Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:07

Nogmaals excuses is het nu te laat voor, maar een goed gesprek tussen de personen zou heel wat opheldering kunnen geven
Verder vind ik nogmaals dat je een mod veel beter moet screenen, ze moeten op zijn minst toch veel meer ervaring hebben in het omgaan met mensen dan dat de gemiddelde mod nu heeft, ik weet van 1 dat ze niet echt een sociaal persoon is en leven heeft,,maar ze mod wel
Vrijwilligerswerk is vrijwillig niet vrijblijvend en daar bedoel ik mee dat dus enige vorm van cursussen ook geen kwaad kan, zeker als bokt op deze voet van foruminhoud verder wil.

Denk dat Bart niet overzien heeft hoe groots bokt zou worden en dat hij dacht dat het in goede handen was, in het begin was dat zeker zo, maar hoe groter het werd hoe meer teamleden er kwamen en weg overzicht..
Bart zou iemand met onafhankelijke blik van buitenaf eens kritisch moeten laten kijken...

Zwartwitje

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:18

Frozenstar, fijn berichtje van je, thanks :)
Het was wel de bedoeling dat ik t.z.t. weer terugkom in het groen, voor wie het nog wat waard is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:28

Wat ik persoonlijk wel grappig vind is dat er een paar keer gevraagd wordt of men spijt heeft van wat er geschreven is, of spijt dat het naar buiten gekomen is. Doet mij een beetje hypocriet aan, iedereen kletst over anderen, en de 1 doet dat anders dan de ander. Je gaat er ook niet vanuit dat keukenpraat opgenomen wordt en uitgezonden wordt voor iedereen om te horen..toch? Dat men zich 'kapot' geschrokken is, doet mij ook een beetje dramaqueen-achtig aan. Een beetje relativering zou hier misschien ook op zn plaats zijn? Maar het lijkt erop dat er beide kanten op geen vergeving mogelijk is.

Als ex-mod ben ik echt verbaasd, van dit soort dingen was toentertijd echt geen sprake.. (hoewel de beschuldigingen er wel al waren :j ). Maakt t voor de vrijwilligers niet echt leuk :n

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:31

Cer schreef:
Als ex-mod ben ik echt verbaasd, van dit soort dingen was toentertijd echt geen sprake.. (hoewel de beschuldigingen er wel al waren :j ). Maakt t voor de vrijwilligers niet echt leuk :n

Dit vind ik dan toch wel weer interessant.......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:32

Citaat:
het is een klassiek voorbeeld van groupthink wat zich hier heeft afgespeeld, hoe meer er gepraat wordt, hoe verkeerder de uiteindelijke beslissingen.

Dit is een beetje de verwoording die ik zoek, van wat er in dit topic gebeurd :j

Frozenstar schreef:
Dit vind ik dan toch wel weer interessant.......

Want?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:34

Dat nu een ex-mod zich verbaasd over het feit wat er nu gebeurd is.... Terwijl de huidige team-leden maar voor de situatie wegrennen..

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:50

ik vindt het zowie zo raar dat nog geen enkele mod mid etc hier heeft gereageert behalve het beheer. Durven ze niet of mogen ze niet?

Ben benieuwd wat hun verhaal is en of zij net zoals zwartwitje hun excuses durven aan te bieden.

zwartwitje bedankt voort je openheid. Misschien kunnen de andere mods/mids etc hier een voorbeeld aan nemen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:50

Zwartwitje schreef:
Tjuppie schreef:
Nou, dat is toch HELEMAAL niet vreemd??? Iedereen schrikt zich kapot van de manier waarop er gepraat wordt over veel gebruikers in jullie 'achter-de-schermen topic'. Daarin worden dingen gezegd, waarvan ik echt niet verwacht had dat moderators dat zouden kunnen zeggen. Dus dan is het niet zo vreemd dat zo'n opmerking ook geloofd wordt.

Goed, het verbaast me dat die opmerking serieus is genomen. Misschien was het er een uit de categorie 'je had erbij moeten zijn'. Maar dan nog zijn vooral de posts van malo_kozo erover een mooi voorbeeld van hoe snel een opmerking verdraaid kan worden. Het ging van een grapje waarbij ik niet eens betrokken was naar een complottheorie waarin ik undercover zou gaan. Ik wil maar zeggen.. :)

hmm en dat er hele familie stammen worden uitgepluisd en waar iemand inkopen zou kunnen doen is ook maar voor de lol gebeurd en missen ook wat smileys?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:55

Frozenstar schreef:
Dat nu een ex-mod zich verbaasd over het feit wat er nu gebeurd is.... Terwijl de huidige team-leden maar voor de situatie wegrennen..

Jij interpreteert dat weer lekker negatief :j Maar dat is wel de toon die sommigen hier aanhouden.. alles met complottheorie-ogen bekijken, jammer is dat.

Toen ik mod was, waren de beschuldigingen door (een aantal) gebruikers over de mods ook plenty aanwezig, we zouden gebrainwashed worden, alleen maar doen wat Bart zei, zelf niet meer kunnen nadenken, partijdig zijn en noem maar op. Ik vond dat zelf enorm storend en jammer. Maar ja, t is maar internet dus swah.. :D En al die beschuldigingen waren volkomen onterecht. Maar wat je ook schreef, men blééf dat beweren. Voornamelijk die zeikende, zuigende gebruikers hun zin niet kregen. Dan lag het allemaal aan de mods en nooit aan hunzelf (zichzelf is het denk?) 8-) maar als mod moest je wel beleefd blijven naar de gebruikers toe (en terecht) dus je kon nooit eens lekker losgaan en iemand goed op zn plek zetten :D

Toen waren er ook al mensen die er een dagtaak aan hadden om SA's aan te maken (leuke sport ook :j), steken onder water geven naar anderen, anderen uit de tent lokken en kijken hoe ze onder de bokt-regels uit konden komen. En oh wee als ze een keer aangesproken werden. Dan waren alle groenen corrupt want ..'vinger wijst andere kant op'..

Waar ik me hier over verbaas is dat mensen (en dan eigenlijk alle betrokkenen) zich zo laten meeslepen door een internetforumding. Hoe kan je het zo ver laten komen??? Hoe belangrijk is het?? Wie gaat achter de schermen lopen zoeken? Wie laat het zo ver komen dat er zoveel uitgezocht moet worden? Dat zou toch allemaal niet hoeven?

Ik ben echt te naief hiervoor denk ik.. {:)
Laatst bijgewerkt door Cer op 28-12-10 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:59

Als je bovenaan de pagina leest zie je ook dat ik Zwartwitje een pluim geef, dus ik hou die toon niet aan hoor :)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:27

Waar ik me hier over verbaas is dat mensen (en dan eigenlijk alle betrokkenen) zich zo laten meeslepen door een internetforumding.Deze zin van Cer.
Mensen zitten niet allemaal gelijk inelkaar, gelukkig.Denk dat de meeste ook echt nog wel ander dingen doen, ik wel tenminste. Dat wil niet zeggen dat ik dan alles naast me neerleg. Als dat in jou ogen meeslepen is nou dan maar.
Zoals al meer mensen hebben gezegd, top van zwartwitje.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:29

Ik vind het ook een beetje mallotig dat ik me zgn moet gaan verdedigen tegen dat soort uitspraken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:30

Dat is een beetje de houding van "sja, zo ben ik nou eenmaal".. Veel mensen hebben dat, ik snap dat niet. Geeft aan dat je niet aan jezelf kunt/wilt werken..

Verdedigen tegen wat voor soort uitspraken?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:33

Waar haal jij uit dat mensen niet aan zichzelf kunnen of willen werken?
Ik leer ieder dag en sta er ook voor open.
Als ik een fout maak zal ik die zeker kunnen toegeven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:36

jaantsje schreef:
Waar haal jij uit dat mensen niet aan zichzelf kunnen of willen werken?

Uit deze:
jaantsje schreef:
Als dat in jou ogen meeslepen is nou dan maar.
Zo komt het over althans.

Wat is ookalweer waar het hier in dit topic om gaat, ik ben de draad een beetje kwijt -O-

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:37

Cer schreef:
Frozenstar schreef:

Jij interpreteert dat weer lekker negatief :j Maar dat is wel de toon die sommigen hier aanhouden.. alles met complottheorie-ogen bekijken, jammer is dat.

Toen ik mod was, waren de beschuldigingen door (een aantal) gebruikers over de mods ook plenty aanwezig, we zouden gebrainwashed worden, alleen maar doen wat Bart zei, zelf niet meer kunnen nadenken, partijdig zijn en noem maar op. Ik vond dat zelf enorm storend en jammer. Maar ja, t is maar internet dus swah.. :D En al die beschuldigingen waren volkomen onterecht. Maar wat je ook schreef, men blééf dat beweren. Voornamelijk die zeikende, zuigende gebruikers hun zin niet kregen. Dan lag het allemaal aan de mods en nooit aan hunzelf (zichzelf is het denk?) 8-) maar als mod moest je wel beleefd blijven naar de gebruikers toe (en terecht) dus je kon nooit eens lekker losgaan en iemand goed op zn plek zetten :D

Toen waren er ook al mensen die er een dagtaak aan hadden om SA's aan te maken (leuke sport ook :j), steken onder water geven naar anderen, anderen uit de tent lokken en kijken hoe ze onder de bokt-regels uit konden komen. En oh wee als ze een keer aangesproken werden. Dan waren alle groenen corrupt want ..'vinger wijst andere kant op'..

Waar ik me hier over verbaas is dat mensen (en dan eigenlijk alle betrokkenen) zich zo laten meeslepen door een internetforumding. Hoe kan je het zo ver laten komen??? Hoe belangrijk is het?? Wie gaat achter de schermen lopen zoeken? Wie laat het zo ver komen dat er zoveel uitgezocht moet worden? Dat zou toch allemaal niet hoeven?

Ik ben echt te naief hiervoor denk ik.. {:)

Heb me verder niet in het hele gebeuren gemengd maar denk dat jouw post toch wel een kern raakt.
Als je op internet je netjes gedraagd en aan fatsoensregels houdt dan is er naar mijn ervaring echt niets aan de hand.
Loop hier al 7 jaar rond maar heb echt nog nooit 'problemen' veroorzaakt of een ban gehad. En ik ben ook van mening dat er een aantal bokkers zijn die er een sport van maken om zich altijd maar weer te mengen in eindeloze discussies en hierin soms echt ver gaan.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:39

Ieder mens gaat er op zijn eigen manier mee om, die manier kan verschillen met die van jou. Dat is wat ik er mee wil zeggen.
Hoe mensen met elkaar omgaan zou ik zeggen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:45

.
Laatst bijgewerkt door Caira op 28-12-10 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:50

Caira schreef:
... naar de huiskamer deed verbannen. Alsof mijn angsten daar tussen de gezellige kletstopics thuishoorde.

Hm.. is het daarna weer verplaatst? Want het staat bij [LZP] :? Of waren er nog meer van die topics?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:52

.
Laatst bijgewerkt door Caira op 28-12-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:52

Sja, ik zeg maar zo, ik zeg maar niks..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:58

En toch blijf je maar steeds zeggen hoe stom het is dat mensen dat soort dingen zzooooo serieus nemen. Over zuigen gesproken...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:03

manic schreef:
Over zuigen gesproken...
:j Inderdaad

ik zeg niet dat het stom is trouwens, ik zeg dat het jammer is. Ik voel me niet verraden of iets. Ik lees hier alleen maar en ik stel wat vragen bij dingen die gepost worden. De hele geschiedenis weet ik niet eens.

Maar als iemand zegt dat dr topic zomaar verplaatst is ergens naartoe en dat dat heel oneerlijk is, maar daarbij niet zegt dat het topic na overleg teruggeplaatst is, vind ik dat een halve waarheid vermelden en dat vind ik niet helemaal eerlijk. Daar reageer ik dan wel op (voor zover ik tijd heb, en aangezien ik me zit te vervelen op mn werk, lukt dat aardig :j )

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:04

En over gummen gesproken? Nu heb je het zelf weggehaald?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:05

Caira schreef:
.

Is er nu iets achter de schermen aan de hand ofzo?