Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:00

Neonlight schreef:
Het is inderdaad vervelend als de UN's en OW's niet meer nagelezen kunnen worden, maar in mijn ogen had je daar zelf ook iets op kunnen ondernemen, namelijk die berichten bewaren.
Verder, in mijn ogen maakt het niet uit hoeveel berichten, in mijn ogen doen meer of minder berichten schrijven geen afbreuk op je geheugen. Als je een sturende pb (of UN zoals het vroeger genoemd werd) hebt gekregen in februari, of je nu 5 berichten of 15000 berichten hebt geplaatst, de sturende pb is nog steeds hetzelfde aantal maanden geleden verstuurd met als insteek eraan te denken in de toekomst. Veel berichten schrijven is geen vrijbriefje om dat dan maar sneller te vergeten.

Ja, dat bewaren heb ik nu ook gedaan, toen totaal niet aan gedacht.

Nee geen vrijbrief, maar op elke 5 berichten een bericht hebben wat zogenaamd niet zou kunnen
Of op 10.000, sorry, schiet mij maar lek dat ik dat een verschil blijf vinden.
Wie is er goed in rekenen en vertaald het ff in procenten?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:00

proest Knipoog

Sorry maya, maar dat vind ik wel een hele leuke vergissing eigenlijk Knipoog
Doet echter niks af aan mijn mening over mijn slot.

Lielle: Ik geef toch ook aan dat het andere FZ topic anders is verlopen als mijn bedoeling ios geweest?

Maar goed, ik ben ff naar huis, tot zo

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:02

Stef, ik had die indruk al bij je eerste bericht en dat lok je ook uit door de titel.

Maar straks krijg ik vast weer het verwijt dat het me om een taalcursus gaat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:03

katiavl schreef:
Lielle heeft gelijk, doe maar eens een enquite hoeveel hun ow terecht vinden, lijkt me wel vanzelfsprekend wat het antwoord is Tong uitsteken

Zoals eerder gezegd het is gewoon de maatschapij, rij je te hard en word je geflitst. = stomme politie die moeten maar echte criminele vangen.

Dat zul je mij niet horen zeggen
Ik vloek idd ff maar dat is dan eigenlijk op mezelf, hoe stom ik had kunnen zijn. Had ik me maar aan de snelheid moeten houden.

lage punten, nooit geen probleem van gemaakt
Maar toen een jurlid zei dat Kawa kreupel was, maar niet kon zeggen hoe en wat, stond er idd een frustie topic op bokt...daar kan ik idd niet tegen
(paard rende thuis al bokkend door de bak, 4 benen tegelijk omhoog om ze te ontlasten Tong uitsteken )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:04

Lielle schreef:
In jouw ogen is het een fout, in de mijne bijvoorbeeld niet. Ik snap werkelijk de ophef niet zo, maar kennelijk is het belangrijk dat mods hun fouten toegeven (eens) maar gebruikers hebben (bijna) altijd gelijk want OW's, slotjes, UNs e.d, zijn onterecht.

Ik vind dit wel een heel generaliserend bericht.
Nu scheer je (bijna) alle gebruikers over 1 kam en dat vind ik ook niet terecht.
Het zal mij een zorg zijn of een mod toegeeft of hij wel of niet fout is geweest.
Als het probleem maar opgelost wordt.
Of een OW terecht of onterecht is kunnen gebruikers ook niet altijd over oordelen, zeker neit als ze er persoonlijk bij betrokken zijn en hun emoties laten meespelen.
Daarom zijn er bemiddelaars, zoals jij.
Om dat uit te zoeken.
En is het uitgezocht zou de discussie ook gesloten moeten zijn. Van beide kanten.
En nee, daar kan je helaas niet altijd iedereen tevreden mee stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:06

RobvdPK schreef:
Citaat:
Het draait om de inschatting, en dat kan verschillen tussen de mensen onderling.

klopt. Mee eens. Maar als de helft van de mensen die in het topic actief waren
op hun achterbenen staan, mpet je dan als mod niet een keer kritisch je eigen acties bekijken ?

Rob

Naar mijn mening kijk ik inderdaad kritisch naar mijn modhandelen. Ik vind mijzelf ook danig veranderd in het modden. Ik ben nu goed 1,5 jaar mod, mijn wijze van modden, de algehele wijze van modden op Bokt door alle mods is zeker veranderd, en imo een stuk positiever. Je moet wel beseffen dat we voorheen met een veel kleiner team werkten waardoor de werkdruk heel hoog was per mod. Inmiddels krijgen we er steeds meer collega's bij op het gemak, waardoor mensen eerder in een topic kunnen duiken, topics tijdens al kunnen bijsturen, mensen ook kunnen bijsturen ipv naderhand alle rotzooi opruimen en mensen erop aanspreken. Daarom kunnen we nu makkelijker topics ten tijde volgen en bijwerken ipv naderhand. Sommige topics gaan zo ongelovelrijk hard dat ze er nog steeds tussendoor glippen, maar imo is dat wel een stuk verbeterd. Kan idd nog beter, maar dat komt vanzelf wel, het is een proces, met imo wel een positieve ontwikkeling.

Daarom ook dat ik voor alle zaken, die niet standaard afgehandeld worden, ik een topic open op het moddeel en daar overleg met mijn collega's, juist om zo juist mogelijk te handelen in situaties waarin je twijfelt. En ik ben ervan overtuigd dat het gros van mijn collega's dat ook doet.

En tot slot : waar gehakt wordt vallen spaanders. Soms is iets idd een verkeerde inschatting van een mod geweest, maar dan verandert het slotje voor overleg ook weer in een geen slotje. Of juist een extra toelichting waarom het topic gesloten blijft. Maar imo vind ik wel dat we fouten mogen blijven maken. We moeten ons best doen het zoveel mogelijk te voorkomen, maar dat lukt helaas gewoon niet altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:06

lielle is geen bemiddelaar Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:07

Ik ben geen bemiddelaar, ik houd me helemaal niet bezig met discussies tussen gebruikers en mods. Ik ben wiki coordinator, en dat vraagt al genoeg tijd.

Amanda, mijn bericht is zeker generaliserend, maar het is wel een toon die me vaak opvalt op FZ en ik zie ook in dit topic maar erg weinig gebruikers die vinden dat hun OW/slotje/UN whatever terecht is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:08

Misschien is het ook niet terecht? (en dan bedoel ik ook echt niet, niet omdat ze dat zelf denken)
En houden de bokkers die het wel terecht vinden zich erbuiten? Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:09

Dat vraga ik me idd ook regelmatig af, waarmee ik niet wil zeggen dat je de signalen die op FZ komen, moet negeren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:11

O sorry, al die kleurtjes... Bloos
Mijn excuses.

Ik heb nog nooit een OW gehad, dus dat gaat niet voor iedereen op Knipoog
Verder denk ik dat bokkers die een terechte OW hebben gehad zich hier niet melden.
Plus het feit dat er maar een klein aantal gebruikers op FZ komt.
En dat zijn meestal dezelfde mensen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:12

Jullie gaan veel te snel. Moest 3x klikken voor mijn bericht geplaatst werd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:13

Heb jij daar ook al last van
Ja helaas zijn het altijd dezelfde bokker, terwijl je over bokt heen dezelfde dingen leest als die heir gezegt worden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:13

Hm, ik zie dat toch verdraaid weinig in de topics waar ik verder kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:14

Kom jij op andere plaatsen dan ik Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:14

Vooral in de Huiskamer worden dit soort dingen besproken.
En niet openlijk op bokt.
In de HK topics ben je toch met een vast groepje onder elkaar en heb je het daar makkelijker over.
Even van je af schrijven en gewoon weer verder bokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:15

En dat mag dus niet:)

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:16

Citaat:
Maar imo vind ik wel dat we fouten mogen blijven maken. We moeten ons best doen het zoveel mogelijk te voorkomen, maar dat lukt helaas gewoon niet altijd.

Natuurlijk mogen jullie fouten maken.
Er is toch niemand die zegt dat je bloody perfect moet zijn ?

Maar als je een fout maakt, okee, los het dan ook op.
Waar zitten we hier in godsnaam over te discussiëren ?
Doe gewoon dat topic van Stef weer open, klaar.
Zo wereldschokkend was het nu ook weer niet...

Rob

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:17

Ik kom ook echt wel in HK topics Knipoog

Als het niet zo wereldschokkend is, waarom is dat slotje dan wel zo wereldschokkend?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:18

runningkawa schreef:
En dat mag dus niet:)

Nee, maar het gebeurt wel.
Dat weet jij net zo goed als ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:19

Alleen krijgt de ene er een OW voor en een ander niet
Omdat de ene verlinkt wordt per tem.. (of omdat er naar berichten gezocht word) en de ander niet in een topic zit met mensen die bijlezen om te kunnen temmen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:19

RobvdPK schreef:
Doe gewoon dat topic van Stef weer open, klaar.
Zo wereldschokkend was het nu ook weer niet...

Dát is jouw mening, dat het topic onterecht is gesloten. Mijn mening (of die van Ellende) is dat het terecht is gesloten omdat het onderwerp al grotendeels in dit topic wordt behandeld. Snap je? Verschillende opvattingen over het al dan niet terecht zijn van het slotje.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:20

Waar ik me nogal eens aan kan ergeren is dat Mods gewoon alle bokt gebruikers oproept om elkaar onderling toe te spreken over verkeerd geplaatste berichten enz. Dit is gewoon de taak van een mod en ik vind het heel storend dat er soms in een verkeerd geplaatst bericht wel 25 keer staat "dit staat hier verkeerd ik TeM even". Sommige bokkers (geen mods dus) nemen die taak zo serieus dat ze bijna niks anders meer doen op bokt dan andere mensen te controleren en aan te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:21

Lielle schreef:
Stef, ik had die indruk al bij je eerste bericht en dat lok je ook uit door de titel.

Maar straks krijg ik vast weer het verwijt dat het me om een taalcursus gaat Knipoog

Ik ben het met lielle eens over dat topic, zeer negatief.
Persoonlijk heb ik minder last van de mods dan vroeger Haha!, maar ik kom hier niet meer voor het paarden gedeelte, bewaar me. Daar heb ik een ander leuk forum voor met allemaal mensen van toen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:22

*LOL*
en vast nog je naam van toen Haha!