Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mreddie

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:31

Even van een persoon die regelmatig op bokt leest en eigenlijk weinig post. Ik vind dat dit topic dus typerend bokt is.
Een hoop gemekker en weinig to the point.
Uit de praktijk heb ik al gezien en gelezen dat op bokt teveel op onzin wordt in gegaan en te weinig echt serieus advies wordt gegeven. daar bedoel ik mee dat men teveel ingaat op penny trutten verhalen en ook van veel verhalen penny verhalen maken. Dat zal wel de trend zijn van bokt ofzo? Ik ben van mening dat je niet zonder de mods kan omdat er anders verhalen blijven die eeuwig doorzagen op zaken die compleet nutteloos zijn.
1 tip, wil je bokt aantrekkelijk houden voor mensen die serieus met paarden bezig zijn dan moet je penny's volledig negeren ipv 300 keer hetzelfde te reageren en gewoon gelijk een slotje op zo'n toppic plaatsen. als je er niet op in gaat dan heb je ook minder mod's nodig.
Om gelijk alle koeien bij de hoornen te vatten: jullie klagen altijd over msn taal, maar ik zie hier zoveel afkoringen gebruikt worden die voor nieuwe mensen compleet onbegrijpelijk zijn, kap daar ook eens mee dan! Hou het toegankelijk voor iedereen en help elkaar, en daar bedoel ik niet mee de afgrond in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:32

runningkawa schreef:
*LOL*
en vast nog je naam van toen Haha!

Pling Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:37

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:40

ja dus als ik een topic wil volgen moet ik er een handleiding bij houden, waarom een handleiding nodig als je gewoon nederlands kunt typen? WIKI is goed om een uitleg te geven van bepaalde begrippen en niet van zelf verzonnen afkortingen (je gaat het doel van waar wiki oorspronkelijk voor gemaakt is compleet voorbij!) Als ik dan mag aannemen dat wiki een afkorting is voor wikipedia?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:41

Afkortingen bestaan er ook gewoon in de Nederlandse taal.
Dus ook op bokt.
Je gaat gewoon geen Officiële Waarschuwing typen als OW ook kan en begrepen wordt

Die begrippen leer je gewoon door veel op bokt te komen, hou die link er namelijk echt niet bij Lachen

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:42

welke dus van oorsprong een Encyclopedie is. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:44

Ja..en?
Dat het beheer daar de regels en de help inzet kunnen wij gebruikers oook niet veranderen.
Eerst was dat niet. Maar aan storen dat het daar staat doet het me ook niet Lachen
Als het maar ergens staat Lachen

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:45

Ja dat snap ik, maar je wilt nieuwe mensen ook de kans geven om bokt te snappen of zie ik dat verkeerd? is gewoon een tip verder geen afzeiken ofzo. ik merk alleen dat iedereen zich aan msn ergerd terwijl dit de basis is van msn taal. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:47

Ik zie bijv een groot verschil tussen msn en OW als voorbeeld Lachen
Als er nu steeds staat OW-tjuh Haha!

Ik ben het met je eens dat ik vind dat het woord regels en help een duidelijkere plek moet krijgen, maar daar heb ik al 100 keer (overdreven) op getemd en ook hier al aangehaald.
Maar dat past niet in de layout geloof ik....tja, prioriteiten liggen soms anders Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:48

Klopt, sinds een paar maanden maakt bokt gebruik van een wikipedia. Hierop staan zowel bokt specifieke artikelen (zoals de regels en een overzicht van de moderators) als een paardengedeelte dat op termijn moet uitgroeien tot een volledige encyclopedie over alles wat met paarden te maken heeft. Ik denk dat het te kort door de bocht is om te zeggen dat je daarmee het doel van de wiki vorbij schiet. We proberen met de bokt namespace informatie eenvoudig ter beschikking te stellen en de afkortingen zijn daar een - klein - onderdeel van.

Wb ( Knipoog ) die afkortingen, een aantal ervan (zoals TS, PB, OW) zijn inmiddels zodanig ingeburgerd op bokt dat die als onderdeel van de cultuur zijn gaan gelden, net als de censuur van l ul in banketstaaf e.d. Ik snap dat dat het voor een nieuwkomer minder toegankelijk maakt, anderzijds mag je IMO ook van een nieuwkomer verwachten dat die zich wil verdiepen in de omgeving waar hij/zij voor kiest. Ik heb ook nog niet meegemaakt (maar gelukkig zie ik niet alles op bokt Knipoog ) dat een vraag om toelichting niet beantwoord wordt.

Hetzelfde zie je in bedrijven enorganisaties; ook dan is het de eerste dagen een ramp met alle nieuwe afkortingen.

Ik heb zo geen oplossing voor het beter zichtbaar maken van de regels en de help functie, dat kan zeker anders. Dit is in ieder geval ( Haha! ) al beter dan alleen de link op FZ.

snowhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:49

Moderatoropmerking:
onzinbericht verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:51

En dit zijn dus berichten die je elke dag zie op bokt... en we het kunnen hebben over pennys waar je gek van wordt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:52

Ellende schreef:
Als laatste: iemand krijgt op Bokt nóóit een OW omdat hij eerlijk is of omdat hij een afwijkende mening heeft.

Verward Verward Verward Verward

De opmerking waar ik de laatste keer een OW voor kreeg vond ik mijzelf anders zeer eerlijk.

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:53

Lielle dat ben ik met je eens! is misschien kort door de bocht geweest maar wou even een statement maken. Ik ben blij met wiki als er inderdaad paarden zaken enzovoort in komen te staan waar je wat aan hebt (best moeilijk om geen afkortingen te gebruiken oeps) had er al 2 in staan idd, enz, dus ben ook niet onschuldig. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:54

en dan ga ik even spammen hier Bloos! We kunnen nog veel input gebruiken voor de wiki Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:55

een ow voor lielle wegens spam

*temt*

Tong uitsteken Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:56

snowhorses schreef:
ja het zal wel man Slapen lekker saai

Iemand met drie berichten die komt klagen over de gang van zaken hmm Clown

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:56

runningkawa; ja en jij reageerd er op, dat bedoel ik dus, ik zou er nooit een woord aan vuil maken en zulke meisjes van 13 compleet negeren. (en nu niet gaan roepen en janken) ik bedoel duidelijk meisjes van 13 die dit soort reacties geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:57

Ik reageer daar ook zo vaak niet op, maar in dit topic vond ik het wel een leuk voorbeeld voor wat we zo vaak zien Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:57

+ 1 voor Off topic, dus morgen ben ik er niet Knipoog

Maar dit pad kunnen we beter niet blijven volgen Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:58

katiavl schreef:
snowhorses schreef:
ja het zal wel man Slapen lekker saai

Iemand met drie berichten die komt klagen over de gang van zaken hmm Clown

Huilen Om te janken, huh? Haha!

Ik heb ondertussen mijn eigen ''klaag topic'' geopend over EA', misschien heeft iemand nog input?

*Als Lielle mag spammen - doe ik het stiekem ook* Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:58

Pipo, het gaat vaak ook om de manier van verwoorden. Je zal op Bokt nooit een OW krijgen voor eerlijkheid, wel een OW voor je manier van verwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:59

EA kom ik nooit tot zelden, dus weinig input

ow's voor offtopic zonder hulk bericht
Zie je wel dat het veranderd is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:00

Maar niet iedereen heeft een pallet watjes in huis apple..die hebben andere al opgekocht Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:00

Kawa, ik zal mn watjes eens in de uitverkoop gooien Haha!.