Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:43

vind die van Kitty erg mooi, maar 1 maar: hoofd en nek staan niet in verhouding tot de rest.

Heel brede nek met een piepklein hoofdje waarbij je goed moet kijken om te zien dat het een paardenhoofd is...

Kan je daar nog iets aan verbeteren?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:50

BartVB schreef:
Francis schreef:
Nou, ik ben er wel uit, Kitty heeft gewonnen!

:D Hoho, we hebben nog anderhalve maand te gaan he :P

Ik zei ook dat ík er wel uit ben hé... ;) En aangezien ik hier geen bal in te brengen heb zegt dát dus niet zo veel :P
Maar blijf het lekker toch een héél gaaf en vooral professioneel logo vinden (probeer je verder niet te beïnvloeden hoor O:)

lesilla

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:57

het zou wel leuk zijn dat het op het einde als voorbeeld op een boktpagina gezet word. Dan kan je een beter beeld vormen.
Bijvoorbeeld kitty vind ik mooi groot, maar weet niet of ik hem zo mooi ga vinden als klein logo bovenop de pagina.
Of hij dan niet kaal, of teweinig sfeer weergeeft.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:00

laetitia schreef:
vind die van Kitty erg mooi, maar 1 maar: hoofd en nek staan niet in verhouding tot de rest.

Heel brede nek met een piepklein hoofdje waarbij je goed moet kijken om te zien dat het een paardenhoofd is...

Kan je daar nog iets aan verbeteren?

Ik vind dat fijne hoofdje juist heel mooi :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:03

lies schreef:
Kitty schreef:
En met grotere tekst waardoor het logo verkleind beter leesbaar is.

Afbeelding

Respect voor iedereen die een ontwerp heeft gemaakt, maar deze: Echt de allerbeste 'by far'. Sommige ontwerpen zijn heel mooi, o.a die van Janique vorige pagina. En ik heb er nog een paar gezien (niet onthouden van wie) die erg mooi zijn, maar deze is gewoon super. Strak, professioneel en mooi.

Ben ik het niet mee eens eigelijk.
In dit ontwerp staat het hoofd niet in verhouding met de rest van het lijf plus dat het niet duidelijk een bokkend paard is; je ziet geen achterbenen wat het hele bok idee al wegneemt en de positie van hoofd en voorbenen doet eerder vermoeden dat het paard neerkomt na een sprong oid.
En het bokken is toch wel wat symbool staat voor bokt. Dan beter een mooi silhouet van een paardenhoofd ipv een paard waarbij het niet duidelijk is wat er nu gebeurt.

Verder vind ik het een mooi strak ontwerp maar het spreekt mij niet echt aan.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:08

Maar een bokkend paard hoeft niet persè. Zelfs geen paard. Leuk maar als er een doorslaggevend logo geplaatst wordt dan.....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:10

Sabine_Duco schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind deze beide mooier, duidelijk, simpel. Bij de tweede zou het hoofd (?) van het paard ook weggelaten mogen worden, 't is duidelijk genoeg zo.

Misschien is het ook gewoon een optie om ipv een o een hoef te maken? Kort, krachtig, bokt - 'hoef slaat achteruit', als jullie snappen wat ik bedoel :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:12

Ivonka schreef:
Maar een bokkend paard hoeft niet persè. Zelfs geen paard. Leuk maar als er een doorslaggevend logo geplaatst wordt dan.....

Ja dat snap ik maar dit lijkt wel erg op het oude, zoals ik zei; dan beter alleen een silhouet van een hoofd ofzo, ik vind dit gewoon een beetje vaag.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:33

Ik denk dat mensen af en toe es wat meer naar het gehele plaatje moeten kijken in plaats van paardjes 'doodanaliseren'.
Dat die van Kittie geen achterbenen heeft en geen 'heel' paard is, is juist wat het een mooi strak logo maakt. Simplistisch en duidelijk. Je ziet dat het een paard is, punt.
Een stylistisch paard hoeft niet anatomisch perfect te zijn en moet juist niet tot in elk detail getekend zijn. Als je dat wilt heb je het idee van zo'n logo dus niet begrepen. Stylistisch wil juist zeggen dat je elk detail zo veel mogelijk weg laat en 'schematisch' tekent.
Wil je details en precizie, dan kun je net zo goed een foto nemen en heb je dús geen goed logo meer.
Bekijk het geheel, kijk wat het voor je doet en laat het ontwerp wat het is... het doet je wat of het doet je niks, da's prima, smaken verschillen, maar ga er niet iets van willen maken wat het niet is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:42

Uhm Francis, maar je wil toch graag in een logo voor BOKt de bokkende achterbenen kunnen zien?
Die details horen er dan te zijn vind ik, de voorbenen zijn er ook dus waarom de achterbenen dan niet?
Doet dan niet af aan het schematisch tekenen, want dat blijft, en hij blijft dan simpel en duidelijk, duidelijker zelfs.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 01:08

Waarom? Ik hoef geen bokkende achterbenen te zien hoor... Voor mij hoeft er überhaupt geen bokkend paard bij het logo, de naam van het forum hoeft niet ook nog es uitgebeeld te worden, het paardje is juist meer om duidelijk te maken dat het om een paardenforum gaat. Niet meer en niet minder.
En dan nog... de opgaande lijn van de rug in Kitty's ontwerp suggereert een bok, da's genoeg bij dit ontwerp. Te veel details verklooien juist het simplistische effect.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 01:10

Het paardje van Kitty laat juist veel aan de verbeelding over maar dat had ik al eerder gezegt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 01:18

Het lijkt nu meer op een landing na een sprong vind ik als ik mijn verbeelding laat spreken.
Aangezien 1 been ook nog hoog opgetrokken is.

En ik vraag me af wat je op een paardenforum doet als je niet weet wat bokken is :+ Dus dan zou er helemaal geen plaatje in het logo hoeven.

En soms moet je niet te profesioneel denken, maar aan de doelgroep denken.
We zitten hier niet op een grafisch vormgeven forum.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:42

Nog wat zitten frutselen

Afbeelding

Deze vind ik zelf erg leuk met de wortel in de L verwerkt.
En bij eentje de bokt door de b en o zoals bij mijn vorige ontwerp.
Kan natuurlijk ook in andere kleurencombi's
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PieterBel op 04-03-09 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:02

BartVB schreef:
[*] We zouden graag zien dat het logo een wat 'volwassener' uitstraling krijgt...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:09

Oeh, Sjimmy...........mét bilspleet. Maak me gek!!!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:24

Mytens: het grootste nadeel van jouw logo's (die ik wel heel origineel bedacht vind :j ) is dat de tekst nu meer 'lookt' lijkt te zijn dan 'bokt'. Door oogjes in de beide rondjes te tekenen lees ik het automatisch ook als twee oo's, en dat de ogen benadrukt worden past daar alleen maar bij.

Het paard van Kitty vind ik heel erg mooi, en ik hou beslist van stylistisch, maar mijn associatie is een paard dat een stap naar achteren / opzij doet, of van een verhoging naar beneden stapt. Het mist voor mij de 'actie' die van een bok afspettert. Ik vind het een heel elegant paard, maar zou in deze stijl toch liever een paard zien dat wel bokt - vanwege de naam maar ook omdat ik het gewoon een mooi beeld vind, zo'n paard waar de kracht vanaf straalt.

Sjimmy: ik blijf ze leuk vinden, en de volle staart vind ik een verbetering :j
Maar het lettertype. Ik blijf daar een beetje mee zitten, het is het lettertype waar kinderen mee leren lezen, en om een of andere reden spreekt het me toch niet zo aan. Ik ben dus wel benieuwd of je ook andere lettertypes hebt die wel lekker simpel zijn en redelijk rond, maar die het net iets speelser (en eleganter?) maken?

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:26

Francis schreef:
BartVB schreef:
[*] We zouden graag zien dat het logo een wat 'volwassener' uitstraling krijgt...

Hier dacht ik ook gelijk aan.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:28

Sjimmy schreef:
wat andere "steunkleuren"

Afbeelding

Deze is heel erg leuk, maar komt wel erg dicht in de buurt van het logo
van de KNHS (PK) door de staart en kleurencombi.
Dat gaat, denk ik, ten kostte van de unieke herkenbaarheid op kleding.
Mischien andere kleurencombi? Terwijl ikzelf dit ook de mooiste kleurencombi vind.

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:28

Afbeelding
Dick Bruna stijltje? Ik vindt 'm wel grappig!
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 04-03-09 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:30

Mytens schreef:
Sjimmy schreef:

Deze is heel erg leuk, maar komt wel erg dicht in de buurt van het logo
van de KNHS (PK) door de staart en kleurencombi.
Dat gaat, denk ik, ten kostte van de unieke herkenbaarheid op kleding.
Mischien andere kleurencombi? Terwijl ikzelf dit ook de mooiste kleurencombi vind.

http://www.kringhetgroenehart.nl/Logo_KNHS_grt.jpg

Ik vind dat ondanks de kleurencombinatie je ze nooit met elkaar zou kunnen vergelijken.
Sommige kleurcombinaties komen nou eenmaal veel voor, omdat dit een mooie uitstraling heeft.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:39

Geel/oranje - blauw kom je heel vaak tegen.

Ook een leuk voorbeeld; rabobank!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:40

Dat snap ik maar als je het op kleiding drukt dan lijkt het van ver wel op het knhs logo. Niks mis mee maar de herkenbaarheid gaat er dan wel een beetje af. Vooral omdat het ook een kleurencombi in de paardensector is (rabo heeft ook blauw-oranje maar is een bank).
Maar ik blijf het tot nu toe wel 1 van de beste vinden.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:43

En dan vraag ik me meteen af wat daar erg aan is? Meteen herkenbaar als "iets" uit de paardensector. En van dichtbij zie je wát precies.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:58

Is herkenbaarheid niet onderdeel van de definitie van 'logo' ..?