Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miss_Malfoy schreef:Ik stel voor om een centraal topic te openen voor mensen die graag elkaars taalfouten, en fouten van andere bokt leden, restaurants etc. verbeteren.
Mischien zijn we dan van dit soort gezeur af.... Heb namelijk al 20 van deze topics voorbij zien komen inmiddels.
Petulan schreef:Miss_Malfoy schreef:Ik stel voor om een centraal topic te openen voor mensen die graag elkaars taalfouten, en fouten van andere bokt leden, restaurants etc. verbeteren.
Mischien zijn we dan van dit soort gezeur af.... Heb namelijk al 20 van deze topics voorbij zien komen inmiddels.
Dat topic is er al.. Moet je nagaan!
Een centraal topic waar het een sport is om taalfouten op Bokt op te sporen om deze vervolgens compleet belachelijk te maken.
Citaat:Dit forum is groot, een percentage mensen met Dyslexie en/of een lagere opleiding daarmee ook aanwezig. Je kunt niet van een ieder verwachten dat hij/zij de Nederlande Taal perfect beheerst.
Citaat:Dat topic is er al.. Moet je nagaan!
Een centraal topic waar het een sport is om taalfouten op Bokt op te sporen om deze vervolgens compleet belachelijk te maken.
Echwel schreef:Cassidy schreef:Ik zou het dan ook niet weten te waarderen als dergelijke "spelfouten" in een ander topic nog eens uitvoerig nabesproken werden.
Met de nodige zelfspot vind ik het geweldig.
eppie38 schreef:Zou persoonlijk ook nooit iemand aanspreken op schrijffouten msn taal of wat dan ook, je kunt iemand daar best mee kwetsen en gelukkig hoef je geen mavo diploma te hebben om lid van Bokt te worden.
Arabesk schreef:ook zo'n geijkte fout samen met 'een aantal mensen hebben/zijn' een aantal is enkelvoud
AngeliqueB schreef:Yamcha, ik ben het met je eens, het is een kwestie van respect en fatsoen! Mijn oudste zoon van 6,5 heeft een taal/spraakachterstand (we denken een vorm van dyspraxie) en ook hij moet op een nette, beleefde wijze de mensen aanspreken.. Natuurlijk hoor je dat zijn taalgebruik niet correct is, maar hij is beleefd en vriendelijk, en doet zijn best, dat is meer dan het gemiddelde schoolkind, wat een brutaliteit en populair taalgebruik...
Waves schreef:Barmat schreef:Dit forum is groot, een percentage mensen met Dyslexie en/of een lagere opleiding daarmee ook aanwezig. Je kunt niet van een ieder verwachten dat hij/zij de Nederlande Taal perfect beheerst.
Maar we kunnen wel verwachten dat het begrijpelijk is voor iedereen.
Een d/t fout zal je mij nooit over horen maar als iemand schrijft "ik ben na me paardje geweest", dan moet ik echt 3 keer kijken voor ik er zeker van ben dat ik het goed begrepen heb. Het lijkt soms wel of ik een rebus aan het oplossen ben.