Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:01

Doe dat maar eens
Heb je saaie witte of ook kleurtjes? Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 16:01

Apple schreef:
Pipo, het gaat vaak ook om de manier van verwoorden. Je zal op Bokt nooit een OW krijgen voor eerlijkheid, wel een OW voor je manier van verwoorden.

Dus als je recht voor zijn raap bent, zonder fluweel en watjes risceer je dus een OW voor je eerlijk zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:02

Amanda, dan hangt het er ook weer helemaal vanaf hoe je het zegt Lachen.

RK, ik heb alleen maar saaie witte watjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:03

Ja amanda, dat klopt
je mag niet zeggen dat iemand een bos voor de kop heeft...en aangezien ik geen watjes heb weet ik ff niet hoe je het wel moet zeggen Lachen
Vragen of iemand blonT is maag ook niet, kwam ook al voorbij in dit topic

Apple help!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:03

Dan doe maar een paar saaie witte, want wat hierboven staat mag niet Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:04

"je*us, wat ben jij een trut. Kijk nou eens hoe je je paard in de krul trekt, die kan zou toch nooit meer gewoon lopen. Leer eens paard rijden."

"Goh, je paard loopt wel erg diep ingesteld en de slof staat veel te strak. Ik denk dat een goede instructeur je een heel end zou kunnen helpen."

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:06

Zeg het dan in andere woorden:
Ben je blond =

Heeft u een gebrek aan intelligentie, of mist u de vaardigheden om begaaft te zijn

Bos voor de kop =

Staat er een blokage voor u

Hoe ontwijk je een ow Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:06

Lielle heeft die andere watjes dus gekocht... Haha!

Vaak begin je nog wel als de 2e, maar half weg tegensputteren ts zijn de watjes op en komt de 1e zijn eruit (zonder trut en jezus, dat gebruik ik nooit)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 16:07

Okee Lielle, mee eens.
Maar dan loop je te schelden en vloeken.
Dat is ook niet de bedoeling.

Maar gewoon je mening geven wordt ook al niet op prijs gesteld.
Ja, in een dikke laag watten.
Maar zit dat er niet omheen, zeg je heel direct wat je er van vindt, zonder te schelden, dan wordt dit ook niet gewaardeerd.
Dan ben je hard, niet aardig, enz. En wordt er geTemd.
Er zal niet altijd een OW op volgens, maar het gebeurt dus wel.

*edit: typo
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 27-06-07 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:07

Lielle schreef:
Stef, ik had die indruk al bij je eerste bericht en dat lok je ook uit door de titel.

Maar straks krijg ik vast weer het verwijt dat het me om een taalcursus gaat Knipoog

Dat is dus wat ik bedoel aan te geven. Ik sta wel achter mijn mening, maar kwam er door de reacties achter dat ik het niet handig had verwoord.

Daarbij, waarom het slotje een probleem is, omdat het niet terecht is (IMO) ik geef er enkel aan wat ik mis, wat me opvalt, wat ik jammer vind.
Een hoop delen die mening.
Dan wordt ik naar dit topic verwezen (toen had ik nog zoiets van ala, als het dubbel is prima) en dan kom ik in een topic wat heel ergens anders over gaat dan wat ik aangeef.
Hier gaat het over OW's, mods, UN's etc, in mijn topic ging het om wat ik jammer vind aan de negatieve spiraal waar bokt naar mijn mening inzit.
Bokt is een ideaal medium voor het uitwisselen van ervaringen, maar dat gebeurt niet.
Dat heeft niet zoveel met bokt zelf te maken (of wel?) maar met de users (steeds meer jeugd)

Schimmelig

Lielle schreef:
"je*us, wat ben jij een trut. Kijk nou eens hoe je je paard in de krul trekt, die kan zou toch nooit meer gewoon lopen. Leer eens paard rijden."

"Goh, je paard loopt wel erg diep ingesteld en de slof staat veel te strak. Ik denk dat een goede instructeur je een heel end zou kunnen helpen."

Zeg nu zelf - over welke zin denk jij het meest na als je hem hoort Nagelbijten / Gniffelen
Bij die eerste voel ik mij zwaar op m'n pik getrapt en bij die tweede heb ik zoiets van ''wat weet jij nou''. (Dit gezien vanuit Penny perspectief Clown ) .... Effectiviteit en tact dat gaat gewoon niet zo goed samen ofzo? Tong uitsteken

Anoniem

Citaat:
Heeft u een gebrek aan intelligentie, of mist u de vaardigheden om begaaft te zijn

dat is ook op de man spelen hoor Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:08

Amanda schreef:
Okee Lielle, mee eens.
Maar dan loop je te schelden en vloeken.
Dat is ook niet de bedoeling.

Maar gewoon je mening geven wordt ook al niet op prijs gesteld.
Ja, in een dikke laag watten.
Maar zit dat er niet omheen, zeg je heel direct wat je er van vindt, zonder te schelden, dan wordt dit ook niet geaardeerd.
Dan ben je hard, niet aardig, enz. En wordt er geTemd.
Er zal niet altijd een OW op volgens, maar het gebeurt dus wel.

AMEN

Tong uitsteken Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:09

runningkawa schreef:
Citaat:

dat is ook op de man spelen hoor Ja

Misschien moeten we het dan maar over de ''ik denk, dat ik vind...'' balk gaan gooien (vast ook wel OW-waardig). Dat was weer een deel uit ''hoe beledig ik een politie agent zonder beboet te worden'', erg huh? Tong uitsteken

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:10

Lielle schreef:

Mwoh, ik denk dat daar nog een heel groot grijs gebied tussen zit... Het zogenaamde op het randje zitten...

Iets als: "Zo, en dit vind je normaal zoals je nu rijdt? Heb je je ooit wel eens verdiept in het paardrijden? Zo ja, dan zou je weten dat je paard veel te diep loopt en de slof te strak staat. Misschien zou je eens op zoek moeten gaan naar een goede instructeur. Dat zou waarschijnlijk een stuk schelen!" En dan er nog onder als dooddoener "En dit is verder niet aanvallend bedoelt hoor!" Jaja Haha!.

Maar bovenstaande voorbeeld is minder erg dan "Jezus, wat ben jij een trut!" en erger dan "Goh, wat loopt jouw paard diep."

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:11

maar het is de laatste tijd toch enkel: owh wat een mooi paard, of owh je bent te groot, je trekt m in de krul, je prikt m lek, etc...

dat grijze gebied bestaat bij veel users niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:12

Schimmelig schreef:
Misschien moeten we het dan maar over de ''ik denk, dat ik vind...'' balk gaan gooien (vast ook wel OW-waardig). Dat was weer een deel uit ''hoe beledig ik een politie agent zonder beboet te worden'', erg huh? Tong uitsteken

Is daar een cursus voor, want ik denk dat het zo idd moet

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:13

runningkawa schreef:
Schimmelig schreef:

Is daar een cursus voor, want ik denk dat het zo idd moet

Die cursus wordt geloof ik gegeven door menig voetbalsupporter Haha! ROFL

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:13

Lielle schreef:

variant op de eerste dan

"goh,, wat loop jij te prutsen. Kijk nou eens hoe je je paard in de krul trekt, die kan zo toch nooit meer gewoon lopen. Leer eens paard rijden."

Schimmelig, persoonlijk ben ik bij de eerste twee varianten wel dusdanig boos dat ik al zeker niet meer open sta voor suggesties. Ik denk dat je met de 2e de weg meer open houdt voor een constructieve discussie.

Stef, een van de acties op het probleem dat je signaleert is de wiki, maar ook daar loopt het nog niet echt storm met de belangstelling.

Nerwen, helemaal mee eens. En dat zijn de lastigste discussies om te modereren (en te voeren trouwens). Want wanneer is iets nu als een kat bedoeld en wanneer constructief opbouwend. Als je het als mod gewoon letterlijk leest, kun je het verwijt krijgen dat je niets doet aan uitlokken, als je erop ingrijpt "moet je niet veel ergens achter willen zoeken." En er zijn heel wat bokkers uitermate bedreven in op dit randje gaan balanceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:14

*LOL*
Toch eens bij die rellen gaan staan, leer ik als bokt reller vast veel van Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:15

Lielle schreef:
Stef, een van de acties op het probleem dat je signaleert is de wiki, maar ook daar loopt het nog niet echt storm met de belangstelling.

Kan je hierverder op ingaan? Begrijp niet helemaal wat je bedoelt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:17

stef schreef:
Bokt is een ideaal medium voor het uitwisselen van ervaringen, maar dat gebeurt niet.
Dat heeft niet zoveel met bokt zelf te maken (of wel?) maar met de users (steeds meer jeugd)

deze bedoelde ik. Met de wiki willen we mede de gelegenheid bieden om kennis te delen maar dat gaat nog niet echt hard.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:18

stef schreef:
maar het is de laatste tijd toch enkel: owh wat een mooi paard, of owh je bent te groot, je trekt m in de krul, je prikt m lek, etc...

dat grijze gebied bestaat bij veel users niet

Dat valt me ook op,

Bv in een Haw topic komt veel negatief roept de mod onderbouw je antwoord. Krijgen de mensen die negatief zijn een Afbeelding

En dan lees je lekker ertussen, wow dat is een mooierd, wat een prachtig ding, of gewoon mooi

Dan denk ik ook soms Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:18

Lielle schreef:
Schimmelig, persoonlijk ben ik bij de eerste twee varianten wel dusdanig boos dat ik al zeker niet meer open sta voor suggesties. Ik denk dat je met de 2e de weg meer open houdt voor een constructieve discussie.

Probeer het te zien vanuit het oogpunt van een doorgewinterde destructief slof-toepassende Penny met teveel strikjes en anti-pluis in de staart van haar paard Haha!
Je kunt een 'constructieve discussie' eigenlijk bij de opening van zo'n HAW topic wel vergeten, toch? Clown
Sommige meiden plaatsen i.m.o. foto's om vervelende reactie's uit te lokken (misschien doen ze dit bewust, misschien niet)? Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:19

maar wiki moet objectief zijn, dus ervaringen kan je daar niet echt kwijt.

Katiavl: er mag wel 100X herhaald worden dat het een mooi paard is, maar niet dat de ruiter te groot is (bijv).. ook zoiets...