Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:27

Mja, en soms krijg je dat antwoord niet. Kun je hoog en laag springen, maar je kunt je er ook bij neerleggen. En als je nog aanvullende vragen hebt kun je die gewoon stellen...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:35

delerium schreef:
Mja, en soms krijg je dat antwoord niet. Kun je hoog en laag springen, maar je kunt je er ook bij neerleggen. En als je nog aanvullende vragen hebt kun je die gewoon stellen...

En dat is nu net de kern van de wrevel. Doordat er geen transparantie is en bewust of onbewust bepaalde feiten niet gedeeld worden wekt dit weerstand op.

Hoe kun je aanvullende vragen stellen als je op de eerste vraag al geen onderbouwd antwoord krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:38

delerium schreef:
Kan het zijn dat er meer openheid is dan dat er lijkt te zijn? Over beleid dan he, niet over gebruikers...
Als ik bijvoorbeeld dingen lees over 'meten met 2 maten' dan denk ik "logisch toch"... Iemand die tegen mij zegt "joh, jouw reet is zo dik dat je ermee kunt ballonvaren" vind ik lang zo erg niet dan wanneer iemand precies hetzelfde zegt tegen een XxgebRuiKerluverrrxX die 12 is en op YRT post dat ze altijd zo gepest wordt en zich beroerd voelt (zélf als ze dat uit door dat niet te plaatsen maar te plaatsen dat ze 30 hengsten heeft, zwart, en dat die allemaal alleen naar haar luisteren).
Tuurlijk zal die eerste aangesproken worden (immers; respectvol reageren) maar die 2e krijgt een heul wat zuurdere PB hoor... Evengoed dat als ik plaats dat iemand een dierenbeul is en ik me grotah broeh wel ga meenemuh om ze doot te makeu is dat een heel stuk erger dan wanneer het diezelfde 12-jarige is...
En zeg jij mij 1x dat ik je het bloed onder de nagels weghaal en je me het liefst onder foei zou zetten; best. Maar ben jij mij al maanden aan het achtervolgen, sneren naar me aan het uitdelen, kun je me niet met rust laten en ben je daar al 10x op aangesproken en heb je een bericht gekregen dat je echt moet kappen, en plaats je dan een " :roll: waarom ben ik ook niet verbaasd... ohnee, dat mag ik zeker weer niet zeggen" dan word je wel degelijk veel feller aangesproken en krijg je vroeger of later écht die OW voor een bericht dat minder erg is dan het bericht van iemand die wellicht niet eens aangesproken wordt.
Is echt puur de context van dingen....

Naar aanleiding van een post van mij heb ik een PB ontvangen. Hoewel ik nog steeds achter mijn post staat, vond ik het wel een erg net pb'tje waarin vriendelijk gevraagd werd om erop te letten dat het niet op de man word. Toch ben ik benieuwd waarom er in mijn geval werd gekozen voor deze manier ipv bijvoorbeeld een meer belerende PB of direct een OW (niet dat ik dit erg vind). Wat is er bijvoorbeeld gebeurt achter de schermen en hoe zijn jullie tot die PB gekomen.

Als de gebruiker zelf interesse heeft in hoe de beslissing werd genomen en het ook niet erg vind als dit openbaar gemaakt word, geeft dit dan nog steeds geen mogelijkheden om rond de regel 'geen gebruikers bespreken'? Ik weet namelijk dat er bij de bans van bepaalde gebruikers in het verleden hier erg terughoudend in werd gedaan.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:57

Anne_GTI schreef:
En dat is nu net de kern van de wrevel. Doordat er geen transparantie is en bewust of onbewust bepaalde feiten niet gedeeld worden wekt dit weerstand op.

Hoe kun je aanvullende vragen stellen als je op de eerste vraag al geen onderbouwd antwoord krijgt?

Omdat je wellicht op subvragen wél antwoord krijgt. Soms zijn er ook mensen die vragen zó allemachtigonmogelijk onbegrijpelijk formuleren dat er amper een vraag uit te halen is. De kern bij de kop vatten en gewoon vragen wat je wilt weten is soms echt een goed plan. En dat betekent dan weer niet automatisch dat het antwoord je bevalt, maar daar komt weer het "kun je accepteren dat je niet overal antwoord op krijgt".

Asyaa schreef:
Na aanleiding van een post van mij heb ik een PB ontvangen. Hoewel ik nog steeds achter mijn post staat, vond ik het wel een erg net pb'tje waarin vriendelijk gevraagd werd om erop te letten dat het niet op de man word. Toch ben ik benieuwd waarom er in mijn geval werd gekozen voor deze manier ipv bijvoorbeeld een meer belerende PB of direct een OW (niet dat ik dit erg vind). Wat is er bijvoorbeeld gebeurt achter de schermen en hoe zijn jullie tot die PB gekomen.

Als de gebruiker zelf interesse heeft in hoe de beslissing werd genomen en het ook niet erg vind als dit openbaar gemaakt word, geeft dit dan nog steeds geen mogelijkheden om rond de regel 'geen gebruikers bespreken'? Ik weet namelijk dat er bij de bans van bepaalde gebruikers in het verleden hier erg terughoudend in werd gedaan.

Het hoe en wat in jouw specifieke geval is dan weer over de grens van al dan niet openbaar bespreken, dus Y;( ik wil daar geen openbaar antwoord op geven. En daarmee ook meteen het 2e deel: die mogelijkheden zijn er inderdaad niet... De redenen daarvoor staan niet eens allemaal uitgeschreven en gedocumenteerd vermoed ik, maar de redenen zijn ook zeer divers en liggen onder andere bij een stukje groepsdruk (want wij rellen allemaal in een HK en krijgen allemaal een PB en iedereen wil dat besproken en ik niet want ik heb een OW en wil niet dat iemand dat weet maar iedereen zeikt dat ik dat ook moet doen). Situaties en personen (incl geschiedenis) zijn dusdanig verschillend dat iedereen ook een andere PB krijgt. Maar iedereen zal zich toch met een ander gaan vergelijken en het voordoen als precedent terwijl het dat gewoon niet is. En soms; dan krijg je een PB en geen OW gewoon uit de stinkende mazzel dat de mod in kwestie een freaking goede dag had. (andersom overigens niet: je krijgt géén OW ipv PB omdat de mod een k*tdag heeft). Heb jij mazzel en krijg jij een PB terwijl je een OW had verdiend dan vinden 10 bokkers (die geen pech hadden, maar ook niet het geluk dat jij wél had) dat hun OW onterecht gegeven is.
Daarbij is er het stuk privacy, wat jij nu wilt kun je volgende maand heel graag weg willen hebben. Wij willen dat dan omdat het zo persoonlijk is gerust verwijderen, maar doen we dat dan kwasten we teveel, staan we weer niet achter wat we zeggen, krijg je vast nog wel een bak ellende bij bedacht...
Maar nogmaals: dat is hardop denken.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 00:03

delerium schreef:

En waarom denk je dat er zo'n wantrouwen is richting de groentjes als je als voldongen feit dit antwoord plaatst....
Hoe moeilijk is het om een vraag te benantwoorden met argumenten?

Soms is "ik weet het niet" of "dat kan ik je niet vertellen" een heel bevredigend antwoord. Doe er dan niet zo geheimzinnig over.

In essentie raak jij nu de kern van het probleem in de communicatie. Jij vindt dat je bepaalde vragen niet hoeft te beantwoorden als mod. Ik vind dat iedere vraag een passend antwoord verdient. Dat houdt nog niet in dat je alles met de gebruikers hoeft te delen.

Jouw post komt gruwelijk arrogant over op mij en dat roept ontzettend veel weerstand op. En als je kwaad wilt wordt dit nu als een persoonlijke aanval gezien terwijl ik alleen ageer tegen jouw manier van communiceren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 00:10

Ik heb niet de tijd meer om alles te lezen, dat ga ik morgen doen, maar toch al top delerium dat je zo uitgebreid antwoordt. :)

nynke55 schreef:
Leuk voorbeeld van de groene en paarse school. Want dat is nu net waar het probleem ligt. Het schoolbestuur kiest een paar kleuren uit, de 400 leerlingen mogen kiezen. Hoe vaak komt het voor, denk je dat ze allemaal dezelfde kleur kiezen? Of juist dat een bepaalde kleur niet gekozen word?
En dan heb je een aantal leerlingen, die, als het bestuur dan een kleur gaat kiezen, luidkeels hun van het bestuur afwijkende mening gaat verkondigen, een aantal een beetje moppert op de kleur, een aantal die denken: wat kan mij het schelen, ik kom hier niet voor de kleur en een aantal die het mooi vinden.
Dus: wat is nu de juiste oplossing?

Twee mogelijkheden in mijn ogen:
1. de directie beslist zonder inspraak van de leerlingen.
2. de directie is progressief en wil inspraak van de leerlingen. Dit door middel van een poll waar gehoor aangegeven wordt.

Maar een directie die feedback gaat vragen aan de leerlingen, maar bij voorbaat al beslist niets met mogelijk negatieve antwoorden te doen, tja, dat werkt niet, dan krijg je wrevel.
Verder ben ik het er mee eens dat je niet iedere eis van iedere willekeurige bokker kan inwilligen, daarom dat ik bewust het Markt-voorbeeld had gekozen. Daar was de tegenkanting/ontevredenheid wel iets groter dan enkele bokkers die toevallig luid kunnen schreeuwen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 00:25

Anne_GTI schreef:
En waarom denk je dat er zo'n wantrouwen is richting de groentjes als je als voldongen feit dit antwoord plaatst....

Soms is "ik weet het niet" of "dat kan ik je niet vertellen" een heel bevredigend antwoord. Doe er dan niet zo geheimzinnig over.

In essentie raak jij nu de kern van het probleem in de communicatie. Jij vindt dat je bepaalde vragen niet hoeft te beantwoorden als mod. Ik vind dat iedere vraag een passend antwoord verdient. Dat houdt nog niet in dat je alles met de gebruikers hoeft te delen.

Jouw post komt gruwelijk arrogant over op mij en dat roept ontzettend veel weerstand op. En als je kwaad wilt wordt dit nu als een persoonlijke aanval gezien terwijl ik alleen ageer tegen jouw manier van communiceren.

Van mij mag je kwaad worden, me arrogant vinden, prima. Zie dat ook niet als een persoonlijke aanval. Zie het wel als een "vergeef me dat ik besta en ook maar m'n best doe antwoorden te geven" dus demotiverend is het wel ja.
Overigens begrijp ik in al mijn arrogantie niet waarover ik geheimzinnig doe, dus als je die wilt toelichten?

Verder:
"Jij vindt dat je bepaalde vragen niet hoeft te beantwoorden als mod." -> eens
"Ik vind dat iedere vraag een passend antwoord verdient." -> eens.
"Dat houdt nog niet in dat je alles met de gebruikers hoeft te delen." -> eens
Hoe te rijmen met "en soms krijg je dat antwoord niet": jij zegt nu dat "ik weet het niet" of 'ik kan dat niet vertellen" soms een heel bevredigend antwoord is. Maar veel mensen ervaren dat anders.
Wat ik bedoelde, en nog steeds, is dat je niet altijd een antwoord krijgt zoals je het wilt (dus met argumenten), maar dat dat niet betekent dat niet het best mogelijke antwoord is gegeven en je meer details gewoon niet krijgt. Dat heeft niets te maken met geheimzinnigheid.

Maar goed, het is al laat, merk dat ik nog wat beroerder uit mn woorden kom dan eerder vanavond al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:54

Over het wel en geen pech hebben en de stinkende goede dag van de mod of erger nog de stinkend slechte dag van de mod....is geheel te vatten onder de noemer van........onprofessioneel gedrag, eigen regelvorming naar gelang het gemoed van de mod.....en wat erger nog is .....dat als je je als mod zo uitdrukt dan is dat invulling van eigen interpretatie, iets wat dus kennelijk achter de schermen een rol speelt.
Spreek voor je zelf of spreek je nu voor het team?

Delerium je hebt hiermee wellicht onbewust volledig antwoord gegeven op een van de prangende vragen die al heel lang ronde gaat en juist dat waar het modteam mank mee gaat....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:28

Gini schreef:
Maar een directie die feedback gaat vragen aan de leerlingen, maar bij voorbaat al beslist niets met mogelijk negatieve antwoorden te doen, tja, dat werkt niet, dan krijg je wrevel.

Doet me wel denken aan inspraakorganen in het algemeen :) Denk 'Slag om Nederland' bv. Ze worden nogal eens misbruikt om een eigen koers door te zetten en tegelijk de schijn van legitimiteit mee te geven - het is dus een tactiek die beslist veel voorkomt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:35

Mijn hemel wat een gezeik allemaal, ik snap niet dat de mods nog steeds energie erin steken om te antwoorden.
Wat er ook wordt geschreven, er wordt net zolang gezocht totdat er iets is gevonden waar toch weer over gevallen kan worden.
Ik snap allang niet meer wat nu het doel is van het topic en waar het nu nog om gaat. :)

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:47

Sort of simpel: tijd. Als je moderator wordt moet je daar een uur per dag voor rekenen ongeveer. Maar dat uur ben je kwijt aan modwerk, dat vaak ook nog dusdanig is dat je daarna soms helemaal geen zin meer hebt om te bokken. Laat staan om je dan nog op FZ te begeven, waar je bijna zeker weet dat ieder woord dat je verkeerd zegt, of wat verkeerd opgevat kan worden niet alleen tegen jouzelf gebruikt zal worden, maar tegen het hele team. Want vaak is dat gewoon de realiteit.
En soms is het gewoon ronduit frustrerend dat de dingen hier eenzijdig belicht worden, terwijl je de andere kant niet kunt vertellen omdat dat het bespreken van gebruikers is. Maar echt, ik heb mensen horen zeggen dat ze echt, eerlijk nog nóóit zijn aangesproken terwijl die regelmatig aangesproken zijn, en evengoed mensen die jammeren omdat ze zijn aangesproken op 10 kleinigheden, dus zeer onterecht, en er is geen moer van waar en ze hebben nog nooit welk bericht dan ook gehad. En dan intussen roept heel de wereld boe en ba en zie je wel.
En daarop komt dan onherroepelijk weer de vraag om meer transparantie, het wél openbaar bespreken van zaken. Maar dat gaat gewoon niet gebeuren

Misschien denk ik wel te simpel en dan hoor ik het graag. Als mod is je eerste taak de boel in goede banen te leiden en dan je eigen plezier. Als je ergens uitleg of wat dan ook doet hoort dat in mijn ogen duidelijk te zijn voor de Bokkers, zo voorkom je dat er dingen verkerd opgepakt worden. Mocht je dit niet lukken dan ga je er maar een keer goed voorzitten om dit doel te bereiken anders ben je in mijn ogen ongeschikt om te moderen.

Wat het eenzijdig belichten betreft, de regels die Bokt heeft doen jullie dus de das om als ik het goed begrijp. Mocht dit het geval zijn dan kunnen jullie lijkt mij dit ook bij het beheer aangeven. Het is voor jullie net zo goed de bedoeling om plezier te hebben in het moderen en dat gaat als ik het zo lees niet echt lukken.

Dit regeltje is dit een persoonlijke noot Delerium of is dit wat er op Bokt regel is? Mja, en soms krijg je dat antwoord niet. Kun je hoog en laag springen, maar je kunt je er ook bij neerleggen. Persoonlijk vind ik niet dat je dat zomaar kunt neerpennen, normaal gesproken mag je als mens verwachten wanneer je een vraag stelt je ook een antwoord mag krijgen. Uiteraard geen daarom, wel een gemotiveerd antwoord.

Dit vind ik ook echt niet kunnen, niet in het goede en niet in het kwade. En soms; dan krijg je een PB en geen OW gewoon uit de stinkende mazzel dat de mod in kwestie een freaking goede dag had. (andersom overigens niet: je krijgt géén OW ipv PB omdat de mod een k*tdag heeft). Heb jij mazzel en krijg jij een PB terwijl je een OW had verdiend dan vinden 10 bokkers (die geen pech hadden, maar ook niet het geluk dat jij wél had) dat hun OW onterecht gegeven is. De regels van Bokt staan ter discussie en jij gaat vertellen dat het aan het humeur van een mod kan liggen of je een PB krijgt in plaats van een volgens de regels verdiende OW. Maar andersom gebeurd dit niet zeg je, kom op zeg, wie probeer je nou wat wijs te maken?

Maar goed, het is al laat, merk dat ik nog wat beroerder uit mn woorden kom dan eerder vanavond al. Had je dan niet beter tot vandaag kunnen wachten met het beantwoorden van de vragen cq opmerkingen?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:52

Gini schreef:
Ik heb niet de tijd meer om alles te lezen, dat ga ik morgen doen, maar toch al top delerium dat je zo uitgebreid antwoordt. :)

2. de directie is progressief en wil inspraak van de leerlingen. Dit door middel van een poll waar gehoor aangegeven wordt.

Verder ben ik het er mee eens dat je niet iedere eis van iedere willekeurige bokker kan inwilligen, daarom dat ik bewust het Markt-voorbeeld had gekozen. Daar was de tegenkanting/ontevredenheid wel iets groter dan enkele bokkers die toevallig luid kunnen schreeuwen.

Ik snap ook niet erg dat het idee is dat er nergens naar geluisterd wordt en mis de optie "de directie heeft al een idee en vraagt meningen bij de leerlingen en weegt die af tov het bestaande idee en implementeert sommige ideeen en verbeteringen, en andere niet"...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:06

Shellyke schreef:
Sort of simpel: tijd. Als je moderator wordt moet je daar een uur per dag voor rekenen ongeveer. Maar dat uur ben je kwijt aan modwerk, dat vaak ook nog dusdanig is dat je daarna soms helemaal geen zin meer hebt om te bokken. Laat staan om je dan nog op FZ te begeven

Dat zijn keuzes. Als het team communicatie met de gebruikers belangrijk vindt, dan moeten ze er gewoon tijd voor maken. Lukt dat niet naast de overige modtaken, dan heb je meer mods nodig, of minder overige modtaken. Dat is niet iets wat het team overkomt: dat is iets waar ze zelf over kunnen beslissen.

Of het team maakt er geen tijd voor, maar wees daar dan gewoon duidelijk in: "wij vinden communiceren met de gebruikers via FZ niet zo belangrijk." Kan ook, maar dan moet je dus geen reacties plaatsen als 'we horen graag wat jullie ervan vinden' of 'wat stellen jullie voor' etc, want daarmee wek je verkeerde verwachtingen.

Kies als team wat je gaat doen en draag dat uit. Maar je kunt niet zeggen dat communicatie belangrijk is en je dan verschuilen achter een excuus als tijd of persoonlijke interesse om het niet te doen - want dat is gewoon niet helder en niet netjes.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:07

mika11 schreef:
Mijn hemel wat een gezeik allemaal, ik snap niet dat de mods nog steeds energie erin steken om te antwoorden.
Wat er ook wordt geschreven, er wordt net zolang gezocht totdat er iets is gevonden waar toch weer over gevallen kan worden.
Ik snap allang niet meer wat nu het doel is van het topic en waar het nu nog om gaat. :)

+:)+ Helemaal mee eens!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:08

russel schreef:
Over het wel en geen pech hebben en de stinkende goede dag van de mod of erger nog de stinkend slechte dag van de mod....is geheel te vatten onder de noemer van........onprofessioneel gedrag, eigen regelvorming naar gelang het gemoed van de mod.....en wat erger nog is .....dat als je je als mod zo uitdrukt dan is dat invulling van eigen interpretatie, iets wat dus kennelijk achter de schermen een rol speelt.
Spreek voor je zelf of spreek je nu voor het team?

Delerium je hebt hiermee wellicht onbewust volledig antwoord gegeven op een van de prangende vragen die al heel lang ronde gaat en juist dat waar het modteam mank mee gaat....

Kleine correctie: een stinkend goede dag kan iemand voordeel van hebben ja. Maar een stinkend slechte dag niet.
Het is vrij simpel: als ik op RT zit en iemand plaatst een rotopmerking dan kan ik besluiten tot een PB of een OW-traject. Heb ik een goede dag en iets is PB-waardig, dan stuur ik een PB. Is iets OW-waardig dan zet ik ondanks een heel blije dag nog steeds een OW-traject in. Maar een heel enkele keer (en da's misschien eens in het jaar) gebeurt het dat ik iets lees, en denk "oei, erg op het randje" en besluit een PB te sturen omdat een OW gewoon over the top is. Terwijl het dan wel degelijk OW-waardig blijkt. Dat is naar mijn idee volslagen een gevolg van mensenwerk.
Maar heb ik een pestdag en ik haal het in mijn hoofd om te snel iets OW-waardig te vinden en ik zet een OW-traject in dan word ik echt teruggefloten hoor := Daar zal degene waar het over gaat dus geen weet en daarmee geen last van hebben. En evengoed is dat iets dat zelden voorkomt en een bijkomende complicatie van mens-zijn.
Ontkennen dat dat gebeurt zou gewoon ignorant zijn.

En ik spreek overigens namens mezelf als teamlid.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:54

Shellyke schreef:
Misschien denk ik wel te simpel en dan hoor ik het graag. Als mod is je eerste taak de boel in goede banen te leiden en dan je eigen plezier. Als je ergens uitleg of wat dan ook doet hoort dat in mijn ogen duidelijk te zijn voor de Bokkers, zo voorkom je dat er dingen verkerd opgepakt worden. Mocht je dit niet lukken dan ga je er maar een keer goed voorzitten om dit doel te bereiken anders ben je in mijn ogen ongeschikt om te moderen.

Communicatie een van de hoofdtaken en onlosmakelijk onderdeel van modereren. De meeste probleemgerichte/-oplossende communicatie gaat echter gewoon via PB. Vaak blijkt er een misverstand tussen 2 personen (gebruiker/mod) en daartussen wordt het meestal snel verhelderd.

Citaat:
Wat het eenzijdig belichten betreft, de regels die Bokt heeft doen jullie dus de das om als ik het goed begrijp. Mocht dit het geval zijn dan kunnen jullie lijkt mij dit ook bij het beheer aangeven. Het is voor jullie net zo goed de bedoeling om plezier te hebben in het moderen en dat gaat als ik het zo lees niet echt lukken.

Ik mis hem even Y;( Welke boktregel zou me een das omdoen?
Ik heb persoonlijk ontzettend veel plezier in het modereren en géén moeite met welke boktregel dan ook...

Citaat:
Dit regeltje is dit een persoonlijke noot Delerium of is dit wat er op Bokt regel is? Mja, en soms krijg je dat antwoord niet. Kun je hoog en laag springen, maar je kunt je er ook bij neerleggen. Persoonlijk vind ik niet dat je dat zomaar kunt neerpennen, normaal gesproken mag je als mens verwachten wanneer je een vraag stelt je ook een antwoord mag krijgen. Uiteraard geen daarom, wel een gemotiveerd antwoord.

Prima, maar een motivatie van een motivatie van een motivatie? Ergens ligt er een grens tussen een antwoord geven en nog ingaan op gezuig voor vergevorderden. Ben het verder met je eens: een fatsoenlijke vraag hoort een fatsoenlijk antwoord te krijgen. Ik denk ook niet dat er iemand is die beweert van niet. Maar dan kom je weer in het "wat vind je een antwoord". Sommige mensen willen details weten die gewoon niet gegeven worden, of per sé een gebruiker/situatie bespreken, en dan kom je in "soms krijg je dat antwoord niet".
Dat het in de realiteit niet altijd gebeurt dat er een fatsoenlijk antwoord komt: ben dat met je eens en dat moet beter.
Citaat:
Dit vind ik ook echt niet kunnen, niet in het goede en niet in het kwade. En soms; dan krijg je een PB en geen OW gewoon uit de stinkende mazzel dat de mod in kwestie een freaking goede dag had. (andersom overigens niet: je krijgt géén OW ipv PB omdat de mod een k*tdag heeft). Heb jij mazzel en krijg jij een PB terwijl je een OW had verdiend dan vinden 10 bokkers (die geen pech hadden, maar ook niet het geluk dat jij wél had) dat hun OW onterecht gegeven is. De regels van Bokt staan ter discussie en jij gaat vertellen dat het aan het humeur van een mod kan liggen of je een PB krijgt in plaats van een volgens de regels verdiende OW. Maar andersom gebeurd dit niet zeg je, kom op zeg, wie probeer je nou wat wijs te maken?

Maar goed, het is al laat, merk dat ik nog wat beroerder uit mn woorden kom dan eerder vanavond al. Had je dan niet beter tot vandaag kunnen wachten met het beantwoorden van de vragen cq opmerkingen?

Ik sta daar nog steeds achter, heeft niets te maken met iemand iets wijs willen maken, is realiteit.
En nee, eigenlijk zou ik vandaag niet online zijn. En soms is een antwoord, gegeven door iemand die danwel niet heel fijn uit de woorden komt, fijner dan afwachten.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:05

Shadow0 schreef:
Dat zijn keuzes. Als het team communicatie met de gebruikers belangrijk vindt, dan moeten ze er gewoon tijd voor maken. Lukt dat niet naast de overige modtaken, dan heb je meer mods nodig, of minder overige modtaken. Dat is niet iets wat het team overkomt: dat is iets waar ze zelf over kunnen beslissen.

Of het team maakt er geen tijd voor, maar wees daar dan gewoon duidelijk in: "wij vinden communiceren met de gebruikers via FZ niet zo belangrijk." Kan ook, maar dan moet je dus geen reacties plaatsen als 'we horen graag wat jullie ervan vinden' of 'wat stellen jullie voor' etc, want daarmee wek je verkeerde verwachtingen.

Kies als team wat je gaat doen en draag dat uit. Maar je kunt niet zeggen dat communicatie belangrijk is en je dan verschuilen achter een excuus als tijd of persoonlijke interesse om het niet te doen - want dat is gewoon niet helder en niet netjes.

Tijd maken :')
Je hebt een punt als je zegt "schep prioriteiten". En het overkomt je als team wel degelijk; er zijn periodes dat er weinig andere modtaken liggen, er zijn periodes dat de druk door het dak spuit.
Denk dat het probleem van een minimale/afwezige terugkoppeling groter is dan het "er wordt niet geluisterd".
En een excuus als tijd? Ook als mod heb je een leven buiten Bokt. Tijd is geen excuus maar een reden, om daar dan een conclusie aan te hangen "dus communicatie vinden jullie niet belangrijk" is niet juist.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:45

delerium schreef:
En een excuus als tijd? Ook als mod heb je een leven buiten Bokt. Tijd is geen excuus maar een reden, om daar dan een conclusie aan te hangen "dus communicatie vinden jullie niet belangrijk" is niet juist.

Dat is dus onjuist. Als persoon heb je een leven buiten bokt en dat is prima. Maar het team gebruikt het als excuus. Als de mods de huidige taken niet kunnen uitvoeren (inclusief communicatie) dan moet het team dat aanpakken, door of de taken aan te passen, of meer mods te nemen.

Je ziet dat op veel plekken, dat mensen persoonlijk en organisatie verwarren. Ook op andere plekken zie je dat medewerkers begrip vragen omdat ze zo weinig tijd hebben (of mogelijkheden). Of werkgevers die extra inzet vragen van hun medewerkers omdat anders de klanten/clienten eronder lijden. Maar dat is niet terecht. Het is de taak van de organisatie om dat goed te regelen, en te zorgen dat je mensen hun taken goed kunnen uitvoeren. Het is niet de taak van de gebruikers en ook niet van individuele mods om dat op te lossen.

Een beetje begrip is prima, maar na jaren kun je gewoon niet meer zeggen 'we willen het wel maar we kunnen het niet'. Ik vind dus echt niet dat mods meer tijd moeten besteden aan hun modtaak - maar dat het team duidelijk moet kiezen wat ze wil:

• wel communicatie en zorgen dat er extra mensen zijn, zodat dat kan.
  • Of niet meer mensen, maar dan overduidelijk zeggen dat er gekozen is voor een optie waarbij uitgebreide discussie geen prioriteit heeft. Dat kan - dat is een heldere keuze. Alleen... dan moet je daar wel duidelijk in zijn, en niet toch steeds de indruk geven dat je wel de discussie aanwilt, om 'm daarna weer af te kappen wegens te weinig tijd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:09

delerium schreef:
Gini schreef:

Ik snap ook niet erg dat het idee is dat er nergens naar geluisterd wordt en mis de optie "de directie heeft al een idee en vraagt meningen bij de leerlingen en weegt die af tov het bestaande idee en implementeert sommige ideeen en verbeteringen, en andere niet"...

In de topics waar ik al gereageerd heb op FZ werd de vraag meteen afgewimpeld (ik durf zelfs stellen dat er bij een paar geen enkel overleg geweest is). Misschien ben ik dan idd in de verkeerde topics telkens beland, maar ik krijg nu niet echt het gevoel dat ik inspraak heb en dat ik echt iets aan bokt kan veranderen/verbeteren. Dat is ook niet erg, ik MOET niet persé inspraak, maar geef mij dan niet het gevoel alsof ik dat wel heb.

Maar zoals iemand voor mij al zei: dit is niet enkel een probleem bij bokt, bij veel andere instanties kom je dit ook tegen. Dus misschien kan ik dat van bokt ook niet verwachten.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:43

Gini schreef:
Maar zoals iemand voor mij al zei: dit is niet enkel een probleem bij bokt, bij veel andere instanties kom je dit ook tegen. Dus misschien kan ik dat van bokt ook niet verwachten.

Misschien waar, maar hopelijk niet de reden om te stoppen met vragen stellen of suggesties doen. Op die manier leg je jezelf onterecht het zwijgen op. Om bij de school te blijven: het kán best dat paars toch de verkeerde kleur is voor de muren, maar het argument "paars is stom" of de gedachte "dat zien ze vanzelf wel bij de directie" hebben beiden geen effect. Kun je onderbouwd (vernieuwende argumenten, geen omgekeerde logica o.i.d.) aantonen dat lichtgeel beter is dan paars, dan moet je dat ook zeker doen :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:12

Hilli schreef:
Misschien waar, maar hopelijk niet de reden om te stoppen met vragen stellen of suggesties doen. Op die manier leg je jezelf onterecht het zwijgen op.

Van de andere kant: het is ontzettend vervelend als je de tijd en moeite hebt genomen om een behoorlijk verhaal op te stellen, inclusief doordachte suggesties... en er komt zo weinig feedback op dat je eigenlijk niet eens weet of het wel aandachtig gelezen is. (Het is bijvoorbeeld voor mij in elk geval een reden om niet meteen met een antwoord te komen op 'jamaar Shadow, wat zou jij dan voorstellen?') Communicatie is tenslotte tweerichtingverkeer.

(En in dat opzicht is het denk ik ook wel dat Bokt zoveel gebruikers kent die zomaar op pagina 29 hun mening neerplempen, zonder de moeite te nemen om zelfs de openingspost maar te lezen - want eigenlijk is dat gewoon een beetje wat je nu vraagt: zet je mening neer - en wie weet neemt iemand de moeite om het te lezen en wie weet niet. Maar ga niet teveel uit van interactie, waarbij je elkaar over en weer vragen kunt stellen en je samen zo'n beetje uitkomt.)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:20

Dat wat jij voorstelt Shadow is ook vanuit het team een wens. Eigenlijk zou het niet zo raar zijn om met een bokt gebruikerspanel te werken van waaruit oprecht vanuit de gebruikerskant gefundeerd kritiek en verbeterpunten geuit kunnen worden en waarop ook vanuit het team tekst en uitleg op gegeven kan worden. Elkaar alleen maar verwijten voor de voeten gooien werkt niet en geeft alleen irritatie aan beide kanten. Om zoiets goed te laten werken zijn er nog aparte technieken waarbij je pas verder mag met je antwoord als je de vraag echt helder hebt en bevestigd door de gesprekspartner.

Want ook in dit topic wordt er ontzettend veel langs elkaar heen geluld en worden woorden in de mond gelegd die helemaal niet uitgesproken zijn.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:30

Nog beter een medezeggenschapsraad,die aanspreekbaar is voor de gebruikers,en vervolgens klachten en motjes van gebruikers doorgeeft aan het beheer....daar mee voorkom je tevens dat een zeurende gebruiker in een slecht blaadje komt bij de modjes,en van wege de anonimiteit,is dit ook nog eens laag drempelig,,,,een soort van intermediair dus.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:32

delerium schreef:
Anne_GTI schreef:

Van mij mag je kwaad worden, me arrogant vinden, prima. Zie dat ook niet als een persoonlijke aanval. Zie het wel als een "vergeef me dat ik besta en ook maar m'n best doe antwoorden te geven" dus demotiverend is het wel ja.
Overigens begrijp ik in al mijn arrogantie niet waarover ik geheimzinnig doe, dus als je die wilt toelichten?

Verder:
"Ik vind dat iedere vraag een passend antwoord verdient." -> eens.
"Dat houdt nog niet in dat je alles met de gebruikers hoeft te delen." -> eens
Hoe te rijmen met "en soms krijg je dat antwoord niet": jij zegt nu dat "ik weet het niet" of 'ik kan dat niet vertellen" soms een heel bevredigend antwoord is. Maar veel mensen ervaren dat anders.
Wat ik bedoelde, en nog steeds, is dat je niet altijd een antwoord krijgt zoals je het wilt (dus met argumenten), maar dat dat niet betekent dat niet het best mogelijke antwoord is gegeven en je meer details gewoon niet krijgt. Dat heeft niets te maken met geheimzinnigheid.

Maar goed, het is al laat, merk dat ik nog wat beroerder uit mn woorden kom dan eerder vanavond al.

Je had beter kunnen wachten met antwoorden tot vandaag. Het is niet mijn bedoeling om je te demotiveren. Ik wil alleen bereiken dat je ook mijn standpunten en onvrede eens bekijkt en je inleeft in mijn situatie als kritische gebruiker.

deze pak ik er even uit
Citaat:

Die interpreteer jij nl. anders dan ik. Ik vind nl. dat alle vragen een passend antwoord verdienen. Als je een vraag krijgt waar je het antwoord niet op weet is dat weet ik niet maar misschien dat je die vraag elders kan stellen. Op die manier help je de vraagsteller wel verder.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:09

Delerium, ik had het specifiek over dit stukje waarin je toch aangeeft moeite te hebben met sowieso 1 Boktregel. En soms is het gewoon ronduit frustrerend dat de dingen hier eenzijdig belicht worden, terwijl je de andere kant niet kunt vertellen omdat dat het bespreken van gebruikers is. Maar echt, ik heb mensen horen zeggen dat ze echt, eerlijk nog nóóit zijn aangesproken terwijl die regelmatig aangesproken zijn, en evengoed mensen die jammeren omdat ze zijn aangesproken op 10 kleinigheden, dus zeer onterecht, en er is geen moer van waar en ze hebben nog nooit welk bericht dan ook gehad. En dan intussen roept heel de wereld boe en ba en zie je wel.
En daarop komt dan onherroepelijk weer de vraag om meer transparantie, het wél openbaar bespreken van zaken. Maar dat gaat gewoon niet gebeuren

Mja, en soms krijg je dat antwoord niet. Kun je hoog en laag springen, maar je kunt je er ook bij neerleggen. Prima, maar een motivatie van een motivatie van een motivatie? Ergens ligt er een grens tussen een antwoord geven en nog ingaan op gezuig voor vergevorderden. Ben het verder met je eens: een fatsoenlijke vraag hoort een fatsoenlijk antwoord te krijgen. Ik denk ook niet dat er iemand is die beweert van niet. Maar dan kom je weer in het "wat vind je een antwoord". Sommige mensen willen details weten die gewoon niet gegeven worden, of per sé een gebruiker/situatie bespreken, en dan kom je in "soms krijg je dat antwoord niet".
Dat het in de realiteit niet altijd gebeurt dat er een fatsoenlijk antwoord komt: ben dat met je eens en dat moet beter. Ik vraag me serieus af wat je nu eigelijk wilt zeggen!? In principe weet iedereen wel dat er geen personen besproken mogen worden en dat je dan het antwoord geeft dat dit niet kan is normaal, maar de rest kan ik niet plaatsen, muv de laatste zin. Zo hoort het ook te zijn.

Het kan dat je daar nog steeds achter staat, maar is dit eerlijk? Hier geef je gewoon aan dat het puur willekeur kan zijn als je een OW oid krijgt, is het dan zo vreemd dat de mensen gaan stijgeren en Bokt in z'n algemeen beschuldigd van meten met 2 maten? Ik ben toch blij dat er nu eens iemand met de waarheid naar buiten komt hoe vreemd dat ook mag klinken. Petje af Delerium. En soms; dan krijg je een PB en geen OW gewoon uit de stinkende mazzel dat de mod in kwestie een freaking goede dag had. (andersom overigens niet: je krijgt géén OW ipv PB omdat de mod een k*tdag heeft). Heb jij mazzel en krijg jij een PB terwijl je een OW had verdiend dan vinden 10 bokkers (die geen pech hadden, maar ook niet het geluk dat jij wél had) dat hun OW onterecht gegeven is.