Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:55

Daar heb je helemaal gelijk in maar elkaar dodelijke ziektes toewensen is ook weer compleet uit verhouding.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:57

dat is ook absoluut niet goed te praten... en om dat soort dingen uit de wereld te helpen zou het gehele verloop van de "ruzie" dus moeten kunnen inzien...

maar ik vraag me af of dat wel haalbaar is, moddies doen dit vrijwillig en zijn geen privé-detectives...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:59

edit : na lezen door bokker hier even de post weggehaald. Voor mijn eigen veiligheid. Bloos
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 09-04-08 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:00

slimmerik, dat is wel héél drastisch!!
een oproep om jou te bedreigen?

mijn reactie: printscreen en naar politie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:04

wow slimmerik... dat is wel héél erg... Ach gut

Oproepen tot bedreigen... idd printscreen en naar de politie
bedreiging op schrift...verenigde krachten... leuk materiaal voor de politie...
En ja ze doen er wat mee. Al wordt vaak gezegt van niet.
Bedreiging is nu eenmaal gewoon strafbaar.

net als meldpunt stalking, ze bewaren je meldingen daar echt wel en is het te erg kan er zeker wat mee gedaan worden.

En ik weet dat het beheer ook alles moet voorkomen daarin wat mogelijk.. en er is veel meer mogelijk dan wat er nu op bokt gedaan wordt.... dus ook voor de beheerders kan zo laks zijn een staartje krijgen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-08 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:05

Ook op Bokt moet men zich aan de Nederlandse wetgeving houden lijkt mij, idd naar de politie of meldne aan het meldpunt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:06

kijk, naar de politie gaan is idd 1 ding...
maar waar het hier om gaat is Bokt in dat hele verhaal... hebben de moddies ook een reden gegeven voor het "niet-ingrijpen"?
ik kan me namelijk voorstellen dat ingrijpen op een bepaald moment meer kwaad dan goed kan doen, maar dat zou dan uit de motivering moeten blijken...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:08

Om hier even op in te springen: hier wordt nog steeds over gesproken achter de schermen.
Het is dus niet zo dat er niks gebeurt. Omdat het nogal gevoelig is, inderdaad vanwege eventuele toekomstige aangiftes, kunnen we hier geen uitspraken over doen.
Maar we zijn er dus wel degelijk mee bezig.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:10

ok, zo'n vermoeden had ik al Amanda...

maar dan is het idd wel prettig als de betrokken persoon wéét waarom bepaalde beslissingen worden genomen of waarom bepaalde handelingen juist achter wege blijven.

Misschien is dat het probleem wel: transparantie...

Barbara_m

slimmerik schreef:
Ik had tot voor kort ook een eigen mening over pm's beoordeling en voor mij had de P een grote betekenis.

Tot voor kort (ja RK alweer op dezelfde lijn Knipoog )...... een bokker doet op een ander forum een oproep mij te bedreigen. Leden daar maakten vervolgens accounts aan op bokt en bedreigen me op een afschuwelijke manier. Het team hier kon/kan dat ook lezen.

Echter tegen betreffende bokker en nieuwe leden wordt niets ondernomen door het team.

Zo gauw ik ter been ben zal ik me dus tot de politie moeten wenden.

Ik heb ook zoiets meegemaakt hier op bokt. Tijdje geleden al hoor. Ik ben ook naar de politie gegaan heb aangifte gedaan. Daarna zijn deze mensen er ook mee gestopt, dus het helpt echt hoor slimmerik Knipoog.

slimmerik

Amanda dat had ik niet begrepen. Heb mijn post ook even aangepast.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:12

Amanda schreef:
Om hier even op in te springen: hier wordt nog steeds over gesproken achter de schermen.
Het is dus niet zo dat er niks gebeurt. Omdat het nogal gevoelig is, inderdaad vanwege eventuele toekomstige aangiftes, kunnen we hier geen uitspraken over doen.
Maar we zijn er dus wel degelijk mee bezig.

Dit zijn reacties waar ik persoonlijk iets mee kan, fijn om te horen dat er wel degelijk gehoor is voor dit probleem.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:12

slimmerik schreef:

Bedankt Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:14

slimmerik schreef:

kijk, dat bedoel ik dus..
weer een probleem de wereld uit geholpen door de zeggen wat de stand van zaken is en de betrokken persoon te informeren...
dit soort dingen kom ik dus heel vaak tegen (ook ivm studie)
mensen gaan op hun achterste poten staan als er niet gebeurd wat zíj willen... maar dat komt voornamelijk voort uit onmacht en het feit dat ze niet weten wát er allemaal gebeurd...
ook al hebben mensen ongelijk, als je dat netjes uitlegt en een motivering voor de genomen beslissing aan de betrokken persoon duidelijk maakt, dan zijn mensen ineens een stuk inschikkelijker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:15

Maar er moet dan ook wat gedaan worden...niet alleen achter de schermen het erover hebben.
Ik ben mezelf gaan informeren over een en ander... beheer van bokt kan echt flink de pisang zijn bij niet ingrijpen....
Ik mag hopen dat ze niet denken...oooh valt allemaal wel mee...totdat ze ineens aangeklaagt worden...

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:27

Nouks schreef:
RobvdPK schreef:
Kwatsch.
Feit is dat jij zelf vulgaire en smerige pb's rondstuurt.
Al de rest doet niets ter zake.

Rob
Kinderachtig hoor... En dan moet je nagaan: zelfs als kind vind je het al oneerlijk wanneer jij straf krijgt omdat je je jongere broertje zou hebben geslagen terwijl je broertje jou daarvoor sloeg én schopte.

En wat leer je daar (als het goed is) dan als kind al van? Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet........ ook niet als die ander begonnen is.
Als je smerige PB's krijgt ben je als je smerige PB's terugstuurt geen haar beter dan degene waar je over klaagt dat die smerige PB's stuurt. Wat dat betreft ben ik het met Rob eens, ook al is een ander begonnen dan is het nog je eigen keuze of je je verlaagt tot hetzelfde niveau. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ik heb zo'n tig pagina's geleden al de tip gegeven, de eerste smerige PB van een bokker zou ik beantwoorden door aan te geven dat ik dergelijke PB's niet kan waarderen en dat alle volgende PB's van die betreffende bokker voortaan ongelezen verwijderd worden. Dat dan ook daadwerkelijk doen, dan weet je niet wat er in staat en hoef je je daar ook verder niet druk over te maken. Dus dan doet schelden echt niet zeer omdat je niet ziet dát er gescholden wordt.
Maar dat zal wel te simpel zijn, je kan er beter bijna 50 pagina's over door blijven mekkeren, dan weet de 'tegenpartij' in elk geval ook dat het aankomt Pling

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:47

het gaat niet altijd om 1 persoon

maar idd politie doet er wel wa mee
al hadden wij veel meer dan slechts bokt pbtjes

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:52

potverdikkie schreef:
Maar Gwen, nu vraag ik me toch af...

er is ruzie in verschillende topics, waar dus verschillende moderatoren zitten, er wordt in alle topics getemd.... word er dan door alle betrokkende mods ook echt duidelijk gekeken naar wat er speelt?, of alleen in hun eigen topic?
Ja, daarom duurt het voor jullie gevoel vaak ook zo lang voor er ingegrepen wordt Lachen . Het is nooit zo dat alléén de mod van dat topic er naar kijkt, het is altijd een groep moderators. Niet de hele groep natuurlijk, dat zijn er 40 ofzo, maar wel meerdere waarvan een aantal wel en een aantal niet bij het specifieke forumonderdeel hoort waar het betreffende topic staat. Alle topics die betrekking hebben op 'de zaak' worden doorgenomen, ook als die op andere forumdelen staan, de diverse weerwoorden van de diverse betrokkenen worden besproken, er wordt gegeken of er nog meer aande hand is of kan zijn, etc.

Runningkawa schreef:
beheer van bokt kan echt flink de pisang zijn bij niet ingrijpen....
Dat klopt, in bepaalde gevallen kan dat, daarom wordt er ook heel goed per geval bekeken of het binnen de grenzen van het wettelijk toegestane ligt. Is best lastig soms, de informatie daarover is niet altijd even eenduidig te noemen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:53

Meerdere mods? Apart dat meerdere mods dan zomaar kunnen zeggen dat iemand iets verzint, terwijl diegene dat niet verzint..

Lekker proffesioneel..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:57

ShannaY, je verwijst hier naar een specifieke zaak die jouzelf betreft, dat is niet toegestaan in dit topic, zoals al diverse malen is aangegeven Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:06

potverdikkie schreef:
Waarom is er geen enkele mod geweest naar aanleiding van die topics die heeft gevraagd hoe het werkelijk zat?
Nee het blijft gewoon staan en potverdikkie is een paardendief een hyptokleptomaan, enz enz.

Hoi potverdikkie, wat ontzettend vervelend dat deze info over jou zo onterecht op bokt staat,
ik heb dit ook al eens aan de hand gehad, alleen andere vorm, en dat heeft me bijna mn baan gekost.
Dit is al een mooie tijd geleden en het was niet eens waar wat er stond, klopte geen barst van.
Ik heb dit dus ook aangekaart via een moderator, en dit is na een lang overleg gelukkig verwijderd,
maar heb wel een paar spannende dagen gehad tot rechtzaken aan toe.....

Als jij vidn dat er onwaardheden worden geplaatst waar jij schade door op zou kunnen lopen vidn ik dat het mogelijk moet zijn om dit bespreekbaar te maken, bokt leeft verder, maar jij zit er maar mooi mee.
Wel bijzonder dat er dus onderscheid wordt gemaakt en jou verhaal blijft staan en de mijne verwijderd is, ikken de situatie niet maar heb jij je nog verder gemengd in die discussie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:06

Ik dacht wel wat meer zaken voorbij zien te komen.

Maar de eigen voorbeelden, zijn imo toch wel de beste voorbeelden, want je mag die van een ander nooit aannemen, zoals mij gezegd is. Het word wel moeilijk als je EN je eigen voorbeelden niet mag aannemen in topics, EN die van een ander niet, hoe kun je dan kracht achter je standpunt zetten?

Ik heb al zo vaak OW's gehad om de meest stomme redenen, dat er iemand meteen aan de bel gaat trekken, maar nooit en dan ook nooit word er iets met de tem's gedaan die verstuur.

Meten met twee maten noem ik dat, zoals iemand anders dat al eerder aanhaalde hier. Het beleid klopt gewoon niet. Ik vind dat bv bemiddelaars helemaal NIKS met die forum moeten hebben, evenals mods, zodat er geen partij getrokken kan worden (en natuurlijk zal er noooooit partij gekozen worden, maar het onderbewust zijn van de mens wel, zeker als er iemand bekend in voorkomt).

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:12

nou, en ik maar denken dat ik gisteren de post deed na 2 weken dat ie wel op slot gegooid zou worden, het tegendeel gebeurd, blijkt dus toch dat het de gemoederen wel bezig houdt.

Ik ben benieuwd wat er straks (over tijdje) uit gaat komen.
En bemiddelaar zou dan een mooi iets zijn voor het echt bemiddelen tussen conflicten, en dan zou bijvoorbeeld: bokt beoordelingsploeg een nieuwe naam voor de oude bemiddelaar kunnen zijn?......

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:14

Chiqa@

nee, ik heb me op advies van advocaten en politie er niet in gemengd. Nu kon dat op dat moment ook niet, maar denk niet dat dat hier besproken mag worden.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:26

potverdikkie schreef:
En bemiddelaar zou dan een mooi iets zijn voor het echt bemiddelen tussen conflicten
Het zou wellicht een optie kunnen zijn Lachen , maar het is niet iets waar ik zo even 'ja' op kan zeggen. Want, wat is het probleem met de meeste conflicten op Bokt: het speelt zich voor een overgroot deel buiten Bokt af of heeft iig betrekking op zaken die zich verder buiten Bokt afspelen. De vraag is dan in hoeverre Bokt daarin betrokken mag, kan en wil worden. Op Bokt kunnen we in principe alleen maar afgaan op wat zich híer afspeelt, en bekijken of daarbij forum- en/of wettelijke regels worden gebroken.