om moe van te worden, mag het verboden worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:00

Juliette86 schreef:
Smaken verschillen ;)

We kunnen natuurlijk ook een goede en diepzinnige discussie beginnen wie de beste smaak heeft :+

Daar hoeft helemaal geen discussie over begonnen te worden hoor. :(:)

Want dat ben ik gewoon.

:')

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:01

Anyway we kunnen een gedrag code opstellen met ons bokkers..

Hoe gaan we met medebokkers om.
- laat iemand in zijn waarde, ookal is hij of zij in jouw ogen niet goed bezig met een paard.
misschien weet hij of zij niet beter. Je bent nooit te oud om te leren.
- formulier je posten zorgvuldig, doe dit met opbouwende feedback. Begin met een positief
iets ( ook al is dat soms erggggg lastig)
- blijf jezelf niet onnodig herhalen, je punt is na 3 keer echt wel duidelijk
- "luister" naar elkaar
- respecteer elkaars mening, en probeer niet iemand je mening op te dringen.

en wat ik altijd in mijn stage klassen doe met evalueren:
TIPS & TOPS

wat is er al goed, waarmee is iemand al goed bezig. En wat is er nog voor verbetering vatbaar..

Ik zou zeggen bokkers verenig u en vul aan

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:04

russel schreef:
randie schreef:
ik lach me rot, de namen die voorbij kwamen zijn helemaal niet diegene die het "lastigste"zijn of het meest
aanwezig.

Nou dat vind ik dus ook, vind ze altijd weer bloemrijk. Ook zetten ze mensen wel aan het denken, of ze nu boos worden of niet. Een ervan laat je iig wel 30 keer lezen eer je het begrijpt en dat haalt ook de spanning en lading van een heftig topic even weg.. :+ :+

Mee eens, en dat is al de tweede keer vandaag russel :oo :=

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:04

Ik heb net ontdekt hoe de foei knop werkt..
en ik moet zeggen... t ziet er een stuk leuker uit hier! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:05

2 keer?? Ow jee... :=

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:06

newmom schreef:

of gewoon iedereen onder de foeiknop en lekker in je eentje bokken, wat een rust :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:07

newmom schreef:

Wedden dat je het niet lang volhoudt die posten tòch aan te klikken :D Maar geeft idd even wat rust :j

@ russel: mot niet gekker worden :n :D

Zaina

Re: om moe van te worden, mag het verboden worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:09

tja ik ga die naam niet weghalen , want die wordt wel bedoelt, oke en vriendje van en HC. en ik snap het wel, maar noem het beestje dan gewoon bij de naam.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:10

Zaina, geloof er zijn meer irritaties over personen dat die 2 hoor. Deze 2 personen zie ik zelfs niet zo heel
erg vaak langs komen in een topic. Jij wel?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:12

Arabesk en HC? ja die zie ik veel langskomen haha. en die hebben ook een duidelijke mening , die ze niet altijd even genuanceerd brengen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:15

@ slimmerik: hihi jah waarschijnlijk heb je daar gelijk in.. haha maar voor nu is t wel even lekker.

@waves: nééh, da vind ik dan ook weer beetje overdreven.. daarbij kost t zoooooveel tijd.. :D en zou t wel saai worden idd.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:21

OOOOOOOOOOOh ik ben dus niet de enige. Normaal gesproken zit ik niet zo vaak op bokt, alleen als ik wat wil weten of ik verveel me. Nu de laatste dagen zit ik schrap hier, omdat ik gereageerd heb op een topic, waarna ik helemaal onder vuur werd genomen. Ik dus in de verdediging !! _-:(
Nu toch is even de berichten bekeken van het betreffende persoon of personen en zie ik dat elke reactie van diegene strijdlustig en opdringerig is.

Een onbegonnen strijd dus, maar kan me daar zo kwaad om maken en komen er reacties bij je los, wat niks meer met het topic te maken heb.
Maar ik kan er niet tegen als je zo je best doet voor het welzijn van je paard en dan als dierenbeul bestempeld te worden... bleh

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:27

flugeltje schreef:
OOOOOOOOOOOh ik ben dus niet de enige. Normaal gesproken zit ik niet zo vaak op bokt, alleen als ik wat wil weten of ik verveel me. Nu de laatste dagen zit ik schrap hier, omdat ik gereageerd heb op een topic, waarna ik helemaal onder vuur werd genomen. Ik dus in de verdediging !! _-:(
Nu toch is even de berichten bekeken van het betreffende persoon of personen en zie ik dat elke reactie van diegene strijdlustig en opdringerig is.

Een onbegonnen strijd dus, maar kan me daar zo kwaad om maken en komen er reacties bij je los, wat niks meer met het topic te maken heb.
Maar ik kan er niet tegen als je zo je best doet voor het welzijn van je paard en dan als dierenbeul bestempeld te worden... bleh

Uhm.... tja.... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:33

randie schreef:
Anyway we kunnen een gedrag code opstellen met ons bokkers..

Hoe gaan we met medebokkers om.
- laat iemand in zijn waarde, ookal is hij of zij in jouw ogen niet goed bezig met een paard.
misschien weet hij of zij niet beter. Je bent nooit te oud om te leren.
- formulier je posten zorgvuldig, doe dit met opbouwende feedback. Begin met een positief
iets ( ook al is dat soms erggggg lastig)
- blijf jezelf niet onnodig herhalen, je punt is na 3 keer echt wel duidelijk
- "luister" naar elkaar
- respecteer elkaars mening, en probeer niet iemand je mening op te dringen.

en wat ik altijd in mijn stage klassen doe met evalueren:
TIPS & TOPS

wat is er al goed, waarmee is iemand al goed bezig. En wat is er nog voor verbetering vatbaar..

Ik zou zeggen bokkers verenig u en vul aan

- Normaal abn. Ik wil geen dikke Van Dale of MSN code boek erbij moeten pakken.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:35

af en toe is het krom iedereen mag z'n mening hebben natuurlijk maar ik vind het doordrammen meestal echt iets om moe van te worden.

ene de foeiknop is er niet voor niks haha

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:38

Er is toch allang een lijst met boktregels, min of meer een gedragscode?

Ik vind trouwens dat namen noemen hier ook niet kunnen.

Zonder namen te noemen ben je ook duidelijk genoeg naar de mods: bokkers die een topic 'kapen' om hun eigen riedeltje te geven, zijn irritant.

Maar misschien moeten we gewoon met zijn allen afspreken dat we wanneer we zoiets zien, gelijk op de Tem knop rammen, zodat de TS van zon topic igg niet aan de kant gebonjourd wordt voor wééér zon topic?

En dan kunnen we het hier beter afsluiten. Ik ga nú igg temmen omdat het topic in mijn ogen veel te persoonlijk wordt, en dat vind ik ook niet netjes. :)

Zoals een wijs iemand zei: stuur die personen dan gewoon een PB als het je stoort.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:39

randie schreef:
- laat iemand in zijn waarde,

En deze tip zouden een hoop mensen in dit topic eens goed moeten lezen.
Je kunt het niet eens zijn met iemand en dat uiten. Wil je serieus overkomen dan zul je dat met goede argumenten moeten uiten.

Het feit dat de bokkers die hier besproken worden veel herhalen is mede te danken aan het feit dat mensen er maar tegenin blijven gaan terwijl ze weten dat ze het toch nooit eens worden.
Degene die hier komen vertellen dat ze er zo'n last van hebben zijn daar dus zelf ook schuldig aan.

Wat ook jammer is dat jullie blijkbaar niet zien dat die mensen waar jullie het nu over hebben vaak ook hele rake dingen zeggen waar je ook nog wat van kan leren. Maar blijkbaar is het interessanter om een beetje achter de rug van die mensen om hier grappig te doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:50

ThePast03, daarom had ik het eerder ook over het 'de pot verwijt de ketelgevoel'. ;)
Ik denk dat we er allemaal schuldig aan zijn, de een misschien wat meer dan de ander, maar een heilige ben ik hier nog niet tegen gekomen. We zijn nou eenmaal allemaal persoonlijkheden met eigen meningen en eigen ervaringen. Maar goed, als mensen echt overtuigd zijn dat ze beter zijn dan een ander........ :+

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:51

De persoon waar ik het over heb in het topic in dit topic getoont (hahaha, begrijpen jullie het nog?) gaat bij iedereen erop in. Niet op 1 persoon gericht, maar echt op iedereen. Op zich kan ik daar nog prima mee leven, maar niet, als de persoon zelf ook dingen doet, waarvan de meesten ook denken; tja, het zal wel, en je zegt daar wat van, dan wordt je meteen aangevallen omdat je zogeheten persoonlijk wordt. Ik noem dat iemand een spiegel voorhouden. Het constant weer aanvallen van mensen die gewoon reageren in het topic en dus niet op zijn verhaal en die dan meteen weer met zijn dure woorden de grond intrappen, vind ik niet normaal. En ik ga er normaal gesproken ook niet zo in door en stop dan meestal met tegengas geven, maar ik ben er gewoon een beetje zat van, dat iedereen het verkeerd doet behalve hij. Zo zwart wit is het niet.
Ik reageer nu bewust niet meer op zijn posten, maar zie dat anderen er ook wel wat van kunnen nu...

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:52

ThePast03 schreef:
randie schreef:
- laat iemand in zijn waarde,

En deze tip zouden een hoop mensen in dit topic eens goed moeten lezen.
Je kunt het niet eens zijn met iemand en dat uiten. Wil je serieus overkomen dan zul je dat met goede argumenten moeten uiten.

Het feit dat de bokkers die hier besproken worden veel herhalen is mede te danken aan het feit dat mensen er maar tegenin blijven gaan terwijl ze weten dat ze het toch nooit eens worden.
Degene die hier komen vertellen dat ze er zo'n last van hebben zijn daar dus zelf ook schuldig aan.

Wat ook jammer is dat jullie blijkbaar niet zien dat die mensen waar jullie het nu over hebben vaak ook hele rake dingen zeggen waar je ook nog wat van kan leren. Maar blijkbaar is het interessanter om een beetje achter de rug van die mensen om hier grappig te doen.

Inderdaad... het beste is om er gewoon niet op in te gaan, maar dat is zooooo moeilijk af en toe... daar heb ik mezelf weer op betrapt en dan word je zelf net zo'n grote topic stoorder als die ander :o

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:55

Het is internet.

Trek die stekker er dan uit als het je te erg wordt. Er is het echte leven, met lange rijen bij de kassa, auto's die het begeven als je naar een afspraak moet, paarden die kreupel worden, kinderen die te laat naar bed zijn gegaan en jengelen, een enorme berg strijk.... :+

:evaw:

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:58

Twiggy2008 schreef:
[*olduser*], daarom had ik het eerder ook over het 'de pot verwijt de ketelgevoel'. ;)
Ik denk dat we er allemaal schuldig aan zijn, de een misschien wat meer dan de ander, maar een heilige ben ik hier nog niet tegen gekomen. We zijn nou eenmaal allemaal persoonlijkheden met eigen meningen en eigen ervaringen. Maar goed, als mensen echt overtuigd zijn dat ze beter zijn dan een ander........ :+

Natuurlijk zijn we er allemaal wel schuldig aan. Maar als je je werkelijk zo ergert aan bepaalde personen dan ga je toch gewoon niet meer op zijn op haar posten in? Dan zeg je desnoods: "Jij jouw mening", ik de mijne en kapt ermee?
Als het om meningen gaat tenminste.

Door elke keer er maar weer tegenin te gaan (en dat zie ik dan meestal ook nog eens zonder argumenten gebeuren, dus volstrekt inhoudsloos) hou je het zelf in stand en lijkt me het sterk dat je het allemaal zo erg vindt.
Of zou het komen dat sommige mensen zich toch geraakt voelen door sommige uitlatingen van deze bokkers? Die kans lijkt me eigenlijk ook niet zo heel klein. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:58

Randalinpony, zo zie ik het dus ook. Ik nok vaak met een topic met van die ruziezoekers en zevers (tenzij ik in een bui ben en zin heb om terug te stangen }> ). Echt, niks relaxters dan afstand te nemen, mensen lekker te laten kletsen of zelfs die bewuste topics nooit meer te openen. Wat kan het ons schelen wat een ander vindt? Ik weet precies van wie ik wel en van wie ik niks aanneem. En dat geeft mij enorm veel rust, hoor. ;)

Edit: ThePast03, bovenstaand trouwens mijn antwoord op jouw post. Ik zie net jouw post staan, deze sluit er een beetje bij aan. :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:07

ThePast03 schreef:
Twiggy2008 schreef:
ThePast03, daarom had ik het eerder ook over het 'de pot verwijt de ketelgevoel'. ;)

Natuurlijk zijn we er allemaal wel schuldig aan. Maar als je je werkelijk zo ergert aan bepaalde personen dan ga je toch gewoon niet meer op zijn op haar posten in? Dan zeg je desnoods: "Jij jouw mening", ik de mijne en kapt ermee?
Als het om meningen gaat tenminste.

Door elke keer er maar weer tegenin te gaan (en dat zie ik dan meestal ook nog eens zonder argumenten gebeuren, dus volstrekt inhoudsloos) hou je het zelf in stand en lijkt me het sterk dat je het allemaal zo erg vindt.
Of zou het komen dat sommige mensen zich toch geraakt voelen door sommige uitlatingen van deze bokkers? Die kans lijkt me eigenlijk ook niet zo heel klein. ;)

Ik reageer hier toch even op...
Ik negeer het eigenlijk ook meestal. Soms krijg je een normale discussie waar iedereen op een normale manier zijn zegje in doet. Maar als er iets constant wordt opgedrongen. Dan mag daar toch best eens op gereageerd worden?
Ennuh, ik voel me absoluut niet geraakt door de argumenten van deze persoon. Ik zou niet willen ruilen. heb dat ook in het topic gezegd en kreeg meteen een preek, dat paarden van oorsprong niet in Nederland voorkwamen en dat wij dus (of ik) nooit paarden behoren te houden in dit natte kikkerlandje. paard zou hier namelijk van nature niet willen rondlopen.... Tja, moet ik dan alles maar laten zeggen?? Af en toe, dan kan ik me dus niet inhouden en ik wil daarom hierbij ook mijn excuses aanbieden aan degenen die vonden, dat ik tever doorging in dat bewuste topic. Ik reageer niet meer op zijn posts....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:09

nog nooit van de foei knop gehoord? :+ en in een aantal gevallen kun je ook wel op de tem knop klikken hoor :+