Juliette86 schreef:Smaken verschillen![]()
We kunnen natuurlijk ook een goede en diepzinnige discussie beginnen wie de beste smaak heeft
Daar hoeft helemaal geen discussie over begonnen te worden hoor.

Want dat ben ik gewoon.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
russel schreef:randie schreef:ik lach me rot, de namen die voorbij kwamen zijn helemaal niet diegene die het "lastigste"zijn of het meest
aanwezig.
Nou dat vind ik dus ook, vind ze altijd weer bloemrijk. Ook zetten ze mensen wel aan het denken, of ze nu boos worden of niet. Een ervan laat je iig wel 30 keer lezen eer je het begrijpt en dat haalt ook de spanning en lading van een heftig topic even weg..![]()
flugeltje schreef:OOOOOOOOOOOh ik ben dus niet de enige. Normaal gesproken zit ik niet zo vaak op bokt, alleen als ik wat wil weten of ik verveel me. Nu de laatste dagen zit ik schrap hier, omdat ik gereageerd heb op een topic, waarna ik helemaal onder vuur werd genomen. Ik dus in de verdediging !!![]()
Nu toch is even de berichten bekeken van het betreffende persoon of personen en zie ik dat elke reactie van diegene strijdlustig en opdringerig is.
Een onbegonnen strijd dus, maar kan me daar zo kwaad om maken en komen er reacties bij je los, wat niks meer met het topic te maken heb.
Maar ik kan er niet tegen als je zo je best doet voor het welzijn van je paard en dan als dierenbeul bestempeld te worden... bleh
randie schreef:Anyway we kunnen een gedrag code opstellen met ons bokkers..
Hoe gaan we met medebokkers om.
- laat iemand in zijn waarde, ookal is hij of zij in jouw ogen niet goed bezig met een paard.
misschien weet hij of zij niet beter. Je bent nooit te oud om te leren.
- formulier je posten zorgvuldig, doe dit met opbouwende feedback. Begin met een positief
iets ( ook al is dat soms erggggg lastig)
- blijf jezelf niet onnodig herhalen, je punt is na 3 keer echt wel duidelijk
- "luister" naar elkaar
- respecteer elkaars mening, en probeer niet iemand je mening op te dringen.
en wat ik altijd in mijn stage klassen doe met evalueren:
TIPS & TOPS
wat is er al goed, waarmee is iemand al goed bezig. En wat is er nog voor verbetering vatbaar..
Ik zou zeggen bokkers verenig u en vul aan
randie schreef:- laat iemand in zijn waarde,
ThePast03 schreef:randie schreef:- laat iemand in zijn waarde,
En deze tip zouden een hoop mensen in dit topic eens goed moeten lezen.
Je kunt het niet eens zijn met iemand en dat uiten. Wil je serieus overkomen dan zul je dat met goede argumenten moeten uiten.
Het feit dat de bokkers die hier besproken worden veel herhalen is mede te danken aan het feit dat mensen er maar tegenin blijven gaan terwijl ze weten dat ze het toch nooit eens worden.
Degene die hier komen vertellen dat ze er zo'n last van hebben zijn daar dus zelf ook schuldig aan.
Wat ook jammer is dat jullie blijkbaar niet zien dat die mensen waar jullie het nu over hebben vaak ook hele rake dingen zeggen waar je ook nog wat van kan leren. Maar blijkbaar is het interessanter om een beetje achter de rug van die mensen om hier grappig te doen.
Twiggy2008 schreef:[*olduser*], daarom had ik het eerder ook over het 'de pot verwijt de ketelgevoel'.![]()
Ik denk dat we er allemaal schuldig aan zijn, de een misschien wat meer dan de ander, maar een heilige ben ik hier nog niet tegen gekomen. We zijn nou eenmaal allemaal persoonlijkheden met eigen meningen en eigen ervaringen. Maar goed, als mensen echt overtuigd zijn dat ze beter zijn dan een ander........
ThePast03 schreef:Twiggy2008 schreef:ThePast03, daarom had ik het eerder ook over het 'de pot verwijt de ketelgevoel'.![]()
Ik denk dat we er allemaal schuldig aan zijn, de een misschien wat meer dan de ander, maar een heilige ben ik hier nog niet tegen gekomen. We zijn nou eenmaal allemaal persoonlijkheden met eigen meningen en eigen ervaringen. Maar goed, als mensen echt overtuigd zijn dat ze beter zijn dan een ander........
Natuurlijk zijn we er allemaal wel schuldig aan. Maar als je je werkelijk zo ergert aan bepaalde personen dan ga je toch gewoon niet meer op zijn op haar posten in? Dan zeg je desnoods: "Jij jouw mening", ik de mijne en kapt ermee?
Als het om meningen gaat tenminste.
Door elke keer er maar weer tegenin te gaan (en dat zie ik dan meestal ook nog eens zonder argumenten gebeuren, dus volstrekt inhoudsloos) hou je het zelf in stand en lijkt me het sterk dat je het allemaal zo erg vindt.
Of zou het komen dat sommige mensen zich toch geraakt voelen door sommige uitlatingen van deze bokkers? Die kans lijkt me eigenlijk ook niet zo heel klein.