Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Re: Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:25

Elma_ schreef:
En blijkbaar...... in tegenstelling tot jou (blijkt) heb ik geen schijt aan de hele wereld!

nou, dat vind ik ook niet aardig... Knipoog Is ook niet waar overigens. Maar ik kan wel het onderscheid maken tussen een forum op internet en het echte leven.

Ouders zijn verantwoordelijk voor wat hun kinderen opzoeken op internet en ook voor wat die kinderen daar verder mee doen, niet een gemiddelde forum gebruiker.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:25

Ik draag zelf altijd een cap, mijn kinderen zijn het ook verplicht, maar wat iemand anders doet moet hij/zij toch echt helemaal zelf weten. We worden in Nederland en Europa al doodgegooid met nutteloze regels en overregulering, en dit vind ik nou zo'n heel goed voorbeeld van overegulering. Kom op zeg, dit is een forum en geen politiestaat.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:26

Ik vind het een beetje onzin. Vind dat iedereen voor zich kan bepalen of hij/zij een cap moet dragen in eigen omgeving

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:27

Elma > Mijn inziens hangt dat dus ook enorm samen met het paard wat je rijdt. De veiligste manier van rijden is m.i. op een braaf paard. Ik zou het in mijn eigen geval zelfs bijna hypocriet vinden om cap te rijden. Ik zit er rustig zonder iets op, ga zonder hoofdstel springen, rijdt met een halstertje en 2 touwtjes over het horse event terrein, enz. Ik heb vertrouwen in mijn paard en vind een cap bij hem dus onnodig. Stap ik op een voor mij vreemd paard draag ik dus wel een cap, maar mijn eigen, er moet echt iets geks gebeuren wil ik daar vanaf vallen. Maar een regels zoals voorgesteld zou dus betekenen dat ik niet meer mag laten zien hoe ik met mijn paard werk, en dat zou ik erg jammer vinden Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:27

@ marin Maar wie zegt dan dat Iemand dan een ander verplicht een cap te dragen? Ze had het over fotos plaatsen, niet over het verplichten tot een cap dragen Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:28

Kelly_ann schreef:
De betutteling zet zich wel voort natuurlijk, al gok ik dat de verplichting van een cap in landelijk opzicht zo gek ver nog niet is, kijk naar de motorrijders, die geschiedenis herhaalt zich.

Zou ik een goede verplichting vinden Lachen. Alle ruiters, ongeacht het niveau een cap dragen...

@ Amable: je kan dit alles toch ook laten zien met cap Lachen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:28

Revanches schreef:
Nijn schreef:
En wanneer trek je de grens met dergelijke regels door te trekken?
Straks mag niemand meer paardrijden want het is theoretisch gezien altijd mogelijk dat je er af kukelt en je nek breekt ondanks een cap.....
Wie weet moet dan damsport ook maar stoppen. Theoretisch gezien is het ook mogelijk dat je van je stoeltje valt en je nek breekt!

Maar dat kan met alles gebeuren. En ook met cap op! Maar het gaat alleen met de cap erom dat het een veiligheidsmaatregel is die gesteld is. En het een goed voorbeeld zou kunnen zijn door foto's in HAW te verplichten dat er een cap gedragen wordt op die foto's.
Of je dan voor/na de foto's weer zonder cap rijdt,maakt mij niet uit. Dat is ieders eigen keuze!
Zoveel moeite kost het niet om zo'n ding te dragen. Knipoog
Cap dragen in zon topic is puur als voorbeeld en veiligheidsfunctie bedoelt.

Je hebt het nu over een veiligheidsregel die dan gesteld zou zijn, maar zijn dergelijke dingen nu echt een functie van bokt?
Puur als voorbeeld? Als alle mensen die een cap willen dragen omdat ze het goede voorbeeld willen geven dat gewoon doen, waarom zou iedereen die foto's wilt plaatsen het dan ook moeten doen?
Voor mij is bokt ontspanning en ook zeker informatief, maar geen voorbeeldfunctie of een maatstaf voor wat veilig rijden is
Je zegt zelf ook al dat het ieder zijn eigen keuze is dat persoon in kwestie voor en na de foto's geen cap op heeft, vind je het zelf dan ook geen overtrokken regel?
En tot op zekere hoogte ook hypocriet? Want in hoeverre heeft een dergelijke regel dan ook invloed?
En vooral de woorden ''ieders eigen keus'' doet het hem....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:29

Don_Zhivago schreef:
En over de jonge bokkers:

Daar hebben ze ouders voor.. die moeten ervoor zorgen dat hun koters een doppie op hun ko hebben..

dat is niet onze verantwoording

Juistem. Ik vind het belachelijk als Bokt deze regel zou doorvoeren. Met zonder cap is nog altijd eigen keus en niet als een autogordel verplicht door de wet. Zouden ze dit landelijk doorvoeren, tja dan kan je Bokt niet achterstellen.
Straks mag je alleen nog maar posten als je met setjes rijd of je minimaal Z1 rijd.

Kaygee

Elma_ schreef:
Kaygee schreef:
Nee hoor maar op mijn post heb je commentaar wat in mijn ogen niet ergens op slaat, terwijl ik mijn mening geef en bij lautje76 vind je ook wel dat het aardiger kan terwijl zij ook dingen normaal verwoord Lachen

jij noemt het commentaar, ik licht gewoon mijn mening toe.. als jij het als aanvallend heb ervaren, dan was dit niet de bedoeling Lachen

Elma_ schreef:
en waarom voel je je ook alweer zo aangevallen? @ kaygee

Is dit een mening? Waar staat dat ik mij aangevallen voel? Ik hoef mij niet aangevallen te voelen aangezien ik altijd een cap draag wat ook in mijn post staat Lachen

Maar hoe dan ook Lachen Ik bedoel ook niets lu lligs of aanvallend, mocht dat wel zo ervaren worden dan ook mijn excuses Lachen

goeroe

Nijn schreef:
goeroe schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Er kunnen nog meer mensen betrokken zijn bij zo'n ongeluk voor wie het een traumatische ervaring is als de brokkenpiloot ernstige verwondingen (of erger) oploopt. Vergeet ook familie en dergelijke niet. Daarnaast betalen we met ons allen de rekening voor het ziekenhuis en wordt de hele paardensport in een kwaad daglicht gesteld door mensen die zich zo onverantwoordelijk gedragen. Het niet dragen van een cap mag dan eigen verantwoordelijkheid zijn, het is wel een tamelijk egoïstische keuze.

En wanneer trek je de grens met dergelijke regels door te trekken?
Straks mag niemand meer paardrijden want het is theoretisch gezien altijd mogelijk dat je er af kukelt en je nek breekt ondanks een cap.....

Dat is wel een interessant vraagstuk. We willen natuurlijk geen wereld waar niemand meer een hobby kan hebben omdat er mogelijk gevaren aan zitten. In dit geval verbied je mensen echter niet om een hobby te hebben, je verplicht ze alleen om zich op een deugdelijke manier uit te rusten. En zelfs dat niet eens want het gaat alleen om het al dan niet mogen plaatsen van foto's. Knipoog Ik vind het dan ook geen beperking, met een cap op je hoofd kun je net zo goed rijden.

Moon

Het is je eigen keuze om een cap op te zetten.
Ze zouden juist het gezeur over die cap moeten verbieden.
Iedereen weet het, iedereen zegt het. Wil de TS er niets mee doen.. klaar... reageer der dan ook niet op

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:31

Martin009 schreef:
@Stephanie.

Dat ben ik ook met je eens alleen stemmen leek me gewoon een leuk idee om goed de meningen te peilen.
Maargoed komt het IDD ook niet een tikje te dicht bij een soort van racisme ? Jij doet iets zo dus wij mogen je niet Boos!
Maargoed houd me verder buiten het argument ik vind het gewoon een raar idee en ik denk dat een grote groep mensen erachter staat Bloos

Martin.

Je bedoeld discriminatie Bloos ? Racisme is discriminatie van een bepaald ras. cap dragers en geen cap dragers zijn geen rassen Clown ! Het is misschien wat heftig geformuleerd maar je zou kunnen zeggen dat het in de buurt komt.
nouja het is bekend dat je met een aantal geïnteresseerden een nieuw forumdeel kan aanvragen.
maar ik denk dat het betreft zo'n soort regel anders werkt.
omdat je mensen hebt die voor en tegen zijn. Tuurlijk kun je op zo'n groot forum niet iedereen tevreden houden op alle gebieden maar ik denk omdat er juist een vrij grote groep voor en tegen is dat je met zo'n regel niet zoveel bereikt.

Ik ben het volledig eens met het feit dat een cap veiliger is en inprincipe ook verantwoordelijker maar het is nog altijd een vrije keuze omdat het niet een verplichting(muv een aantal gelegenheden/plaatsen) is.
Laatst bijgewerkt door Stephanie op 29-10-08 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MSophie

Ik rijd altijd zonder cap(behalve op de manege daar is het verplicht en mte wedstrijden)

Ik doe alles bitloos en boomloos en helemaal zonder zadel en draag verder op buitenrit nooit een cap !! Ik vind dat dit je eigen keuze moet zijn.. Ik vind cap zeer onprettig rijden en daarbij staat op een foto ook niet..
En mijn pony is helemaal niet braaf hoor die kan ook bokken en doet dat ook wel.. maar vind mijn eigen verantwoordelijkheid of ik hersenletsel wil of niet ! En ben overigens ook al vaak zat van haar afgevallen..

Elma_

@ Indianlady, dat is toch geen vergelijking.. het gaat hier om veiligheid, en iedereen weet wat er kan gebeuren als je geen cap draagt.. Dat je het er niet mee eens bent respecteer ik helemaal, eigen keus, begin ik niet over.. maar zo'n vergelijking vind ik wel een beetje zwart-wit..

Nijn

goeroe schreef:
Dat is wel een interessant vraagstuk. We willen natuurlijk geen wereld waar niemand meer een hobby kan hebben omdat er mogelijk gevaren aan zitten. In dit geval verbied je mensen echter niet om een hobby te hebben, je verplicht ze alleen om zich op een deugdelijke manier uit te rusten. En zelfs dat niet eens want het gaat alleen om het al dan niet mogen plaatsen van foto's. Knipoog Ik vind het dan ook geen beperking, met een cap op je hoofd kun je net zo goed rijden.

Maar...... is bokt wel dé plek om dergelijke ''problemen'' op te (willen) lossen?
Je verplicht mensen iets, en dat kan m.i. nooit de intentie zijn van een forum als deze Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:32

@ kaygee, dat ik hoe ik je vorige post ervaarde ja.. met een vrij negatieve ondertoon..

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:32

Ik rij zelf altijd met cap! Lachen

Ik vind juist dat mensen niet moeten zeuren als iemand foto's plaats waarop hij/zij zonder cap rijd.
Het is gewoon je eigen keuze ! Knipoog

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:33

Elma_ schreef:
@ marin Maar wie zegt dan dat Iemand dan een ander verplicht een cap te dragen? Ze had het over fotos plaatsen, niet over het verplichten tot een cap dragen Knipoog

Zal het in mijn situatie uitleggen. Onze bak is in de winter niet berijdbaar en moet daarvoor bij de rijvereniging rijden, waar een cap verplicht is. Daar verplicht iemand de anders dus wel om een cap te dragen Knipoog (evenals maneges). Maar je hebt gelijk over de foto's, dat heb ik er niet duidelijk bij gezet

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:33

jaimy: jammer dat jij mensen die iets zien en om het welzijn van een ander geven en ergens iets over zeggen als zeurend ervaart... Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:34

MSophie schreef:
Ik rijd altijd zonder cap(behalve op de manege daar is het verplicht en mte wedstrijden)

Ik doe alles bitloos en boomloos en helemaal zonder zadel en draag verder op buitenrit nooit een cap !! Ik vind dat dit je eigen keuze moet zijn.. Ik vind cap zeer onprettig rijden en daarbij staat op een foto ook niet..
En mijn pony is helemaal niet braaf hoor die kan ook bokken en doet dat ook wel.. maar vind mijn eigen verantwoordelijkheid of ik hersenletsel wil of niet ! En ben overigens ook al vaak zat van haar afgevallen..

Of het op een foto staat of niet zou niet uit moeten maken.
Het zou mij werkelijk geen kon schelen hoe het er op de foto uit ziet.
Bij ons op stal is het niet verplicht een cap te dragen. Mocht het wel veplicht worden, dan is het 100% zeker dat ik verhuis.
Ik wil niet betuttelt worden en sta daarom (bewust) op een kleine pension stal.

Als ik geen cap op wil zetten, dan zet ik geen cap op.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:34

lindake schreef:
Kelly_ann schreef:
De betutteling zet zich wel voort natuurlijk, al gok ik dat de verplichting van een cap in landelijk opzicht zo gek ver nog niet is, kijk naar de motorrijders, die geschiedenis herhaalt zich.

Zou ik een goede verplichting vinden Lachen. Alle ruiters, ongeacht het niveau een cap dragen...

@ Amable: je kan dit alles toch ook laten zien met cap Lachen.

Ik ga geen cap voor iemand anders dragen, als ik hem draag doe ik dat voor mezelf. Dus ook niet voor foto's op een forum en dat zou dan dus bij zo'n regel betekenen geen foto's meer van ons.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:35

@ marin: en dat is dus NIEt mijn bedoeling.. om mensen ook maar iets te verplichten.. neemt niet weg dat ik er wel wat van zeg.. Omdat ik van heel veel en veel TE dichtbij heb mogen ervaren wat er kan gebeuren...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:36

@ Elma autogordel heb ik als voorbeeld genomen. En bovendien zijn er genoeg mensen die ondanks de risico's die het niet dragen van een gordel met zich meenemen, het risico nemen om hem niet te dragen. Waarom is dit dan zo'n vreemde vergelijking?
Maar ik weet mijn oplossing (mocht ik ooit de behoefte hebben om een HAW te openen) ik teken gewoon digitaal een cap op mn hoofd Knipoog

Kelly_ann

In dat geval zal je dus kiezen geen fotoś te publiceren van jezelf.

Onze pensionstal heeft trouwens verzekeringtechnisch wel degelijk een cap moeten verplichten. Niet dat het nageleefd wordt.... Maar zulk soort zaken ga je steeds meer zien.

Elma_

@ indianlady ik had het meer over de setjes Tong uitsteken