Shadow0 schreef:Mondy schreef:Ik kan me voorstellen dat het vervelend is maar waarom wil je er dan perse nog een antwoord op als die toch niet komt ?
Omdat het manipulatieve, misleidende, gecherrypickte onzin is die steeds herhaald wordt!
Maar de ander vind dit wellicht ook van jouw argumenten ?Citaat:Als ik in een cirkeltje terecht kom met een discussie partner dan neem ik de stap terug omdat het me de energie/moeite niet waard is.
Maar dit doet beinvloedt meer dan alleen maar dat ene topic. We mogen de realiteit echt wel wat meer waarde gaan geven. Dit gaat niet eens alleen maar over vaccinatie (wat al schadelijk genoeg is) maar ook om een hele manier van doen in onze maatschappij die op allerlei niveau's maakt dat men niks doet, men niet meer na wil denken met welk doel bepaalde regels zijn opgesteld. Alsof dat er allemaal niet meer toe doet.
Zo breed kunnen we hier op bokt natuurlijk niet heel veel mee. Ik snap je hierin en ja merk dat in de maatschappij ook. Maar het veranderen door alleen een bepaalde richting toe te laten gaat het niet helpen. Juist door dat soort dingen weg te halen of niet te laten zien gaat men niet meer nadenken. Niet nadenken is wat nog altijd bij iemand zelf ligtCitaat:Of je kijkt waarom er geen antwoord komt. Weet diegene het antwoord niet.. zijn er teveel vragen waardoor overal op antwoorden niet lukt.. is het gegeven antwoord niet wat je het liefst wil horen of wil diegene het simpelweg niet zeggen.
We weten ook waarom louche zadelverkopers die via de Markt regelmatig de boel lopen te flessen niet ingaan op kritische vragen.. dan is 'gewoon negeren' ook geen optie.
Daarin komt natuurlijk ook wetgeving kijken
Door de verantwoordelijkheid helemaal bij de lezer te leggen, misken je bovendien precies dat gezamelijke waar ik het over had. Het gaat me er niet alleen om dat IK het irritant vind, daar kan ik de foei wel voor vinden, maar dat het breder gaat dan dat.
Ja dat is zeker begrijpelijk. Echter zal een ander gezamenlijk deel miss de andere kant vervelend vinden. Juist door er op door te blijven gaan blijf je het voor jezelf en anderen vervelender maken terwijl er anders of niet op in gaan soms ook beter kan zijn
Ik hoop dat ik de quote niet verkloot heb zo

Maar bottomline... ja het is vervelend in welke discussie dan ook als iets niet lekker loopt en niet gaat zoals je zelf graag zou willen. Maar de sfeer is door alle deelnemers van een topic te bepalen en de inhoud is iets wat ieder voor zich kan invullen. In hoeverre dat de discussie bepaalt is afhankelijk wat de rest ermee doet.
Het is inhoudelijk niet te doen.
En heel eerlijk? Eigenlijk is het toch jammer dat discussies een gespreksleider/mod/begeleider enz nodig hebben ?