(en vervolgens een pittig streng beleid handhaven

@Heino, dat meende ik ook te begrijpen maar uit de reacties lijkt dat dat niet zo is?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Dus eigenlijk had Bart het voorval niet moeten toelichten (wat zijn beweegredenen ook geweest waren), maar gewoon moeten zeggen "sorry mensen, het spijt me heel erg, het had niet mogen gebeuren".. en dan was men wel blij geweest
(en vervolgens een pittig streng beleid handhavenNiks meer nagaan, maar bij twijfel eraf, klaar.
Cer schreef:Sja Alane, daar zit wat in, maar het geldt hoe dan ook twee kanten op en dat is denk ik wat het verhaal zo moeilijk maakt..
En waar ik het over heb, is alweer een tijd geleden, en daarover kan ik vrijwel zeker zeggen dat het kip-ei verhaal andersom lag.. Maar nogmaals, dat betreft alleen dingen waar ik zelf mee te maken heb gehad.
Peppertree schreef:Als ze het toch niet 100% zeker wisten zonder te bellen hadden ze haar toch geen ban hoeven geven?
Citaat:Dat was een optie geweest maar in dat geval kunnen we eigenlijk wel ophouden. Je weet nooit 100% zeker wie er achter een (schaduw)account zit, dit kun je hoogstens met een 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' vaststellen. Als we dus aanhouden dat we SAs niet aanpakken zolang we niet 100% zeker weten hoe het zit dan heeft het hele OW systeem geen nut meer, mensen maken een nieuw account aan, zorgen dat ze geen heel grote fouten maken en ze kunnen doorgaan met waar ze mee bezig zijn (zie b.v. janesmith voor hoe dat afloopt). Er zal ergens een balans gevonden moeten worden en dat is niet altijd even makkelijk zoals hier wel blijkt.
Citaat:Ik ben het wel met jullie eens dat we hier nog eens zeer kritisch naar moeten kijken en dat als we besluiten dat bellen kan dat dit dan alleen in heel extreme situaties en onder heel strikte voorwaarden zou moeten.
BartVB schreef:@Alane; Youtube filmpjes hebben an sich weinig te maken met Bokt maar ze zijn wel een gedeeltelijke verklaring voor het sentiment in dat topic.
Caira schreef:maar Alane, er is pas echt daadwerkelijkheid schade toe te brengen aan een persoon als je op bokt dingen typt die je irl niet zou durven herhalen. Of waar je je eigen naam niet onder zou durven zetten. Doe je dat niet, dan is er ws weinig schade toe te brengen.
Caira schreef:maar Alane, er is pas echt daadwerkelijkheid schade toe te brengen aan een persoon als je op bokt dingen typt die je irl niet zou durven herhalen. Of waar je je eigen naam niet onder zou durven zetten. Doe je dat niet, dan is er ws weinig schade toe te brengen.
easygoing schreef:Heino, het lijkt mij voor elke bokker van belang dat er het een en ander duidelijk word en zal gaan veranderen juist omdat het ons allemaal op een dag kan raken.
Caira schreef:maar dan zul je de gevolgen toch echt zelf moeten dragen! Een werkgever bellen gaat absoluut te ver, maar een hyves pagina openen ook. Misschien zou er iets gedaan moeten worden aan de anonimiteit. Als je niet anoniem bent zul je ook minder snel dingen posten die je irl ook niet zou posten!
Heino schreef:easygoing schreef:Heino, het lijkt mij voor elke bokker van belang dat er het een en ander duidelijk word en zal gaan veranderen juist omdat het ons allemaal op een dag kan raken.
Uiteraard, maar in de eerste plaats moeten Bart (uit naam van Boktbeheer) en Kiwiko er samen uitkomen denk ik. Zij vormen immers samen de aanleiding van heel deze rel. En ik ben altijd wel voorstander van problemen bij de bron aanpakken