nynke55 schreef:Ik reageerde op het bericht van Stef en op het rijtje af, zij noemde het gebrek aan deskundigheid het laatst en ik dus ook. Dat wil niet zeggen dat ik het niet belangrijk vind. Maar voor mij is hier nog veel deskundigheid te vinden, hoewel dat meer over mij zegt dan over de deskundigheid van de bokkers.
Het hoge penny-gehalte, ja, dat vind ik ook, maar dat ligt aan mijn leeftijd.
Het lastige is dat ik elk jaar een jaar ouder (en wijzer) word, volgens mij hebben we daar allemaal last van.
De oudjes verdwijnen langzamerhand, de jeugd komt er massaal bij.
Ik denk ook dat het gebrek aan kennis komt, doordat men tegenwoordig geen boeken meer leest, maar de vragen stuk voor stuk op internet opzoekt, zodat men een totaalplaatje mist. Ik zie dat ook op een ander, wat technischer forum, waar ik de laatste tijd de meest simpele vragen zie. Dan denk ik bij mezelf, koop een boek waar de principes in staan en snap je dan nog iets niet, vraag het dan op een forum. Dan laat je zien dat je interesse in een onderwerp hebt.
Penny gehalte vind ik ondeskundigheid (droomwereld, waarbij je paarden kunt genezen met kippesoep
), niet zozeer de leeftijd van de personen.
Het gebrek aan kennis heeft veel meer oorzaken. Als je ziet wie er tegenwoordig allemaal mogen lesgeven op papier bijv... al was dat vroegah ook wel zo, maar dan zonder papier. Maar er waren wel meer "boeren" met verstad van lichaamstaal, terwijl er nu veel "stadsmensen*" te snel een paard kopen zonderr goede begeleiding...
(stadsmensen die niet zijn opgegroeid met de lichaamstaal van paarden en dieren)