Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:30

Users Note
Bestaat sinds kort niet meer, word nu een sturende pb genoemd.
Telt niet mee, maar ook weer wel...

En er wordt niet altijd eerst eerst een UN gegeven, dat is niet verplicht om het zomaar te noemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:32

Wat houdt dat in dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:33

Snap je daar ff niet russel
Ik zeg het zelf maar, ben blond Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:22

Users note, wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:25

Dat wil zeggen dat je een PBtje krijgt waarin je wordt gewezen op iets en er wordt bijvoorbeeld in gevraagd in het vervolg wat beter op dat punt te letten. De inhoud is een beetje afhankelijk van waar het over gaat Lachen . Zo'n PB is een waarschuwinkje, maar geen officiële sanctie, het heeft nog geen gevolgen en je krijgt ook geen ban daardoor ofzo. Afhankelijk van 'het vergrijp' ( Knipoog ) kun je soms meerdere Sturende PB's krijgen, maar meestal wordt bij een tweede zelfde constatering gekozen voor een OW. Je was dan tenslotte al gewaarschuwd om op te letten Lachen .

Het heette voorheen 'UserNote' ofwel gebruikersnotitie, maar dat werd verkeerd begrepen, veel mensen dachten dat dat echt al een sanctie was.
Laatst bijgewerkt door Gwen op 28-06-07 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:25

Dat ze zeggen dat je jou gedrag moet sturen in een pm Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:14

maar, het gaat hier nu nog steeds over ow's e.d., maar hoe zit het met dat bokt voor de buitenwereld gezien wordt als een zeikforum? Dat lijkt me niet de insteek van een forum, om zo bekend te staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:16

zeikforum of penny forum
Als ik bokt noem zeggen de meeste dat..oohh van die 13 jarige
Denk dat daar weinig aan te doen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:23

stef schreef:
Maya, en wat betreft de niet mod zaken?
Bokt terug brengen naar een paardenforum bijv, zoals de insteek is geweest?

Dat is een onderwerp waar nog heel lang over gediscussieerd kan worden. Zowel 'voor' als 'achter' de schermen Lachen Ik ga daar persoonlijk geen uitspraken over doen. Hier verschillen de meningen gewoon heel erg over.

ladylay schreef:
Ellende schreef:
SaskiaKur:
Fictief voorbeeld, wij geven BokkerY een OW voor het uitvechten van een vete met bokkerX. BokkerY is al één keer gewaarschuwd door middel van een groene opmerking en heeft al twee pb's met 'Kappen nou!' gehad van een mod. Als BokkerX zich dan meld in dit topid met de mededeling dat mods veel te snel OW's uitdelen!!! En daarbij niet vermeldt dat hij al drie waarschuwingen gehad heeft voor de OW kwam noem ik dat 'verdedigen'. Maar dat doen we dus niet omdat het een individueel geval is.

blijkbaar is dit dus niet fictief!
erg jammer, vooral dat dat voorkomt in dit topic, een een mod het vermeld

Dat voorbeeld was wel fictief. Dat een bokker zich ten onrechte aangesproken voelt kunnen wij niks aan doen. Vooral omdat die bokker het zelf verkeerd had. Die bokker heeft namelijk een ander getal aan sturende pb's / OW's ontvangen. Maar, dat kunnen wij weer moeilijk uitleggen omdat we niet met derden de sanctie van iemand bespreken Lachen

Een UN is de oude term, UserNote, inmiddels gebruiken we die niet meer, omdat die voor verwarring zorgde, maar is het een sturende pb geworden Lachen En nee, het is niet zo dat je eerst een sturende pb ontvangt en dat dan de volgende gegarandeerd een OW wordt, en het is ook niet zo dat er altijd een sturende pb vooraf een OW gaat Lachen Dat hangt van elke situatie op zich af. Overigens kan een pb van een mod die je erop wijst dat je topic niet aan de regels op EA voldoet, dat is ook een sturende pb Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:07

runningkawa schreef:
zeikforum of penny forum
Als ik bokt noem zeggen de meeste dat..oohh van die 13 jarige
Denk dat daar weinig aan te doen is.

Ik hoor ook andere dingen...Bokt lijkt namelijk steeds meer en meer
een of andere vergaarbak van mensen met de meest hoge studies
en opleidingen.

ze hebben namelijk werkelijk overal verstand van...dierenartsen..rechters..politieagenten...
techneuten...psychologen en niet te vergeten alle Ankies...
Ik heb geen Gouden Gids meer nodig! Gewoon ff een topic openen of
volgen op Bokt. en je krijgt gratis advies, of je er nu wat een hebt of niet.
Maar owee als de ene rechter zijn studie bij het LOI heeft gehaald en de ander bij een pakje boter...

En natuurlijk de Pennies...Maar die zijn juist schattig. Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:08

ik hoor eigenlijk van buitenaf alleen maar slechte dingen over bokt. Mensen die er bewust niet komen, zelfs van mensen die helemaal geen internet hebben komen met "heb je van bokt zeker"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:14

Maar dat is toch ook iets van de afgelopen maanden Stef....
Ik ben al járen lid, maar toen ik pas lid was was de sfeer volgens
mij toch heel anders..Maar kan me vergissen natuurlijk.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:21

dat is , hier iig , iets van de afgelopen paar maanden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:28

Het is gewoon de beleving van sommige mensen... Een jaar geleden was er ook genoeg mot...

Zal ook altijd blijven. Kun je wel zeggen dat bokt slecht bekend staat maar 60.000 leden daar kunnen die andere forums alleen maar tegenop kijken.

Het zijn m.i. alleen degene die nogal scherp kunnen communiceren die nu moeite hebben met bokt...

Volgend jaar post er weer een andere groep in een dergelijk topic.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:33

Mag ik even vragen wat OW is, ik heb al gezocht; maar nog niks gevonden. Doordat ik 'OW' niet ken kan ik ook niet goed een mening vormen nu. Nagelbijten / Gniffelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:34

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:37

nickyu schreef:
dat is , hier iig , iets van de afgelopen paar maanden

Nou dat is dus ook mijn gevoel...Ik ben e rook langzaam in meegegaan tot ik vorrig jaar zomer een OW kreeg, ik had het toen wel even gehad....Sindsdien vind ik het niet meer de moeite waard om iemand te overtuigen als ze er eens naast zitten....Laat maar lekker gaan, ze hoeven mij namelijk ook niet meer te overtuigen...

Waar ik me ook heel erg aan kan storen is dat je vaak een vraag drie kee rmoet herhalen en er dan nóg overheen wordt gelezen. Dan krijg ik het gevoel dat dit een of andere meeuwencolonie forum aan het worden is...vlieg maar over en laat af en toe een flats vallen, geen idee waar ie terecht komt maar ik ben er van af......

En dat vind ik wel eens jammer. Alhoewel een topic als deze het dan wel weer ruimschoots goedmaakt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:54

tot een paar maanden gelden kreeg ik normale reacties op het woordje bokt
maar nu in de shop en op lokatie sinds dus en paar maand ..:"oh nee he ..bokt"of echt niet
of uh nee ..jij zit daar toch ook niet zeker ..
als je dan zegt dat je der al een paar jaar rond wandeld na ruim jaar meelezen dan kijken ze je aan van uh jij en je daalt terplekke in waarde ..
beetje jammer ..het was ook een forum waar je wel een s een vraag neer kon kwakken ,.. maar tegenwoordig laat ik dat echt wel
als ik met een rijtechnisch probleempje zit
ga ik echt niet hier de vraag stellen ..en denk wel 10000 x na voordat je een reactie geeft op iemand die zjn puber hengst wijgert terecht te wijzen

rij nu 32 jaar en als een wijsneusje met 1 jr paarden ervaring denkend alles meegemaakt te hebben
dan met een grote bek per pb of in het topic mij verteld dat ik te streng ben tegen mijn hengst of nu huidige ruim puber of uber shet die toch echt een idem niet vriendelijke reactie krijgt als die niet lief tegen mij is ..dan zakt je broek ter plekke af..en ja soms hebben de nieuwelingen een hele verhelderende blik maar vaak ook niet

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 00:23

Kan er niet een geheel 18+ bokt en een jeugd bokt komen Clown

Ik zit nu ongeveer 3 jaar op bokt... ken de 'oude garde' dus ook niet echt Knipoog Maar ben altijd wel een serieuse bokker...
Vind het de laatste 2 jaar erg achteruit gegaan, vooral als je naar de inhoud van de meeste topics kijkt... krijg je toch een penny gevoel bij Haha!
En veel pubertjes die snel op hun teentjes getrapt zijn als je ze bruikbare tipd wil geven in bijvoorbeeld RT of HAW Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 00:38

XchantjuhX schreef:
En veel pubertjes die snel op hun teentjes getrapt zijn

Helaas zijn dat niet alleen de pubertjes.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 00:55

Ik zie bij de oudere garde toch ook veel dingen die niet gepast zijn, maar wel "kunnen" omdat zij HEUS wel weten wat ze doen............blijkbaar niet, maar das terzijde.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 02:15

Ik heb de eerste 8 pagina's gelezen en toen ik zag dat het er 50 waren had ik zoiets van ja, daaaaag die ga ik echt niet allemaal in een keer zitten lezen, dan krijg ik vierkante ogen.

Wat me wel heel erg opviel hier, als erg nieuwe bokker, is dat de mods best wel een moeilijke taak voor zich hebben. Van wat ik gelezen heb kan het systeem inderdaad verbeterd worden en ik hoop ook van ganse harte dat dat gedaan word....

Over de sfeer hier valt nog wel 50 pagina's vol te schrijven, maar dat is volgens mij voor een ander topic...

Ik heb een dag of twee geleden de fout gemaakt om het voor iemand op te nemen omdat die persoon in mijn ogen getreiterd werd, alleen deed ik dit niet echt subtiel....een flinke oeps van mijn kant, geef ik zomaar toe....maar ik vraag me af of als je je excuses ervoor aanbied op datzelfde topic je dan alsnog een OW kan krijgen?

Over bokt heb ik niets gehoord van andere mensen die ik ken, ik ben hier terecht gekomen via mijn zusje die hier ook lid is....dus daar kan ik weinig over inbrengen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:39

Dat het een zeikforum is hoor ik niet zo vlug, wel dat het een penny forum is.
En dat werk je imo alleen maar extra in de hand door alles in pallets watten te draaien.
Kijk bijv op fok! (dus zonder t)
Daar gaat het soms echt hard, maar geen penny gejank. Meng je je daar in een discussie weet je dat er mensen zijn die hun mening geven en dat dat ook lijnrracht tegenover jou mening kan staan.
En dat is het mooie ervan Ja

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:22

Dat het een zeikforum is, hoor ik juist heel erg vaak...
Ik ga dus met die post van Stef mee.