Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:15

denk dat je e verbaasd als er een pol gehouden zou worden ..
(dan wel duidelijk maken uiteraard dat er een pol is ..)

hoor veel mensen er over de meeste komen hier niet

een bericht heeft het boktteam iig wel de wereld in geholpen

in een topic liefffff zijn en per pb laag zijn kom je ongestraft mee weg
het is DE weg om voor de ander (de gestalkte) een ow uit te lokken
en zelf het (schein)heilige konijntje uit te hangen ..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:17

Je kan er heel simpel wat aan doen zonder technische hoogstandjes te ontwikkelen. Ontvanger stuurt vervelende pb door naar een speciale mod. DIe past hoor-wederhoor toe en vraagt eventuele pb op bij de verdachte. Daar wordt een oordeel over geveld, en eventuele ow of ban als sanctie gehanteerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:18

Kunnen die mensen die de pb's naar jou sturen, dat misschien dan ook naar het team doen? Zodat die ook een idee kunnen krijgen van hoe groot het probleem in werkelijkheid is?

Wat zou je willen dan met het pb-systeem, anders dan de suggesties die tot nu toe gedaan zijn? En daarbij de argumenten waarom dat (al dan niet technisch) niet kan, in het achterhoofd houdend?

Daniella74: ik meen dat is aangegeven dat de inhoud van die pb's moeilijk te verifieren is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:18

Nickyu lijkt dus ook hetzelfde te ervaren als wat ik dus ook al schreef.
mensen die het hier niet neer zetten, maar er wel last van vinden

maar goed, soms lijkt het alsof je het tegen een muur hebt...
Zovaak heb ik al gezegt dat het om meer mensen gaat...
Maar het wordt afgewimpeld met niet zeuren.... en dat is jammer
Het is geen zeuren, maar gewoon een fanatieke bokker van het eerste uur die hoopt dat bokt leuk blijft voor iedereen...

Maar het is nu idd te bekend dat je per pb je gal kan spuwen...als je maar het heilige boontje openbaar uithangt....

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:20

Begin maar een poll Bokt-breed, ik ben heel benieuwd wat er uitkomt en ik denk dat de meeste zich helemaal rotschrikken van de uitkomst. Moet je eens vragen hoeveel keren het de gemiddelde bokker overkomt, wordt het nog schrikbarender.

Dan moet het systeem gewoon veranderen dat mods onder bepaalde voorwaarden mee kunnen lezen als het niet anders kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:22

...misschien hebben ze geen vertouwen in het team Cer.... zou kunnen natuurlijk... de meeste lezen hier wel mee, maar merken ook dat het al erg lang over hetzelfde gaat zonder gehoor.... niet eens een kleine moeite wat te proberen of uit te testen.

Van mij hoeft er niet eens ow's gegeven te worden voor de pb's zelf.
das teveel mod werk.
Maar ze kunnen wel meegenomen worden in de dingen die gezegt worden openbaar, want dan is ineens heel duidelijk hoe berichten bedoeld zijn.

Er moet dan wel iets van een technisch soort van tem zijn, zodat berichten van beide partijen onveranderd te lezen zijn.

nu is een pb doorsturen niet zo waardevol... je laat de berichten weg waar je zelf eerst grof werd en er dan uiteindelijk eens een lompe actie op terug komt en die stuur je door naar een mod.
Of je veranders zelfs de pb.
nee gewoon de hele geschiedenis moet dan leesbaar zijn

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:24

runningkawa schreef:
mensen die het hier niet neer zetten, maar er wel last van vinden

...

punt is ook dat veel mensen het zelfs liever niet melden dat ze er last van hebben
omdat men daardoor laten zien dat het ze niet in de koude kleren zit
en mogelijk weer uitnodigen om ..

zo ken ik 1 persoon die en ander keer op keer uitgelokt heeft de laatste maanden
toevallig goede klant van me Bloos en ja bokt komt dan wel eens te sprake
die zal dat hier echt niet neerzetten
en reageert zo min mogelijk om niet een ow te krigen
de lol is er voor haar zo wel een beetje af..

denk dat als je een pol houd met wie wel eens niet zo lieve pbs ontvangt
tot grove tot stalken etc
met de mogelijkheid tot wel invulllen pol evt ook anoniem
iig voor de rest van bokt
maak er maar een brede pol van , denk dat je je nog verbaasd over de hoeveelheid
Laatst bijgewerkt door nickyu op 09-04-08 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:26

Dat is zeker ook een punt nickyu Ja

Dat op Fz vaak dezelfde mensen zijn die dingen zeggen wil gewoon niet zeggen dat dat alleen maar de mensen zijn die hiner ondervinden.
Zijn eerder een soort klokkenluiders.
(ben ik op mijn werk ook al regelmatig de sjaak mee geweest, omdat je eerlijk voorlegt wat er speelt)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:27

betekend ook niet dat de mensen die hier reageren
er momenteel last van hebben Knipoog

maar ik spreek veel bokkers en ach je hoort wel eens wat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:28

Ook daar ga ik helemaal met je mee...bah wat zijn wij het erg eens met elkaar....waar is de discussie nu? Lachen Tong uitsteken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:30

Whoosh! kan wel wat verzinnen hoor Haha!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:38

Wat de poll betreft om modjes te kiezen: omdat de modjes en het beheer daar ook wel wat in zagen n.a.v. van suggesties van een aantal Bokkers is er in het verleden inderdaad een keer poll geweest waarin Bokkers mensen konden aandragen. Wat daarvan het resultaat was is al meermaals uitgelegd, in ieder geval op FZ en misschien zelfs al eerder in dit topic (weet niet meer precies wat hier allemaal al aan bod gekomen is, heel veel in ieder geval *LOL* ). In elk geval loont het de moeite die uitleg terug te zoeken voor je er op verder gaat Lachen .

Ook het gedeeltelijk (voor het modteam of een deel daarvan) openbaar maken van PB's is in dit topic uitgebreid besproken, inclusief alle voors en tegens, het is ook heel uitgebreid besproken door alle teamleden achter de schermen. Een heel aantal teamleden kon er zich in eerste instantie best in vinden, er bleken echter een behoorlijk aantal haken en ogen aan te zitten, die niet allemaal overkomelijk waren. Meer uitleg daarover kun je elders in dit topic terugvinden, er is volgens mij ook nog een eerder FZ-topic over geweest waar het mogelijk nog wat duidelijker uitgelegd staat Lachen .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:39

Het wordt al gezegd.. het grootste probleem met de pb's is dat ze (nog?) niet beveiligd kunnen worden, en zo kan het team ze dus niet op waarde schatten. Zo lang dat niet kan, kunnen wij ook niet zoveel. (zie ook post van gwen)

Ik vind het jammer dat men de reacties van het team opvat als 'je mag niet zeuren', als wij óók niet weten hoe je iets op moet lossen.

Aan de andere kant, en dan spreek ik echt op persoonlijke titel, vraag ik me af hoe erg je een stalker via internet serieus moet nemen? Vroeger leerde je ook al 'schelden doet geen zeer'.. en het gezegde 'waar er twee vechten..' is ook niet voor niets een gezegde.

Het team van bokt bestaat uit een hoop mensen, die echt wel hun eigen mening ergens over geven. Soms duurt een overleg daarom lang (maar dat is dan ook weer niet goed Knipoog ) en soms komt men er niet uit (dat is uiteraard ook niet goed Knipoog ) en soms geld de meerderheid van stemmen (maar als dat niet de gewenste oplossing geeft, is dat ook niet goed Knipoog ) .

Misschien is een poll wel een oplossing? Ligt er natuurlijk wel aan hoe 1 & ander opgezet wordt. Want voor mij (en ik zit toch ook wel in het team Ja ) is niet duidelijk hoe groot het pb probleem is.

Daarbij is het ook nog eens zo dat mensen altijd wel hun eigen waarheid hebben en daar moet je ook rekening mee houden bij een beslissing. Sommige dingen zijn niet zo zwart wit als ze af en toe geschetst worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:39

En dan wordt het misschien tijd om aan de haken en ogen te gaan werken ipv het zo op zijn beloop te laten en het alleen maar moeilijker wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:43

En dat spreekwoord word dus voortaan ook erg tegen gesproken...schelden doet wel pijn...genoeg mensen die gewoon trauma's hebben van hun schooltijd.
Er word op scholen niet voor niets steeds meer aandacht gegeven aan pesten. Gelukkig

Tja verder 2 vechten 2 schuld... vaak wel...mar echt niet altijd.
Juist bij stalken niet.

Je wilt bijv niet zeggen dat als een vrouw het uitmaakt bij een man en die man stalkt dat het de schuld van de vrouw is?
En dat die man steeds woester word omdat de vrouw niet reageerd op zijn dingen...ook de schuld van de vrouw?

Cyberstalking werk niet anders....
Juist bij stalking (welke vorm ook) is het vaak niet 2 vechten...maar 1 die zich ergens niet bij neer wil leggen om wat voor onduidelijke reden ook waar andere zich wel bij neer kunnen leggen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:48

Dus omdat er een gezegde is dat schelden geen pijn doet moet ik het allemaal maar gewoon slikken en met mij vele anderen.

Ik denk dat het team de gevolgen voor de ontvanger onderschat en de optie dan moet je maar neit meer bokken is dan een verkeerd signaal naar zowel slachtoffers en daders.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:50

idd awa
dat was bij mij ook HET probleem , begon op bokt en heeft zich ver ver daar buiten doorgezet
juist omdat wij dus niet reageerden ..
WOEST werd het , uiteindelijk zelfs aangifte gedaan , werd beyond ach gaat wel over
het heeft laatst weer een poging gedaan via bokt ROFL heb me rot gelachen Haha!

Citaat:
Daarbij is het ook nog eens zo dat mensen altijd wel hun eigen waarheid hebben en daar moet je ook rekening mee houden bij een beslissing. Sommige dingen zijn niet zo zwart wit als ze af en toe geschetst worden...

ook daar een waarheid .. maar pbs die zijn ontvangen worden als zodanig opgeslagen
dat je m daarna kan wijzigen en doorsturen is een 2e..

denk dat de simpelste oplossing blijft

een mod tijdelijk je paswoord geven zodat die kan checken dat die ontvangen pb
daadwerkelijk de ontvangen pb is etc

gebruiker kan daarna evt paswoord weer veranderen en pive is dan weer gewaarborgd ..
Vork

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:51

idd daniella ben het eens dat er op die manier een hele foute
althans niet gewenste boodschap naar buiten komt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:52

Kijk, dat is weer zoiets... Ik zeg nadrukkelijk NIET dat je het gewoon maar moet slikken.. waarom verdraai je wat er staat?
Er staat dat ik me afvraag hoe erg je dat serieus moet nemen.. als vraag.. that's it.

Als er mensen zijn die daar echt ernstige problemen mee hebben kan ik me voorstellen dat je wilt dat daar wat aan gedaan wordt.. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:52

http://eilbracht.web-log.nl/eilbracht/s ... index.html
Dit gaat overigens over pesten... ik voel me niet gepets, maar om duidelijk te maken dat er gelukkig voortaan anders gedachtw ordt over schelden doet geen pijn.

Ik heb idd mijn WW ook al door willen geven in die tijd... ik snap wel dat er niet zomaar op in gegaan wordt...maar wat heb je als gebruiker nog meer mogelijkheden als de rest tecnhnisch niks kan?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:53

Wie zegt dat het op z'n beloop gelaten wordt Lachen ? Als de haken en ogen niet accuut opgelost kunnen worden en je als gebruiker niet onmiddellijk resultaat ziet wil dat toch niet zeggen dat er niet aan gewerkt wordt Lachen ?

Kawa, klopt, schelden doet wel degelijk pijn, veel pijn vaak, maar het is héél erg moeilijk om via een forum met allemaal geschreven tekst uit te maken of het een geval van 'twee vechten, twee schuld' betreft of niet. Heel vaak loopt een deel van de ruzie ook nog eens geheel buiten Bokt om, heeft het betrekking op iets wat in het echt is gebeurt en niet op Bokt.

Voor de betrokkenen is de oplossing vaak klip en klaar: 'ik sta in mijn recht of heb gelijk, en die ander niet'. Zelfs al zouden de PB's voor een deel ooit openbaar gemaakt worden dan nog is dit probleem niet uit de wereld, en onstaan er gegarandeerd weer andere problemen die hiermee samen hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:53

Maar wat wordt en dan vervolgens gedaan Cer?
Niet zeggen, war 2 vechten 2 schuld, druk maar op de foei knop (die niet werkt)
ER wordt niets gedaan... al jaren niet... Daar wringt het hem nu net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:54

Cer schreef:

Dat klopt, maar in hoeverre gaat een mod of het modteam ook daadwerkelijk na, of iets dan wel waar is, of dat het niet waar kan zijn? Ik word momenteel beschuldigd wat iets dat ik verzonnen zou hebben, en daardoor een OW krijg.

Daar kan ik echt met mijn pet niet bij...... Want het verhaal is levensecht, en ik ben een volwassen vrouw, ik zou zoiets niet verzinnen. Ik krijg geen excuus, het is niet nagetrokken, ik word als het ware gewoon belachelijk gemaakt, doordat ik een OW krijg, want "het is toch niet waar".

Daarom mijn vraag wie die mods aanstelt.. en of ze 1 of andere test door moeten gaan. Klinkt een beetje ver gaand, maar dat zou weleens een goede les zijn, ipv gebruik maken van een eventuele machtspositie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:55

Bokker die elkaar irl niet kennen... daar weet je het zeker van... ook daar wordt niets aan gedaan.
Het is gewoon standaard regel...pb daar blijven we als mod af....

En daarmee geef je vrijspel aan sommige

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:56

Cer schreef:
Kijk, dat is weer zoiets... Ik zeg nadrukkelijk NIET dat je het gewoon maar moet slikken.. waarom verdraai je wat er staat?
Er staat dat ik me afvraag hoe erg je dat serieus moet nemen.. als vraag.. that's it.

Als er mensen zijn die daar echt ernstige problemen mee hebben kan ik me voorstellen dat je wilt dat daar wat aan gedaan wordt.. Ja

Ik verdraai helemaal niets maar jullie kunnen er niets tegen doen dus dan moet ik het toch maar gewoon accepteren?