in je sturende pb of OW, en als dan een behoorlijk groot deel van de users die regel kent, dan wordt het weer meer gewoonte. Precies zoals met alle andere tools, vandaar ook mijn eerdere post, met in achtneming van een aanlooptijd. De eerste 3 maanden kan je dat niet zonder meer aannemen. Maar over 1 of 2 jaar? Dan zeker wel