Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:03

OK dan! dergelijke bijdragen zijn zeer welkom Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:03

Amanda schreef:
runningkawa schreef:
Niet jokken sjoert
Jij vangt daar maar wat graag complimentjes over je foto's (en terecht, net als amanda)

Ik had het niet over de foto's die ik maak, maar waar ik zelf aan het rijden ben.
Daar heb ik graag commentaar op van eerlijke mensen.

Maarre, we gaan wel erg offtopic nu Haha!

Maar sjoert zei dat hij HAW niet kon vinden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:04

Lielle schreef:

*temt*

spam verpakt in watjes Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:05

katiavl schreef:
Is natuurlijk al verbeterd Lielle Lachen

Ik ga ook in de vakantie wat toevoegingen doen, net als een paar medestudenten van mij. Maar we hebben juist examen gehad dus we hadden geen tijd.
Dit was trouwens gespot in het diergeneeskunde topic Lachen

Penny-Wiki taal Clown
Wel leuk dat jullie het gevonden hebben, hihi.

Ik heb te weinig verstand om Wiki-dingen aan te vullen, dus ik hou mij wijselijk bij 'derden uitlachen die denken het wel goed te doen' Duivel Clown Haha! (grapje, he Lielle Tong uitsteken )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:06

runningkawa schreef:
Lielle schreef:

*temt*

spam verpakt in watjes Haha!

Bloos! betrapt *LOL*

Hm, even denken hoe ik weer on topic kom nu. Deze eerlijkheid kan ik iig wel waarderen *LOL*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:21

naja, misschien moeten we inventariseren wat er hier geroepen is, en wat daarmee gedaan kan worden.
Om terug te komen op wat er in mijn topic gezegt is: ik denk niet dat het de bedoeling is dat bokt zich naar de buitenwereld profileert als het zeikforum, want zo is het momenteel wel

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:25

Poeh, als je alleen al leest op VN hoe sommige mensen genoemd worden. Schandalig. Bloos

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:27

Sjoert schreef:
Poeh, als je alleen al leest op VN hoe sommige mensen genoemd worden. Schandalig. Bloos

Het is gewoon banaan he Sjoert?? Knipoog

O uhh banaal Tong uitsteken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:48

gaat een poging wagen

RobvdPK schreef:
Citaat:
Ik snap werkelijk de ophef niet zo, maar kennelijk is het belangrijk dat mods hun fouten toegeven (eens) maar gebruikers hebben (bijna) altijd gelijk want OW's, slotjes, UNs e.d, zijn onterecht.

nee zowel gebruikers als mods zijn mensen en kunnen dus fouten maken
en zie je ze dus ook maken , alleen mods reageren in d regel zoals rechters
al ze al toegeven dat ze fout zaten krijg je de reactoe "tja ik zat fout maar kan mijn eigen fout niet herstellen"
dat was imo de letterlijke reactie van een rechter die toegaf een fout gemaakt te hebben en ook die van een mod

over mods ..ken iemand die wel mod had willen worden , onbesproken gedrag maar is het niet geworden .. niet genoeg aanhang ?

Citaat:
Heb nooit gezegd dat gebruikers altijd gelijk hebben, en al evenmin dat Ow's enz altijd onterecht zijn.
Krijg niet graag uitspraken in de mond gelegd, vind dat een behoorlijk kinderachtige manier van discussiëren.En jawel, het is belangrijk dat mensen fouten kunnen toegeven. Dat geldt zowel voor users als mods.

Rob

rob gaf ook al eerder aan "noem het beestje bij het naampje"en juist dat word dus niet getolloreerd dus mensen doen hun best een discussie te voeren zonder concrete voorbeelden te gebruiken , daar dat dus niet graag gezien word , makt een discussie wel heel erg moeizaam,

Amanda schreef:
Vooral in de Huiskamer worden dit soort dingen besproken.
En niet openlijk op bokt.
In de HK topics ben je toch met een vast groepje onder elkaar en heb je het daar makkelijker over.
Even van je af schrijven en gewoon weer verder bokken.

en dat mag dus niet ..maar als je in de hk een discussie voort over een heel ander onder werp als dat je laatste ow voor was zijn er altijd wel een paar meelezers die verkeerd willen interepteren voor je Vork en moddies die dat dan blindelings geloven ..kom hier zo op terug

Apple schreef:
Pipo, het gaat vaak ook om de manier van verwoorden. Je zal op Bokt nooit een OW krijgen voor eerlijkheid, wel een OW voor je manier van verwoorden.

niet eens ..daarbij zijn we niet allemaal taaltechnische discussie wonders
lees regelmatig berichtjes vn bokkers die ik op een bepaalde manier lees , iemand uit het tiopic dan compleet anders leest
er wod dan nog alsnog uitelegd ..nee zo bedoel ik het niet ik bedoel het zo en zo..en er word alsnog getemd ..

maw veel mensen interpteren dingen anders dan ze bedoeld worden
dat zul je altijd wel iets houden maar hoop dat moddies daar ook eens goed rekening mee gaan houeden (kan alleen voor mij zelf spreken als ik zeg dat dat duas idd niet altijd gedaan word)

maar zie regelmatig vanaf mods dreigementen voorbij komen dat ik denk jeetje man waar gaat het over of jahoor word er weer eentje monddod gemaakt

zoals de volgens mods op de grens balancerende opmerkingen in het begin van dit topic , kan de fout echt nog steeds niet vinden
waarmee gaat dat dan net niet over de grens en wat is het balancer punt dan ,,

stef schreef:
naja, misschien moeten we inventariseren wat er hier geroepen is, en wat daarmee gedaan kan worden.
Om terug te komen op wat er in mijn topic gezegt is: ik denk niet dat het de bedoeling is dat bokt zich naar de buitenwereld profileert als het zeikforum, want zo is het momenteel wel

lijkt me dus een goed plan Knipoog

vooral dus als het gaat om een opmerking of zin
stuur dan eerst eens een pb of die persoon het echt wel zo bedoeld heeft
of over bepaald persoon bedoeld heeft of wat ever

maw een simpele pb met "hoe bedoel je dat precies ..zou je deze reactie nader toe kunnen lichten "voordat er direct een ow word gegeven

ik bv had een geschiedenis van gestalk etc worden en ikje die erg snel op de kast kon klimmen ..ben echt over de schrreef gegaan en daar een terechte ow vor ontvangen

laatste ow + ban slaat kant nog wal
met een pb vooraf ipv achteraf had dat misschien (al betwijfel ik het ) misschien anders geweest

idem voor de hitler uitsprak ..een pb om opheldering ipv direct iets denken en dus ow

idem voor nog tig uitspraken die ow waardig bleken

als men gaat denken gaat het meestal fout
"ik dacht dat "zijn meestal de inleiding van een foute conclusie

toch DENK Knipoog ik dat ik onder de copie knop maar standaard de regel gaat plakken

"ik denk dat ik misschien wel van mening zou kunnen zijn dat ik vind dat :"

al gelden de nederlandse wetten hier op bokt niet wttelijk zou je je zelf iig iets indekken op die manier

al denk ik dat bokt in zijn algemeen wel iets minder zcht zou mogen worden , stevige goed gaande discussies worden gesloten doordat
er 1 iemand iets verkeerd doet/zegt/voelt en de andere 25 dus ook maar moeten stoppen met de discussie

en wat rob ook al aangaf
noem het beestje bij het naampje
soms zie je nu ergens een mod opmerking voorbij komen
waarvan een aantal mensen zouden kunnen denken dat is voor mij of
juist tegenovergestelde niet voor mij

(en niet voor mij persoonlijk daar ik me echt niet meer durf te mengen in
stevige discussies buiten deze ..ben erg heel erg ..voorzichtig geworden war ik evt wel een reactie zou kunnen gaan geven
dus lezen we gewoon mee ..)

onduidlijkheid blijft toch wel de leidraad

ps er staat halverwege dit topic al een goede opsomming van de gespotte probleempjes en mogelijke oplossing

pps heb hier nog rose watjes voor de liefhebbers Haha!

ppps nog steeds verbaasd over het gesloten topic
was echt ander topic andere insteek ..weederom intreptatie slot

pppps heb alles nu 3 x nagelezen zullen vast nog wel fouten instaan maar ben te moe om die nu er uit te halen (te zien dus)

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:44

Op bokt wordt je ook gebanned voor eerlijk zijn, pipo heeft helemaal gelijk. In mijn geval zelfs langer dan een jaar en ik geloof niet dat ik ooit hier een scheldwoord gepost heb. Idem met Lovely trouwens.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:50

Het is ook wel hoe je eerlijk verwoord, sommige hun eerlijkheid vind ik te ver gaan. Maar dan mogen ze geen ow krijgen, want ze zijn ook eerlijk

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:59

goede discussies zie je niet veel meer op bokt
of ze worden gesloten wegens te directe verwoording
of mensen wringen zich in 1000 bochten om iets vriendelijk te verwoorden
zijn niet to the point waardoor er ook weer eerder verkeerd geintrepteerd word en dus weer of ows of slotjes
en dat is jammer .. je mag het best niet met elkaar eens zijn en dat mag ook gezged worden uiteraard zijn verwensingen niet wenselijk
denk toch dat to the point verwoordingen een hoop onduidlijkheden weg neemt ook als het gaat om onder de gordel of tussen d regels dingen
als men (wie dan ook) dingen wel bij het naampje noemt is dat direct alsnog duidelijk en zijn eventuele misverstanden daarover ook direct uit de wereld , denk aan het geval van rk bv ..als zij to the point een antwoord had mogen geven is het direct duidelijk hoe wat waar en maakt denk ik een discussie voeren wel iets makkelijker en tussen de regels door dingen doen niet aantrekkelijk(ker)

en nogmaals we zijn niet allemaal taal wiskids ..de een is veel beter in het op schrift verwoorden van gedachten als de ander

maar dat is slechts mijn bescheiden mening , ben benieuwd hoe anderen
hier over denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:26

stef schreef:

Goed plan Lachen

Een aantal van de opmerkingen zijn al een start mee gemaakt (zoals meer uitleg over de taken van een mod, de normale gang van zaken van het moderate-werk en nog een aantal vragen).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:45

Je moet ook in discussies respect blijven tonen voor de mening van anderen. Je kunt ook op een nette maniet je argumenten verdedigen en voor sommige mensen blijkt dat soms moeilijk te zijn, waardoor ze een OW krijgen. De één is toch handiger in het formuleren van nette verhalen dan de ander, vooral wanneer er emoties in het spel zijn, wat gemakkelijk het geval kan zijn tijdens het discusseren. Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:40

Maya, en wat betreft de niet mod zaken?
Bokt terug brengen naar een paardenforum bijv, zoals de insteek is geweest?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:58

Ellende schreef:
SaskiaKur:
Fictief voorbeeld, wij geven BokkerY een OW voor het uitvechten van een vete met bokkerX. BokkerY is al één keer gewaarschuwd door middel van een groene opmerking en heeft al twee pb's met 'Kappen nou!' gehad van een mod. Als BokkerX zich dan meld in dit topid met de mededeling dat mods veel te snel OW's uitdelen!!! En daarbij niet vermeldt dat hij al drie waarschuwingen gehad heeft voor de OW kwam noem ik dat 'verdedigen'. Maar dat doen we dus niet omdat het een individueel geval is.

stef schreef:
Nog niet eens ellende: Ik denk dat je zelf ook heel goed weet dat er een groep mods is (waar onder jij) die zich meer inzetten dan de rest. Reactie op mijn tem had ik net nog niet.
Wat je er meer over kan zeggen? Dat je er dit keer misschien naast zat in je handeling?

idd, maar dat word zelden gedaan...
en we weten wel wat wel goed gaat e.d. maar we hebben het er over wat niet goed gaat!
maar dat mag niet, want dan komen de mods...ja maar dit...ja maar dat...
ja, en dat weten wij, maar we hebben het er nu over wat niet correct is en vriendjes politiek...
maar dat moet achter gesloten deuren blijven...
sorry, maar daar doe ik niet aan mee.

Lielle schreef:
in jouw ogen misschien stef, eerlijk gezegd vind ik dat die discussie beter op een plek gevoerd kan worden. En van de mond snoeren lijkt me al helemaal geen sprake, je kunt hier toch uitgebreid je zegje doen?

en dat is dus niet altijd waar, in gevallen word de topic opslot gedaan, of ow of gewone waarschuwing.
dus nee, dat is het niet op een nette manier bla bla bla...
dan gaat het en is het op een correcte manier neergezet.
dit klopt dus niet wat je zegt, want in gevallen telt het dus niet.

Ellende schreef:
SaskiaKur:
Fictief voorbeeld, wij geven BokkerY een OW voor het uitvechten van een vete met bokkerX. BokkerY is al één keer gewaarschuwd door middel van een groene opmerking en heeft al twee pb's met 'Kappen nou!' gehad van een mod. Als BokkerX zich dan meld in dit topid met de mededeling dat mods veel te snel OW's uitdelen!!! En daarbij niet vermeldt dat hij al drie waarschuwingen gehad heeft voor de OW kwam noem ik dat 'verdedigen'. Maar dat doen we dus niet omdat het een individueel geval is.

Stef, zie mijn reactie in het topic, reactie op je tem en de reactie van Amanda. Ik weet niet wat ik er nog meer over kan zeggen, sorry Bloos

Over dat je altijd dezelfde mods tegenkomt die tems behandelen: dat klopt denk ik wel omdat de meeste mensen steeds op dezelfde fora reageren. Als je nooit op UK en CB post zul je waarschijnlijk nooit een tem / groene opmerking van Fairie of Fnanne zien. Dat is omdat elke mod enkel op zijn eigen fora mod.

blijkbaar is dit dus niet fictief!
erg jammer, vooral dat dat voorkomt in dit topic, een een mod het vermeld

stef schreef:
ladylay, ik heb nu ook echt het gevoel dat mij de mond gesnoerd wordt. Ik heb het altijd in prive gesprekken (irl dus) voor bokt opgenomen, nee joh, bokt is niet zo erg, er zitten echt leuke mensen...
Ook heb ik het voor mods opgenomen, nee joh, die doen alleen waar ze voor aangesteld zijn, een bepaalde groep schopt gewoon graag tegen mods....
Op andere fora heb ik het voor bokt opgenomen.. Nee, bokt is geen pennyforum...

Begin meer en meer het gevoel te krijgen dat ik heel naief ben geweest.

Ik kom nu mods tegen (nieuwe) die groen gekleurd zijn, maar die ik nooit een opmerking zie maken, nooit een tem zie behandelen, het zijn altijd dezelfde, waarom dan zoveel mods als de helft toch niks doen doet dan mooi groen zitten wezen?

etc etc
[/quote]

ik begrijp het volkomen, en ik vind het dan ook erg triest
maarja, veel mensen kunnen de macht dan toch niet weerstaan etc.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:27

blijf het topic volgen hahaha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:39

wat is er zo grappig aan dan?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:51

gewoon de reacties van iedereen op elkaar

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:53

ladylay, het voorbeeld wat Ellende geeft is wel een fictief voorbeeld, er worden geen namen genoemd. Toevallig is het ook nog eens een voorbeeld wat erg vaak aan de hand is. Veel OW's die andere gebruikers belachelijk vinden zijn zo gegaan. Degene die de OW krijgt verteld er net even niet bij dat die al eerder daarvoor gewaarschuwd was.
En nu blijkt dus ook dat RK hetzelfde heeft gehad. Maar RK zal ook moeten weten uit haar modverleden dat dit geen zeldzaamheid is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:01

dus je meld je aan om mee te lezen omdat je het zo grappig vind? In plaats dat je dan mee denkt... Aan zgn "kijkers" hebben we natuurlijk niks

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:08

Neonlight schreef:
ladylay, het voorbeeld wat Ellende geeft is wel een fictief voorbeeld, er worden geen namen genoemd. Toevallig is het ook nog eens een voorbeeld wat erg vaak aan de hand is. Veel OW's die andere gebruikers belachelijk vinden zijn zo gegaan. Degene die de OW krijgt verteld er net even niet bij dat die al eerder daarvoor gewaarschuwd was.
En nu blijkt dus ook dat RK hetzelfde heeft gehad. Maar RK zal ook moeten weten uit haar modverleden dat dit geen zeldzaamheid is.

okay, en naast dit feit hebben we het over het geval van de dingen die niet correct zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:09

Dat weet ik idd, niet iedereen zegt dat, dat klopt Ja
Maar daarom durf ik voor mijn geval te zeggen dat ik wel een un eerder heb gehad, verberg ik echt niet, maar blijkbaar nog 1 meer, die ik me echt niet kan herrineren Bloos
Misschien bij meer mensen zo? Hoop dus dat het snel gemaakt kan worden dat je het zelf terug kan zien?
Bij die ene UN weet ik globaal ook nog wel wat ik gezegt heb, die ander dus niet meer.

En ja, ik blijf daar over zeveren vind ik of een UN nog geldig is niet alleen bepalend in tijd, maar ook aantal berichten die er tussen zitten.
Want op 100 berichten in het tellende gedeelte een "vervelende" post tussen door, op 1000 of 10.000 ik vind dat nogal een verschil in "vervelend" post gedrag....daar zijn verschillende bokkers het mee eens, maar achter de schermen bijkbaar niet.
En toch vind ik het een nadenker, niet alleen voor mij, maar gewoon voor iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:28

Wat is UN ? Bloos Bloos Blond

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:29

Een waarschuwing die krijgt voordat er een OW gegeven wordt.