Laatst bijgewerkt door AFCAAFCA op 01-04-12 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt
NogSteedsGek
Geplaatst: 01-04-12 22:56
De kleintjes per pony, de grote te paard, Wapperende manen, een zwiepende staart. Dressuur of springen is erg doorsnee, Wester en reining tellen ook nog mee! Springschoenen en peesbeschermers behoren tot de uitrusting, En natuurlijk een zadel, met zoveel mogelijk bling! Wel door de zadelmaker aangemeten, En voor we beginnen het beestje laten eten. Lavendel en mandarijntjes, Jaja, de smaak is verfijntjes. Dan kan je pas echt van start, Eerst in stap, niet te hard. Zodra we wat meer voorwaarts gaan, Kan de motor ook meer aan. Laat eerst de achterhand onder treden, Pas dan beginnen aan moeilijke bezigheden. Piaffe passage of pirouette, Altijd blijven opletten. Want als je zomaar onverhoopt, Tegen een verdwaalde cavaletti aanloopt. Kan je op voorhand bedenken, Dat je de bak door zult zwenken. Maar weer terug naar het appuyement en wijken, Die voor een leek wel wat op elkaar lijken. Mocht je er niets van snappen, Ga je gewoon terug naar het opstappen. Want takt, aanleuning en doorzitten zijn basis, Zonder die drie rijden is een gemis. Dan is er nog longeren en grondwerk, Niet te vaak doen, wordt je pony te sterk! Heb je dit alles niet echt meegekregen, Kan je altijd de wiki op Bokt raadplegen. Een berichtje naar de mods, mids of het beheer, Verhelderd dit verhaal wellicht iets meer. En als ook een moderator het niet snapt, Vraag of de nieuwsredactie het op de VN neerklapt. Verder kan ik je niet meer helpen, paardenbrokken, muesli of biks, PROOST!!!
Door NogSteedsGek
NoekAa_
Geplaatst: 01-04-12 23:03
Goed, ik had dus verteld over mijn dressuur paard dat liever wilden springen. Maar eigenlijk is het een pony die van western houdt en dan vooral reining. Dus ja, daar zit ik dan met mijn peesbeschermers, springschoenen en cavaletti. Nee hoor voor ons geen wijken, keertwendingen om de voorhand, achterhand, takt controleren, stap oefeningen. Toiletteren, grondwerk en longeren zit er ook al niet meer in want madame weigert gewoon. Het enige dat nog werkt zijn mandarijntjes. Ik weet dit omdat ik op Bokt in de Wiki heb gekeken. Dat is echt heel handig. Daar zijn namelijk Moderator mensen ook wel bekend als Mods die alles goed in de gaten houden. Oja en over mijn zadelmaker.. mijn zadel ligt bij staats bos beheer tussen de lavendel. Vraag me niet waarom. Dat zijn professionals, dus die zullen wel weten hoe het moet. Net als goede ruiters weten hoe je passage of piaffe moet rijden. Of een pirouette. Nee mijn paard zet in de dressuurbaan gen stap voorwaarts meer. Ik denk dat ik de Nieuwsredactie maar ga bellen, dit komt op de voorpagina.
Essie73
Moderator Algemeen
Geplaatst: 02-04-12 00:29
het is 2 april, maar het gaat nog steeds door, nu ben ik over mijn geboorte jaar heen Grrrr
Maar het blijft een raadsel waar het nou voor was?
Heb er vannacht gewoon over gedroomd, ik droomde dat je met de PQ punten spullen kon kopen. Gelukkig niet voor bokt, want dan hadden er gisteren een paar een hele ruitersportzaak leeg kunnen kopen haha