Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:09

Slimmerik:
Ik heb het niet over kritiek op het team en over degene met positieve reacties naar het team.

Ik heb het over bokkers die telkens zorgen dat een topic naar het negatieve omslaat, omdat ze of niet goed willen of kunnen lezen wat andere bokkers neerschrijven of omdat ze de feiten die neergeschreven worden negatief verdraaien.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 18-02-11 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:10

Motje11 schreef:
nicole3939 schreef:
Motje: Chica en chiqa

Oooooooooooooooooh, zeer blont :o? :o? :o? Haha, duidelijk. Dankjewel! :o

Geeft niet :D :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:14

nicole3939 schreef:
Slimmerik:
Ik heb het niet over kritiek op het team en over degene met positieve reacties naar het team.

Ik heb het over bokkers die telkens zorgen dat een topic naar het negatieve omslaat, omdat ze of niet goed willen of kunnen lezen wat andere bokkers neerschrijven of omdat ze de feiten die neergeschreven worden negatief verdraaien.

Dat vind ik dan wel weer gefundeerde kritiek. ;) En kun je melden of temmen. Maar dan nog..... als het team daar anders over denkt of het anders ervaart ..... kun je er weinig aan willen. Team is 40 man..... dus best wel een flinke club.

Ik zou zeggen: veel voorbeelden daar neerleggen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:18

slimmerik schreef:
Wat doe je IRL Heino in dat geval? Laat je ze oppakken door de politie, ga je zorgen dat ze naar een andere stad verhuizen, ga je leugens over ze verzinnen en hits je zo het hele dorp op, ramen ingooien en muren bekladden, kinderen lastig vallen etc. etc. of negeer je ze gewoon?

Dan heb ik het dus over gewoon irritante personen hè ;) ;)

Deze vraag kwam vanavond ook bij mij op, hoe gaan jullie IRL met mensen om die volgens jullie beleving
"zuigen" of onredelijk zijn? Ga je daar ook steeds weer de confrontatie mee aan?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:21

slimmerik schreef:
nicole3939 schreef:
Slimmerik:

Dat vind ik dan wel weer gefundeerde kritiek. ;) En kun je melden of temmen. Maar dan nog..... als het team daar anders over denkt of het anders ervaart ..... kun je er weinig aan willen. Team is 40 man..... dus best wel een flinke club.

Ik zou zeggen: veel voorbeelden daar neerleggen :j

IK denk ook dat dat moet gebeuren, als er genoegs tems komen, zal het team er toch wat aan moeten doen :j

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:24

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
Wat doe je IRL Heino in dat geval? Laat je ze oppakken door de politie, ga je zorgen dat ze naar een andere stad verhuizen, ga je leugens over ze verzinnen en hits je zo het hele dorp op, ramen ingooien en muren bekladden, kinderen lastig vallen etc. etc. of negeer je ze gewoon?

Deze vraag kwam vanavond ook bij mij op, hoe gaan jullie IRL met mensen om die volgens jullie beleving
"zuigen" of onredelijk zijn? Ga je daar ook steeds weer de confrontatie mee aan?

Irl zeg ik mensen recht in hun gezicht dat ik ze vervelend of irritant vind. Op bokt kan dat niet, dan heet het een persoonlijke aanval en de "aangevallene" gaat dan temmen en ben ik de pineut omdat ik een OW krijg. ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:25

Betteke schreef:
Irl zeg ik mensen recht in hun gezicht dat ik ze vervelend of irritant vind. Op bokt kan dat niet, dan heet het een persoonlijke aanval en de "aangevallene" gaat dan temmen en ben ik de pineut omdat ik een OW krijg. ;)

Je kunt het recht in het gezicht zeggen door een pb. En dat kan heel goed zonder schelden. Je gaat het IRL het toch ook niet op de markt omroepen?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:26

Met jou is het ook moeilijk praten zeg. Ken je het verschil tussen zeggen en omroepen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:28

Betteke schreef:
Met jou is het ook moeilijk praten zeg. Ken je het verschil tussen zeggen en omroepen?

Als je het op bokt zet met 100.000 leden, zie ik dat nog harder klinken als op een volle markt. Blijft er bovendien ook nog eens jaren staan als het team dat toe zou staan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:29

PB's zijn geen succes hoor! :n Heb ik onlangs gedaan en ik kreeg direct de wind van voren. Heb toen eens behoorlijk terug gescholden en dat lucht op! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:29

Betteke schreef:

Okay dus je neemt die moeite om het ze recht in het gezicht te zeggen, maar wat daarna? Ga je dit vervolgens nog weken lang structureel volhouden? Want dat is waar het in deze discussie om draait ;)
Een keer 'ik mot je niet je kapsel staat mij niet aan of whatever.." Dan is het toch klaar, althans bij mij wel :)
Structurele zuigers die maanden lang hun mening verkondigen dat bokt niet deugt, het tot het bot afbranden en verder niet naar zichzelf kunnen of willen kijken....die verliezen bij mij mijn interesse al vrij snel.

En je kan hier trouwens prima je mening geven hoor, is ook al meerdere malen aangegeven alleen zal de toon de muziek bepalen, dus brand jij je handen ja dan zal je op de blaren moeten zitten.
En ik denk dat wij met zn allen heel goed weten hoe je zoiets moet aanpakken, behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:31

slimmerik schreef:
Betteke schreef:

Je kunt het recht in het gezicht zeggen door een pb. En dat kan heel goed zonder schelden. Je gaat het IRL het toch ook niet op de markt omroepen?

Je kunt inderdaad een PB sturen, maar daar schiet je niks mee op.
Als iedereen mij een irritant persoon vindt, en ik krijg 100 pb, kan ik nog lekker door gaan met irritant zijn.
De bedoeling is toch dat deze personen eens van het bokt team te horen krijgen dat ze irritant bezig zijn?
Dus je kan het alleen in het topic neerzetten of temmen :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:32

Chiqa schreef:
dus brand jij je handen ja dan zal je op de blaren moeten zitten.

Ik snap dat je het netjes wil zeggen maar zo klopt er niets van.... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:33

Ach ik haal wel vaker spreekwoorden door elkaar Slimmerik :+

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:34

Chiqa wie zegt dat bokt niet deugt?

Zie bovenstaande bericht van mij aan slimmerik. Dus het is niet waar dat deze discussie alleen daarom draait.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:36

Tja, ik snap het punt zeker wel. IRL zeg je niet zo snel tegen iemand dat diegene irritant is, terwijl je het op bokt misschien wel zou doen.

De beste optie vind ik zowel op bokt en IRL negeren, hoewel ik mij ook niet snel kan irriteren aan dingen. Het leven vind ik te kort om mij om dit soort dingen druk te maken...
Als ik een post erg irritant vind, lees ik er overheen en reageer ik er niet op.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:37

Irl zeg ik het 1 keer, dan ben ik het kwijt en wat de ander ermee doet moet hij/zij zelf weten. Het is niet altijd degene die iets zegt die de fout ingaat, ook sommige ontvangers hebben extreem lange tenen en temmen bij het minste geringste.

Bokt zou enorm opknappen als mensen zich eens niet zo aangevallen voelen. Hier wordt nu wel heel makkelijk gezegd "het is maar een forum", maar ondertussen winden jullie je wel vreselijk op over regeltjes e.d. :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:46

Ik zie Bokt voornamelijk als tijdverdrijf.
Een hoop problemen komen IMO door langdurende vetes.
Soms kom je daar in terecht, zonder dat je dat weet, en dan krijg je PB's van bokkers die je "wijzer" maken.

IRL geef ik ongezouten mijn mening en er zijn mensen waar ik niets mee te maken wil hebben, je kiest je vrienden tenslotte zelf.
Hier gaat dat moeilijk, je komt vaak dezelfde bokkers tegen.
Bij een aantal weet ik ook direkt hun mening in bepaalde discussies.

Het ergste van Bokt vind ik het zuigen en het uitlokken van reakties.
Als je daar dan je mening over geeft, krijg je een waarschuwing.
Temmen vind ik ook verschrikkelijk. Dat heb ik 2 x gedaan, wegens een persoonlijke aanval op een andere bokker, maar dat zal ik niet snel weer doen. Ik zeg het liever rechtstreeks in het betreffende topic.
En via PB je gram halen, vind ik achterbaks.

Een ban voor bepaalde onderdelen van Bokt zou IMO een goede oplossing zijn.

En hoe lang je lid bent van Bokt, vind ik ook niet zo belangrijk, ik las al jaren mee voordat ik een account aanmaakte.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:55

Electra63 schreef:
Soms kom je daar in terecht, zonder dat je dat weet, en dan krijg je PB's van bokkers die je "wijzer" maken.
Pas je dan ook wederhoor toe? Krijg en kreeg soms ook wel eens dergelijke pb's, vaak blijkt het dan wat genuanceerder te liggen ;)

Electra63 schreef:
Het ergste van Bokt vind ik het zuigen en het uitlokken van reakties.
Als je daar dan je mening over geeft, krijg je een waarschuwing.

Kan het ook zo zijn dat die "zuigers" zelf ook vinden dat de anderen zuigen maar daar beter (fatsoenlijk en respectvoller en zonder op de man te spelen) mee omgaan?

Electra63 schreef:
Een ban voor bepaalde onderdelen van Bokt zou IMO een goede oplossing zijn.

Mee eens maar dan een tijdelijk ban dus...

Electra63 schreef:
En hoe lang je lid bent van Bokt, vind ik ook niet zo belangrijk, ik las al jaren mee voordat ik een account aanmaakte.

Ook mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 01:09

Betteke schreef:
Irl zeg ik het 1 keer, dan ben ik het kwijt en wat de ander ermee doet moet hij/zij zelf weten.

Goed daar zal het probleem dan niet liggen, probleem ligt bij de bokkers die weken lang, zoniet maanden lang hun best doen om een reactie los te peuteren bij een 'zuiger' en hierdoor zelfs een OW riskeren,
waarom zouden ze het Bv IRL wel kunnen en op bokt niet? Vraag geldt overigens voor iedereen :)

Electra63 schreef:
Een hoop problemen komen IMO door langdurende vetes.

Waarom zou je het verhaal van een andere bokker nodig hebben om je gevoel te bevestigen?
En wie zegt dat deze bokker 'de waarheid' verteld?

Ik vind het een zwaktebot als mensen de verhalen van een ander nodig hebben om een bokker naar beneden te halen,(Met ja hun waarheid? :D ) als je het mij vraagt gaat dat ook richting stemmingmakerij, veel interessanter en volwassener als je het bij jezelf zou kunnen houden als je het mij vraagt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 01:10

@Slimmerik,
Ik pas geen hoor en wederhoor toe, ik ben geen rechter?
Ik heb mijn eigen mening en soms word je gewaarschuwd voor bepaalde bokkers, maar mijn mening verandert daar niet door, ik ben nogal eigengereid en standvastig. :D

Natuurlijk vinden de "zuigers" dat de anderen "zuigen".
Ik geloof dat er op Bokt maar weinig zijn, die de hand in eigen boezem steken.
Ik ook niet, ik heb ook mijn mening over bepaalde bokkers.
Van sommige bokkers kan ik "minder" hebben. Misschien omdat ik daar al eerder een "aanvaring" of "meningsverschil" mee heb gehad. Soms omdat ik zelf geen aanvaring heb gehad, maar die bokker wel vaak tegenkom in bepaalde topics en zij mij dan "negatief" opvalt, ik ben dus dan zelf al bevooroordeeld.

Ik heb op dit moment wat meer tijd om te bokken en dan vallen sommige bokkers en topics op.
Sommigen positief en anderen negatief. Maar dat is mijn mening, voor anderen zal dat anders zijn.

Als je een tijdje meeleest vallen veel dingen op:
dressuurruiters tegen springruiters
Met bit tegen bitloos
Met ijzers tegen natuurlijk bekappen
Paarden op stal tegen paarden 24/7 buiten
Ankyfans tegen Ankyhaters
Moeders tegen kinderhaters
Links tegen rechts
Hondenbezitters tegen hondenhaters
Kattenbezitters tegen kattenhaters.

Conclusie: in ieder topic zitten voor- en tegenstanders, maar daar is het een discussieforum voor.
Taak van de moderators is om het zo eerlijk mogelijk te laten verlopen.

Ik denk, dat het niet goed is, om veel te bokken, dus ik ga afsluiten.

Electra63

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 01:14

@Chiqa

Waar zeg ik, dat ik een ander nodig heb, om mij wijzer te maken?
Als ik in een discussie terecht kom, heb ik wel eens PB's gehad. Maar wie zegt, dat ik mij daar door laat beïnvloeden?
Ik heb mijn eigen mening.
Volgens mij, hebben wij nog nooit een discussie gehad, dus hoe kom je erbij dat ik mij laat beïnvloeden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 01:34

Electra63 schreef:
Waar zeg ik, dat ik een ander nodig heb, om mij wijzer te maken?
Als ik in een discussie terecht kom, heb ik wel eens PB's gehad. Maar wie zegt, dat ik mij daar door laat beïnvloeden?

Ik ging dr van uit dat de mening van een ander belangrijk voor je was omdat het je vermoedens bevestigde, vandaar mijn vraag maar die kan ik beter in zijn algemeenheid stellen. :)
Prima juist dat jij je eigen mening heb en hier standvastig in bent, dat siert mensen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 08:10

slimmerik schreef:
Maar dan nog..... als het team daar anders over denkt of het anders ervaart ..... kun je er weinig aan willen. Team is 40 man..... dus best wel een flinke club.

En dat is wat ik de hele tijd al roep. Je kunt het wel bij het team neerleggen, maar die hebben zo hun eigen manier van denken en als dat niet de jouwe is, heb je gewoon pech.

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:

Ja. Als iemand steeds weer irritant op mij reageert, zeg ik steeds weer: ga weg, ik vind je irritant. Misschien dat betreffende partij uiteindelijk de boodschap begrijpt en ook echt weg gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:50

Mensen die zuigen pakken we persoonlijk aan. Dat is 1 op 1 en zo gaat dat IRL. Maar dat weet iedereen toch wel? Daar hoeven we toch geen knokploegen voor samen te stellen?

Of zitten hier alleen maar zuigers die zich achter een virtuele ID kunnen schuilen?

Ik ga beelden krijgen bij het bij elkaar roepen van sterke armen en personen om je achter te schuilen, krijg associaties..... ;) Soms heb IK nl het idee wat er hier in het ondergrondse gebeurd.