"hee"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: "hee"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:03

Ik heb het woord onfatsoenlijk niet gebruikt :n

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:06

dat is nogal kort door de bocht. Ik zie hier bv op deze pagina al aardig wat mensen die het niet op prijs stellen ;) Ja, ik vind het onfatsoenlijk, en zal zeker minder snel geneigd zijn om te reageren, al helemaal als ik zo'n PB krijg en dat gebeurt.

Ik dus wel (nu al de tweede keer) en daar blijf ik bij. Ik stel het niet op prijs om zo te worden aangesproken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:06

_danieke_ schreef:
ik heb ook stukjes van de ts gequote waarin ze zegt dat iemand anders zn ergenissen niet op bokt moet spuien.. dat doet zei toch precies hetzelfde.. ik vind dit eigeblijk een beetje gij die zonder zonde is werpe de eerste steens

Maar door haar dan weer aan te spreken op wat zij doet hou je dat soort dingen in stand - en de sfeer wordt er ondertussen niet beter op. Ik vind persoonlijk dat je dat soort dingen meestal beter uit het topic kunt laten, het draagt aan de inhoud namelijk niks bij, het wordt alleen maar een soort strijd, een woordenspelletje.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:13

Shadow0 schreef:
_danieke_ schreef:
ik heb ook stukjes van de ts gequote waarin ze zegt dat iemand anders zn ergenissen niet op bokt moet spuien.. dat doet zei toch precies hetzelfde.. ik vind dit eigeblijk een beetje gij die zonder zonde is werpe de eerste steens

Maar door haar dan weer aan te spreken op wat zij doet hou je dat soort dingen in stand - en de sfeer wordt er ondertussen niet beter op. Ik vind persoonlijk dat je dat soort dingen meestal beter uit het topic kunt laten, het draagt aan de inhoud namelijk niks bij, het wordt alleen maar een soort strijd, een woordenspelletje.

mijn vraag, draagt dit topic wel ergens aan bij dan ? oke het draagt nisk bij, maar ik vind niet dat je het recht hebt om iets wat je zelf doet, daar een ander op aan te spreken..

beetje leven en laten leven :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:14

misschien moet je die laatste regel dan ook eens op jezelf loslaten ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:17

_danieke_ schreef:
mijn vraag, draagt dit topic wel ergens aan bij dan ?

Dat weet ik niet, maar het zou kunnen. Veel mensen zijn zich namelijk helemaal niet bewust hoe hun acties overkomen op anderen. En als ze dan lezen dat mensen dit heel onprettig vinden, kunnen ze er rekening mee houden als ze zouden willen.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:18

Lielle schreef:
misschien moet je die laatste regel dan ook eens op jezelf loslaten ;)

tja dan zou ik zeggen ,wat doet iedereen hier nog ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:20

bijlezen :D

maar ik roep niet "leven en laten leven". Ik meld hoe een opening als "hee" op mij overkomt en ik geef aan wat ik ermee doe, nl de betreffende poster negeren en voortaan niet erg serieus meer nemen. Mag iedereen mee doen wat hij of zij wil, maar ik schrijf niet voor dat dat wel of niet mag.

precies wat shadow zegt dus.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-10-09 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:22

En in een PB?

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:22

Ik ben 15 en begin mijn opening post vaak met hee of hey. Maar het is totaal niet de bedoeling om respectloos over te komen. Ik wist niet dat mensen hier zich zo aan ergerde. ik ga er in ieder geval op leten!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:24

dan zal ik zeker wel met een aanhef beginnen, maar dan nog niet met "hee" en iemand die dat wel doet, krijgt van mij geen of een zeer kortaffe reactie. Maar dan is het een individuele tekst die voor een specifiek persoon bedoeld is, en dan hoort het IMO wel. Hetzelfde verschil als tussen een mailtje sturen en een blogpost plaatsen.

+:)+ Marije, dat waardeer ik!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:27

Lielle schreef:
bijlezen :D

maar ik roep niet "leven en laten leven". Ik meld hoe een opening als "hee" op mij overkomt en ik geef aan wat ik ermee doe, nl de betreffende poster negeren en voortaan niet erg serieus meer nemen. Mag iedereen mee doen wat hij of zij wil, maar ik schrijf niet voor dat dat wel of niet mag.

dus op een woordje, bepaal jij of je diegene serieus neemt of niet ?

achjaa ik denk dat dit eeuwig door gaat :+ omdat iedereen een ander beeld bij respectloos vind. ik ga er in ieder geval niet opletten, dan hebben ze bovenin een rood kruisje en een scroll ding :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:30

Sammie schreef:
Ik heb het woord onfatsoenlijk niet gebruikt :n

Excuses :o Ik haalde jou en Lielle doorelkaar beide paars :P

_danieke_ schreef:
maar ik vind niet dat je het recht hebt om iets wat je zelf doet, daar een ander op aan te spreken..

Mee eens, is een bekend spreekwoord voor. De pot verwijt de ketel tot ie zwart ziet.
Ik zie er toch echt van af om mee te bladiebalen met iemand die in het ene topic iets wit noemt, en het andere gitzwart, houdt graag van eerlijkheid.
En toegeven dat je jouzelf dr schuldig aanmaakt, is dat zo verschrikkelijk, nee toch?

Lielle schreef:
Ik meld hoe een opening als "hee" op mij overkomt en ik geef aan wat ik ermee doe, nl de betreffende poster negeren en voortaan niet erg serieus meer nemen.

Mss een regeltje in je onderschrift plaatsen Lielle, want over een week ben ik het toch echt al weer vergeten dat jij een hekel aan dit woord heb hoor, dan zou mijn goedbedoelde advies nog wel eens nodeloos kunnen zijn, dat zou toch jammer zijn?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:38

mijn onderschrift is mij te waardevol om aan dit soort dingen te verspillen. Lees het maar, dan weet je waarom ik dit geen prettige opmerking vind.
En het is aan jou of je er iets mee wil doen, net zo goed als het aan mij is om te bepalen hoe ik omga met dit soort berichten. Ik snap trouwens je laatste zin niet, maar dat terzijde.

@danieke, het gaat me niet om het woordje op zich, het gaat me om de houding die eruit spreekt voor mij, net zoiets als een tekst vol type- en taalfouten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:39

Saskiaatje schreef:
En in een PB?

Dat hangt echt af van de persoonlijke relatie die ik met iemand heb. Aan mensen die ik goed ken stuur ik best wel eens pb'tjes met 'hee, hoe gaat het' of 'heehoi' of helemaal niks. Maar dan moet ik iemand al wel kennen, en zelfs dan verschilt het per persoon, sommigen zijn daar het type niet voor.

_danieke_ schreef:
dus op een woordje, bepaal jij of je diegene serieus neemt of niet ?

Nee, maar het draagt wel bij. Je baseert je beeld toch op wat je van iemand leest. Inhoud, vorm, manier van verwoorden, het speelt allemaal mee. En als iemand begint met 'hey' en verder ook geen hoofdletters gebruikt, veel fouten heeft staan in zijn/haar bericht etc dan moet iemand wel iets HEEL bijzonders te vertellen hebben. Ik vind het gewoon prettiger om berichten te lezen die beleefd en netjes zijn - voor de rest ga ik pas moeite doen als ik denk dat het die waard is. Meestal is dat niet zo.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:43

Zowiezo niet om een topic mee te beginnen :+
Ook niet op een quote.
Maar naar bekenden in een pb schrijf ik gerust bovenaan, weliswaar met hoofdletter; Hee,
Maar Heey, of Hey of Heej/Hej vind ik irritant eigenlijk, weet niet waarom. :o

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:44

tja ik geef toe, ik begin mijn topic met hey, heb veel spelfouten en hoofdletters gebruik ik zelden.. het zit er gewoon niet in bij mij en ik heb er ook te veel schijt aan om het te gaan veranderen.

dan ben ik daarin ander ik beoordel de mensen op hun verhaal en gedrag en reageren, niet op spelfouten en alles...

ik vind hee gewoon niet respectloos, maar ik bedoel het ook meet van hee :wave: leuk dat je er bent.. niet zo van hee boerenpummel kiek ik heb wat te verteln ofzo :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:45

_danieke_ schreef:
tja ik geef toe, ik begin mijn topic met hey, heb veel spelfouten en hoofdletters gebruik ik zelden.. het zit er gewoon niet in bij mij en ik heb er ook te veel schijt aan om het te gaan veranderen.

Prima, maar als jij die moeite niet wilt doen, zie ik niet in waarom ik de moeite zou nemen om het te lezen :) Heel simpel :) Dat is van beide kanten gewoon een keuze over hoeveel moeite je voor een ander wilt doen.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:48

ja klopt, maar dan kan ik ook een topic openen, ik vind het zoo respectloos dat mensen niet de moeite nemen om mijn verhaal te lezen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:51

Ik snap wel dat je het zo niet bedoelt maar ik vind het gewoon niet netjes tegenover je lezer om een bericht zo onverzorgd te plaatsen. Punten, hoofdletters, correct Nederlands zorgen ervoor dat je tekst goed leesbaar en dus begrijpelijk is. En ik ben dus niet van plan om de moeite te nemen om een slecht geschreven bericht te ontcijferen als de auteur de moeite niet wil nemen om een net bericht te plaatsen. Dat is dus reageren op het gedrag van iemand ;) Als jij zegt "ik heb er te veel schijt aan om het te gaan veranderen" geef je dus wat mij betreft aan dat je het niet belangrijk vind hoe een tekst overkomt, en dan zie ik geen enkele reden om daar energie in te steken.

En "hee" is daar een onderdeel van.

(add, ik heb nu dus wel die moeite genomen ;) )

/edit

@danieke, dat zou je inderdaad kunnen doen. Maar daar ga je van mij geen reactie op krijgen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:51

Lielle schreef:
mijn onderschrift is mij te waardevol om aan dit soort dingen te verspillen.

Zo is het voor de meesten denk ik ook niet bepaald belangrijk om hier een notitie van te maken, du sja het kán gebeuren dat jij per abuis alsnog aan wordt gesproken met deze woorden. Duizenden leden, sorrie als ik het morgen weer vergeten ben :)

Lielle schreef:
Ik snap trouwens je laatste zin niet, maar dat terzijde.

Zijn je eigen woorden;

Lielle schreef:
Ik meld hoe een opening als "hee" op mij overkomt en ik geef aan wat ik ermee doe, nl de betreffende poster negeren en voortaan niet erg serieus meer nemen.

Vind je toch erg geraakt reageren in dit topic......We zitten toch niet op het forum van onze werkgever?
Ik weet zeker dat er hier dagelijks, elke minuut van de dag mensen worden aangesproken met deze woorden.
Ik zie niet in wat daar zo onfatsoenlijk in is, echt niet.
Ontmeemt mij mijn spontaniteit.

Hebben ze hier in West Friesland een mooie uitspraak voor.
Opvraagbaar per PB. :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:53

_danieke_ schreef:
ja klopt, maar dan kan ik ook een topic openen, ik vind het zoo respectloos dat mensen niet de moeite nemen om mijn verhaal te lezen..

Waarom vind je dat respectlozer dan dat jij de moeite niet neemt om je verhaal fatsoenlijk op te schrijven?

Daarnaast is er geen leesverplichting. (Wat mij betreft mogen gebruikers die ineens een topic binnen komen vallen daar best op aangesproken worden, maar NIEMAND is verplicht om alle topics te lezen die op Bokt verschijnen.)
Ik kan het ook niet allemaal lezen - en dus selecteer ik. Wat lijkt me interessant? Waar heb ik misschien wat zinnigs over te zeggen of heb ik altijd al willen weten?

Maar als ik dan een heel onverzorgd verhaal voor me zie, dan ga ik gauw weer weg. Laat maar... er zijn nog meer onderwerpen op Bokt, en misschien zijn die fijner te lezen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:58

Chiqa schreef:
Vind je toch erg geraakt reageren in dit topic......

Dit is dus opnieuw een reactie die ik volstrekt onnodig heel erg persoonlijk vind worden. Waarom reageer je niet op de argumenten in de discussie maar specifiek op 1 persoon? Waarom trek je de toon zo negatief? Het voegt niks toe, het maakt een strijd waar die niet is, het is alleen maar heel onaangenaam voor alle betrokkenen en meelezers.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:59

Chiqa schreef:
Zo is het voor de meesten denk ik ook niet bepaald belangrijk om hier een notitie van te maken, du sja het kán gebeuren dat jij per abuis alsnog aan wordt gesproken met deze woorden. Duizenden leden, sorrie als ik het morgen weer vergeten ben :)

dat hoeft toch ook niet? Als ik er alsnog mee aangesproken word, negeer ik die post en poster gewoon, zo'n drama lijkt me dat nu ook weer niet.

Citaat:
Lielle schreef:
Ik snap trouwens je laatste zin niet, maar dat terzijde.

Zijn je eigen woorden;

Lielle schreef:

je geeft aan dat jouw goedbedoelde advies dan nodeloos zou zijn, maar ik weet eerljk niet over welk advies je het hebt. Of bedoelde je mijn advies dat je nu zelf quote?

Citaat:
Vind je toch erg geraakt reageren in dit topic......We zitten toch niet op het forum van onze werkgever?
Ik weet zeker dat er hier dagelijks, elke minuut van de dag mensen worden aangesproken met deze woorden.
Ik zie niet in wat daar zo onfatsoenlijk in is, echt niet.
Ontmeemt mij mijn spontaniteit.

Geraakt is echt overdreven, mensen die ik niet ken, kunnen mij niet raken ;) Maar waarom zouden omgangsvormen op het werk anders moeten zijn dan op een forum. Ik wil op het werk ook niet worden aangesproken met "hee", en als het prive gebeurt, dan wel met mijn naam erbij. Misschien komt het omdat voor mij "hee" overkomt als "hee jij daar" en dat vind ik zelfs onbeschoft.

/add
ben het met shadow eens dat je behoorlijk persoonlijk wordt in je reactie, iets wat me verder niet stoort, maar wat wel jammer is voor de discussie.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:08

Shadow0 schreef:
_danieke_ schreef:

Waarom vind je dat respectlozer dan dat jij de moeite niet neemt om je verhaal fatsoenlijk op te schrijven?

Daarnaast is er geen leesverplichting. (Wat mij betreft mogen gebruikers die ineens een topic binnen komen vallen daar best op aangesproken worden, maar NIEMAND is verplicht om alle topics te lezen die op Bokt verschijnen.)
Ik kan het ook niet allemaal lezen - en dus selecteer ik. Wat lijkt me interessant? Waar heb ik misschien wat zinnigs over te zeggen of heb ik altijd al willen weten?

Maar als ik dan een heel onverzorgd verhaal voor me zie, dan ga ik gauw weer weg. Laat maar... er zijn nog meer onderwerpen op Bokt, en misschien zijn die fijner te lezen.

omdat er mischien ook mensen zijn die moeite hebben met fatsoenlijk schrijven ? daarwel eens aan gedahct. en ja ik ben eigenwijs maar heb geen zin om in mn onderschrift te zetten sorry dislectie.. komop als je daarom al niet leest