Is het ban-systeem wel objectief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:24

Een onafhankelijke BC zie ik overigens wel zitten. Dus een commissie die nooit mod zijn geweest of op een andere manier in het "team" gezeten hebben.

Een club die zelf minstens een paar jaar meelopen, een paar duizend posten geplaatst hebben en uit alle leeftijdscategorieën is samengesteld.

Tieneke

Re: Is het ban-systeem wel objectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:28

Sowieso moet de BC meer leden hebben. Want zoals het nu gaat... veel te traag. Het feit dat de aanstelling van nieuwe leden daar maar niet gebeurt door te weinig aanwezigheid van de huidige leden, bevestigt dat.

Jasia

Re: Is het ban-systeem wel objectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:30

Is er dan niet iemand anders die de nieuwe leden kan aanstellen? :=

Anoniem

Ariebombarie schreef:
nee maar wel mogelijk een OW.

Maar ook dat is geen ramp, tenzij je natuurlijk al een hele waslijst in een korte tijd verzameld hebt :)

Menino schreef:
maargoed, we zijn niet allemaal verslaafde boktjunkies natuurlijk, 7 dagen vind ik eerlijk gezegd niet heel lang .

Maar die pb's en termijnen waar je nu naar refereert zijn wel aan het allerlaatste stuk van de bemiddeling van toepassing :) Dus als er al 2-3 maanden gepoogd is om contact te leggen en te houden teneinde de zaak op te lossen. Er is dus al een heel traject voorafgaand geweest :)

Hilli

Aan een aanvulling van de BC wordt hard gewerkt en ik denk niet dat dat nog heel lang gaat duren. Echt niet.

Albert

Volgens mij geef ik toch een paar punten waar verbeteringen te realiseren zijn:
Eerst de regels dichttimmeren naar de Nederlandse wetgeving.
Een derde onafhankelijke partij in het leven roepen; vergelijk het maar met het trias politica systeem.
"De onderscheiding van de staatsfuncties in de wetgevende macht, uitvoerende macht en rechterlijke macht.
Het zou handig en professioneel zijn hier mensen voor te vinden die daarin enigszins onderlegd zijn.
Het excuus dat het maar een forum is gaat niet meer op; er zijn veel mensen op Bokt die er (veel)geld mee verdienen. Dat vereist een goed systeem dat snel hoor en wederhoor kan toepassen. Een Bokt-rechter.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:32

slimmerik schreef:
Een onafhankelijke BC zie ik overigens wel zitten. Dus een commissie die nooit mod zijn geweest of op een andere manier in het "team" gezeten hebben.

Een club die zelf minstens een paar jaar meelopen, een paar duizend posten geplaatst hebben en uit alle leeftijdscategorieën is samengesteld.

gaat niet echt werken gok ik...

iedereen is omkoopbaar voor de juiste prijs :Y)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:33

Maya schreef:
Ariebombarie schreef:
nee maar wel mogelijk een OW.

Maar ook dat is geen ramp, tenzij je natuurlijk al een hele waslijst in een korte tijd verzameld hebt :)

juist :=

Ariebombarie

Hilli schreef:
Aan een aanvulling van de BC wordt hard gewerkt en ik denk niet dat dat nog heel lang gaat duren. Echt niet.

oh mag ik er in? O:) :+

Prrrr

Tja - voor de BC is ook gewoon geworven, hoor. Via een topic. Iedereen kon zich opgeven. Daar zit geen kliek-gedachte achter.

Mag ik iedereen die zonder verdere onderbouwing aan mijn integriteit twijfelt hartelijk danken? Is echt een hele fijne feedback op de tijd die ik steek in het functioneren van Bokt.

Misschien af en toe eens nadenken voor je iets schrijft? Dat zou in 80% van alle gevallen waarschijnlijk ook de bans voorkomen.

Jasia

Ja maar als je telkens om zo'n reden (mening geven die niet geaccepteerd word) een OW krijgt, heb je die waslijst natuurlijk snel verzameld :=

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 15:34

Er wordt geopperd dat bokt opgezet is door vrijwilligers en dat je dus ook geen 100% fair systeem kan verwachten, het zijn ook maar mensen.

Maar vergeet niet dat dit hier een ongelooflijk groot sociaal netwerk is, mensen horen eerlijk behandeld te worden, net zoals in een maatschappij, wat ook een sociaal netwerk is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:35

Ariebombarie schreef:
slimmerik schreef:

gaat niet echt werken gok ik...

iedereen is omkoopbaar voor de juiste prijs :Y)

Het is altijd beter dan een systeem waarbij de meeste BC leden ex-mods zijn.
Dan hoef je al geen eerlijke behandeling te verwachten....

Hilli

Ariebombarie schreef:
Hilli schreef:

Je kunt altijd een open sollicitatie naar de bemiddelaars sturen. Voor deze ronde is het alleen wat laat.

Ariebombarie

Prrrr schreef:
Tja - voor de BC is ook gewoon geworven, hoor. Via een topic. Iedereen kon zich opgeven. Daar zit geen kliek-gedachte achter.

Mag ik iedereen die zonder verdere onderbouwing aan mijn integriteit twijfelt hartelijk danken? Is echt een hele fijne feedback op de tijd die ik steek in het functioneren van Bokt.

Misschien af en toe eens nadenken voor je iets schrijft? Dat zou in 80% van alle gevallen waarschijnlijk ook de bans voorkomen.

volgens mij wordt er niemand persoonlijk genoemd, dus trek het je ook niet persoonlijk aan zou ik zeggen :)

Jasia

Prrrr schreef:

Als iemand iets over "bepaalde mods", "somige mods" of wat dan ook zegt, wil dat natuurlijk niet gelijk zeggen dat het over jou persoonlijk gaat.. Of dat alle mods over één kam geschoren worden, of zo..

Maar wie koos dan de mensen die uiteindelijk in de BC terecht kwamen nadat er mensen zich hadden opgegeven?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:36

Hilli schreef:
Ariebombarie schreef:

Je kunt altijd een open sollicitatie naar de bemiddelaars sturen. Voor deze ronde is het alleen wat laat.

Zie je mij er nou serieus in zitten Hil :')

Prrrr

Albert schreef:
Volgens mij geef ik toch een paar punten waar verbeteringen te realiseren zijn:
Eerst de regels dichttimmeren naar de Nederlandse wetgeving.
Een derde onafhankelijke partij in het leven roepen; vergelijk het maar met het trias politica systeem.
"De onderscheiding van de staatsfuncties in de wetgevende macht, uitvoerende macht en rechterlijke macht.
Het zou handig en professioneel zijn hier mensen voor te vinden die daarin enigszins onderlegd zijn.
Het excuus dat het maar een forum is gaat niet meer op; er zijn veel mensen op Bokt die er (veel)geld mee verdienen. Dat vereist een goed systeem dat snel hoor en wederhoor kan toepassen. Een Bokt-rechter.

Maar wie ga je, als onafhankelijke derde partij, onbezoldigd zo gek krijgen dat hij dat doet?
Misschien zie je overigens de parallellen met het bestuursrechtsysteem (beslissing - bezwaar). Ik ben met je eens dat je dan de stap bestuursrechter mist, maar die mis je ook in het bestuursrecht, wegens onvoldoende belang.

Welke regels zou je naar de wetgeving dicht willen timmeren?

Anoniem

Cayenne schreef:
Alane schreef:
Dat dan een bokker per abuis berichten weggooit of er niet op reageerd, daar kan een systeem geen uitzondering op maken...
Wat ik wel terecht vind is dat wanneer er een topic wordt geopend op FZ over het handelen van die betreffende bokker dat dan ook goede berichten gepost mogen worden/of de betreffende mod daarover een pb krijgt... zodat de bokker niet gelijk aan de schandpaal genageld wordt.

Wordt dat niet voornamelijk zo gedaan omdat mods anders door 20+ pagina's moeten spitten?
Ze zijn immers op zoek naar negatieve ervaringen en niet de positieve.
Dat er ook goede ervaringen zijn is natuurlijk mooi, maar daar hebben ze verder niets aan.

maar als er 20 pagina's positieve ervaringen zijn, zegt dat toch ook wat? Want die topic van 'heeft iemand negatieve ervaringen met..' Daar zie ik eigenlijk nooit veel reacties op. Dus als het 20 positieve reacties zijn tov 1 negatieve, kan je je beter gaan afvragen of er mss niet iets mis is gegaan, of dat iemand gewoon iets vergeten is. Dan vind ik een BOT een errug zware straf namelijk,

slimmerik

80% van mijn bans zijn gebeurd naar aanleiding van weloverwogen posten Prrrr. Ik wil me nl. wel recht in de spiegel aan blijven kijken.

En voor de rest heb ik diep respect voor de vrije tijd die jullie erin steken :j En laten we eerlijk zijn: je doet het nóóit goed voor iedereen. Neem wel af en toe de overweging of je jezelf nog recht in de spiegel kunt aankijken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:37

Prrrr schreef:

Denk jij dat ik een kans gemaakt had als ik me aangemeld had?
Ze hadden alleen heel hard gelachen ben ik bang :D
Ik denk dat zolang de mods dit soort dingen regelen, dat er altijd een bepaalde richting ingeduwd wordt...
Daarbij denk ik, als jij je aangevallen voelt over je integriteit, dat je toch wel een deel van de klachten zou moeten herkennen. Ze komen nl niet zomaar uit de lucht vallen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:38

Ariebombarie schreef:
Hilli schreef:

Heel eerlijk: ik zou wegens weinig genuanceerde reacties in het verleden tegen stemmen. Gelukkig stem ik niet.
Maar misschien is een soort Assisenhof meer jouw ding :)

Tieneke

Mensen horen ook hun eigen verantwoordelijkheid te dragen. En net zoals in een maatschappij heb je altijd mensen die denken dat ze altijd benadeeld worden/in het vizier staan/vinden dat ze het nooit geweest zijn ;)

Prrrr, trek het je niet aan, is het niet waard ;)

Er werd dan niemand persoonlijk genoemd, maar er werd wel een groep over 1 kam geschoren, met name de mods.

Anoniem

Jasia schreef:
Ja maar als je telkens om zo'n reden (mening geven die niet geaccepteerd word) een OW krijgt, heb je die waslijst natuurlijk snel verzameld :=

Maar daar is de motivatie die je aangeeft al onjuist... Het gaat niet om het feit dat je een mening geeft die niet geaccepteerd wordt, maar hoe je verwoordt. C'est le ton qui fait la musique. Oftewel, of je dingen concreet onderbouwt en een beetje fatsoenlijk discussieert, door niet op de man persoonlijk te spelen, maar onderbouwd en gefundeerd te discussiëren.

Ariebombarie : waarom niet, als je het serieus wilt, give it a go. Ze zoeken voor het BC-team heel andere mensen dan voor het Mod-team of het NR-team. Omdat het allemaal verschillende teams zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:39

Ariebombarie schreef:

Ik durfde toen jij je aanbood nog net de _O- smiley niet te gebruiken :D

Nee, de BC moet natuurlijk ook van onberispelijk gedrag zijn..... :j

*gaat solliciteren voor volgende ronde* :D