Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piepenfiets

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:58

Ik kan me niet voorstellen dat gebande bokkers hieraan deel willen nemen.
Ik denk dat het ze geen achterste kan schelen.
Naar het schijnt worden ook kritische mensen uitgenodigd.
Er volgt vast nog wel een lijstje :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:16

Abiola schreef:
Die bokkers zijn natuurlijk ook geband omdat ze in het vakje "lastige" gebruikers vielen. Die willen ze natuurlijk niet aan tafel, want die zijn lastig :D
De tafelgenoten zullen gezellige ja-knikkers zijn, mijn verwachtingen zijn niet zo hoog gespannen....

Ik schaar mezelf niet onder het kopje gezellige ja-knikkers. Wel gezellig maar absoluut geen ja-knikker. Toch ben ik uitgenodigd.

Aangezien ik best wil meedenken over hoe bepaalde zaken anders kunnen en ook best redelijk goed kan communiceren in real live zonder onder de indruk te zijn door personen ga ik die uitnodiging gewoon aan. Want je kan wel kritiek hebben maar als je dingen wilt veranderen zul je toch om de tafel moeten en je mening met feiten en argumenten kunnen onderbouwen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:36

Anne_GTI schreef:
Abiola schreef:
Die bokkers zijn natuurlijk ook geband omdat ze in het vakje "lastige" gebruikers vielen. Die willen ze natuurlijk niet aan tafel, want die zijn lastig :D
De tafelgenoten zullen gezellige ja-knikkers zijn, mijn verwachtingen zijn niet zo hoog gespannen....

Ik schaar mezelf niet onder het kopje gezellige ja-knikkers. Wel gezellig maar absoluut geen ja-knikker. Toch ben ik uitgenodigd.

Aangezien ik best wil meedenken over hoe bepaalde zaken anders kunnen en ook best redelijk goed kan communiceren in real live zonder onder de indruk te zijn door personen ga ik die uitnodiging gewoon aan. Want je kan wel kritiek hebben maar als je dingen wilt veranderen zul je toch om de tafel moeten en je mening met feiten en argumenten kunnen onderbouwen.

dat is dan toch al nummer twee,waarvan ik denk....niet verkeerd.....succes daar Anne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:47

stef schreef:
Ben echt benieuwd wie men uitnodigt... Héél benieuwd....

Wordt de lijst bekend gemaakt? En ook de agendapunten? Evenals het volledige verslag van de meeting? Gaat er een onafhankelijke, dus iemand die niet deelneemt aan de discussie notuleren en verslag maken en on line zetten???

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:29

Ik vind het super dat er eindelijk voorstellen op de tafel komen te liggen (thx PPG en modteam!)
Zoals ik al eerder zei, iemand die alleen commentaar heeft maar niets opbouwend mee brengt, kan beter de discussie verlaten, want aan die personen heb je toch niets.
Ook opmerkingen als "ik ben benieuwd wie men uitnodigd" en andere opmerkingen hierboven hebben weer een sarcastische en afbrekende ondertoon. Is dat nodig? Het bokt team wilt verbeteren, wilt iets doen met jullie opmerkingen (terwijl ze dit absoluut niet verplicht zijn!) sta er dan achter! Maar iedereen weet nu al dat dit niets gaat uithalen, want achteraf vinden jullie toch wel weer iets om over te klagen en te zagen (en dat slaat op de meeste posters hier).
Probeer gewoon een open-mind te houden, denk niet direct het ergste. Jullie betikken het team ervan partijdig te zijn, maar kijk eens naar jezelf voor je wijst naar een ander!

Team ik hoop inderdaad ook dat er een verslagje op bokt komt te staan. Misschien is het een plan een topic te openen over de agenda punten? Zodat iedereen ideeën kan aanbrengen en dingen kan neerleggen die volgens hem/haar beter kunnen? Wie gaat de meeting leiden, wie neemt er deel, enz...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:54

Ja feria, als je 11 jaar mee draait op bokt, is dat kennelijk nodig.
Het bokt team wil verbeteren, ja, het téam absoluut ja :j ben ik heilig van overtuigd. Maar t team staat niet alleen he.

Probeer een open mind te houden.... euh, sure... Heb ik héééél lang geprobeerd, maar wat het heeft het voor nut?

Als je continu mee denkt, continu een open mind gehad hebt, en continu tegen dezelfde muur aan loopt, dan wordt je vanzelf cynisch

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:06

stef schreef:
Ja feria, als je 11 jaar mee draait op bokt, is dat kennelijk nodig.
Het bokt team wil verbeteren, ja, het téam absoluut ja :j ben ik heilig van overtuigd. Maar t team staat niet alleen he.

Probeer een open mind te houden.... euh, sure... Heb ik héééél lang geprobeerd, maar wat het heeft het voor nut?

Als je continu mee denkt, continu een open mind gehad hebt, en continu tegen dezelfde muur aan loopt, dan wordt je vanzelf cynisch

Tuurlijk begrijp ik dat wel, maar ik vind het ook een hele stap van het team om dit te doen. En dan vind ik dat we dat ook moeten ondersteunen. Is het geen idee dat we zelf een lijst maken met enkele bokkers die wij vinden dat ook op die meeting zouden moeten zijn?
Dat iedereen enkele bokkers voorstelt en we dan kijken welke van die bokkers bereid zijn naar de meeting te gaan?

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:07

Feria schreef:
Ik vind het super dat er eindelijk voorstellen op de tafel komen te liggen (thx PPG en modteam!)
Zoals ik al eerder zei, iemand die alleen commentaar heeft maar niets opbouwend mee brengt, kan beter de discussie verlaten, want aan die personen heb je toch niets.
Ook opmerkingen als "ik ben benieuwd wie men uitnodigd" en andere opmerkingen hierboven hebben weer een sarcastische en afbrekende ondertoon. Is dat nodig? Het bokt team wilt verbeteren, wilt iets doen met jullie opmerkingen (terwijl ze dit absoluut niet verplicht zijn!) sta er dan achter! Maar iedereen weet nu al dat dit niets gaat uithalen, want achteraf vinden jullie toch wel weer iets om over te klagen en te zagen (en dat slaat op de meeste posters hier).Probeer gewoon een open-mind te houden, denk niet direct het ergste. Jullie betikken het team ervan partijdig te zijn, maar kijk eens naar jezelf voor je wijst naar een ander!

Team ik hoop inderdaad ook dat er een verslagje op bokt komt te staan. Misschien is het een plan een topic te openen over de agenda punten? Zodat iedereen ideeën kan aanbrengen en dingen kan neerleggen die volgens hem/haar beter kunnen? Wie gaat de meeting leiden, wie neemt er deel, enz...

Er zijn wel eerdere voorstellen geweest?
Ik dacht even dat ik hier met een grap te maken had;iemand die in één stuk een gebrek aan openmindedness en zelfreflectie toont én predikt.

Zeker er zijn azijnpissers en poezelige types in dit topic,net zoals in de echte wereld.
Een open mind hebben betekent ook de mensen die je niet aanstaan respecteren.
Neem je eigen advies vooral ten harte.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:09

Feria: 2 jaar terug (of alweer 3?) hebben we een dergelijk topic gehad, het rondetafeltopic. Er is toen veel gezegt, veel beloofd, en heel weinig gebeurt.
Alleen het OW beleid is wat bijgeschaafd, maar qua regels en hoe die te hanteren en communicatie is er echt dondersweinig gebeurt, dus tja... zeg het maar dan

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:12

stef schreef:
Feria: 2 jaar terug (of alweer 3?) hebben we een dergelijk topic gehad, het rondetafeltopic. Er is toen veel gezegt, veel beloofd, en heel weinig gebeurt.
Alleen het OW beleid is wat bijgeschaafd, maar qua regels en hoe die te hanteren en communicatie is er echt dondersweinig gebeurt, dus tja... zeg het maar dan

Ja dat herinner ik me wel :j
Maar toch vind ik dit een mooi gebaar en vind ik dat we er het beste moeten van maken. Of ben ik nu te optimistisch?

@ piepenfiets: lange teentjes he :') Ik respecteer jullie posts wel en ik begrijp het ook (dat zou ik misschien moeten benadrukt hebben) maar ik probeer een iets positievere toon te zetten. Negativiteit leid tot meer negativiteit en dat probeer ik aan te tonen. Had je goed gelezen en je niet zo aangevallen gevoelt had je dat misschien begrepen.
Voor zover ik kan lezen prijs ik PPG ook voor zijn idee en inbreng, dus open-minded ben ik echt wel. Ik zie in beide kampen waarheden en ik begrijp beide meningen. Alleen heb ik in dit topic het gevoel dat het team wat backup verdient, aangezien sommige posts nogal hard zijn en het grootste deel van het team gewoon zijn best doet :j
Wat niet wil zeggen dat ik het altijd eens ben met wat het team zegt of doet. Maar daar worden ze al genoeg op gewezen in dit topic, dat ik die dingen niet hoef te herhalen.
Laatst bijgewerkt door Feria op 19-10-12 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:14

Euhm... ja, althans, naar mijn mening wel.
Ik wil wel hoor, maar ik geloof er gewoon niet meer in. Er is teveel beloofd en niet nagekomen... Er is teveel gebeurt, en elke keer als ik denk oh, dat gaat de goede kant op, er komt weer wat vertrouwen, gebeurt er weer wat waardoor het weer helemaal weg is.
En dat vind ik hééél erg jammer....

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:25

stef schreef:
Euhm... ja, althans, naar mijn mening wel.
Ik wil wel hoor, maar ik geloof er gewoon niet meer in. Er is teveel beloofd en niet nagekomen... Er is teveel gebeurt, en elke keer als ik denk oh, dat gaat de goede kant op, er komt weer wat vertrouwen, gebeurt er weer wat waardoor het weer helemaal weg is.
En dat vind ik hééél erg jammer....

Dat vind ik ook echt spijtig dan, maar ik moet eigenlijk zeggen dat het voor mij allemaal zo geen ramp is. Bokt is een internetforum, wat niets te maken heeft met mijn echte leven en daarom kan ik dat misschien heel erg relativeren. Het maakt mij niet uit hoe hier gemod wordt, want het heeft geen enkele invloed op mijn leven what so ever...
Bokt is een service die werkt door middel van mensen die niet professioneel zijn en dit puur uit plezier doen.
Chapeau voor hen, want ikzelf zou het echt niet willen doen :n
Maar ik vind het gewoon niet eerlijk dat iedereen professionaliteit verwacht, dat zijn ze namelijk niet en verwachten wij dat van hen dan zullen wij toch echt maandelijks een bijdrage moeten doen zodat het beheer een bende professionele achter bokt kan zetten.
Wat niet wil zeggen dat het altijd beter kan en er altijd plaats is voor verbetering.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:28

mwah, ik heb zelf diverse fora gerunt en ben mod geweest, en ik nam dat toch heel erg serieus :j Ik kan nl bijdragen aan het plezier wat een user heeft op "mijn" site, en tja, zonder users geen site.
Dit betekend niet dat je naar users maar altijd ja en amen moet zeggen hoor, absoluut niet, maar wat duidelijkheid ipv vaag gedoe zou fijn zijn

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:32

Ik geloof dat ze het hier ook wel serieus nemen hoor. Maar je kan niet iedereen gelukkig stellen (spijtig genoeg, anders zou politiek bakken makkelijker zijn :') ) maar ik ben het wel eens over die duidelijkheid in sommige gevallen ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:17

Als er punten komen ter bespreking, mogen we dan on line in een soort poll allemaal stemmen welke regels we graag willen zien die ingevoerd gaan worden?

Dan is meteen bekend wat bokkers willen en denken.....want het zijn steeds dezelfde bokkers die timmeren op de deur, onderhand stigma hebben opgekregen. En dat zou nu juist niet mogen moeten...want ik merk ook wel dat je ineens een minder leuke bokker bent geworden omdat je WEL voor je mening uit durft te komen en dat allemaal omdat echt discussieren niet door alle modvorens ook echt discussieren is, maar juist stigmatiseren in de trant, oooo heb je haar en hem weer hooor zucht!! En daar wodt niet op gemodderd, want dat is pro bokt team....

Inventariseer wat men wil en maak er een poll van, kunnen we meteen zien hoe die poll groeit in wel of niet, het eerlijkste! Dan komen er ook geen oeverloze berichten die veren steken door steeds weer de zelfden, of die met het gast-vlaggetje wapperen.

Spijkers met koppen! Anoniem, maar wel zichtbaar. Enquettes vul ik per definitie NiET in, pollen zal ik zeker aan mee doen!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:39

Ja, dat lijkt mij ook wel wat, een poll. maar dan wel een duidelijke. Niet vragen: willen jullie meer transparantie, maar: waar moet die transparantie uit bestaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:17

Of nog duidelijker, transparantie bestaat uit.....en ....en...., willen jullie dat....dus geen open vragen, wabpnt die blijven open. Beslisvormende vragen waar meeste stemmen op gelden, terug te zien in poll...uiteindelijk zullen de benoemde zaken in de poll een doorslag geven....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:07

juist!!!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:51

ja, inderdaad, jij weet het wat duidelijker te verwoorden dan ik.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:34

Ik ben op de eerste plaats benieuwd hoe het overleg gaat verlopen en of wij daar inderdaad een verslagje van zien. Ben voorzichtig optimistisch, want dit is volgens mij de eerste keer dat zoiets gaat gebeuren. Is er al een nieuwe datum geprikt?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:23

Ik ben niet goed in notuleren maar als je werkelijk wat wilt bereiken zal je er wel iemand bij moeten hebben die een agenda maakt, verslag uitwerkt en de actiepunten met een afhandeltermijn vaststelt.

Maar eerst maar eens een datum.... Aanvang 19.30 in Utrecht of omgeving red ik wel na het werk.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:17

Ik ben er inmiddels achter (misschien laat) Dat een mod wel mensen foute bevindingen voor de voeten mag gooien, maar dat je de bal niet terug mag kaatsen en daar vragen bij stelt. Dan ben je bezig met modder gooien en persoonlijk aanvallen. :?
Het zou mods niet misstaan als ze hun fouten ook openbaar zouden toegeven ipv een andere mod op je afsturen met een sturende pb dat je er geen recht op hebt om zo te reageren en een dreiging voor een OW.
We zijn hier toch geen slapjanussen? Kom op zeg, als ze zo snel op stang te jagen zijn moeten ze niet gaan modereren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:32

Ik vind het erg vreemd dat mensen zich geroepen voelen om naar een locatie te rijden om zich daar druk te gaan maken over een forum.
Een forum is iets waar ik even rondneus en als het blijkt dat het forum of de mensen mij niet aanstaan dan zoek ik een ander forum of stop ermee. Een forum is voor mij maar bijzaak, een tijdverdrijf en ik lees er de nieuwsberichten. Niet meer en niet minder.
Ik vind dat het echte leven inhoud genoeg heeft en ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zich zo druk maken om een forum naar hun hand te zetten. Daarom begrijp ik ook dit topic niet zo goed.

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:19

burl schreef:
Ik vind het erg vreemd dat mensen zich geroepen voelen om naar een locatie te rijden om zich daar druk te gaan maken over een forum.
Een forum is iets waar ik even rondneus en als het blijkt dat het forum of de mensen mij niet aanstaan dan zoek ik een ander forum of stop ermee. Een forum is voor mij maar bijzaak, een tijdverdrijf en ik lees er de nieuwsberichten. Niet meer en niet minder.
Ik vind dat het echte leven inhoud genoeg heeft en ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zich zo druk maken om een forum naar hun hand te zetten. Daarom begrijp ik ook dit topic niet zo goed.

Ik vind het juist erg voorkomend dat intensieve gebruikers hun tijd willen spenderen aan het mogelijk verbeteren van een forum +:)+

Vwbt de rest van je post;grote meid(mod-alert:dit lijkt niet alleen op sarcasme ;het is het ook)Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt.
Ik begrijp dan weer niet waarom je de aandrang voelt om in dit voor jou onbegrijpelijke topic te posten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:35

piepenfiets schreef:
Ik vind het juist erg voorkomend dat intensieve gebruikers hun tijd willen spenderen aan het mogelijk verbeteren van een forum +:)+

Vwbt de rest van je post;grote meid(mod-alert:dit lijkt niet alleen op sarcasme ;het is het ook)Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt.
Ik begrijp dan weer niet waarom je de aandrang voelt om in dit voor jou onbegrijpelijke topic te posten :)

Mijn bericht heeft niets met sarcarme te maken piependefiets.
Als jij altijd zo reageert zoals hierboven dan kan ik begrijpen dat een forum weinig begrip voor je op kan brengen. Jouw bericht is niet echt het voorbeeld van vriendelijkheid.