En hoe nu verder? (PB drama's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:31

Tja, dat heeft niets met 'hier' te maken. Overal op internet en in het dagelijks leven worden mensen nagetrokken en geroddeld.
Sommige mensen vinden dat kennelijk interessant.

Dus nee, het is niet typisch Bokt. Het is typisch menselijk.
En dan vooral iets van vrouwen volgens mij. :P

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:32

Pantoffel schreef:
@chiga, het is slecht wat ik observeer in dit topic. Hoezo dat ik juist dit topic weet te vinden? Staat gewoon bij actieve berichten en ben aan het rondsnuffelen. Is dit soms de normale manier van omgaan met elkaar?

Ik denk dat jij voor een nieuweling aardig hoog van de toren blaast, ik vraag mij af of dit voor jou een normale manier van omgaan met anderen is. Wie kaatst kan de bal terug verwachten. Ik kan je verzekeren dat dat gedrag grote problemen gaat geven op Bokt, het is aan jou of je de toon van je berichten naar een wat ander niveau wil aanpassen en daardoor leuk kan bokken. Ik vind een topic dat een intern probleem van Bokt behandeld ook een vreemde keuze om mee te praten voor iemand die pas enkele uren op Bokt zit, aangezien jij nog een idee hebt hoe Bokt in elkaar steekt en toch al (ver)oordeelt en inhoudelijk mee wil praten over een onderwerp waar je zelf totaal nog geen ervaring mee hebt.

Iris82, vlak mannen ook niet uit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:32

Momenteel weet je bij een sollicitatiegesprek al zeker dat je even over de Google-rollenbank bent gegaan.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:34

suleilitha schreef:
Momenteel weet je bij een sollicitatiegesprek al zeker dat je even over de Google-rollenbank bent gegaan.

Er is een speciale site die nog verder gaat, wordt heeeeeeel veeeeeel gebruik van gemaakt. En terecht, ik zie het als een extra referentie dat ik niet op internet te vinden ben afgezien van mijn naam op een startlijst als jury of iets dergelijks.

Pantoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:36

daniella74 schreef:
Pantoffel schreef:
@chiga, het is slecht wat ik observeer in dit topic. Hoezo dat ik juist dit topic weet te vinden? Staat gewoon bij actieve berichten en ben aan het rondsnuffelen. Is dit soms de normale manier van omgaan met elkaar?

Ik denk dat jij voor een nieuweling aardig hoog van de toren blaast, ik vraag mij af of dit voor jou een normale manier van omgaan met anderen is. Wie kaatst kan de bal terug verwachten. Ik kan je verzekeren dat dat gedrag grote problemen gaat geven op Bokt, het is aan jou of je de toon van je berichten naar een wat ander niveau wil aanpassen en daardoor leuk kan bokken. Ik vind een topic dat een intern probleem van Bokt behandeld ook een vreemde keuze om mee te praten voor iemand die pas enkele uren op Bokt zit, aangezien jij nog een idee hebt hoe Bokt in elkaar steekt en toch al (ver)oordeelt en inhoudelijk mee wil praten over een onderwerp waar je zelf totaal nog geen ervaring mee hebt.

Als nieuweling vind ik dat jij de toon aardig verkeerd neerzet. Houdt jezelf eens een spiegel voor! Ik zeg hier niets verkeerds. Dat maak jij ervan.
Ik zit ook op andere forums en als je er eentje kent, dan weet je heus wel hoe het op anderen werkt. Dus ja, ik ken het begrip PB's ;)

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:37

daniella74 schreef:
Pantoffel schreef:

En voor mensen die al langer op Bokt komen is dit wel gepermitteerd? Buiten het feit dat deze poster nog maar net op Bokt zit zie ik namelijk weinig verschil met de manier van reageren van een aantal anderen hier hoor......... :+
En inderdaad, als je je privé leven niet op straat wil hebben moet je zelf zorgen dat dat niet overal bekend is, ik zet ook geen persoonlijke zaken op internet die ik niet met de hele wereld zou willen delen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:40

Het valt meerdere mensen op ;). Ik gaf je alleen een tip om leuk te kunnen bokken maar als jij dat anders opvat dan zegt dat meer over jou dan over mij :+.

@Thisisme: ik zit niet vandaag voor het eerst op Bokt, en nee het is voor ervaren Bokkers ook niet toegestaan maar actie geeft reactie.

Pantoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:46

daniella74 schreef:
Het valt meerdere mensen op ;). Ik gaf je alleen een tip om leuk te kunnen bokken maar als jij dat anders opvat dan zegt dat meer over jou dan over mij :+.

@Thisisme: ik zit niet vandaag voor het eerst op Bokt, en nee het is voor ervaren Bokkers ook niet toegestaan maar actie geeft reactie.

Dus jij vind het wel normaal dat het mensen voor hun gevoel worden "nagetrokken"? Daar zie ik je namelijk niet op reageren. Dus dat wordt als normaal gezien en als ik daar dan wat van zeg, omdat ik dat namelijk geen normale manier van omgaan met elkaar vind, wordt ik meteen als "groentje" even terecht gezet door jouw?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:47

Smartie2004 schreef:
Ik heb naar aanleiding van een opmerking in een topic dreig telefoontjes gehad (was een bekende.)
Mijn opmerking moest verwijderd worden anders zou hij me opkomen zoeken. Ik heb toen een pb gestuurd naar de mod. (achteraf kon deze niet op de computer komen ivm omstandigheden) Het heeft even geduurd voordat het verwijderd werdt.

Deze persoon had mij al eens eerder een gekneusde oogkas en evenwichtsorgaan geslagen.
Hij heeft toen mijn antwoordapparaat ingesproken, een politieman (bekende van mijn zus) heeft hier naar geluisterd.

Hij zit nog steeds op bokt, ik weet dat er in ieder geval 1 bokker een dreigmail heeft ontvangen van hem.

Nou Smartie, dat is nogal wat ! Dat bewijst dus dat mensen niet alleen per PB dreigen maar je ook in het echt even op gaan zoeken. Helaas ben je ook nog eens niet de enige waar ik dat van gehoord heb. Maar de dames hier lezen er wel maar even zo overheen en negeren dit nogal heftige verhaal van jou wat alles te maken heeft met dit Topic. Zoiets valt dus niet te negeren en krijg je met een foei ook niet weg. Dan wordt het pas echt eng !

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:48

daniella74 schreef:

Ik zeg ook nergens dat jij vandaag voor het eerst op Bokt zit, dat ging over Pantoffel :D
En actie geeft reactie vind ik wel heel makkelijk geredeneerd en zorgt ook heel vaak voor dit kinderachtige geruzie, mensen beschouwen dat dan meteen als een excuus om ook maar vervelend te gaan doen. Een gezegde als 'verbeter de wereld begin bij jezelf' of 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet' ligt meer in de lijn met mijn manier van posten :+

Pantoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:50

Perrokai schreef:
Smartie2004 schreef:
Ik heb naar aanleiding van een opmerking in een topic dreig telefoontjes gehad (was een bekende.)
Mijn opmerking moest verwijderd worden anders zou hij me opkomen zoeken. Ik heb toen een pb gestuurd naar de mod. (achteraf kon deze niet op de computer komen ivm omstandigheden) Het heeft even geduurd voordat het verwijderd werdt.

Deze persoon had mij al eens eerder een gekneusde oogkas en evenwichtsorgaan geslagen.
Hij heeft toen mijn antwoordapparaat ingesproken, een politieman (bekende van mijn zus) heeft hier naar geluisterd.

Hij zit nog steeds op bokt, ik weet dat er in ieder geval 1 bokker een dreigmail heeft ontvangen van hem.

Nou Smartie, dat is nogal wat ! Dat bewijst dus dat mensen niet alleen per PB dreigen maar je ook in het echt even op gaan zoeken. Helaas ben je ook nog eens niet de enige waar ik dat van gehoord heb. Maar de dames hier lezen er wel maar even zo overheen en negeren dit nogal heftige verhaal van jou wat alles te maken heeft met dit Topic. Zoiets valt dus niet te negeren en krijg je met een foei ook niet weg. Dan wordt het pas echt eng !

Dit bedoel ik dus. Zover kan het dus gaan en waar begint het? precies, op zo'n forum en met pb's en dan......

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:50

Pantoffel schreef:
Dus jij vind het wel normaal dat het mensen voor hun gevoel worden "nagetrokken"? Daar zie ik je namelijk niet op reageren. Dus dat wordt als normaal gezien en als ik daar dan wat van zeg, omdat ik dat namelijk geen normale manier van omgaan met elkaar vind, wordt ik meteen als "groentje" even terecht gezet door jouw?

Als je vaker op forums komt, dan zul je weten dat dit gewoon iets is wat mensen doen.
Het is niet een kwestie van normaal vinden of niet. Het is een feit, en daar moet je je internetgebruik op inrichten als je niet wilt dat alles wat je ooit gezegd hebt ooit op je bordje terug komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:53

Perrokai schreef:
Smartie2004 schreef:

Klinkt me heel bekend in de oren, ik heb een dergelijke PB gehad, ook van een hij.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:56

Perrokai schreef:
Smartie2004 schreef:

Niet gelijk met het vingertje wijzen Perrokai, dit verhaal is iets heel anders dan vervelende pb's krijgen van een onbekende, waar het in het begin van dit topic over ging, dit gaat veel verder. Smartie geeft al duidelijk aan dat dit een bekende was die haar bedreigde per telefoon. Ik had in zo'n geval dus werkelijk waar onmiddelijk na zo'n telefoontje de politie ingeschakeld, in een eerdere post heb ik ook al gezet dat bij echte bedreigingen zoals dit een mod niets kan uitrichten, maar dat je dat wel gelijk bij de politie moet aangeven. Zulke randdebielen ga je niet in toom houden door een tem-systeem op pb's of wat hier dan ook als oplossing aangedragen wordt, die moet je gerechtelijk laten vervolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:57

Chiqa schreef:
Suleilitha en Hinke, deze discussie kan je beter per PB voeren ;) :D

:+ Daar begint het vaak mee,toch? Wie was er eerder de kip of het ei. Het ene woord haalt het andere aan en voor je het weet, zijn er bedreigingen. Wie was ook al weer het slachtoffer, of nee, wie begon er en wie verdedigde zich? :+

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:04

Pantoffel schreef:
Dit bedoel ik dus. Zover kan het dus gaan en waar begint het? precies, op zo'n forum en met pb's en dan......

Schaduwaccount
Laatst bijgewerkt door Scubadoo op 16-02-09 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:05

Pantoffel schreef:
daniella74 schreef:

Toen er nog geen internet was, vroeg ik regelmatig aan bekenden en vrienden wie iemand was. Dat doe ik overigens nog steeds regelmatig bijv als ik met vriendinnen uitga. Mensen willen graag weten met wie ze te maken hebben of igg een indruk van die persoon hebben en tot op zekere hoogte is dat geen belemmering tenzij het echt te gek gaat worden en mensen je berichten 3x per dag gaan lezen. Over hoe iemand dat beleeft kan ik niet oordelen, sommige mensen raken al over hun toeren bij het idee dat een ander in hun profiel kijkt en een ander geeft gewoon antwoord daarover via pb. Ik ben ooit met de dood bedreigd op Bokt omdat ik een grapje had gemaakt over de meer dan verrukkelijke looks van een bepaalde springruiter, dan kijk ik het profiel om tot de ontdekking te komen dat het een 13-jarige Penny is die meer tijd moet besteden aan haar huiswerk en wat minder in de coffeeshop moet rondhangen. En ja, dan ben ik wel redelijk gerustgesteld dat het niet een type is dat ik wat serieuzer daarin moet nemen. Hetzelfde als ik een paardgerelateerd topic post, dan haal ik vaak uit het profiel wat ik met iemands reactie moet doen.

Ik hoop dat ik nu beter jouw vraag heb beantwoord.

Het is niet mijn bedoeling om je onderuit te trappen of belachelijk te maken maar ik denk dat je misschien nogal moet wennen aan mijn "directheid". Een aantal anderen in dit topic kennen mij al wat langer dan vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:07

Sjommes, valt heel bokt meteen over een nieuweling heen, wat een zelfbeheersing en een gedoe over een eigen mening van iemand die weinig posts heeft. Lijkt wel rangorde hier op bokt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:08

Scubadoo schreef:
Pantoffel schreef:

Schaduwaccount

Nou idd...jij zegt het in denk het.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:08

Scubadoo schreef:
Pantoffel schreef:

Schaduwaccount

Kan ook niet missen he :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:09

O ja, en wie dan wel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:10

Voor de diehards onder ons, er zijn al progs waarmee je op fora het IP-adres van andere posters kun achterhalen, zelf vind ik dat vele malen te ver gaan ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:13

Dat wordt gewoon stalken en cyberpesten en dat mag wat mij betreft keihard aangepakt worden op Bokt en IRL. Denk wel dat het geen amateurspeurders zijn die dat doen. Hoop alleen dat Bokt etc. hiertegen beveiligd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:13

suleilitha schreef:
Voor de diehards onder ons, er zijn al progs waarmee je op fora het IP-adres van andere posters kun achterhalen,

Dat is geen progje hoor, dat is standaard op een forum op basis van de software van PHPbb.
Ik heb het zelf ook op mn forum zitten.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:15

Maar voor beheerders op een forum is het meer een tool om een vorm van toezicht te houden, dat vind ik wat anders. Zou het niet zo fijn vinden als bijv. Bokker A nu mijn IP zit te bestuderen.