bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:44

Gewoon niet vooraf betalen geen probleem...
En anders rembours laten verzenden en betalen aan de deur...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:49

tja niet vooraf betalen?
en wel opsturen, wie zegt dat de verkoper dan geld krijgt :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:50

Maar dan heb je dus hetzelfde probleem. Dan moet iemand iets versturen en dan afwachten of ze ooit wel d'r geld krijgt. Gelukkig is er veel bekend en heb ik een mailtje waarin ze zegt dat zij inderdaad degene van de advertentie is maar dat ze een aantal dagen weg is geweest en haar zus de boeken op de bus zou doen. Dus bewijs is er.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:52

alja schreef:
tja niet vooraf betalen?
en wel opsturen, wie zegt dat de verkoper dan geld krijgt :)

Daar hebben ze dus rembours voor.. Dan moet er betaald worden aan bezorger die pakje aflevert..

Kost wel wat extra maar dan heb je ZEKER je geld en ander je pakje terug...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:53

Nog maar een keer over rembours. :)

kazary schreef:
KellyG
Dan kun je bij een oplichter nog genept worden. Die stuurt gewoon een doos met troep, of iets van gewicht zoals een steen.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:33

Niet op lange afstand kopen maar dicht in de buurt waar je zelf kunt gaan kijken en meteen mee kunt nemen. Dat is altijd nog de beste oplossing om niet opgelicht te worden.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:40

Dat doe ik eigenlijk ook meestal. Maar omdat er van haar veel bekend was en ze jurylid is vertrouwde ik het wel. Daarbij is het een boek die momenteel niet in de winkel te krijgen is, wilde ik dus graag hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:41

Wafel schreef:
Daar hebben ze dus rembours voor.. Dan moet er betaald worden aan bezorger die pakje aflevert..

Kost wel wat extra maar dan heb je ZEKER je geld en ander je pakje terug...
En als men het pakje dus niet accepteert ben je wel de hoge verzendkosten kwijt.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:49

@Nelis: hoe is het nou afgelopen ??? ben je al langs geweest ??

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:00

DendroFleur schreef:
Ik ben net voor het eerst belazerd. Iemand genaamd ** bood iets en we zijn een prijs overeengekomen. Natuurlijk opgezocht wat voor iemand het was. Maar 20+, Z-dressuur, KNHS-jurylid, dus ook adres en tel.nr. bekend. Geen probleem en dus geld overgemaakt.
Na weken nog niets gekregen. Wel een PB van iemand anders die ook nog niets gekregen had. Deze heeft er vaart achter gezet en het bleek dat ** een schaduwaccount was van **. Grappig dat ze onder die naam ook een keer was opgelicht. Ze heeft nu een ban ivm een schaduwaccount.

Tel blijkt van haar ouders te zijn. Ander telnr gekregen maar die neemt ze niet op. Via Google het nr van haar zus gevonden maar die wil haar 06 niet geven (kan ik me wel iets bij voorstellen). Na meerdere mails oa via Bokt, Hyves en via haar gewone emailadres geen reactie terug gekregen. Het enige wat ons nu rest is dus om haar ouders en zus lastig te vallen. En dan net zo lang tot deze het zat zijn en deze dame eens een trap onder de kont willen geven.
We komen regelmatig in Utrecht dus even langs rijden zou ook mogelijk zijn. Maar dan vind ik dat ze de verzendkosten eraf mag halen. Uit principe weigering ik dat dus, maar wie weet staan we binnenkort op de stoep.
De andere gedupeerde heeft ondertussen na een dreigmail wel haar spullen ontvangen. Een andere gedupeerde wacht ook nog steeds.

Die andere gedupeerde was ik dus.
Ik heb inmiddels wel mijn spullen gekregen. Mede doordat ik op het punt stond aangifte te doen.
Internetopliching.nl is door juridische procedures uit de lucht, maar ze zijn ''verder'' gegaan op www.internetmisleiding.nl
Ik heb van degene een paar mensen op haar hyves benaderd dat ze een oplichtster was en of ze daar wel bevriend mee wilden zijn etc etc.
Helaas na het mailtje van haar SA nooit meer iets van de Mod's gehoord.

Jullie moeten met z'n 2-en echt aangifte gaan doen!!!

Heb al wel vaker wat met een bokker te doen gehad, dit had ik echter via MP gekocht (althans, eerste mailcontact) tegen deze bokker is aangifte gedaan, en later hebben de mensen van internetoplichting het voor me overgenomen, na 2 maanden is toen eindelijk mijn pakje gekomen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:16

ik heb ook zoiets gehad op bokt.. een deken gekocht voor 80 euro.. Zou maat 185 zijn. Krijg hem binnen is het maat M,op de site gekeken en staat gelijk aan 165 en 175. Mijn paard past het dus niet.
En ik heb een keer een singel gekocht (weliswaar maar voor 10 euro,maar toch!) en die bleek een shet nog niet te passen..

Ik heb er eigenlijk nooit wat aan gedaan en gelijk weer verkocht,maar het is wel erg irritant!

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:59

Ik hoop dat het snel opgelost wordt.

Maar iets kopen via internet is altijd op eigen risico...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:13

Dank je Amnestasia voor de link. Zag dat de andere inderdaad uit de lucht was. Denk dat ik zelf te eerlijk ben en me dus niet kan voorstellen dat een normaal mens (volwassen, jurylid, fanatieke wedstrijdruiter) zulke dingen doet. Blijkbaar wil ze dus gewoon zwart gemaakt worden. Nadeel is dus dat ik me daar niet prettig bij voel maar blijkbaar is het nodig. Gelukkig heb ik altijd veel beltegoed over dus ik denk dat ik haar en de familie maar ga stalken. Heb ook op Hyves bij een kennis daar in de buurt dit verhaal gezet in de hoop dat bekenden van haar dit lezen. Ze houdt ons lekker bezig en onderhand mag ze wel rente gaan betalen over het bedrag.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 21:46

helaas was mevrouw niet thuis ....

dus van de week maar weer richting hattem.

ik hebhet er graag voor over denk alleen dat het voor mevrouwtje een stuk minder ervaren zal worden.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:49

pas maar op met hier melden, wellicht leest iemand mee!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:03

nelis schreef:
helaas was mevrouw niet thuis ....

dus van de week maar weer richting hattem.

ik hebhet er graag voor over denk alleen dat het voor mevrouwtje een stuk minder ervaren zal worden.

Vertel werd er niet open gedaan ofzo??

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 12:07

nee werd niet opgedaan.

maar dat maakt niet uit, want ik ben net onkruid ik blijf terug komen :)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:16

nelis schreef:
nee werd niet opgedaan.

Whahaha _O- ik blijf mee lezen vind t spannend hihi :P

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 12:18

het gaat me nu niet eens meer om die 130 euro.

meer om het principe en dat ik er toch ff flink de waarheid wil zeggen

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:42

Als je dan toch langs gaat kna je gelijk je 130 euries ophalen en de spullen die je ''gekocht'' hebt (weet niet eens wat je had gekocht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:02

kazary schreef:
Nog maar een keer over rembours. :)

kazary schreef:
KellyG
Dan kun je bij een oplichter nog genept worden. Die stuurt gewoon een doos met troep, of iets van gewicht zoals een steen.

heeft iemand die ik ken ook gedaan :') naar een bedrijf waar hij ruzie mee had..haha was flink duur zeg maar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:03

nelis schreef:
nee werd niet opgedaan.

zij woont toch in belgie en jij in groningen of heb ik dat verkeerd gelezen?
Misschien baksteen door de ruit of chinese mat door de brievenbus... of ben ik nou zo wraakzuchtig :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:21

Ik heb zelf gelukkig nog geen nare ervaringen gehad via bokt, en wanneer ik iets verkocht altijd geprobeert dit zo snel mogelijk af te handelen :)

Is het niet een idee om van EA een soort apart forum binnen bokt te maken? Dat je een keer extra moet inloggen (wel met dezelfde gegevens) en dat je daar een ander soort profiel krijgt? Waarin mensen je een cijfer kunnen geven voor bijvoorbeeld op tijd versturen, het uberhaupt versturen en bijvoorbeeld wanneer iemand later verstuurd dan verwacht of iemand heeft uitgelegd waarom? Zo kun je als andere bokker zien of iemand door anderen als betrouwbaar wordt ervaren zonder dat er echt negatieve reacties staan of dat mensen andere personen als oplichter kunnen aanmerken (bijvoorbeeld bij een 1malig misverstand). Enkel en alleen cijfers geven voor je eigen ervaring, zo kunnen anderen voor zichzelf beslissen of ze wel of niet met iemand in zee willen :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:22

superliesje, vind dat een heel goed idee :)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:40

ik ook, weet niet of dat uitvoerbaar is?? Maar anders zou dat wel een heel mooi systeem zijn..