Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:30

lielle, omdat ik daar het nut niet van in zag, en nog steeds niet, maar wat heeft dat met mijn gesloten topic te maken waar het over USERS gaat en niet over MODS?
Ik denk dat je heel goed weet wat ik met modschoppen bedoel, daar hebben enkele mensen in het verleden een sport van gemaakt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:31

Vast wel, maar die kan ik toch ook niet zien? Alleen als ik er zelf een zou krijgen, en dat is laaaaang geleden.

Overigens denk ik dat Ellende niet op jou doelde, maar echt een algemeen voorbeeld heeft gemaakt. Uiteindelijk zijn er meer gebruikers dan de top-5 Haha!

Stef, jij hebt hte over een negatieve ondertoon en ik geef alleen aan dat ik die dus wel degelijk al eerder heb ervaren in jouw topics. Niet meer, niet minder. En mod bashen kan in meerdere gradaties, en op mij maakte dat topic een erg onplezierige indruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:33

Zo kwam het wel over, voorbeeld kwam zo goed overeen Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:39

Nee RK, ik ga echt niet eerst zeggen dat ik niet op individuele gevallen en dan jou als specifiek voorbeeld te nemen.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:40

Wat zit iedereen hier rond de pot te draaien ?

Met dat topic van Stef was niets verkeerd.
Normale discussie, niks dubbel topic !
Het hoefde ook helemal niet op slot, met andere woorden,
Ellende heeft een fout gemaakt.

Niks verkeerd mee, maar geef dat dan ook een keer eerlijk toe,
in plaats van grote woorden te verkopen.

Fout gemaakt. Topic opnieuw open zetten, fout opgelost.
Einde verhaal, en metéén is de lucht opgeklaard.

Rob

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:41

In jouw ogen is het een fout, in de mijne bijvoorbeeld niet. Ik snap werkelijk de ophef niet zo, maar kennelijk is het belangrijk dat mods hun fouten toegeven (eens) maar gebruikers hebben (bijna) altijd gelijk want OW's, slotjes, UNs e.d, zijn onterecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:43

Dat weet toch geen mens als de mods en ik dus kun jij dat toch best als voorbeeld aanhalen
?
En durf best toe tegeven dat ik ergens in eind januari geloof ik een UN heb gehad (volgens de mids meerdere maar die kan ik me niet herrineren Bloos )
Maar dat is 10.000 berichten terug!
Ja ik heb keer op keer vervelende berichten was hun oordeel Ja
zo mee eens....not...
En dan kom jij aan met iemand die UN's En OW's heeft gekregen...wel TE toevallig Lachen
Maar geeft niet hoor Lachen

Overigens idee, dat de gebruikers hun eigen waarschuwingen terug kunnen zien?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:45

dat laatste zou heel handig zijn Ja en dta vind ik een super suggestie.

Overigens denk dat er echt veel meer gebruikers zijn die eerst een of meerdere UNs en daarna een OW krijgen, dus ik zie echt niet waarom dit voorbeeld op jou betrekking zou hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:45

lielle: Ik heb met ellende (kunnen jullie ook niet zien) regelmatig prima contact via msn, dus het heeft daar echt niks mee te maken.
Nogmaals denk ik dat jij ook heel goed weet wat ik met modschoppers bedoel, en dat mijn topic (wat een beetje anders uitgepakt is dan mijn bedoeling was) of mods meer dan users zijn geen modschopperij was lijkt me duidelijk.
Daarbij heeft dit IMO niks met dit verhaal te maken waar ik vind (en nu dus dit topic om zeep help omdat ik hiernaar verwezen wordt) dat mijn topic onterecht op slot is

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:46

RK: geloof me, er zijn meer mensen die UN's en OW's gekregen hebben dan jij Knipoog Ik gebruik een specifiek voorbeeld van twee gebruikers die ruzie hebben en waarop Y drie keer is aangespoken voordat ie een OW krijgt. Als ik RunningKawa bedoel, dan zeg ik RunningKawa en niet gebruiker Y. Ik heb geen zin om na te zoeken of jij ooit drie keer bent aangesproken voordat je een OW kreeg voor een ruzie met een gebruiker: excuses dat ik niet een nog algemener voorbeeld heb gebruikt, maar ik kon er zo snel geen verzinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:47

Nee hoor lielle
Mijn eerste OW was terecht, alleen niet op het aangehaalde punt vond ik.
Het punt wat er aangehaald werd was zoekwerk..terwijl het zo simpel had gekund door het topic wat ik hier op FZ had geopend Lachen
En daar val ik dan wel over. Geef dan gewoon de OW waar hij hoort en ga geen berichten lopen zoeken en daar wat van maken Lachen
Komt zo raar over.

2e vond ik niet oke en nog steeds niet en ga ik ook nooit vinden ook Lachen

LadyMadonna

Lielle schreef:
maar gebruikers hebben (bijna) altijd gelijk want OW's, slotjes, UNs e.d, zijn onterecht.

Niet mee eens.
Had ik nu (wat ik overwogen heb) een nieuw topic gestart, had ik gewoon een terechte OW gehad.
Ik zie OW's langskomen waarvan ik zoiets heb van goh, was dat nou wel nodig? Maar ik zie ook OW's langs komen waarbij ik denk: Goh, nu pas? Knipoog

Eline

Over de suggestie dat gebruikers hun eigen waarschuwingen zouden kunnen zien: vind ik op zich geen slecht idee, maar dat zou pas kunnen worden ingebouwd in een nieuwe versie van de software. Op dit moment is het 'amcp' waar we notities en waarschuwingen in bijhouden daar niet geschikt voor.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:49

Ik heb het toch niet over jouw conact met ellende? Daar weet ik niets van (en dat hoort ook zo). Ik geef alleen dat jouw FZ opmerking een negatieve insteek had. Als je het had geplaatst als:

"Idee! Volgende keer in het BBB: 10 vragen aan een gebruiker"

maakt het een heel andere indruk. Dit vind ik een lichte vorm van mod bashen, so shoot me.

Kawa, waarop doel je met je eerste alinea? Snap het niet helemaal. Ik heb ook geen idee waar jouw OW's voor waren en dat gaat me ook niet aan.

Het doet me hier wel erg denken aan dressuurwedstrijden. De jury snapt er ook nooit iets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:49

3x en ik herriner me maar 1x.... kan dat dus ook bijna niet geloven Lachen

En bedankt voor de excuses, maar dat was niet nodig Lachen
Had er geen probleen mee als er rk had gestaan Lachen
En wellicht zullen er meerder mensen zijn die dat hebben, maar vaak denk je aan een voorbeeld als er iemand reageert waar dat net bij aan de hand is geweest.

Jammer dat het nog niet kan, zelf zien (wil die un's nog wel eens lezen)
Hoop dat het over een poosje wel kan

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:51

Lielle schreef:
"Idee! Volgende keer in het BBB: 10 vragen aan een gebruiker"
Ik stel me graag ter bechikking.

Sigaar

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:52

Citaat:
Ik snap werkelijk de ophef niet zo, maar kennelijk is het belangrijk dat mods hun fouten toegeven (eens) maar gebruikers hebben (bijna) altijd gelijk want OW's, slotjes, UNs e.d, zijn onterecht.

Heb nooit gezegd dat gebruikers altijd gelijk hebben, en al evenmin dat Ow's enz altijd onterecht zijn.
Krijg niet graag uitspraken in de mond gelegd, vind dat een behoorlijk kinderachtige manier van discussiëren.
En jawel, het is belangrijk dat mensen fouten kunnen toegeven. Dat geldt zowel voor users als mods.

Rob

Anoniem

Wat ik bedoel met de eerste alinea
Dat ik hier een topic heb geopend met het ongenoegen over een mod en dat mag niet en dat wist ik Ja
Heb ook zelf aangegeven kom maar op met die ow Lachen
Maar uiteindelijk kreeg ik hem voor wat anders...en dat was erg raar.
De ow is wel terecht, maar de reden? nee niet echt Lachen

Anoniem

RobvdPK schreef:
Niks verkeerd mee, maar geef dat dan ook een keer eerlijk toe,
in plaats van grote woorden te verkopen.

Als ik een inschattingsfout maak, dan geef ik dat ook gelijk toe. Ik geef even een concreet voorbeeld dat me gelijk te binnen schiet, is nog maar recent gebeurd. Op EA-VP is het gebruikelijk dat men een titel plaatst die aan de regels voldoet, dus Tag, woonplaats, rest van gegevens. Was er een topic met als titel met [AP] Een shetlander aangeboden als verzorgpaard, weet het niet meer precies. Maar iig Een en shetlander achter elkaar. Ik denk, aah, vage titel, ik las Een als lidwoord, dus ik verwijder topic, user krijgt sturende pb dat het aan de regels moet voldoen. Ik krijg pb terug met opmerking dat Een een plaats in Drenthe is... Jikes Bloos Vanzelfsprekend heb ik het topic gelijk teruggeplaatst, mijn excuses aangeboden en de sturende pb ingetrokken.

Ook in andere gevallen, als ik daadwerkelijk een inschattingsfout heb gemaakt, hoewel ik die zoveel mogelijk probeer te voorkomen, dan zal ik altijd zeggen. Ok, je hebt gelijk, mijn fout, mijn excuses aanbieden en het zoveel mogelijk recht te draaien. Maar, waar het meer om draait is imo dit :
Lielle schreef:
In jouw ogen is het een fout, in de mijne bijvoorbeeld niet.

Het draait om de inschatting, en dat kan verschillen tussen de mensen onderling.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:56

Stef, je vindt de OWs van anderen mss wel terecht, maar het slotje in je eigen topic dus iig niet, en mijn opmerking over je andere FZ topic ook niet. Prima, want ik ga niet beweren altijd gelijk te hebben, maar het is dus geen tegenvoorbeeld tegen mijn opmerking.

Rob, ik heb je geen woorden in de mond gelegd, ik parafraseer alleen een indruk die ik aan dit hele topic overhoud. Ik had wel duidelijker kunnen aanhalen datr dat niet naar aanlleding van jouw bericht was, daar heb je gelijk in.

Kawa, dat kan. Klinkt opvallend, maar meer kan ik er - zonder de achtergrondinfo - niet over zeggen.

Er wordt hier op WD heel vaak gezegd: "tja, dan zal de oefening toch wel niet zo goed zijn uitgevoerd als je zelf dacht" als er iemand klaagt over een blind jurylid. Mss moeten we dat eens wat vaker op FZ voor ogen houden.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:57

Citaat:
Het draait om de inschatting, en dat kan verschillen tussen de mensen onderling.

klopt. Mee eens. Maar als de helft van de mensen die in het topic actief waren
op hun achterbenen staan, mpet je dan als mod niet een keer kritisch je eigen acties bekijken ?

Rob

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:57

Het is inderdaad vervelend als de UN's en OW's niet meer nagelezen kunnen worden, maar in mijn ogen had je daar zelf ook iets op kunnen ondernemen, namelijk die berichten bewaren.
Verder, in mijn ogen maakt het niet uit hoeveel berichten, in mijn ogen doen meer of minder berichten schrijven geen afbreuk op je geheugen. Als je een sturende pb (of UN zoals het vroeger genoemd werd) hebt gekregen in februari, of je nu 5 berichten of 15000 berichten hebt geplaatst, de sturende pb is nog steeds hetzelfde aantal maanden geleden verstuurd met als insteek eraan te denken in de toekomst. Veel berichten schrijven is geen vrijbriefje om dat dan maar sneller te vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:58

Maya klopt, van jou weet ik dat je dat idd doet Ja
Maar doet iedereen dat?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:59

Lielle heeft gelijk, doe maar eens een enquite hoeveel hun ow terecht vinden, lijkt me wel vanzelfsprekend wat het antwoord is Tong uitsteken

Zoals eerder gezegd het is gewoon de maatschapij, rij je te hard en word je geflitst. = stomme politie die moeten maar echte criminele vangen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:00

RobvdPK schreef:
Citaat:

klopt. Mee eens. Maar als de helft van de mensen die in het topic actief waren
op hun achterbenen staan, mpet je dan als mod niet een keer kritisch je eigen acties bekijken ?

Rob

hm, als ik zelf in een topic actief ben zal ik al snel steigeren. Ik zou me als mod eerder achter mijn oren krabben als volkomen buitenstaanders datzelfde signaal afgeven.