welk verhaal staat jou nog helder bij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: welk verhaal staat jou nog helder bij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:07

Jet dan besef je hoe abrupt het leven ermee stoppen kan , wat een akelig ongeluk .

Bianca staat mij nog bij , kende haar niet maar bokt was zo solidair en 1 . Dat vind ik zo bijzonder aan dit forum , hoe erg je elkaar de ene dag de mest intrapt hoe solidair je de dag erna zijn kan. Ook een triest ongeluk

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:09

Keet schreef:
Ik heb al een paar keer gezocht. Maar er was een meisje die als enige een auto ongeluk in een tunnel in Zwitserland dacht ik overleefd had. Ze ging daarna bij haar tante wonen in utrecht.

Vond het zo'n verdrietig verhaal en vraag me af hoe het nu met haar gaat.

Maar kan er niets meer van vinden.

Dat is deze bokster: spekkiejnfu . Maar ze is niet meer actief op bokt zo te zien.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:14

Sky schreef:
Keet schreef:
Ik heb al een paar keer gezocht. Maar er was een meisje die als enige een auto ongeluk in een tunnel in Zwitserland dacht ik overleefd had. Ze ging daarna bij haar tante wonen in utrecht.

Vond het zo'n verdrietig verhaal en vraag me af hoe het nu met haar gaat.

Maar kan er niets meer van vinden.

Dat is deze bokster: spekkiejnfu . Maar ze is niet meer actief op bokt zo te zien.

Oja, aan haar heb ik ook nog heel regelmatig gedacht!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:18

Ik ben aan 't kijken of ik 'm kan vinden. Word nu ook wel 'benieuwd' naar het verhaal!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:21

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:28

Sky schreef:
xPearl schreef:
Ik ben aan 't kijken of ik 'm kan vinden. Word nu ook wel 'benieuwd' naar het verhaal!

http://www.rd.nl/oud/vp/010807vp01.html

Deze is het geloof ik!

Jeetje.. Dat is echt heel heftig!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 00:28

Heel oud topic dit, maar moest ineens denken aan dat topic van dat meisje dat van een paard gevallen was, haar rug had gebroken en een tijdje later bleek ze van een brug te zijn gesprongen (zelfmoordpoging).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 00:41

djuulsie schreef:
Heel oud topic dit, maar moest ineens denken aan dat topic van dat meisje dat van een paard gevallen was, haar rug had gebroken en een tijdje later bleek ze van een brug te zijn gesprongen (zelfmoordpoging).

Bokker is nog actief en het gaat goed met haar geloof ik!

Bokker is ElineS.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 04:10

MarlindeRooz schreef:
djuulsie schreef:

Bokker is nog actief en het gaat goed met haar geloof ik!

Bokker is ElineS.

Fijn om te horen.

Dat topic heeft me enorm aangegrepen toen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:29

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:13

YvonneV schreef:
[MWS] Eén jaar na mijn incomplete dwarslaesie

Het eerste topic bestaat niet meer. HEFTIG zeg

Dit heb ik nooit geweten.
Volgde het topic wel, maar werd zo groot dat ik niet alles meer bij las.
Blijkbaar iets gemist dus.

Deze vrouw is zo sterk.. Zo ontzettend sterk!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:13

djuulsie schreef:
Heel oud topic dit

Maar wel (een van) de waardevolste!
Zo goed om te bewaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:15

Nikass schreef:
djuulsie schreef:
Heel oud topic dit

Maar wel (een van) de waardevolste!
Zo goed om te bewaren.

Absoluut!
Fijn dat deze weer eens naar boven komt. Er staan zo veel verhalen in die imo niet vergeten mogen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:19

Je kan alleen maar speculeren waarom het eerste topic weggehaald is , schaamte of afsluiten . ElineS is tegenwoordig actief in de oostvaardersplassen bijvoeren etc . Heb ik wat minder mee , maar het is allang knap dat ze het allemaal kan nu

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:54

Dit soort verzameltopics is ook heel prima om je weer eens te bedenken dat internet een wereld op zich is, voor sommigen vrij letterlijk en dat je altijd kritisch moet blijven op wat je wilt geloven. Niets is wat het lijkt ;).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:08

Wat bedoel je daarmee Pipodipo? Zijn er hier verhalen die je in twijfel trekt?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:23

Nikass schreef:
Wat bedoel je daarmee Pipodipo? Zijn er hier verhalen die je in twijfel trekt?

ja dat staat hier toch ook gewoon boven?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:43

Soms kun je dingen verkeerd interpreteren, dus dan check ik even of ik het goed begrepen heb.
Om welke verhalen gaat het?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:52

EmptyWords schreef:
Poiuytrewq schreef:
Dat mega valse paard van Suleilitha. Was toen een topic over.. heette Juut? Ofzo.
Ze liet hem uitdrogen zodat hij bij haar moest komen om water te drinken en betrad de wei alleen in een tractor etc. Die heeft ze uiteindelijk laten afmaken toen hij haar vriend had aangevallen.

Vraag me eigenlijk nog steeds af of het paard wel echt bestaan heeft

Dat paard heeft nooit bestaan. Ze heeft ook nooit een man/vriend gehad in die periode

zie hier!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:01

Nikass schreef:
Soms kun je dingen verkeerd interpreteren, dus dan check ik even of ik het goed begrepen heb.
Om welke verhalen gaat het?

In het algemeen is het verstandig sceptisch te zijn bij verhalen die gaan over het redden van mensen, paarden, honden en andere dieren. Niet zelden is de insteek om geld in te zamelen en dat gaat natuurlijk het beste met een zielig verhaal. Met een zielig verhaal krijg je de meeste bokkers wel mee en word je al vlug op het schild gehesen als redder en weldoener en fantastisch mens. Maar het is verstandig om altijd kritisch te blijven en niet te snel geld te geven.

Een voorbeeld hiervan (niet uit de lijst): [BB] Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten . De waarschijnlijke waarheid lag iets anders dan hier verbeeld.
Ander voorbeeld, wel uit de lijst en bedoeld om geld te krijgen: [MD] Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard .
Deze altijd twijfel bij gehad: [LZP] Ten einde raad. Problemen thuis *Help*
Er zijn ook nog wat meer walgelijke voorbeelden, maar dat kan beter via PB.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:22

net als dat topic van een bokker die zogenaamd naar New York zou verhuizen met dr zoontje van 4. En die een topic aanmaakte omdat ze ineens zonder huis zat, maar ze nog een paar weken moest wachten voor ze naar New York ging en dus dakloos raakte.
OM de een of vage reden kon ze zogenaamd niet eerder verhuizen, ondanks dat ze daar bij iemand introk die al jaren op dat adres woonde..
Bleek ook helemaal uit de duim gezogen te zijn; en dan dus echt alles; ook het New York verhaal was gelogen

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:11

Cynn, klinkt ook als een goed voorbeeld, je kunt in je hoofd al een rijtje standaard reacties bedenken die altijd in dit soort topics langs komen. Het topic staat me zo niet bij, maar klinkt als prima vermaak voor een regenachtige middag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:14

xxCYNNxx schreef:
net als dat topic van een bokker die zogenaamd naar New York zou verhuizen met dr zoontje van 4. En die een topic aanmaakte omdat ze ineens zonder huis zat, maar ze nog een paar weken moest wachten voor ze naar New York ging en dus dakloos raakte.
OM de een of vage reden kon ze zogenaamd niet eerder verhuizen, ondanks dat ze daar bij iemand introk die al jaren op dat adres woonde..
Bleek ook helemaal uit de duim gezogen te zijn; en dan dus echt alles; ook het New York verhaal was gelogen

Dat idd. En dan bij dit soort verhalen vooral de woeste reacties van de goedgelovige meute als iemand het ook maar waagt kritische vragen te stellen.

Edit, dit topic is het.
[LZP] Denk je alles geregeld te hebben, dan dit weer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-19 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:32

Hahaha ja ik ken inderdaad ook zulke topics, maar jullie kennen er nog meer ben ik bang.

Pipodipo ik ben gelukkig niet naïef. Geld geven doe ik niet zonder meer.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:22

Pipodipo schreef:
.
Ander voorbeeld, wel uit de lijst en bedoeld om geld te krijgen: [MD] Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard .

Ik was hierbij als 17(geen idee meer) jarig meisje....
En ja.. Ik geloof ook dat ze voornl geld nodig had. Maar ik heb deze pony uit de trailer zien komen.. Gevoerd.. Geaaid.. Gehoopt dat hij het zou redden..

Maar overdrijven was wel een goed vak ja ;)

Zo leg ik bij meerdere topics wel eens de vraag of het niet ietwat overdreven geformuleerd is.