Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:46

easygoing schreef:
Er zijn wel wat meer mensen de bron van de rel buiten Bart en Kiwiko. ;)
Overigens gaat het om meer dan alleen dit feit.

Dan gaan die met zn allen om de tafel zitten...
Dit topic levert in elk geval vrij weinig op en zal ook niet tot een oplossing leiden denk ik, daar is wel meer voor nodig dan wat gedachten uitwisselen op een anoniem forum. Hoe moet/zal het volgens jou opgelost worden?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:49

Een werkgever bellen gaat zeker ver maar dit nu 100% uitsluiten kan ik gewoon niet zonder alles eerst af te wegen. Zoals eerder aangegeven is er bijvoorbeeld in de 'Miep' zaak heel wat minder commentaar op het feit dat bepaalde zaken op een gegeven moment nagetrokken worden.

Dus nee, ik denk niet dat we in dit soort gevallen zo ver moeten gaan maar moet wel een onderdeel zijn van een weloverwogen beleidsverandering en niet op basis van hoog opgelopen gemoederen in een FZ topic. Meer kan ik er niet van maken. Ik begrijp dat mensen niet bepaald blij worden van een werkgever die gebeld is, dat begrijp ik heel goed. Maar ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken dat we daarin omzichtig te werk zijn gegaan en dat dit zeker niet iets is dat we vaker doen en waarschijnlijk ook niet moeten doen.

@HBVisser: Eens, probleemgebruikers moeten eerder en harder aangepakt worden, ook als ze strikt genomen binnen de Bokt regels blijven. Dat is echter moeilijker dan het klinkt maar hier zijn we zeker mee bezig.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:51

Heino schreef:
easygoing schreef:
Er zijn wel wat meer mensen de bron van de rel buiten Bart en Kiwiko. ;)
Overigens gaat het om meer dan alleen dit feit.

Dan gaan die met zn allen om de tafel zitten...
Dit topic levert in elk geval vrij weinig op en zal ook niet tot een oplossing leiden denk ik, daar is wel meer voor nodig dan wat gedachten uitwisselen op een anoniem forum. Hoe moet/zal het volgens jou opgelost worden?

De oplossing is in mijn ogen daar als het beheer en de modjes de hand in eigen boezem steken.
Te beginnen met oprechte excuses en het erkennen dat er zeer grove fouten gemaakt zijn zonder ze goed te praten. Dan de dingen recht zetten die onrechtvaardig zijn zoals een aantal bans en de mensen die tot nu toe de hand boven het hoofd gehouden zijn eens echt aan te pakken.
Ook zou er wat meer openbaarheid moeten zijn vanuit het beheer. Ook een essentieel onderdeel van de veranderingen zou moeten zijn dat het beheer en modjes weer eens met beide benen op de grond moeten komen en de grootheidswaanzin laten varen. Tenslotte vegen ze hun kont na het poepen net zo af als jij en ik.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 28-12-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:51

Heino precies wat ik al steeds zeg spreek met elkaar af en ga om de tafelzitten,,praat met elkaar, dat is het verstandigte..

Zorg in het vervolg ervoor dat wat buiten bokt gebeurt buiten bokt blijft, al janken 100gebruikers tegen mod's over het feit dat ze worden beproken.
Ikzelf heb tot heden nooit genoemd dat ik door dezlefde dame op haar forum te kakken ben gezet op de voorpagina
Heb altijd gedacht buiten bokt,,dus hoezo nu wel??

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:53

Caira schreef:
maar dan zul je de gevolgen toch echt zelf moeten dragen! Een werkgever bellen gaat absoluut te ver, maar een hyves pagina openen ook. Misschien zou er iets gedaan moeten worden aan de anonimiteit. Als je niet anoniem bent zul je ook minder snel dingen posten die je irl ook niet zou posten!

Eens. Maar echt anoniem is bijna niemand. Daarom wordt hier ook altijd gewaarschuwd hier niets te posten wat je ook niet op de voorkant van de krant zou willen hebben staan. Ik vind ook dat hier zonder uitzondering geen extra bescherming van het beheer moet worden gegeven. Enige uitzondering die ik acceptabel zou vinden is bijv. bij een minderjarige bokker, want die is voor de wet ook nog niet helemaal bekwaam en kan die gevolgen minder goed overzien.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:54

Bart, misschien zou je eens de moeite moeten nemen om naar de reguliere gebruikers te luisteren en je eigen niet boven alles en iedereen verheven moeten voelen.
Je blijft het goed praten.
Kijk eens kritisch naar jezelf, het beheer en alles wat nog meer de touwtjes in handen heeft!!!
Misschien tijd voor een hele nieuwe frisse wind?

Overigens jammer dat je op bepaalde vragen geen antwoord geeft.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:55

"miep zaak" tja.. daar heb je gelijk in Bart maar als het beheer dat niet had gedaan, dan had een bokker het wel gedaan!!!!

Maar wat is er dan gebeurd met het kattenverzuiptopic??... ook iemand die leugens heeft verteld?..
de verkeerde is daar aangepakt.. maar goed dat is in mijn ogen..

Bokt is een paarden/dierenforum toch?
Als er maar iets is wat niet door de beugel kan hoort daarop gereageerd te worden?
In dit geval om degene die vertelde katten te verzuipen aan te pakken...en niet alleen maar een topic te sluiten...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:58

Caira schreef:
maar dan zul je de gevolgen toch echt zelf moeten dragen! Een werkgever bellen gaat absoluut te ver, maar een hyves pagina openen ook. Misschien zou er iets gedaan moeten worden aan de anonimiteit. Als je niet anoniem bent zul je ook minder snel dingen posten die je irl ook niet zou posten!

Nou kan het zo zijn dat ik wat gemist heb, het gaat hier dusdanig hard dat ik het niet allemaal meer mee kan lezen.
Maar voor zover ik was, is het werkgever bellen bewezen. Het openen van een hyvespagina níet, idem geldt voor de filmpjes.
Dan ligt daar toch wel een heel essentieel punt. Misschien wel het meest belangrijke punt aan de hele discussie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:59

easygoing schreef:
De oplossing is in mijn ogen daar als het beheer en de modjes de hand in eigen boezem steken.
Te beginnen met oprechte excuses en het erkennen dat er zeer grove fouten gemaakt zijn zonder ze goed te praten. Dan de dingen recht zetten die onrechtvaardig zijn zoals een aantal bans en de mensen die tot nu toe de hand boven het hoofd gehouden zijn eens echt aan te pakken.

Maar Bart heeft toch al tig keer aangegeven dat er een heel groot probleem is en dat zaken niet gegaan zijn/gaan zoals ze horen? Hoe vaak moet dat nog herhaald worden dan?
Overigens zou ik het volslagen onterecht vinden als Kiwiko nu terug mag komen. Want ze heeft én een SA gehad (niet slimpie ofzo maar wel andere) én lopen hacken. Zo'n gebruiker hoort niet op Bokt vind ik. Niet meer in elk geval.
En Slimmerik bannen? (neem aan dat je daar op doelt). Waarom? (en nee ik ben niet naief ben gewoon benieuwd naar wat voor strafbaars Slimmerik dan precies gedaan heeft waarvoor zij nu gebanned zou moeten worden)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:01

Dus als iemand jou onterecht ergens van beschuldigd, dat komt uit en diegene zegt dan tegen jou 'ja, dat hoort eigenlijk niet dat moeten we voortaan anders doen', dan is het voor jou klaar? Geen excuses nodig?

Naar mijn weten wil Kiwiko helemaal niet terug, tot voor kort wilde ze alleen haar kant van het verhaal hier toelichten.Hier heeft ze de kans niet toe gekregen en heeft ze dus zelf gezorgd dat haar kant van het verhaal duidelijk werd.

Je laatste vraag vind ik van weinig inzicht getuigen.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 28-12-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:02

Slimmerik heeft geschreven dat men bij haar op de boerderie katten verdrinkt. En heeft dit een flinke poos vol gehouden. Toen men toch wel een beetje boos en kritisch werd, draaide ze het terug. Ze zei dat ze het alleen maar had geplaatst om de discussie op gang te brengen. met andere woorden: rellen dus.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 28-12-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:02

Dus omdat er van hetzelfde ip adres meerdere accounts inloggen vind jij het gerechtvaardigd om dan maar te gaan bellen naar een bedrijf ?
Leg het hele verhaal eens uit want ik zie absoluut geen rechtvaardiging om dit soort dingen te gaan na trekken.
Als ik zeg dat ik vanaf mijn werk aan het bokken ben, waar waarschijnlijk nog iemand zit te bokken. Dan hebben jullie dat gewoon voor waarheid aan te nemen. En moet je maar een andere manier zoeken om tot een OW/BAN/BOT te komen. Punt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:03

Peppertree, mocht je op mij doelen, dat zeg ik toch niet? In mijn ogen heeft Bart zijn excuses al aangeboden, of wil je zwart op wit "sorry"??

HBvisser: ik ken genoeg mensen die toegeven soms advocaat van de duivel te spelen om dicussies op scherp te zetten. En die bokken ook nog gewoon rond.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:04

Heino schreef:
easygoing schreef:

Maar Bart heeft toch al tig keer aangegeven dat er een heel groot probleem is en dat zaken niet gegaan zijn/gaan zoals ze horen? Hoe vaak moet dat nog herhaald worden dan?
Overigens zou ik het volslagen onterecht vinden als Kiwiko nu terug mag komen. Want ze heeft én een SA gehad (niet slimpie ofzo maar wel andere) én lopen hacken. Zo'n gebruiker hoort niet op Bokt vind ik. Niet meer in elk geval.
En Slimmerik bannen? (neem aan dat je daar op doelt). Waarom? (en nee ik ben niet naief ben gewoon benieuwd naar wat voor strafbaars Slimmerik dan precies gedaan heeft waarvoor zij nu gebanned zou moeten worden)

Bart geeft de fouten toe maar praat ze direct ook weer goed.
Dus het hoeft niet meer herhaald te worden zodra ze het ook echt inzien en geen oliebol smoezen meer gaan verzinnen.
Kiwiko heeft misschien wat dingen gedaan die niet kunnen (overigens waar staat dat zwart op wit?) maar er komt veel voort uit een gevoel van onrecht en ik ben blij dat we dankzij haar nu weten hoe er achter de schermen gehandeld word. Kiwiko dank daarvoor +:)+ .
Slimmerik mag ongelimiteerd mensen op hun ziel trappen met rare avatars en gemene streken. Waarom? Omdat ze een zeer goed actrice is die er zomaar wat krokodillentranen uitperst. Ook zal haar maatschappelijke positie zo nu en dan ook wel zeer goed van pas komen.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 28-12-10 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:05

kamsel schreef:
Caira schreef:

Nou kan het zo zijn dat ik wat gemist heb, het gaat hier dusdanig hard dat ik het niet allemaal meer mee kan lezen.
Maar voor zover ik was, is het werkgever bellen bewezen. Het openen van een hyvespagina níet, idem geldt voor de filmpjes.
Dan ligt daar toch wel een heel essentieel punt. Misschien wel het meest belangrijke punt aan de hele discussie.

Ik heb de filmpjes gezien en de hyvespagina ook, lijkt me dus wel bewezen dat die er wel degelijk geweest zijn :D

Peppertree

Ja, ik doelde eigenlijk wel op jou. Als iemand mij zijn excuses aanbiedt ga ik ervan uit dat diegene hardop sorry zegt ja. Niet dat ik dat ergens tussen de regels door moet lezen.

jaantsje

Volgens mij ken je niet het hele verhaal Heino.
Het is nog altijd actie-reactie wat ook al eerder werd gezegd.
In mijn ogen is Kiwiko geband voor iets wat ze niet heeft gedaan en waar de hele rel door ontstond kan gewoon verder bokken. ook dit is terug te vinden.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:06

BartVB schreef:
Een werkgever bellen gaat zeker ver maar dit nu 100% uitsluiten kan ik gewoon niet zonder alles eerst af te wegen. Zoals eerder aangegeven is er bijvoorbeeld in de 'Miep' zaak heel wat minder commentaar op het feit dat bepaalde zaken op een gegeven moment nagetrokken worden.

Miep zaak erbij halen is een beetje appels met peren vergelijken.

Toen ging het om een zaak waarbij iemand op stervens na dood was, volgens haarzelf... Toch een heel ander verhaal dan een werkgever natrekken of iemand daar werkt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:07

Nimand ontkent dat ze er geweest zijn, maar waarom niet naar Hyves bellen en vragen vanaf welk ip ze zijn gemaakt??
Zelfde bij Youtube....
Kan me voorstellen dat er onderling best gegevens uitgewisseld kunnen worden..

Voor het zelfde geld had ik als staatsvijand het gedaan of een ander die het van de katten niet zo leuk vindt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:08

Ik denk niet dat dit gespeeld was maar dat is een ander verhaal. Het schijnt dat deze gebruiker dit gedrag vaker vertoond (heeft).
Daarbij komt dat je op een een forum als dit overal rekening moet houden met kinderen. Wij mogen geen sexueel getinte opmerkingen maken, scheldwoorden zijn gecensureerd (heb ik allemaal alle begrip voor hoor) maar katten verdrinken is wel heel normaal?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:09

Jaantsje, ik ken het hele verhaal wel degelijk. Ik kijk er alleen anders tegenaan dan jij doet.

HBvisser: ik vind katten verdrinken abnormaal. Maar ik vind wel dat iemand het toe mag geven dat ze dat doet. Het is absoluut niet mijn keuze, maar er zijn wel meer dingen op Bokt waar mijn nekharen van overeind gaan staan.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:10

HBVisser schreef:
Ik denk niet dat dit gespeeld was maar dat is een ander verhaal. Het schijnt dat deze gebruiker dit gedrag vaker vertoond (heeft).
Daarbij komt dat je op een een forum als dit overal rekening moet houden met kinderen. Wij mogen geen sexueel getinte opmerkingen maken, scheldwoorden zijn gecensureerd (heb ik allemaal alle begrip voor hoor) maar katten verdrinken is wel heel normaal?

Ach kom nou toch!!! Het is toch zo duidelijk als wat dat hier een groot spel aan de gang geweest is en wellicht nog is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:11

Heino schreef:
HBvisser: ik vind katten verdrinken abnormaal. Maar ik vind wel dat iemand het toe mag geven dat ze dat doet. Het is absoluut niet mijn keuze, maar er zijn wel meer dingen op Bokt waar mijn nekharen van overeind gaan staan.

Dan mag ik toch ook toegeven dat ik zo nu en dan flink vloek en grote mensen dingen doe?
Zie niet in waarom ik dat dan niet zo op bokt mag kwakken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:12

easygoing schreef:
Dan mag ik toch ook toegeven dat ik zo nu en dan flink vloek en grote mensen dingen doe?
Zie niet in waarom ik dat dan niet zo op bokt mag kwakken.

Van mij mag je :) Ik snap het beleid rondom seks ook niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:13

Ik hoef zelf niet te lezen hoe mensen seks hebben, hoef ook niet te lezen hoe mensen katten verdrinken en zo nog heel wat andere dingen
Ik klik normaal die topics ook niet aan, ald dat gedoe met vriendjes enz hoeft voor mij ook niet

Maar die topics die ik niet hoef te zien worden niet weggehaald door mod's