gezelligheid op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:05

_Bitje_ schreef:
oh dan is het helemaal goed :D voelde me al een beetje aangesproken :o

Nee joh, het ging over het off-topic gaan in topics. :o

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:23

Liekefriet schreef:
Wat een aso's hier!

Bokt geeft niet de faciliteiten om openbaar je frustratie te ventileren over al dan niet minderwaardige behandeling in topics.
Deze mogelijkheid is genoeg gegeven op andere fora.
Niet te min is het mogelijk door middel van de reportknop [!] te klikken bij de mods als je je echt persoonlijk voelt aangevallen, ongeacht de sociale achtergrond van de reagerende.
Deze knop gebruiken we natuurlijk spaarzaam :D

Alles wat je verder irriteert, PB me met een verwijzing.
Een andere insteek doet meestal een glimlach verschijnen.

;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 22:45

slokkie schreef:
Liekefriet schreef:
Wat een aso's hier!

Bokt geeft niet de faciliteiten om openbaar je frustratie te ventileren over al dan niet minderwaardige behandeling in topics.
Deze mogelijkheid is genoeg gegeven op andere fora.
Niet te min is het mogelijk door middel van de reportknop [!] te klikken bij de mods als je je echt persoonlijk voelt aangevallen, ongeacht de sociale achtergrond van de reagerende.
Deze knop gebruiken we natuurlijk spaarzaam :D

Alles wat je verder irriteert, PB me met een verwijzing.
Een andere insteek doet meestal een glimlach verschijnen.

;)

amen :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:57

Goed dat hier een x een topic over is want ik was er bijna zelf 1 gestart.
Uiteraard kun je dingen melden.. maar dan heb je er misschien wel een dagtaak aan! En wat voor de 1 niet leuk om te lezen is daar haalt de ander misschien de schouders voor op. Blijft dat het niet iets positiefs is.. of iets opbeurends. Vind dat er best commentaar gegeven mag worden, ongezouten mening ook best... maar soms zooo hard....

Kan me best voorstellen als je hier net nieuw bent... paar berichtjes hebt geplaatst.. en er gelijk 'kattige' of minder aardige opmerkingen langskomen. Ik vind het ook schering en inslag eigenlijk. Niet zozeer dat ik me er in ga mengen, maar wel dat ik me er aan erger (en dan dus niet meer reageer.. reageer liever op iets wat ik leuk vind).

Toen ik hier net zat verbaasde ik me er ook echt enorm over! Doe toch gewoon eens ff beleefd, sommige dingen kun je ook met minder botte woorden zeggen.Ook al heb je slechts 25 posts dan kun je al wel heeeeel veel topics hebben gelezen.. en hebben gezien dat er niet overal even lief tegen elkaar gedaan wordt.

Ik vind het offtopic gaan niet eens heel erg eigenlijk, zolang het maar lief blijft :) ach.. misschien ben ik wel overgevoelig en wil ik vrede op aarde...utopie! Jammer dat het dan bij Bokt moet horen. Soms wordt er zo gereld! Als ik het dan lees komt het gewoon als krijsen over. Ben ik nou de enige die er zo over denkt? Accepteert de rest dit? Stel ik me aan? Of moet ik het maar laten gaan...

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:47

Dat stoort me ook wel eens, als iemand weinig post heeft daar dan maar een opmerking over maken. Meschien en idee om het aantal post gewoon weg te halen, word je in ieder geval niet zo snel voor Penny uitgemaakt, 20 post op bokt staat synoniem voor penny geloof ik.
Tja verder, als je een topic opent, weet je wat je kunt verwachten en daar moet je ook niet moeilijk over doen vind ik.
Je kunt moeilijk verwachten dat heel bokt het met je eens is, wat wel jammer is, dat er zo veel meelopers zijn, zogauw er zich eentje tegen ts keert volgt de rest vanzelf, is een heel grapig patroon eigenlijk.

Faroly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:00

Een woord: EIN DE LIJK!
Eindelijk, iemand met open ogen.
Ik irriteer me er ook mateloos aan, aan sommige opmerkingen van mensen. Mensen die overal commentaar op hebben, en ronduit belachelijk onbeschoft reageren. Mensen die elkaar kwetsen, afzeiken, kleineren, en ga zo maar door!
Nou zit ik iets meer dan een jaar op bokt, en heb ik weinig berichten geplaats. Maar ik lees erg veel rond hier. En ik zie zo vaak, nee, TE vaak een "rel-topic".
Mensen die hun frustraties gewoon uitstieren op onschuldige (onwetende) bokkers.
Terwijl de meeste gedupeerde jonge meisjes, (ookwel Penny's genoemd) zijn.

Laatst nog, zag ik een topic over iemand die vroeg of een Pony in een achtertuin mocht, ja of nee.
Dan krijg je pagina's met meningen van bokkers, waar helemaal niet naar gevraagd is. Gewoon onbeschofte reacties. En het woord dierenmishandeling word maar al te vaak omhoog gehaald...
Maargoed, ik kan hier wel uren over tieren, maar ik reageer gewoon niet in zulk soort topics!
Gezelligheid is soms ver te zoeken, fijn dat er eindelijk eens wat over geopend word ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 07:18

;) Dit soort topics worden al jaren met grote regelmaat gestart... :D En het komt maar weinig voor zoals jij typeert, als je kijkt hoeveel topics en berichten er dagelijks worden geopend voor het grootste paardenforum?

Enne een pony in een achtertuintje IS dierenmishandeling..... ;)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 07:42

Maar hoe bokt hierzelf op reageert is ook moeilijk te bevatten,
heb wel eens een reactie geplaatst en dan krijg je gelijk een waarschuwing van een moderator dat je moet opletten met je taalgebruik of dergelijke?? (anders wordt je geschorst)

Als ik hier wel eens dingen lees dan denk ik dan was ik nog zeer mild...vreemd beleid

Zidore

Re: gezelligheid op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:45

Als je op de zoekmachine 'dierenmishandeling' hier intypt krijg je 462 resultaten... lijkt me genoeg te zeggen zo.

Dat lijkt me niet te houden voor bokt. Dan kun je iedereen wel schorsen of deleten of wat dan ook. IMO gaat het om fatsoen. Maar dat is voor een ieder weer wisselend. Dat zie je dus al in de manier waarop er met een dier omgegaan wordt. De 1 vind het mishandeling, de ander vind het soms nog wel kunnen.

Meningen blijven meningen. Maar ik vind dat er soms wat hard tegen mensen tekeer gegaan wordt. Ik kan hier nu nog uuuren gaan typen over wat ik mis vind in diverse topics.

Over pony's in de achtertuin (wat geen mishandeling is als je achtertuin groot genoeg is... ;-)) over het wel of niet groot genoeg om te rijden, over.. nou noem het maar. Hier kunnen we echt een eeuwig durend topic over maken.

Weet eigenlijk de oplossing ook niet. Denk wel dat de relschoppers aangepakt moeten worden en dat het meer gemeld mag worden.

Vaak is het misschien net het randje, maar de toon is dan wel gezet. En de volgers daarbij!

Jammer dat dit veel mensen op bokt tegenhoudt om te posten. Mij valt het vooral op als er iemand een foto plaats. Bijvoorbeeld bij ITP dan hebben ze het lef om hun foto te plaatsen worden ze gelijk de grond in gemept met opmerkingen als 'handen laag' 'je moet meer dit of dat' of 'wat loopt ie raar' enz. enz. Denk ook niet dat je met woorden typen een mening kunt vormen over hoe iets in de praktijk er uit ziet. Het komt altijd harder over. Denk maar eens aan hoe je dingen zegt, en hoe het over komt als je dat in een mail zou typen.. dan zou je misschien wel nadenken voordat je het verzend.

Ook vind ik dat voordat je een topic mag starten je eerst eens goed moet inlezen in wat er al is en of het niet het zoveelste topic is. Soms worden er echt domme vragen gesteld, dat ik denk... ja lees ff door. En reageer dan op het topic wat er al over is. Ook al krijg je dan zo'n melding..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:52

devine schreef:
Maar hoe bokt hierzelf op reageert is ook moeilijk te bevatten,
heb wel eens een reactie geplaatst en dan krijg je gelijk een waarschuwing van een moderator dat je moet opletten met je taalgebruik of dergelijke?? (anders wordt je geschorst)

Als ik hier wel eens dingen lees dan denk ik dan was ik nog zeer mild...vreemd beleid

Als jij zo vaak een waarschuwing krijgt dat je je niet aan de huisregels houd zou ik niet de schuld zoeken bij Bokt, maar bij jouzelf.
Ik krijg nooit een waarschuwing of iets in die trant, kan me niet voorstellen dat het per persoon zo zou verschillen :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 01:04

Zidore schreef:
Toen ik hier net zat verbaasde ik me er ook echt enorm over! Doe toch gewoon eens ff beleefd, sommige dingen kun je ook met minder botte woorden zeggen.Ook al heb je slechts 25 posts dan kun je al wel heeeeel veel topics hebben gelezen.. en hebben gezien dat er niet overal even lief tegen elkaar gedaan wordt.

Te lief is soms ook niet goed, en soms moet je iemand serieus laten schrikken om een boodschap over te laten komen. Als iemand vraag of Taxus nu zo'n geschikte erfafscheiding is als je pony's in de buurt rond hebt lopen, dan kun je lief reageren en ze voorzichtig informeren dat het niet zo heel erg gezond is, en de paarden er best wel heel ziek van kunnen worden, of met HOOFDLETTERS SCHRIJVEN DAT JE PAARD DAAR HARTSTIKKE DOOD AAN KAN GAAN EN WAT ZE BEZIELT OM MET TAXUS TE GAAN WERKEN.
Jawel, je trapt iemand op zijn ziel als je op de laatste manier tegen iemand tekeer gaat, maar dan maar liever wat blaren op iemand zijn ziel, dan een overleden paard. En als je er al niet tegen kunt dat iemand online uit zijn spreekwoordelijke slof schiet, moet je - vooral in de paardenwereld - toch maar een beetje eelt op je ziel gaan kweken. Doorgaans hebben de meeste mensen op een paardenforum toch het beste met het paard voor. Misschien ook eens iets om over na te denken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 01:24

Nessah schreef:
Citaat:
weet je? er bestaat een site...geloof penny.nl die is specuaal
voor mensen zoals jij, met een handicap

Om deze moest ik wel grinniken.. Jeetje, wat een spelfouten zitten er in al die opmerkingen zeg.. kanonnen! Daar irriteer ik mij véél meer aan dan van die opmerkingen.. Ach, lekker laten praten.. Ik heb ook wel eens een opmerkingen in een topic gehad dat ik dacht.. Jeetje mina, kan wel vriendelijker.. Maar ach, gewoon niet druk om maken en opmerkingen lezen die wel de moeite waard zijn :)

beetje oude quote, begin dit topic, maar jezus zeg,...
zo iemand die zo'n opmerking plaatst zou toch een boze pb krijgen!!!!
Mijn broertje is meervoudig gehandicapt en jezus zeg daar moet je niet mee spotten...

Overigens ben ik het eens met het doel van dit topic, maar ik kan me ook topics herrineren die er om vroegen :+

Meisje van 12 die een zwarte arabische hengst wou kopen voor maximaal 2000 euro :+ yeah right... dromen heb ik ook gehad hoor, dus had toen maar tips gegeven enzo, wat ze béter kan doen. Ook was er een topic over een meisje dat de ene x 2 paarden had, dan 4 paarden en dan weer zoveel paarden, daar zeg ik dan wel weer wat van :+ maar zo grof worden als sommige reacties.... ik heb wel een aantal keer het woord "penny" laten vallen, maar nooit iets ergers :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:48

Voor het woord penny krijg je een ow en in dit geval zou een dikke ow op zijn plaats zijn, maar ik weet niet in welke contest het geschreven is...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:59

russel schreef:
Voor het woord penny krijg je een ow en in dit geval zou een dikke ow op zijn plaats zijn, maar ik weet niet in welke contest het geschreven is...

Is dat echt zo :o ? wist ik helemaal niet, nog nooit een ow gehad, maar ook wel erg braaf verder hoor :P

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:14

Je kunt al een ow krijgen door een smiley te gebruiken. :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:22

slimmerik schreef:
Je kunt al een ow krijgen door een smiley te gebruiken. :j

huh :+ sorry ben daar echt mee onbekend, welk smiley? :P

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:22

:r :O _-:( :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:26

huh :+ ik vind deze smiley leuk :+ := :P en sommige worden ook wel vaker gebruikt hoor, maar denk dat het dan samen gaat met de tekst ofzo die erbij zit? :P

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:29

Heeft wel met de discussie te maken die vooraf geweest is natuurlijk :D

Maar de kotssmiley mag Bart er wat mij betreft uithalen....

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 13:31

dat denk ik ook, het gaat meer om de combinatie smiley en tekst

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:34

Gewoon alles was niet paard gerelateerd is afschaffen!
Scheelt al de helft van de ruzies op bokt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:34

Over Penny's,
Het is ook heel ergerlijk als mensen zich over dingen uitlaten waar ze zich nog helemaal niet in verdiept hebben!
In de openingspost bijv. die quote over sporen, of mbt de rensport. Dan kan ik me best voorstellen dat ''Penny'' dr opeens even uitfloept :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:47

1Boefje schreef:

nee want dan kunnen we ook niet meer kletsen enzo :+ geen foto's meer posten van onze katten etc...

Maar soms MOET je hard zijn, maar ook vaak vind ik kinderen ECHT tever gaan! Dan denk ik van jezus kan het nog kinderachtiger...
Ik had een topic over dat mijn ouders mij dik vonden etc gemaakt (klinkt kinderlijker dan het was, was namelijk een heel verhaal) en ik WEET dan ik 2 kg overgewicht heb, maar ik maka me niet eens zozeer zorgen om mijn gewicht, vond mezelf niet lelijk ofzo en doe het nog steeds goed bij de mannen voor zover ik weet :+ alleen werd ik gekleineerd door mijn ouders. ook in dit topic kwamen wel eens rare berichten voorbij... maarjah, ik negeer dat dan weer :+ ik weet dat niet iedereen overal mee eens kan zijn, en iedereen zijn eigen smaak heeft etc. Vaak zie ik ook dat mensen topics niet goed doorlezen voordat ze reageren en dan bijvoorbeeld zeggen van: " NU ONMIDDELIJK NAAR DE HA GAAN INPLAATS VAN HIER OP BOKT TE ZITTEN!" terwijl er dan al zelfs ziekenhuisonderzoeken zijn gedaan :o mensen zijn te snel bevoordeeld en vind dat daar even naar gekeken moet worden. Ook vaak valt bokt in herhaling, vooral als het op penny's gaat (sorry dat ik het zo noem, was vroeger ook zo'n meisje :+ ) dan lees je de hele tijd hetzelfde...

Ik vind penny's juist vaak heel schattig :P was ook een topic over een meisje die paardenvlees had verstopt omdat ze het zielig vond, en ja het idee is schattig, alleen de uitwerking minder en dan kan je wel reacties verwachten :+ maar jah, iedereen moet gewoon eventjes goed nadenken voordat je iets post vind ik. Waar ik mij het MEESTE aan erger zijn kinderen die me ernstige spelfouten typen, breezertaal ofzoiets. Ik heb dyslectie, dus typ ook wel eens vaag, maar ik kan wel de fouten uit somige topics halen waarbij ik denk... "doen ze dit nou expres of wat? "

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:04

1Boefje schreef:

Ben zelden tot nooit op het paardengedeelte maar volgens mij is het daar ook met regelmaat verschrikkelijk raak hoor.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:05

Wat mij opvalt de laatste tijd is dat als je een 3 jarige inrijdt dat je reacties krijgt dat je je paard verpest en waarom zou je niet wachten tot 8, dan is hij uitgegroeid, succes met het verpesten van je paard....enzo.