Tik op de vingers: Fel reageren? Hoezo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:31

Twee dinnetjes inseinen om een OW er door te drukken lukt echt niet. Om te beginnen is de mening van drie mods niet voldoende en daarnaast openen we achter de schermen gewoon een topic waarin alle mods kunnen reageren. Dus als die mod en de twee dinnetjes het een OW vinden en de rest is het daar niet mee eens, dan wordt het echt geen OW.

Ik vind de opmerking dat een mod met twee dinnetjes een OW er wel even doordrukt ook een behoorlijk denigrerende opmerking. Wij proberen naar eer en geweten een mogelijke sanctie te bespreken, daarbij gaan we beslist niet over één nacht ijs en hebben we voor onszelf heel duidelijk waarom we die OW geven. OW's worden nooit even snel bij handjeklap door een paar mods onderling geregeld, nooit.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:36

Shellyke schreef:
Hier heb ik nog het meeste moeite mee, En dan vooral blijven beweren dat ze niet met twee maten meten... Kan niet zo goed tegen dat hypocriete gedoe...Leugens zijn niet toegestaan, maar als je dan vraagt hoe ze dat checken krijg je een of ander wazig antwoord, en ondertussen mogen de andere gewoon door blijven gaan. En het advies om maar aan de bel te blijven trekken, ja doei!! Ik ben echt niet het braafste meisje van de klas, geef wel mijn mening, kruip nergens in en probeer mezelf te blijven. Dit wordt mij ook zeker niet in dank afgenomen, maar dat is dan jammer, volgende keer beter. Als je A zegt moet je B kunnen ontvangen. :P

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Als je in een bepaalde topic voorbeelden noemt, zonder een bepaald persoon in gedachte te hebben, dan kan er toch iemand zich aangesproken voelen een een mod inschakelen. Die persoon kan de mod van alles wijsmaken en een potje zielig doen en jij hebt een OW of ban aan je broek.
Ik heb het idee dat er dan alleen naar de verhalen van de klager gekeken wordt en mag je jezelf niet verdedigen want ze hebben nu eenmaal die beslissing gemaakt en daar moet je het maar mee doen.
Of iemand haalt het bloed onder je nagels uit door stekende opmerkingen te maken en je, omdat je het dan na een tijd zat wordt een venijnig antwoord teruggeeft, dan is niet de aanstichter degene die gestraft wordt maar degene die eindelijk een steek terug geeft.
Meten met 2 maten lijkt het dan.

slimmerik

Re: Tik op de vingers: Fel reageren? Hoezo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:45

slimmerik schreef:
Dus imo lijkt het soms dat sommige mods gauw 2 andere dinnetjes raadpleegd om toestemming voor een OW te geven en woppa.....

Dit postte ik n.a.v. een OW die binnen 24 uur klaar lag..... Èn ik heb eens gelezen dat er stemmen nodig zijn van 3 mods....

*gaat op zoek*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:54

Karl66 schreef:
Twee dinnetjes inseinen om een OW er door te drukken lukt echt niet. Om te beginnen is de mening van drie mods niet voldoende en daarnaast openen we achter de schermen gewoon een topic waarin alle mods kunnen reageren. Dus als die mod en de twee dinnetjes het een OW vinden en de rest is het daar niet mee eens, dan wordt het echt geen OW.

Ik vind de opmerking dat een mod met twee dinnetjes een OW er wel even doordrukt ook een behoorlijk denigrerende opmerking. Wij proberen naar eer en geweten een mogelijke sanctie te bespreken, daarbij gaan we beslist niet over één nacht ijs en hebben we voor onszelf heel duidelijk waarom we die OW geven. OW's worden nooit even snel bij handjeklap door een paar mods onderling geregeld, nooit.

Ik heb tans al een OW gehad, amper twee uur nadat een mod zei dat ze over het topic gingen spreken :j Dus dat zal wel meevallen ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:33

Dat kan pharagirlke, als een mod het topic heeft geopend achter de schermen en er zijn voldoende andere mods online die het eens zijn met de OW dan kan die binnen enkele uren gegeven worden.

En drie mods zijn idd niet voldoende voor een OW :n

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 10:52

Nou ja, ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben, ik dacht al dat er wat raars met me aan de hand was :P

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:12

Ikima schreef:
Als je in een bepaalde topic voorbeelden noemt, zonder een bepaald persoon in gedachte te hebben, dan kan er toch iemand zich aangesproken voelen een een mod inschakelen. Die persoon kan de mod van alles wijsmaken en een potje zielig doen en jij hebt een OW of ban aan je broek.
Ik heb het idee dat er dan alleen naar de verhalen van de klager gekeken wordt en mag je jezelf niet verdedigen want ze hebben nu eenmaal die beslissing gemaakt en daar moet je het maar mee doen.
Of iemand haalt het bloed onder je nagels uit door stekende opmerkingen te maken en je, omdat je het dan na een tijd zat wordt een venijnig antwoord teruggeeft, dan is niet de aanstichter degene die gestraft wordt maar degene die eindelijk een steek terug geeft.
Meten met 2 maten lijkt het dan.

Amen!!!

Nee Adil er is niks raars met je, en als dat wel zo is, dan is er ook hetzelfde raars met mij aan de hand :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:19

slimmerik schreef:
Dit postte ik n.a.v. een OW die binnen 24 uur klaar lag..... Èn ik heb eens gelezen dat er stemmen nodig zijn van 3 mods....

*gaat op zoek*

In een recente discussie rondom een OW van mij dacht ik te hebben begrepen dat het óf 5 collega-mods, óf een hoofdmod was.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:56

Blijft toch wel dat een hoop bokkers het idee hebben dat er met twee maten gemeten wordt. Of dat nou wel of niet zo is, het feit dat veel mensen dat gevoel hebben, moet jullie toch wel iets doen mods? En dat is wellicht ook een seintje dat er toch eens naar gekeken moet worden door onpartijdige middenpartij... En wellicht dat er iets moet gebeuren?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:42

secricible schreef:
Blijft toch wel dat een hoop bokkers het idee hebben dat er met twee maten gemeten wordt. Of dat nou wel of niet zo is, het feit dat veel mensen dat gevoel hebben, moet jullie toch wel iets doen mods? En dat is wellicht ook een seintje dat er toch eens naar gekeken moet worden door onpartijdige middenpartij... En wellicht dat er iets moet gebeuren?

Dit vind ik ook. Als iemand een OW of ban krijgt dan moet die ook zijn/haar kant van het verhaal kunnen vertellen en wat de reden van een bepaalde opmerking was.
Ook heb ik het idee dat sommige bokkers meer in de gaten worden gehouden dan anderen, zodra die een kleine misstap maken dan zit er meteen een mod bovenop terwijl anderen maar alles kunnen zeggen, wanneer je daar wat van zegt dan krijg je te horen dat we het maar via pb moeten uitvechten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:00

Omdat een ban niet alleen afhankelijk is van de aktie waar je een sanctie voor gekregen hebt, maar ook van je geschiedenis op Bokt lijkt het of er met twee maten gemeten wordt. Hoe meer OW's je het afgelopen half jaar hebt gekregen, hoe zwaarder de ban is. Als twee mensen onenigheid hebben en dat in een topic uitvechten, waardoor ze een OW kijgen. Dan kan dat bij de ene betekenen dat er geen ban volgt, omdat het een eerste OW is en dat de andere een BOT krijgt omdat het de zesde OW in een half jaar is. Dat lijkt heel onrechtvaardig, maar die BOT is niet alleen vanwege het laatste incident gegeven, maar omdat iemand al een half jaar zijn of haar gedrag niet heeft willen aanpassen.

Je hebt altijd de kans om je eigen verhaal te vertellen, eerst bij de mods en als die de OW toch laten staan, dan bij de bezwaarcommissie. Wat het uitvechten per PB betreft, we adviseren regelmatig om de tegenpartij als foei in te stellen, niet om een ruzie per PB verder uit te vechten.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:17

Ikima wat jij schrijft:Als iemand een OW of ban krijgt dan moet die ook zijn/haar kant van het verhaal kunnen vertellen en wat de reden van een bepaalde opmerking was. daar heb ik diverse keren gebruik van gemaakt, helaas heeft al die keren voor mij geen echt bevredigend antwoord opgeleverd. Ik vertel mijn verhaal, ervaring of hoe je het ook wilt noemen, en doe dit zonder te schelden, heb mezelf wel beter opgevoed :D Dit doe ik echter niet als ik de eerste beste negatieve reactie krijg, ik geef Bokt daarmee de gelegenheid om actie te ondernemen, en als dit na een aantal reacties niet gebeurd, DAN vertel ik pas mijn persoonlijke ervaring met die persoon/personen. Tja en dan is het slotje wel zo gevonden!! En als ik dan van Bokt een mail krijg met weet ik veel wat, dan lees ik dat ze bepaalde zinnen eruit filteren, en daarmee maken ze je hele verhaal kapot zodat het lijkt of zij in hun recht staan. Als je dit dan aangeeft, dan is de inkt schijnbaar op. Maar goed, ook de moderators blijven mensen met al hun gebreken, en die heb ik het liefst, dan vallen die van mij niet zo op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:18

Ik ga dit topic ontstippen... Wat een bak frustratie komt er naar boven hier :n

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:25

En waarom heb ik dan toch het gevoel dat ik beter niet eerlijk en open kan reageren op dit topic?
Waarom weet ik dan al bij voorkeur dat ik bij bepaalde mods niet aan hoef te komen voor een probleem o.i.d?
Waarom moet een andere mod in een kwestie van mij de geschillen met iemand van de bezwarencommissie sussen?
Waarom zie ik dan dingen die bij de 1 worden beloond met een OW, en hetzelfde bij de ander met een lach?
En zo heb ik heel veel vragen, die denk ik nooit beantwoord zullen worden......
Nee, helaas moet ik toegeven dat ook ik vind dat er met twee maten gemeten wordt. Nee, op Bokt moet je alleen maar slikken en ja en amen zeggen, dan zit je veilig. Zelfs als je ziet dat iemand helemaal kapot gemaakt wordt!! En ik wil hier verder niemand mee kwetsen, maar is wel een constatering van de afgelopen jaren...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:33

Karl66 schreef:
Omdat een ban niet alleen afhankelijk is van de aktie waar je een sanctie voor gekregen hebt, maar ook van je geschiedenis op Bokt lijkt het of er met twee maten gemeten wordt. Hoe meer OW's je het afgelopen half jaar hebt gekregen, hoe zwaarder de ban is. Als twee mensen onenigheid hebben en dat in een topic uitvechten, waardoor ze een OW kijgen. Dan kan dat bij de ene betekenen dat er geen ban volgt, omdat het een eerste OW is en dat de andere een BOT krijgt omdat het de zesde OW in een half jaar is. Dat lijkt heel onrechtvaardig, maar die BOT is niet alleen vanwege het laatste incident gegeven, maar omdat iemand al een half jaar zijn of haar gedrag niet heeft willen aanpassen.

Je hebt altijd de kans om je eigen verhaal te vertellen, eerst bij de mods en als die de OW toch laten staan, dan bij de bezwaarcommissie. Wat het uitvechten per PB betreft, we adviseren regelmatig om de tegenpartij als foei in te stellen, niet om een ruzie per PB verder uit te vechten.

Bokt geschiedenis? Flauwekul Karl.
Als je nog nooit een waarschuwing of ban hebt gehad en je reageert dan een keer verkeerd, of iemand voelt zich door jou aangesproken terwijl dat helemaal niet zo is, je verder altijd netjes bent geweest en dan toch een ow krijgen? Omdat een ander waarschijnlijk een zielig verhaal bij de mods ophangt. Dit gebeurt Karl, dat weet je best.
Ik kom nu wat fel over omdat ik mij toch stoor aan die opmerkingen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:40

Waarom zou iemand een zielig verhaal op moeten hangen? Je krijgt een OW voor berichten die jezelf geplaatst hebt en voor de inhoud ben je alleen zelf verantwoordelijk, niet de tegenpartij.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:44

En als nou verder niemand vindt dat het verkeerde opmerkingen zijn, behalve de mods? Dan klopt er toch iets niet, wat al eerder hier ook is gezegd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:49

In dat geval kan je bezwaar indienen bij de bezwaarcommissie en als die het ook met de OW eens zijn, dan hebben minstens twaalf mensen die onafhankelijk in de situatie zijn ernaar gekeken en het als niet acceptabel beoordeeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:13

En dat werkt! :j Echt ontzettend goed werkt dat :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:28

heb niet het hele topic gelezen maar ben het er wel mee eens, ik kreeg een Ban van een dag omdat ik oa zei: "het is 21, dan zou je toch wel kunnen verwachten dat het logisch nadenkt" ik zelf heb al een gevoel waarom ik die ban heb gehad, waarschijnlijk omdat ze iemand was met een beperking. ik ga niet eens meer tegen die mods in, die denken toch altijd dat ze gelijk hebben.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:33

ondanks dat ik nog maar pas actief lid ben heb ik er ook al een paar gekregen waarvan ik echt dat waar slaat dit op.

dat ik mensen wil behoeden om in zee te gaan met een persoon wat ik persoonlijk ken en heel de boel oplicht. sorry moet ik daar een ow voor krijgen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:37

Sommige mensen hebben het gewoon nodig dat ze even wakker geschud worden. Als de ouders of de omgeving het niet doen en zo'n persoon bepaalde topics opent op Bokt, dan moet je het niet raar vinden dat de opmerkingen niet van de lucht zijn.... Als het eerst 3x op een vriendelijke manier wordt gezegd, maar TS begrijpt het niet of wíl het niet begrijpen, dan komt er een keer een scherpere opmerking....
Ik vind dat sommige TS tegen zichzelf beschermd moeten worden... Blijkbaar doet hun omgeving dat nl niet. Verder weet ik ook zeker dat al die bepaalde TS'ers over 10 jaar het topic nogmaals bekijken, ze zullen zeggen "Jeetje, die bokkers hadden misschien toch wel gelijk, dit kon écht niet!".

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:43

Ja, idd liezel... hoe kun je in godsnaam opbouwend blijven naar mensen die constant in de fout gaan met aanschaffen van dieren of met het plaatsen van foute topics waar ze zich bijna als prutsmuts afschilderen?

Het ergste vind ik dan nog dat de TS dan niet eens een waarschuwing krijgen voor uitlokking :oo

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:05

Het ergste vind ik dan nog dat de TS dan niet eens een waarschuwing krijgen voor uitlokking :oo[/quote]

Klopt, dit is mij, en anderen, ook vaak genoeg opgevallen. Degene die een rel uitlokt gaat vrolijk door.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:08

slimmerik schreef:
Het ergste vind ik dan nog dat de TS dan niet eens een waarschuwing krijgen voor uitlokking :oo

hier ben ik het zo ontzettend mee eens... dit is echt altijd zó waar...