Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:52

Die grens licht waar het team hem op het moment hebben wil Knipoog (sorry, maar is toch echt zo.)

Daarom kan je maar beter niet laten merken dat je met gebande mensen bevriend ben Knipoog krijg je namelijk al een OW omdat je via iemand's account iets neer zet, niet meer kan verwijderen (per ongeluk verkeerd account) en dus ecit met naam erbij,. tja posten onder ander account is niet toegestaan.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:57

Ik kreeg er vandaag weer 1. Zo'n dreigmail.
Vuiligheid over potverdikkie mag geplaatst worden, maar voor jezelf en de waarheid opkomen dat mag niet....

Mag je dan alleen maar praten over koetjes en kalfjes?

Daar heb ik geen zin in daar ik met paarden werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 00:06

potverdikkie schreef:
En daarbij lees ik in dit topic dat bepaalde mods berichten gewoon openbaar zetten.
Iemand die een OW krijgt, krijgt dit via PB, en ik lees toch duidelijk in dit topic van mods dat ze vertellen waarom iemand een OW kreeg.
Of te wel............ waar ligt de grens nu eigenlijk?

Is dat zo? Heb je wat specifieke links naar waar dat gebeurd hier? Lachen Dat er wel op specifieke OW's / situaties ingegaan wordt? De laatste reacties in het topic zijn idd van een maand terug, dus ik heb alle reacties niet meer goed in mijn geheugen zitten Lachen

Dreigmails zijn daarnaast heel vervelend, maar daar kunnen wij helaas niet veel aan doen. Zet de persoon op Foei en lees het gewoon niet meer, of, indien de inhoud dusdanig ernstig is : doe aangifte bij de politie Lachen

Verder ben ik van mening dat je hier nog wel altijd je mening mag uiten en verwoorden, mits binnen de regels van Bokt mbt wijze verwoorden, onderbouwen etc.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 00:08

En aangezien ik nu wel weer een OW zal krijgen wil ik nog wel even kwijt dat ik het een schandalig iets vindt dat het team van bokt blijbaar niet beseft dat dit beruchtte topic over mij, waarvan er zelfs twee geopend zijn een zeer kwalijke zaak is.
Daarbij heb ik al meerdere keren (en andere bokkers ) gevraagd of dit topic niet verwijderd kon worden, want dat kan.

Ik krijg hierop alleen maar nietszeggende mails terug, en ondertussen loopt het lekker door.

Dan vraag ik me af"wat heb ik bokt aangedaan dat ze dit doen? en toestaan?"

En waarom nu weer zo'n *** dreigmail.
Heb echt goed mijn nucht ervan.

Kom toch eens met wat duidelijkheid, en spreek eens namens jullie zelf!, ipv overleg team. Jullie hebben immers allemaal een eigen gebied gekregen, en ik denk dat iemand van een adnere regio daar niet zo van op de hoogte is als de mods van het topic zelf.

Indien er nu namen genoemd gaan worden doe ik dat ook.
Ja ik ben boos.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 00:13

Maya waar ik mij het meest woest over maak, en jij weet ook waar het om gaat is dat er allemaal smerigheid en vuiligheid over mij gespuwd wordt, er zelfs een heel vals topic over me geopend wordt, en het blijft gewoon staan.

en zodra ik me 1x verdedig heb ik gelijk een OW!
Ik snap het niet meer. Moet ik dan alles maar toestaan? Moet ik toestaan dat bokt toestaat dat ik gewoon helemaal kapot gemaakt wordt door een stelletjes onozelen die (sorry) de hand boven het hoofd gehouden wordt een aantal mods?

Waarom is er geen enkele mod geweest naar aanleiding van die topics die heeft gevraagd hoe het werkelijk zat?
Nee het blijft gewoon staan en potverdikkie is een paardendief een hyptokleptomaan, enz enz.

Leuk voor mijn klanten.
En als ik hier wat van zeg krijg ik weer een mail van bokt dat ik solliciteer naar een OW

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 00:57

Potverdikkie, als mods gaan we nooit in het openbaar op een specifiek geval in. Dus ook niet op jouw geval. Het enige wat ik je kan adviseren is contact opnemen met een mod of als je je daar beter bij voelt met een hoofdmod of het beheer.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 01:01

had ook niet in het openbaar gehoeven Karll, dat begrijp ik wel, maar via pb? of mail?
Ik heb al diverse mods benaderd, maar krijg nooit een zinnig antwoord terug. Helaas.
Maar misschien is het beter dat ik eerst even afkoel, (al spreek ik dan wel beter de waarheid) voor ik weer een "fout" bega, en de verkeerde mensen de stronthoop over zich heen krijgen wat ik niet wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:35

Ik ken het voorval van potverdikkie niet, ga ik dus niets over zeggen.
Maar ik kan me wel opwinden over de tip, zet iemand op foei... ik mag ondertussen hopen dat het duidelijk is geworden bij het modteam dat de foei knop niet werkt.
Uitleg waarom niet heb ik ondertussen genoeg gegeven...ga ik niet nogmaals doen.
Maar bij zo'n opmerking moet ik mijn broekriem toch heel strak aantrekken..anders zakt ie toch echt af...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:44

Ik ben het niet vaak met je eens RK maar nu dus hélemaal Ja

Die foeiknop is een lachertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:47

hey kijk...wij een keer samen eens.... dat dat voor mag komen Haha! Tong uitsteken
Eigenlijk deze uitspraken quoten en inlijsten en als we elkaar in de haren vliegen vlug naar kijken Tong uitsteken Clown

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:58

runningkawa schreef:
Ik ken het voorval van potverdikkie niet, ga ik dus niets over zeggen.
Maar ik kan me wel opwinden over de tip, zet iemand op foei... ik mag ondertussen hopen dat het duidelijk is geworden bij het modteam dat de foei knop niet werkt.
Uitleg waarom niet heb ik ondertussen genoeg gegeven...ga ik niet nogmaals doen.
Maar bij zo'n opmerking moet ik mijn broekriem toch heel strak aantrekken..anders zakt ie toch echt af...

Ik vind het belachelijk dat je dus iemand op Bokt tot op het bot kunt beledigen, bedreigen en stalken in de pb en dat dan aan de ontvanger de tip wordt gegeven deze persoon op foei te zetten en het gewoon niet te lezen. Beetje omgekeerde wereld en een vrijbrief om maar vooral door te gaan met deze praktijken. Ik heb op het moment gelukkig weinig last van fanmail etc. maar op deze manier krijg je nooit een beter Bokt als je diegene die ongewenst gedrag vertonen hier niet op aangepakt worden en het plezier van andere gebruikers onbeperkt kunnen verstieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:10

Dat ben ik idd helemaal met je eens!!
Dat heb ik ook al meerdere malen aangekaart..maar helaas zonder succes.
Terwijl het toch bij veel mensen speelt.
Daarom blijf ik voorstander van een temknop op pb's, waarbij de hele berichten geschiedenis van die 2 personen dan bij de mods duidelijk wordt. Uiteraard in onveranderde versie

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:19

indd, dit lijkt me een heel strak plan, en laat het dan bij de mods die over dat topic gaan.
Ook zie je vaak dat er wel in een ander topic verder gegaan wordt waar helaas dan andere mods zijn, waardoor je weer opnieuw kunt beginnen....

Maar zelfs als je de mods dan doorverwijst naar de andere topics blijft het resultaat helaas uit.

En waar ik me dus mateloos aan irriteer is dat dan de berichtgevingen cq complete Topics gewoon blijven staan ondanks dat ze op slot gegooid zijn. Waarom worden die dan niet op de mesthoop gegooid?
Ze kunnen berichten verwijderen, zelfs hele topics, dit doen ze niet, dan blijven ze toch uitlokken dat er gewoon doorgegaan blijft worden? Zo blijft er getemd worden en blijven er idiote OW gegeven worden.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:26

Temmen is voor "vergissingen" van users een prima systeem, bij iets te ongenuanceerde reacties etc. Als het echt een aanval wordt richting een persoon dan werkt het gewoon niet, dan zijn er gewoon hardere maatregelen nodig.

Ik kan daar het beleid ook niet helemaal in volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:47

Ik vind sowieso dat het boktteam wat beter om de tafel moet gaan zitten over de conclusies die ze af en toe trekken...

Wie stelt die mods eigenlijk aan? Zijn dat Bokkers zelf, of dan weer andere mods?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:49

ShannaY schreef:
Wie stelt die mods eigenlijk aan? Zijn dat Bokkers zelf, of dan weer andere mods?

er zijn wel eens topics geweest waarin je moddies kon kiezen...
maar in sommige BBB zie ik nieuwe mods voorbij komen waar niet zo een topic aan vooraf is gegaan...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:49

wat ik heb begrepen de mods onderling, en soms mag er door medebokkers gestemd worden over wie hun een goede mod vinden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:50

neh bokkers hebben slechts ooit hun voorkeur uit mogen spreken
mod team bepaald wie er in komt en uit gaat ..
muv de vrijwillige vertrekkers ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:00

Hoe we mods kiezen? Mensen geven zich doorgaans vaak zelf op dat ze graag moderator willen worden, daarnaast kijken wij actief rond of er iemand opvalt qua wijze reageren in topics bijvoorbeeld. En dan proberen we geschikte mensen te zoeken voor openstaande fora waar nog wat extra mods nodig zijn.

Potverdikkie, jij probeert hier nu jouw zaak in het openbaar te bespreken. Ik heb aangegeven dat wij van het moderatorteam daar gewoon niet op kunnen ingaan, dus ik kan je ook hier geen antwoord geven. Er spelen namelijk altijd vele zaken mee, ook informatie die anderen niet aangaat. Daarom kun je beter een van de hoofdmods een pb sturen over deze situatie. Wellicht heb je dat al gedaan, maar ben je het niet eens met het antwoord. Dan kun je nog altijd via andere wegen kijken, zoals de bemiddelaars of het beheer.

MBT dreigpb's / mails etc. Ik begrijp heel goed dat dat heel vervelend, kwetsend en alles is. Maar, zoals ook al eerder in dit topic is uitgelegd is het niet mogelijk om op pb's te handelen en te modden. Het bouwen van zo'n TEM-systeem zoals Runningkawa aandraagt is ook uitgebreid besproken en daar hebben wij toen ook onze argumenten voor aangegeven waarom dat niet zal gebeuren. Dus ja, in dat geval houdt het daarom op. Waarom ik dan toch adviseer om de foeiknop te gebruiken? Omdat je dan die berichten niet leest, en in de Help staat een uitleg over hoe je die berichten bij binnenkomst gelijk kan laten verwijderen, waardoor je ze niet kan lezen.

daniella74 schreef:
Temmen is voor "vergissingen" van users een prima systeem, bij iets te ongenuanceerde reacties etc. Als het echt een aanval wordt richting een persoon dan werkt het gewoon niet, dan zijn er gewoon hardere maatregelen nodig.

Kun je hier enige uitleg over geven? Ik snap je namelijk niet. TEM'en is namelijk alleen een systeem om de mods ergens op te wijzen, geen strafmaatregel oid. Bij een aanval richting een persoon, kijken de mods sowieso nog naar het gehele topic voor de situatie waardoor die persoon tot die aanval is gekomen, en dan nemen we ook andere reacties mee indien die aangesproken dienen te worden maar waar niet op ge-TEM'd is. Imo zijn we dan vrij volledig bezig met uit te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:06

Maya schreef:
Kun je hier enige uitleg over geven? Ik snap je namelijk niet. TEM'en is namelijk alleen een systeem om de mods ergens op te wijzen, geen strafmaatregel oid. Bij een aanval richting een persoon, kijken de mods sowieso nog naar het gehele topic voor de situatie waardoor die persoon tot die aanval is gekomen, en dan nemen we ook andere reacties mee indien die aangesproken dienen te worden maar waar niet op ge-TEM'd is. Imo zijn we dan vrij volledig bezig met uit te zoeken.

Ik zou me er iets bij kunnen voorstellen dat Daniëlla bedoelt dat je in dat geval beter een mod kunt PM'en aangezien je anders de kans loopt 3 dagen te moeten wachten voor je TEM in behandeling is genomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:10

Daar kaart je inderdaad een probleem aan Nouks, soms lukt het door omstandigheden niet om binnen een dag een TEM te behandelen, en duurt het 1 of 2 dagen langer. In dat geval kun je inderdaad beter een pb sturen naar de mods van dat forum.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:28

@ Maya, onder vergissingen versta ik een opmerking die wat dubieus is, een ietwat felle reactie die niet zo fel was bedoeld dus kleine vergrijpen die niet de toon zetten in een topic. Verdiend absoluut de aandacht maar niet op zeer dringende termijn. Ik weet dat tem alleen een meldingssysteem is. In ieder topic zit wel eens een dubieuze post dus ik snap dat jullie niet aan alle meldingen toekomen maar iemand voor rotte vis uitmaken of zoals een paar maanden geleden een user een vergelijking met Hitler ging maken daar is vind ik persoonlijk wel dringende mod-actie op nodig en eventuele sancties. Kleine dingen is Bokt redelijk zelf-regulerend in binnen topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:03

tems van de 2e vind ik wel wat langer als 1 of 2 dagen langer...

En omdat jullie besloten hebben we doen niets met pb's mag er niet meer over gepraat worden?
Zo komt ff kort door de bocht jou antwoord op mij over.
Wat jullie aandragen is gewoon te weinig Maya...ga het dan nog maar eens uitgebreid bespreken.

Zo heb ik bijv potverdikkie nog nooit op FZ gezien...toch komt die ook weer aan dat er met de pb's, dreigen en stalken wat moet gebeuren.
Gaat er dan echt geen lampje branden bij het team dat dit bokker zoveel is met dat probleem en dat er dus echt eens wat moet gaan veranderen?

Je kunt niet altijd bij het oude blijven omdat dat voor de mods minder werk is...
Dan verzin igg op zijn minst maar een techinische maatregel die werkt... dit kan niet door blijven gaan, bokt gaat er aan kapot...jammer vind ik als bokker van de eerste dag...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:12

Volgens mij schrijft Maya dat er niks kán met pb's, en niet dat 'wij besloten hebben er niks mee te doen'. En erover praten mag altijd Ja , de vraag is of het zin heeft..

Is er een inventarisatie van hoeveel bokkers dat probleem hebben eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:14

neee het heeft geen zin...daar gaat het dus net om...

Nee geen inventarisatie, maar ik heb wel gemerkt dat het om echt veel bokkers gaat.
Meer dan er op FZ dat zeggen.
Heb echt zoveel pb's destijds gehad van mensen die met hetzelfde zitten of zaten.
Maar die dat liever niet openbaar neer zette.
Maar nee geteld heb ik ze niet...