Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:42

Stef (en anderen) hoe dan ook moet je gewoon respecteren dat een ander een andere mening heeft. En als jij ergens een probleem mee hebt en online zet dan is het ook niet meer dan normaal dat mensen vragen stellen om de situatie duidelijker te krijgen. Meer een geval van wie A zegt moet ook B zeggen. Vind je dat die persoon "zuigt", negeer het dan. Maar ga dan niet, wat dan vaak gebeurd, lopen katten en op de persoon spelen. (weet dus niet of jij dat gedaan hebt maar heb het in diverse topics de laatste dagen zien gebeuren).

Bovendien heeft Bart een prachtig knopje ingebouwd : de foeiknop. Je ziet dan wel dat iemand gepost heeft maar je ziet de post niet meer. Heel rustgevend hoor :j

LadyMadonna

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:47

Slimmerik: Dit had niks met een mening te maken. En met de foei knop los ik alleen het probleem voor mezelf op, maar ik ben niet de enige die er "last" van heeft. T probleem moet IMO structureel aangepakt worden. En dat geldt niet enkel voor dit specifieke geval hoor, maar voor alle users die de boel op stelten zetten, keer op keer, maar toch altijd net binnen de regeltjes blijven

Kyraliam: Niet goed lezen kan iedereen overkomen, maar dit was geen kwestie van niet GOED lezen, maar van NIET lezen. Alles wat er gevraagt wordt stond er gewoon letterlijk. En ach, als ze dan oprecht zoveel interesse had en me zo graag wilde begrijpen... dan bestaat er ook nog een pb knop.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:48

slimmerik schreef:
Stef (en anderen) hoe dan ook moet je gewoon respecteren dat een ander een andere mening heeft. En als jij ergens een probleem mee hebt en online zet dan is het ook niet meer dan normaal dat mensen vragen stellen om de situatie duidelijker te krijgen. Meer een geval van wie A zegt moet ook B zeggen. Vind je dat die persoon "zuigt", negeer het dan. Maar ga dan niet, wat dan vaak gebeurd, lopen katten en op de persoon spelen. (weet dus niet of jij dat gedaan hebt maar heb het in diverse topics de laatste dagen zien gebeuren).

Bovendien heeft Bart een prachtig knopje ingebouwd : de foeiknop. Je ziet dan wel dat iemand gepost heeft maar je ziet de post niet meer. Heel rustgevend hoor :j

_/-\o_ Ben het helemaal met je eens

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:05

stef schreef:
vervolgens komt er een bokker vragen naar de bekende weg, "omdat ze probeert mij te begrijpen". Terwijl alles wat ze wil weten gewoon terug te lezen is.

Als dat vaker gebeurt bij eenzelfde bokker mogen daar wat mij betreft ook consequenties aan verbonden zijn. Omdat het ontzettend destructief in een discussie wanneer er niet goed gelezen wordt.
Maargoed, ik heb geloof ik al heel vaak aangegeven dat ik denk dat gebrek aan discussie/communicatievaardigheden een heel groot aandeel van het probleem van Bokt is. Krijg er alleen nooit een inhoudelijke reactie op.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:08

Stef heeft hier toch duidelijk aangegeven hoe het zit? En als er dan vragen worden gesteld en dingen worden verondersteld, die al duidelijk zijn aangegeven door Stef, ja dan kan ik mij voorstellen dat ze zo reageert als ze heeft gedaan. Trouwens het geval Stef geef ik nu als voorbeeld, maar het gebeurt de laatste tijd gewoon net even te vaak, het lijkt wel alsof het bewust wordt gedaan om iemand over de streep te trekken.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:04

Ja maar waarom gebeurt het zo vaak?
Waarom moet iedereen zo op elkaar reageren?
Ik volgde het Topic Beans ook, en als je daar ziet hoe men op elkaar reageert!
De 1 zegt wat en de ander haalt daar iets negatiefs uit en voor je het weet....
En dat terwijl het naar mijn mening alleen maar gaat om een hond terug te vinden.
het wordt soms zo persoonlijk dat het haast genant wordt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:07

Kyraliam, no offence, maar je draait net een jaartje mee. Bij veel users zit er al jaren frustratie opgekropt waar niks mee gedaan wordt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:11

Maar wat bedoel je nu met niks mee gedaan? Want ik begrijp dat jouw wens is dat je paarden mag verhandelen van derden op bokt. Het team ziet dit dat niet zitten. Zo'n verkoper moet zelf maar een account maken.

Duidelijk.....

Dat jij daar frustraties van opbouwt omdat er "niks" mee gedaan wordt..... Naar mijn idee krijg je gewoon je zin niet.

Wat ik wèl zie is dat het team bezig is met een ander EA. Hoe dat eruit gaat zien is nog giswerk. Misschien krijg je dan wel de mogelijkheid je wens te realiseren en misschien niet. So be it toch?

Correct me .... als ik het verkeerd heb :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:13

:?

Ik maak een hele algemene opmerking en jij komt met EA?
Daar heb ik het toch helemaal niet over?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:14

stef schreef:
:?

Ik maak een hele algemene opmerking en jij komt met EA?
Daar heb ik het toch helemaal niet over?

Okee, dacht dat je dat bedoelde met je frustraties.... excuus.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:17

stef schreef:
Kyraliam, no offence, maar je draait net een jaartje mee. Bij veel users zit er al jaren frustratie opgekropt waar niks mee gedaan wordt

Ja en dus???
Denk je dat ik niet tussen de regels door kan lezen
En het feit dat je gekeken hebt hoe lang ik mee draai, waar slaat dat op?
Mag ik dan geen mening hebben?
Ik zie echt wel wat er gebeurt en jarenlange frustraties zijn stom, spreek ze uit en laat ze achter je, en anders zorg dat je lid af wordt.
Zoek dan iets waar je je wel in vind en waar je ze wel waarderen!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:21

Dat is waar een Stef b.v tegen aan loopt die kunnnen niet uitgesproken worden want dan heb je een waarschuwing te pakken of een ban.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:24

zigranta schreef:
Dat is waar een Stef b.v tegen aan loopt die kunnnen niet uitgesproken worden want dan heb je een waarschuwing te pakken of een ban.

Maar als je je daar zo gefrustreerd over voelt ga je toch iets anders zoeken waar je wel je ei in kwijt kunt?
Of wil je altijd maar op je kop krijgen van mensen die het in jou ogen minder goed weten, of die onderling de boel bekonkelen?
Als dat in mijn beleving zo zou zijn, ging ik heel hard op zoek naar een andere hobby........

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:30

zigranta schreef:

Dan zal dat wellicht over personen, persoonlijke vetes of ongefundeerde kritiek gaan. Gaat het over personen dan misschien het team pb-en. Maar ook dan geldt: krijg je je zin niet, leg je er dan bij neer en/of ga eens bij jezelf te rade waarom je je er niet bij neer kunt leggen. Je hebt dan imo een serieus probleem.

Het is maar internet en maar een forum. Het is je leven toch zeker niet?

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:33

slimmerik schreef:
zigranta schreef:

Dan zal dat wellicht over personen, persoonlijke vetes of ongefundeerde kritiek gaan. Gaat het over personen dan misschien het team pb-en. Maar ook dan geldt: krijg je je zin niet, leg je er dan bij neer en/of ga eens bij jezelf te rade waarom je je er niet bij neer kunt leggen. Je hebt dan imo een serieus probleem.

Het is maar internet en maar een forum. Het is je leven toch zeker niet?

Dat vind ik nou ook!
Ik haak af, Welterusten allemaal!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:37

Maar wat nou als meerdere mensen (zeg maar heel veel) een probleem hebben met dezelfde persoon? Zou de oorzaak dan bij de enkeling liggen of bij de grote groep? Steek je als beheer dan je kop in het zand of ga je op onderzoek uit waarom er zoveel te doen is rondom enkele personen?

Daarbij ben ik er voorstander van om zaken openbaar te bespreken, ook (of juist) als het over beruchte bokkers gaat. Achterkamertjesgedoe werkt juist averechts denk ik. Zie Kiwiko. Is uitgebreid openbaar besproken en voor zover ik weet is het uiteindelijk tot beider tevredenheid afgehandeld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:40

Ik haak ook even af....
Truste

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:41

Natuurlijk kun je gewoon je frustraties uitspreken, daar krijg je echt geen OW voor. Je kan wel een OW krijgen voor de manier waarop je die frustraties uitspreekt. Dat is echt een heel groot verschil, want uitzonderingen zoals racisme daargelaten, krijg je gewoon geen OW voor je mening. En dat heeft ook weer met eerlijk naar jezelf kijken te maken. Het is namelijk veel gemakkelijker om te zeggen dat je een OW hebt gekregen vanwege je mening, dan om eerlijk te zijn en toe te geven dat je het gewoon op een rotte manier hebt gebracht. Want dan ligt het niet meer aan jou, maar aan die stomme mods, waarvan je geen mening mag hebben. En dus hoef je dan je eigen gedrag niet veranderen, want het ligt niet aan jou.

Eén van de grote voordelen van geen mod meer zijn, is dat je niet meer op allerlei irritante of zuigende reacties hoeft te reageren, omdat je als mod nou eenmaal het beleid moet uitleggen en mensen antwoord hoeft te geven. Nou kan ik gewoon denken "Joh, jij bent de moeite van het reageren niet waard en dat is toch echt jou eigen probleem" en dat is best prettig :D

Bokt zou ook weer een stuk prettiger worden als iedereen zou stoppen met reageren op mensen die ze de moeite van de reactie niet waard vinden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:46

Heino schreef:
Maar wat nou als meerdere mensen (zeg maar heel veel) een probleem hebben met dezelfde persoon? Zou de oorzaak dan bij de enkeling liggen of bij de grote groep? Steek je als beheer dan je kop in het zand of ga je op onderzoek uit waarom er zoveel te doen is rondom enkele personen?

Wat doe je IRL Heino in dat geval? Laat je ze oppakken door de politie, ga je zorgen dat ze naar een andere stad verhuizen, ga je leugens over ze verzinnen en hits je zo het hele dorp op, ramen ingooien en muren bekladden, kinderen lastig vallen etc. etc. of negeer je ze gewoon?

Dan heb ik het dus over gewoon irritante personen hè ;) ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:50

slimmerik schreef:
Heino schreef:

Wat doe je IRL Heino in dat geval? Laat je ze oppakken door de politie, ga je zorgen dat ze naar een andere stad verhuizen, ga je leugens over ze verzinnen en hits je zo het hele dorp op of negeer je ze gewoon?

Je kunt ze wel negeren slimmerik, maar als ze telkens negatief opduiken, dan kan dat voor veel irritaties bij vele bokkers zorgen.
Mijn inziens kan je dan als bokt zorgen dat deze mensen zich gaan gedragen, zodat iedereen weer met veel plezier bokt. ;)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:53

Negeren wordt wel erg makkelijk gezegd iedere keer. Jammer dat de discussies dan ook gelijk doodlopen.
Als een bokker telkens de discussie loopt te verzieken zonder echt over het randje te gaan, dan is negeren volgens mij niet de optie, maar is het de taak van de mods om die bokker eens een keer stevig aan te pakken.

De vraag blijft alleen, hoe maak je dat duidelijk bij de mods? Individuele gevallen worden niet besproken en ik mag hopen dat de mods ook geen gebruikers bespreken via pb. Hoe maak je dan duidelijk dat 1 bokker telkens loopt te zieken en te zuigen waardoor de discussies uit de hand lopen of doodbloeden vanwege het alom aanbevolen negeren?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:02

stef schreef:
Chiqa, het zou heel fijn zijn als je jou meningen eens niet zou ventileren alsof je zelf mod bent. Dat leest echt ontzettend irritant weet je :)

Dit begrijp ik niet zo goed. Ze/Je staat hier bovenaan als Mod, maar bij de berichtjes staat de naam in het zwart. Wat betekent dit?

kyraliam schreef:
Ik volg dit nu al een poosje en vind sommige opmerkingen erg amusant!
Ik heb de enquete ingevuld en bij de laaste opmerking aangegeven, dat ik dacht dat Bokt een forum was dat een stukje toe kon voegen aan mijn "paardenleven".
Leuke, interessante, bruikbare weetjes, dicussies met gelijkgezinden, nieuws uit de "grote paardenwereld".
Maar in plaats daarvan is het een hoop gekat van mensen op elkaar!
Zet 10 paardenmensen bij elkaar en je hebt 10 verschillende meningen.
Waar blijft het respect voor elkaar, en misschien het luisteren?
Als iemand een berichtje plaatst over haar of zijn kleur zadeldekje vind ik dat grappig, lees ik overheen en zoek een bericht dat me wel interesseert!
Maar ik kat diegene niet af!
Je kunt iemand niet veranderen, en zeker niet via deze site, en als je je mening wilt geven kleedt dit dan een beetje diplomatiek aan! Soms lijkt het wel een politieke oorlog hier!
Blijf jezelf en je mening trouw en probeer naar een ander te luisteren en daar het goede uit te halen, dan wordt het misschien weer gezellig, informatief, lachwekkend enzzzzz
AMEN!

Helemaal mee eens. Maar ik houd me nog steeds grotendeels bij de paardenfora (en soms wat FZ) en af en toe kom ik toch in een leuk, leerzaam en wederzijds respectvol topic terecht.

Ennuh, tipje voor wie last heeft van een zuiger… Denk maar aan het Engelse woord voor zuiger! ;) (dat is misschien nog meer typerend)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:05

Motje: Chica en chiqa

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:05

nicole3939 schreef:
Je kunt ze wel negeren slimmerik, maar als ze telkens negatief opduiken, dan kan dat voor veel irritaties bij vele bokkers zorgen.
Mijn inziens kan je dan als bokt zorgen dat deze mensen zich gaan gedragen, zodat iedereen weer met veel plezier bokt. ;)Da

Maar wat mij opvalt dat er een grote groep post met stevige kritiek op het team. Dat werkt altijd zo, als er stront aan de knikker is dan komen ze met bosjes. Daar is niks mis mee. Maar als er vervolgens een paar het lef hebben (want dat hebben de meesten heel begrijpelijk niet) om dat niet te steunen dan zijn die personen irritant, kontenkruipers etc. en moeten ze door het team aangepakt worden??

Nu kan ik begrijpen dat positieve meningen over bokt bij azijnpissers het bloed onder de nagels vandaan haalt maar andersom geldt hetzelfde. Blijft imo dan de beste oplossing elkaar òf te respecteren en als dat niet lukt.... te negeren.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:07

nicole3939 schreef:
Motje: Chica en chiqa

Oooooooooooooooooh, zeer blont :o? :o? :o? Haha, duidelijk. Dankjewel! :o