Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:11

@ Karl, jij bent een man Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:12

suleilitha schreef:

Denken we....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:13

Ow ja, dat kan ook, Wendy Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:20

Dus alleen mannen kunnen zich beschaafd gedragen Verward

Het is altijd gemakkelijk om een reden te vinden om niet kritisch naar jezelf te kijken, maar als je doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg. Als je door je manier van reageren regelmatig aangesproken wordt, dan kan je ervan uitgaan dat dit niet zal veranderen als je niet naar je eigen manier van reageren wilt kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:21

Nee Karl, dat zeg ik niet hoor Knipoog
Vrouwen reageren gewoon anders, dat is wat ik wil zeggen en reageren sneller vanuit hun emotie dan vanuit ratio.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:28

Ach ik ken genoeg mannen die vanuit hun emoties reageren en vrouwen die vanuit hun ratio reageren.

Maar als je van jezelf weet dat je vanuit je emoties reageert, dan kan je dat als een gegeven nemen (en dan krijg je weer dat verhaal van als je doet wat je deed...) of je kan er rekening mee houden en eerst rustig tot tien tellen voordat je bericht nog even een keer rustig overlezen en herschrijft als dat nodig is.

Als ik naar mezelf kijk, ik schrijf regelmatig een bericht en wis hem daarna omdat ik vind dat ik beter een dag kan wachten met reageren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:32

Die laatste zin is herkenbaar Karl. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:51

Ik denk dat we dat allemaal wel eens doen, trouwens.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:56

tita schreef:
Ja als je een ondergeschikt persoon bent met niet al te uitgesproken eigen mening dan gaat het goed en oja als je maar mee banketstaaf op de HAW topic en vooral niet het tegenovergestelde zegt.

Persoonlijk vind ik dat de mods van HAW het beleid mogen aanpakken en de regels ook

En laat ik nou toevallig niet zo'n persoon zijn als jij schetst Clown
Een eigen mening heb ik wel degelijk, maar het is de kunst hoe je die over brengt, ben ik blijkbaar erg goed in Koe
Op HAW kom ik eigenlijk nooit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:45

tita schreef:
Ja als je een ondergeschikt persoon bent met niet al te uitgesproken eigen mening dan gaat het goed en oja als je maar mee banketstaaf op de HAW topic en vooral niet het tegenovergestelde zegt.

Ik denk dat ik toch wel een van Bokts schoolvoorbeelden ben van dwarsligger-en-toch-binnen-de-regels-kunnen-bokken. Heb 1 OW op mijn naam staan en die is allang weer vervallen. Schijnheilig
en dat is niet omdat ik lid ben van het Boktteam want ik word achter de schermen nog sneller op mijn vingers getikt dan de zwarte bokkers, omdat ik het goede voorbeeld hoor te geven.
De gouden tip is even nadenken bij het nalezen hoe het op jezelf over zou komen als je ongesteld bent en ruzie hebt met je schoonmoeder ofzoiets Clown Als je dan pissig zou worden, kun je gaan herformuleren Knipoog

Op HAW ben ik ook behoorlijk op de man af, maar ik combineer mijn kritiek met wat ik op de foto zie en hoe iemand dat kan oplossen. Heb eigenlijk alleen nog berichten gelezen van TS's die zeiden dat ze blij waren met mijn reactie omdat ze eindelijk een reactie krijgen waar ze concreet iets mee kunnen doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:54

Urielle schreef:
Ik denk dat ik toch wel een van Bokts schoolvoorbeelden ben van dwarsligger-en-toch-binnen-de-regels-kunnen-bokken. Heb 1 OW op mijn naam staan en die is allang weer vervallen. Schijnheilig
en dat is niet omdat ik lid ben van het Boktteam want ik word achter de schermen nog sneller op mijn vingers getikt dan de zwarte bokkers, omdat ik het goede voorbeeld hoor te geven.

Met die opmerking lijkt het erop dat er dus met twee maten gemeten wordt. Als jij achter de schermen op de vingers getikt wordt, betekent dat imo dat je zo onder OW's uitkomt Nors opkijken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:56

Als ze een ow zou verdienen kreeg ze die gewoon.
Maar nu wordt arme Urielle aangesproken op dingen waar anderen niets over te horen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:56

Toch zijn er diverse teamleden die tijdens hun teamlid zijn een OW hebben mogen incasseren.

Wat Urielle bedoeld, is dat zij al op lichtere dingen wordt aangesproken, waar een normale bokker niet op aangesproken zou worden Lachen Vanwege die voorbeeldfunctie.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:58

Ja, ja Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:16

Wendy schreef:
Tsja, ik heb er ook weleens moeite mee dat er een enorm belerend toontje wordt aangeslagen door een aantal mods die zelf nauwelijks droog achter de oren zijn.
Waar ik ook moeite mee heb is dat bokt alles probeert op te lossen door een enorme hoeveelheid regels te maken. Lekker makkelijk, want dan hoef je je niet te verdiepen in de oorzaak van het uit de hand lopen van bepaalde discussies. Veranderen zal het ook niet: er zijn een paar rotte appels ooit mod geworden en de mods kiezen de mods...

Amen!
en wat betreft achter de schermen: er gebeurt idd meer achter de schermen dan wij bokkers mogen weten
zo worden bepaalde bokkers echt wel besproken op niet zulke positieve wijze
dat zijn ook de bokkers die voor een minder vergrijp sneller een OW zullen krijgen
like me Haha!

maargoed Groen staat mij ook niet en heb zelfs een gifhekel aan die kleur Vork
doe mij maar roze ofzo Clown

Wendy schreef:
suleilitha schreef:

Denken we....

Ah! vandaar dat wij elkaar niet leggen karl Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:29

Sorry, maar dat is ook zo'n onzinreden, dat mensen OW's krijgen omdat de mods hem of haar niet mogen. Sancties worden altijd door het team genomen en al lopen er één of twee mods rond die jou niet mogen, dan worden die echt wel door de rest van het team teruggefloten. Wij zijn allemaal verschillende mensen, die allemaal met verschillende invalshoeken bokken en modden. Ik kan me echt geen één bokker voor de geest halen waar alle mods of het gros van de mods zo'n hekel aan hebben dat ze op basis daarvan OW's krijgen.

OW's krijg je vanwege je manier van communiceren en niet vanwege de afkeer van mods. Daar is de groep gewoon veel te groot voor.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:36

en voila discussie met karl geboren Clown

het is een feit dat bokkers besproken worden achter de schermen en niet alleen op de manier hoe jullie het vertellen.

jullie hebben ook soorten van "topics" waarin bokkers besproken worden en soms op wijze waar de honden geen brood van lusten Nagelbijten / Gniffelen
vooral als meerder mod's die mening delen zal zo een bokker sterker in de gaten gehouden worden, en word er sneller opgetreden dan bij andere
je kan zeggen dat het niet zo is maar is jouw woord (en die van je groene vriendjes) tegen de mijne
ik weet iig wat ik met mijn eigen ogen gezien heb Knipoog
overigens was dat een green in vermomming
eigenlijk is ze roze maar ze was ooit groen Clown

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:38

naadje24 schreef:
Amen!
en wat betreft achter de schermen: er gebeurt idd meer achter de schermen dan wij bokkers mogen weten
zo worden bepaalde bokkers echt wel besproken op niet zulke positieve wijze
dat zijn ook de bokkers die voor een minder vergrijp sneller een OW zullen krijgen
like me Haha!

Ik vraag me altijd af hoe iemand dat zo zeker weet? Behalve als je iemand hebt die je mod-info doorspeelt (en dat lijkt me nogal vreemd) is je veronderstelling toch puur giswerk?

Verder vind ik het altijd raar, die harde kritiek op het bokt-beleid. Als het voor jou niet door de beugel kan (of je voelt je zo geviseerd) dan ga je toch naar een ander forum? Lijkt me niet zo moeilijk en ben je meteen van al die frustraties af Knipoog .

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:40

Ik had een aanvaring met een mod gister waar ik echt boos om werd. Ik doe op aanvraag van haar fatsoenlijk mijn verhaal want ik 'beledigde' haar in mijn eerste bericht dus neem ik me de moeite om fatsoenlijk mijn verhaal te zeggen in de hoop dat er iets mee gedaan, waarop ze me vervolgens niks terugstuurt. Wie denkt ze wel niet dat ik ben, een of andere pinokkio? Dat gepreek van die mods altijd over het omgaan met elkaar, zelf slaan sommige van jullie ook regelmatig de planks mis, en dat hypocriete gedoe is echt belachelijk aan het worden.

Er wordt duidelijk met 2 maten gemeten bij sommige mensen, maar er is geen een mod die dat durft toe te geven. This dat ik veel te opvliegend ben in sommige situaties maar anders gaf ik mezelf op om mod te worden. Wordt er zo moe van als maar weer eens overduidelijk iemand een hand boven het hoofd gehouden wordt maar de mod in kwestie halstarrig volhoudt dat het niet zo is. En daar irriteer ik me zo erg aan.

Altijd preken en rechtertje spelen maar om eens eerlijk te zijn over sommige zaken is teveel moeite.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:51

BraveSpots schreef:
Ik vraag me altijd af hoe iemand dat zo zeker weet? Behalve als je iemand hebt die je mod-info doorspeelt (en dat lijkt me nogal vreemd) is je veronderstelling toch puur giswerk?

Verder vind ik het altijd raar, die harde kritiek op het bokt-beleid. Als het voor jou niet door de beugel kan (of je voelt je zo geviseerd) dan ga je toch naar een ander forum? Lijkt me niet zo moeilijk en ben je meteen van al die frustraties af Knipoog .

geen giswerk hoor! en niet alle mod's zijn even eerlijk he....je hebt mod's die niet eerlijk zijn naar de
bokkers en je hebt ook nog mod's die geen kleur bekennen....oftewel wolven in schaapskleding Clown

en nee ik ga niet weg, ben hier al een aantal jaren en boktbeleid is pas de laatste jaar echt anders geworden. maar dan nog laat ik me niet wegjagen
ik pak het gewoon anders aan Haha!
overigens heb ik er niet zoveel frustraties meer over hoor, maar deel ik nog wel graag mijn mening erover Vork

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:53

grappig naadje, ik kom hier al bijna 8 jaar en ik hoor al die tijd al dat het boktbeleid recent zo is veranderd Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:56

niet van mij!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:59

nee, van allerlei bokkers die net als jij niet blij waren met het beleid. Ik zie weinig verschil met een jaar geleden of 5 jaar geleden Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:00

slimmerik schreef:
Met die opmerking lijkt het erop dat er dus met twee maten gemeten wordt. Als jij achter de schermen op de vingers getikt wordt, betekent dat imo dat je zo onder OW's uitkomt Nors opkijken

Nee dat bedoel ik niet, als ik echt over de schreef ga heb ik net zo goed een OW te pakken.
Maar ik kan bepaalde dingen niet zeggen, die een zwarte Bokker al niet eens een UN oplevert maar die ik uit hoofde van mijn 'voorbeeldfunctie' niet mag maken.
En toch zeg ik nog steeds vrijuit mijn eigen mening, dus je kunt zeker wel je mening verkondigen en toch ruimschoots binnen de Boktregels blijven Ja
(beetje mosterd na de maaltijd maar ik zat tv te kijken Tong uitsteken )

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:03

xx_horsiex, mods zijn vrijwilligers die niet de hele dag met Bokt of het modden op Bokt bezig zijn. Het kan dus best voorkomen dat het even duurt voor je een reactie krijgt.

Naadje, ik vind het verschrikkelijk beledigend en suggestief wat jij beweert over aparte topics achter de schermen om bokkers af te zeiken. Gelukkig kan ik achter de schermen wel meelezen en weet ik zeker dat zulke topics niet bestaan. Zulke topics zouden voor mij namelijk per direct een reden zijn om te stoppen met modden, omdat het voor mij een verschrikkelijke no go zou zijn.

Ja, achter de schermen praten we over mensen in tegenstelling tot het openbare Bokt, waar het over onderwerpen gaat. Maar we praten wel inhoudelijk over die mensen, hun manier van reageren en op wat voor manier ze op Bokt aanwezig zijn. Wij zijn er ons namelijk terdege van bewust dat wij een voorbeeldfunctie hebben en dat het altijd mogelijk is dat het achter de schermen gedeelte gehackt wordt. Teamleden die een bokker afzeiken worden daar dus ook echt wel op aangesproken.