Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:46

Ik snap Piepenfiets helemaal, vind het bericht ook niet onvriendelijk. Ik vroeg me ook al af waarom je dat bericht in godsnaam geplaatst had met wel (jaja) 56 berichten op je conto.

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:47

burl schreef:
piepenfiets schreef:
Ik vind het juist erg voorkomend dat intensieve gebruikers hun tijd willen spenderen aan het mogelijk verbeteren van een forum +:)+

Vwbt de rest van je post;grote meid(mod-alert:dit lijkt niet alleen op sarcasme ;het is het ook)Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt.
Ik begrijp dan weer niet waarom je de aandrang voelt om in dit voor jou onbegrijpelijke topic te posten :)

Mijn bericht heeft niets met sarcarme te maken piependefiets.
Als jij altijd zo reageert zoals hierboven dan kan ik begrijpen dat een forum weinig begrip voor je op kan brengen. Jouw bericht is niet echt het voorbeeld van vriendelijkheid.

Het mijne gedeeltelijk zoals beschreven.Sarcarme vind ik trouwens prachtig gevonden;charme en sarcasme bij elkaar;love it.
Nu neem je aan dat "het forum"geen begrip voor mij kan opbrengen? Begrijp ik niet kan je dat nader verklaren.

Badineren valt imho ook onder onaardig dus laten we elkaar de hand schudden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:52

Sorry voor het opschrijven van mijn mening. Hoeveel berichten moet je hebben om hier een mening over te mogen hebben?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:53

Een paar jaar :Y) *geintje*

Je begrijpt dit topic niet, maar je hebt wel de mening dat we ons hier om niks druk maken. Ik begrijp dat weer niet, dat je een mening hebt over iets dat je niet snapt. :? Kan aan mij liggen, maar als ik iets niet snap kan ik daar geen mening over hebben/maken. Ik moet het eerst snappen.

Lees even goed wat piepenfiets schrijft. Een dosis sarcasme houd het leven levendig en een discussie interessant ;) My love it *\o/*

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:56

Ik vind het op zijn minst vreemd dat je na 1 maand lidmaatschap meent te weten hoe alles reilt en zeilt.
Maar kom eens met wat ideeën om eea te verbeteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:57

Ik snap het doel van een forum wel hoor Aikon en IkbenEllen en weet heel goed waar dit topic over gaat. Ik vind het alleen vreemd of opmerkelijk dat mensen zich zo druk maken over een forum. That's all. En waarom zou ik dat niet op mogen schrijven?
Eigenlijk raar dat ik hier mezelf nog ga verdedigen ook. -O-

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:02

O, da's normaal op bokt :D

Ik zit al een tijdje bij bokt en het valt mij (en anderen) erg op dat er veel verandert is, met 2 maten gemeten word, mensen met een uitgesproken eigen mening "verdwijnen" en dat de sfeer verandert. Niet positief, spreek over mijn eigen mening. Ook die word niet altijd gewaardeerd en zelf bestraft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:03

burl schreef:
Ik snap het doel van een forum wel hoor Aikon en IkbenEllen en weet heel goed waar dit topic over gaat. Ik vind het alleen vreemd of opmerkelijk dat mensen zich zo druk maken over een forum. That's all. En waarom zou ik dat niet op mogen schrijven?
Eigenlijk raar dat ik hier mezelf nog ga verdedigen ook. -O-

Nee hoor hoeft niet, jij mag ook een mening hebben, alleen hebben we niet zoveel aan deze mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:07

aikon schreef:
O, da's normaal op bokt :D

Ik zit al een tijdje bij bokt en het valt mij (en anderen) erg op dat er veel verandert is, met 2 maten gemeten word, mensen met een uitgesproken eigen mening "verdwijnen" en dat de sfeer verandert. Niet positief, spreek over mijn eigen mening. Ook die word niet altijd gewaardeerd en zelf bestraft.

Misschien dat jij het een stomme vraag vind maar waarom blijf je dan op Bokt? Er zijn ook andere forums. Ook jij kan net als de al vertrokken leden naar een ander forum gaan of een ander tijdverdrijf zoeken.

Russel, mijn mening doet er net zoveel toe als de mening van elk ander lid. Alleen is het misschien iets wat je niet wil horen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:10

Het is geen mening. Het is: ik vind eigenlijk niks *\o/*

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:25

IKbenEllen schreef:
Het is geen mening. Het is: ik vind eigenlijk niks *\o/*

Zou je kunnen onderbouwen waarom je de mening van burl geen mening vindt? Verder begrijp ik de link naar een x aantal berichten en een mening mogen geven niet zo. Zou mijn mening dan weer belangrijker zijn dan de jouwe omdat ik nog meer berichten heb geplaatst? :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:27

Burl: ik blijf op bokt vanwege de contacten die ik in bijna twaalf jaar heb opgebouwd, niet om het beheer.
En ja, je bent vrij om te gaan, klopt. Maar dat wil ik nier, dus probeer ik (tevergeefs) mee te denken

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:41

Hier net zo.
En ja ik zit ook bij andere fora, die toch wel menselijker zijn naar hun gebruikers dan hier gebeurt. Maar daar zitten de mensen die ik hier ken niet bij. ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:43

Burl ik denk dat je het topic wel begrijpt, maar het doel van dit topic niet. Het doel van dit topic is namelijk dat er een aantal mensen zijn die het niet eens zijn met het beheer. Die het niet kunnen hebben dat er af en toe wat gezegd word over hun manier van uiten. Die dan zeggen dat de ander geen gevoel voor humor heeft en dat moet kunnen incasseren en zich niet zo snel op stang moet laten jagen.

Deze mensen hebben een ander gevoel voor humor, soms grof, soms sarcastisch en soms beledigend, en zij vinden niet dat zij iets verkeerd doen. Worden ze daar op aangesproken, dan zitten ze gelijk in de hoogste boom (hoezo incasseren?). Ze laten zich op stang jagen en gaan nog even verder met hun verkeerd vallende of off-topic meningen en krijgen daarvoor op een gegeven moment een OW.

In plaats van dat zij even bij zichzelf nadenken en het er even bij laten, gaan ze gewoon door, want natuurlijk hebben zij nooit ongelijk, het is allemaal de schuld van de mods en het beheer.

Het doel van dit topic is dus om nog maar weer eens te klagen, tenslotte is dit ons nationale tijdverdrijf.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:53

Ik heb een prima voorbeeld :
als ik nu antwoord : "Bedankt Nynke55, voor je constructieve bijdrage" met daarbij één of andere sarcastische smiley => de kans is meer dan groot dat ik hiervoor op de vingers getikt word.

Deze "kleingeestigheid" van het Boktbeleid is o.a. één van de punten waarover hier gediscussieerd wordt en waarop men doelt als gezegd wordt 'kleuterschoolgevoel'.

Fijn dat sommige mensen dit allemaal niet belangrijk vinden, maar dat is hier off-topic ... :o

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:01

Hoe is het mogelijk dit topic nog bestaat...In het begin heb ik dit topic nog wel gevolgd, maar was al snel afgehaakt. Een paar hardnekkige bokkers met echt onvriendelijke posts blijven hun mening alleen maar herhalen, al 48 blz lang. Ik lees hele vriendelijke reacties van moderators, die ernaar luisteren en erop in gaan. Als ik dan zo'n onvriendelijke post van piepfiets lees, of "Ik ben Ellen die een andere mening maar niks vind" begrijp ik werkelijk niet dat ze zelfs nog met jullie in overleg willen.
Sarcasme en cynisme zijn niet-productieve wijzen van communicatie. Binnen elke sociale omgeving zal je hier reacties op krijgen. In dit geval van mods of andere gebruikers. En jullie er maar trots op zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:25

Ach ninia, als het je niet zint, dan ga je toch?

Niet serieus bedoelt, maar zo wordt ook vaak gereageerd op mensen die wat op bokt aan te merken hebben.
En ja, een paar zullen schoppen om te schoppen, maar een hoop onvrede kan voorkomen worden, en opgelost worden. In basis door te communiceren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:29

Maar stef, leg mij eens uit waarom je dan op bokt lid bent. Je hebt toch bokt niet nodig om je kennissen te kunnen schrijven. Je bent volgens mij hier te gast, je hoeft niet.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:32

Dat moet dan wel van beide kanten komen Stef, en met sarcasme en cynisme is geen dialoog mogelijk. Ik hoop dat de schoppers ook in staat zijn om constructief te overleggen, en zelf ook te luisteren en respect voor anderen te tonen. Practice what you preach. Waar ze de mods van beschuldigen laten ze in de voorgaande berichten zelf schaameloos zien. Dus ik zeg niet: dan ga je toch...Maar ik mis zelf een open houding bij de schoppers, en voor een goed gesprek heb je dat toch echt nodig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:45

burl schreef:
Maar stef, leg mij eens uit waarom je dan op bokt lid bent. Je hebt toch bokt niet nodig om je kennissen te kunnen schrijven. Je bent volgens mij hier te gast, je hoeft niet.

Bokt is zeker wel een manier om in contact met kennissen te blijven, zeker die van Bokt. Juist wel. Het is heel anders om contact te hebben in 1-op-1-situaties (bezoek, bellen, mailen) dan een 'terloops' contact waar je elkaar gewoon ontmoet (in de kantine, op straat of in een topic op Bokt.) En online is dan weer anders dan 'gewoon' omdat je het onder andere omstandigheden kunt doen (bv als je moe bent, of ziek, of ver weg woont, en op andere tijden.)

Dat is de kracht van online gemeenschappen, en Bokt is een hele sterke gemeenschap. Heel veel mensen hebben er steun aan en plezier aan... en dat is wat mij betreft reden om ervoor te blijven strijden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:46

Grappig, dat heb ik vaker gehoord van de "klagers". discussie 's met een beetje pit. Maar wat is dat dan? Dat men argumenten voor en tegen neerzet en dan ook met een behoorlijke stelligheid of dat men elkaar afbreekt en sarcastisch doet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:48

Burl: ik ben een bokker van het eerste uur. Het bokt van toen, was anders. Gemoedelijker, men had meer interesse in elkaar, men hielp elkaar. Dat is weg, en zal helaas ook niet meer terug komen. Bokt is daar à: te groot voor geworden, en b: er is teveel gebeurt.
Dit sfeertje heb je soms nog wel in een hk topic, waar ik ook voornamelijk te vinden ben. Hier zitten mensen met een zelfde interesse. Wil niet zeggen dat dat altijd even gezellig is, maar voornamelijk wel.

De rest is door de jaren heen puur tijdverdrijf geworden.
Het gevoel dat je op bokt wat kon leren is bij mij al lang verdwenen, en ik vind dat jammer.
Jonge gebruikers en gebruikers die vinden dat hun waarheid ook dé waarheid is lijken de boventoon te voeren...

Het klopt dat ik hier vrijwillig zit, maar het werkt twee kanten op. Zonder gebruikers namelijk geen forum, en ik ben echt van mening dat er te weinig Nasr gebruikers geluisterd wordt.
En dan doel ik niet op dat elk idee wat aangedragen wordt ook per direct ingevoerd moet worden, maar echt luisteren. Signalen opvangen en daarop in spelen.
Kritische users hebben nu zoiets: waarom zou ik nog mee denken? Ze willen toch niks.
Het wil niet of het kan niet, en een duidelijke uitleg ontbreekt vaak.

Waarom ik blijf? Omdat ik hier leuke contacten heb, omdat het best aardig tijdverdrijf is, en omdat ik (ijdele) hoop blijf houden dat het ooit verandert.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:55

Toevoeging: ik heb bokt geboren zien worden en op zien groeien, ik heb letterlijk aan de wieg gestaan (ben mod geweest), hoe stom ook, het is en blijft een beetje "m'n kindje" .

En t kindje verzuipt....

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:07

Ik kan me je betrokkenheid bij Bokt goed voorstellen Stef. Maar toch heb ik niet het idee dat bokt verzuipt. Er staan nog steeds vaak hele mooie topics en mensen worden nog steeds door elkaar geholpen. Ik kom er nog altijd graag en ik loop hier ook al heel wat jaartjes rond. Heb je daar ook nog wel oog voor? Het is niet alleen maar slecht hoor. Ik steek er altijd nog wel wat van op. Natuurlijk is Bokt enorm groot gewoorden. Maar zoveel mensen zoveel meningen, heeft ook iets moois. Als je maar open staat voor een ander.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:12

stef schreef:
De rest is door de jaren heen puur tijdverdrijf geworden.
Het gevoel dat je op bokt wat kon leren is bij mij al lang verdwenen, en ik vind dat jammer.
Jonge gebruikers en gebruikers die vinden dat hun waarheid ook dé waarheid is lijken de boventoon te voeren...

Ik heb hier nog niet gepost, maar ben ik het wel mee eens. :o
De goede mensen waar je nog wat van kon leren ziijn veelal weg... (wat mij is opgevallen, wel voornamelijk door het beleid)
Er wordt veel onkunde neergezet en als waarheid verkondigd, érg jammer.
Eigenlijk mag dierenmishandeling wel (veel te grote en zware mensen op kleine pony's) maar mag je er dan weer niks negatiefs over zeggen :?

Ik zit hier ook al een poosje, ben niet zo meer aanwezig, maar op zoek gaan naar een ander forum...tja, je bent hier wat meer bekent en heb geen zin om iets nieuws op te bouwen..