[Dienstmededeling] Nieuwe moderators m/v gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Re: [Dienstmededeling] Nieuwe moderators m/v gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:27

Ik vind leeftijd iets waar je moeilijk over kan oordelen.
Sommige mensen zijn 30 maar nog ontzettend onvolwassen terwijl iemand van 18 juist al ontzettend volwassen kan zijn.
Leeftijd zegt vrij weinig, het is maar een getal.
Tuurlijk heb je levenservaring etc. maar dan weer, iemand van 18 kan al veel meer me hebben gemaakt (hetzij door het werk dat die persoon doet, hetzij door priveomstandigheden) dan iemand van 30.
Berichten van die persoon zijn dus dan imo sprekender dan een getalletje.

[edit] Wat Maartje hiervoor dus ook al aanhaalt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:32

Maartje en Nymphadora, als je 18 of 19 bent, dan denk je inderdaad dat je al van heel veel dingetjes verstand kan hebben en al heel veel meegemaakt hebt, maar als je nog iets ouder bent, dan denk je daar weer heel anders over en ontdek je dat je op je 18e nog niet eens halverwege was. Maar als jullie graag 18 jarige moderators hebben, vind ik dat prima en besluit ik dat het dus niet echt moeilijk zal zijn, maar alleen heel druk Lachen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:34

Het gaat toch niet om hoeveel levenservaring een mod heeft, maar toch om hoe de mod fuctioneert Verward
Zou toch wat zijn dat je alleen mod mag worden als je een boel mee hebt gemaakt in je leven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:38

Het staat in mijn eerdere post ook al, maar als je wat meer hebt gezien, kun je beter relativeren, sta je wat steviger in je schoenen, kun je makkelijker argumenten formuleren, en kun je zaken van verschillende kanten begrijpen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:38

Lovely schreef:
Maartje en Nymphadora, als je 18 of 19 bent, dan denk je inderdaad dat je al van heel veel dingetjes verstand kan hebben en al heel veel meegemaakt hebt, maar als je nog iets ouder bent, dan denk je daar weer heel anders over en ontdek je dat je op je 18e nog niet eens halverwege was. Maar als jullie graag 18 jarige moderators hebben, vind ik dat prima en besluit ik dat het dus niet echt moeilijk zal zijn, maar alleen heel druk Lachen.

Ik vind niet dat jij voor mij kunt oordelen of ik in mijn 18 jarige leven al wel of niet veel heb meegemaakt.

Maar ik heb het hier nu niet over míjn leven, maar het is gewoon een feit dat iemand van 18 of 19 bijv. al veel meer kán hebben meegemaakt dan iemand van 30. Knipoog

@ marr: ik denk wél dat als je een bepaalde hoeveelheid levenservaring hebt dat je dan wel op een andere manier functioneert als mod dan iemand die dat minder heeft. Maar zoals ik al zei iemand van 18/19 zou dus gewoon meer levenservaring kunnen hebben dan iemand die stukken ouder is.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:39

Ik zeg ook niet dat ik met mijn bijna 19 jaar de wijsheid in pacht heb hoor Knipoog
Ik bedoel alleen te zeggen dat iemand van 30 dat net zo min kan hebben als ik bijvoorbeeld.
En dat het soms verbazingwekkend is hoe iemand van nog jonge leeftijd al zo ontzettend volwassen kan zijn.
Dus op die manier vind ik het gewoon moeilijk te oordelen over slechts een getalletje. Lachen
Leeftijd heeft dus imo echt weinig toevoegende waarde, hoe reageerd iemand op dingen en hoe lost die mod-in-spe het op, dat lijkt me belangrijker en als dat goed zit maakt het toch niet uit hoeveel deze persoon heeft meegemaakt in zijn of haar leven en welk getalletje daarbij hoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:45

Gezien jullie laatste paar reacties denk ik niet dat jullie echt gesnapt hebben wat ik bedoel en dat is dus ook precies waar ik het over heb. Prima als jullie denken dat je met je 18 of 19 jaar denken te weten wat er precies allemaal te koop is in de wereld en dat je wel die eigenschappen hebt die ik in mijn vorige post heb aangegeven, maar ik vind dus van niet.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:56

Lovely schreef:
Gezien jullie laatste paar reacties denk ik niet dat jullie echt gesnapt hebben wat ik bedoel en dat is dus ook precies waar ik het over heb. Prima als jullie denken dat je met je 18 of 19 jaar denken te weten wat er precies allemaal te koop is in de wereld en dat je wel die eigenschappen hebt die ik in mijn vorige post heb aangegeven, maar ik vind dus van niet.

Dan heb jij mijn bericht dus, net zoals ik jouw bericht blijkbaar, niet begrepen.
Ik geef duidelijk zelf aan de wijsheid niet in pacht te hebben.
Verder schrijf ik nergens dat ik het allemaal wel weet, want dat doe ik niet, er zijn nog ontzettend veel dingen die ik niet weet, maar leren doe je elke dag en leren doe je van elkaar.

Wat ik dus bedoel met mijn berichtjes, je kan niet over iemand oordelen door slechts een getalletje, het is zoveel meer.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:59

je hoort mij evenmin zeggen dat ik 'het allemaal wel weet wat er allemaal te koop is in de wereld' mag ik trouwens vragen hoe oud jij zelf bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 01:13

Lovely schreef:
Het staat in mijn eerdere post ook al, maar als je wat meer hebt gezien, kun je beter relativeren, sta je wat steviger in je schoenen, kun je makkelijker argumenten formuleren, en kun je zaken van verschillende kanten begrijpen.

De ene achttienjarige is de andere niet, en bovendien kan ik nu niet zeggen dat ik jou over het algemeen over vind komen als een open-minded persoon dat gemakkelijk verschillende kanten begrijpt en relativeert enzo. Het spijt me, maar ik ken achttienjarigen die daar heel wat beter in lijken te zijn (hier op Bokt) dan jij. En dat bevestig je nog maar 'ns door jouw mening die je er nu behoorlijk door aan het drammen bent ("Gezien jullie laatste paar reacties denk ik niet dat jullie echt gesnapt hebben wat ik bedoel", hoezo verschillende kanten zien?)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:06

Hmm... Wat was er gebeurd met on-topic blijven?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:09

Leeftijd is m.i irrelevant.

Ik denk dat het beheer goed genoeg de posts van de evt aanstaande mods zal bekijken.

Mensen die bijvoorbeeld op HAW al uit hun slof schieten, of ze nu 15 of 40 zijn, lijken me niet geschikt als mod Knipoog

Evenzo mods die nu mod zijn en hun werk niet goed doen zouden wat mij betrefd kritisch bekeken mogen worden Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:25

Leeftijd relevant of niet... is een moeilijke. Eigenlijk denk ik dat het voor het modden hoogstens een verschil maakt bij het formuleren van een reactie. En dat kan ook een nadeel zijn, want een reactie in simpele maar begrijpelijke taal zal ik meer waarderen, dan eentje die ik 3x luidop moet lezen om het te begrijpen.
Maar ik heb wel zoiets van: ze zoeken mensen vanaf 18 jaar. Dan mag verder leeftijd geen rol spelen bij de selectie. Als iemand van 18 zich heeft aangemeld en die lijkt even geschikt als iemand anders van 40, waarom dan niet die van 18 een kans geven?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:47

Leeftijd is hoogstens van belang als de gemiddelde leeftijd van het team gevaar loopt. Gemiddelde leeftijd van 20 zou imo niet zo gewenst zijn. Je moet gewoon van alles wat hebben, maar vooral moet je als team een klik hebben.

Brengt me overigens wel tot de vraag: wat is de gemiddelde leeftijd eigenlijk??? Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:22

Slimmerik, dat denk ik ook.
Gemiddelde leeftijd? Ik gok iets rond/in de 30j?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:26

Tieneke schreef:
Maar ik heb wel zoiets van: ze zoeken mensen vanaf 18 jaar. Dan mag verder leeftijd geen rol spelen bij de selectie.

Oh dat mag best, als iemand omwille van zijn of haar leeftijd niet in staat zou zijn een goede mod te zijn, dan is dat een reden om diegene geen mod te laten worden. En het is in dit topic ook al aangegeven dat de spreiding qua leeftijd wel een beetje evenredig moet zijn, dus 80% van de mods 18-20 jaar oud zal ook niet gebeuren en dat zal dus ook best een reden zijn waarom leeftijd best een rol mag spelen in de overweging.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:47

ik weet wel dat ze voordat ze een mod aanstellen ze eerst kijken naar de posts die die persoon plaatst. lijkt mij ook niet meer dan logisch

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:12

Eh, Nouks, mijn voorbeeld gaf al aan dat die natuurlijk wel geschikt moet zijn Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:41

ben benieuwd wat eruitkomt Haha!
hopelijk komen er leuke gemotiveerde mensen bij Lachen

zou niets voor mij zijn ten eerst ben ik nog net geen 18 ten tweede ben ik daar voorlopig nog te jong voor mentaal (geef ik eerlijk toe Haha!)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:32

Tja, levenservaring..... in de hele ingewikkelde situaties waarin een portie leveservaring van pas komt handelt en mod nooit alleen. Gezamelijk worden situaties doorgesproken, overlegd hoe sommige dingen het beste geformuleerd en behandeld kunnen worden. Een 18jarige kan zich misschien wat beter inleven in de puber met problemen, een oudere mod die juridisch wat beter onderlegd is kan juist op dat soort gebieden een hele waardevolle aanvulling op het team zijn. Denk dat het niet gezond zou zijn als er alleen maar "oude knarren" zouden zitten Bloos
Laatst bijgewerkt door odetteke op 06-10-08 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:33

Nou, voor discussies over rollators kan dat ook heel nuttig zijn hoor! Knipoog

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:57

slimmerik schreef:
Leeftijd is hoogstens van belang als de gemiddelde leeftijd van het team gevaar loopt. Gemiddelde leeftijd van 20 zou imo niet zo gewenst zijn. Je moet gewoon van alles wat hebben, maar vooral moet je als team een klik hebben.

Brengt me overigens wel tot de vraag: wat is de gemiddelde leeftijd eigenlijk??? Haha!

Inderdaad... van alles wat... daarom heb ik mezelf als 'ietwat oudere (39) man en dan nog een Belg lol' opgegeven.
Denkt niet dat ze er zo eentje al in het team hebben.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:04

YWC schreef:
Inderdaad... van alles wat... daarom heb ik mezelf als 'ietwat oudere (39) man opgegeven. Denkt niet dat ze er zo eentje al in het team hebben.

Karl66 is, als ik me niet vergis, ook rond die leeftijd. Lachen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:09

Zullen we weer on topic gaan ipv over leeftijden te discussieren? De gene die de moderators uitkiezen, zullen zelf wel een idee over leeftijden hebben.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:19

LiSSy schreef:
ik weet wel dat ze voordat ze een mod aanstellen ze eerst kijken naar de posts die die persoon plaatst. lijkt mij ook niet meer dan logisch

Om mezelf als voorbeeld te nemen....en dan gelijk mijn nadeel toe te geven...ik post niet heel veel, maar lees wel veel.
Ik heb er geen behoefte aan om als zoveelste in een topic te zeggen dat het paard mooie vlechtjes heeft (bwvs), maar als er naar ervaringen gevraagd worden en ik denk dat de mijne nuttig is, dan post ik wel.
Soms lees ik bij IM ook de verhalen over het verliezen van een paard en dan reageer ik soms ook, maar dat is om medeleven te tonen. Voor mezelf vind ik het puur nutteloos om m'n aantal post omhoog te krikken door loze berichten neer te zetten, ik draag liever iets bij aan een topic.
Wel volg ik een aantal topics en daar kletsen we wel gewoon...jullie snap???