Ik geloof dat dit hele gebeuren verder aan bod komt bij het topic 'Rondetafelsessie', dus daarmee ben ik hier klaar

Zwartwitje; lef dat je jou kant van het verhaal hier hebt gepost
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwartwitje schreef:Tieneke, klopt, en dat laatste is juist zo ongelofelijk moeilijk. Het team zit in een heel vreemde positie, ineens wordt van teamleden gevraagd om verantwoording af te leggen voor iets waarvoor ze nooit verwacht hadden dat ooit te moeten doen. Noem me een lafaard, maar ik ben ergens blij dat ik op het moment niet groen meer ben, hoor.Aan de andere kant had ik ook kunnen zeggen: stik er maar in, ik ben mod-af en ik vind het wel prima zo. Maar ik ben zo lang betrokken geweest en het is de bedoeling dat ik t.z.t. weer terugkom, en ik vang een enorme behoefte naar openheid op vanuit de gebruikers. Vandaar dat ik een poging doe. Haal eruit wat je eruit wilt halen, zou ik zeggen.
Zwartwitje schreef:Maar dan moet ik er direct bijzeggen dat Menino haar berichten onderbouwt, vragen stelt, een fatsoenlijke toon aanneemt en ervoor zorgt dat ik iets met haar berichten kan. Daar kunnen heul veel gebruikers een voorbeeld aan nemen
Soda schreef:Laat ik voorop stellen dat ik het heel dapper en bewonderenswaardig vind dat je hier open en eerlijk aanwezig bent. Ik vind wel je zin over verantwoording een beetje gek. Ik bedoel, modden is niet echt vrijblijfende bussiness denk ik, het is een serieuze vrijwilligersbaan waarin je verantwoordelijkheden hebt. Je moet daarin dus ook verantwoordelijkheid moeten kunnen afleggen over je doen en laten.
Soda schreef:Verder valt me, meer algemeen, op dat vanuit het beheer steeds wordt aangegeven wat er gaat veranderen, dat het systeem onder de loep genomen gaat worden, dat alles kritisch geëvalueerd gaat worden etc. Dat is natuurlijk prima, en ook noodzakelijk, maar denk ik nog een brug te ver. Er is een forse groep gebruikers die geschrokken is van deze situatie, zich in de steek gelaten voelt door het beheer en zich ook niet meer op z'n gemak voelt om hier te posten. Je kunt dan wel direct met een waslijst verbeteringen, maar mensen voelen zich op dit moment niet gehoord. Ga gewoon eerst eens luisteren wat er gezegd wordt, erken de boosheid en bied je excuses aan. En dan niet "als zij dit en dat, dan zeg ik ook sorry", maar gewoon een onvoorwaardelijk excuus van de steken die je zelf hebt laten vallen. Als je maar die verbeteringen er doorheen blijft drammen, dan ga je mensen op een gegeven moment verliezen. Ik word er althans een beetje kriebelig van
Zwartwitje schreef:Ben ik met je eens, ik heb het dan ook vooral over de toon waarop het is gegaan. Feit is gewoon dat niemand van het team had verwacht dat hun directe quotes te lezen zouden zijn. Over de essentie van je modhandelingen moet je inderdaad af en toe verantwoording kunnen afleggen en uitleg kunnen bieden, maar niet over de toon die je onderling aanneemt (die ook nog eens verdraaid is vanwege bijvoorbeeld zoiets simpels als het ontbreken van smileys). Tenminste, niet zolang je besloten forum niet wordt gehackt.Maargoed, wat gebeurd is is gebeurd.
Zwartwitje schreef:Ik snap je punt Soda, ik kan erin komen.Ik kan er alleen weinig meer mee doen dan alleen van mezelf te laten horen, op dit moment althans.
malo_kozo schreef:zwartwitje, ik zeg ook niet dat je daar hebt geantwoord maar dat er wel een quote staat die vanuit bokt.nl komt uit een moderator topic en dat het daar instaat.
malo_kozo schreef:Ik heb idd het idee dat jullie de hele dag gebruikers af zitten te kraken en ik ben niet de enige die zo denkt.
BartVB schreef:@Alet74; wat betreft openheid wat betreft sancties en beleid zijn we op Bokt.nl naar mijn mening een heel stuk opener dan het overgrote deel van de (grote) forums die ik ken. Kijk voor de grap eens hoe bijvoorbeeld Fok.nl dit geregeld heeft
Zwartwitje schreef:malo_kozo schreef:zwartwitje, ik zeg ook niet dat je daar hebt geantwoord maar dat er wel een quote staat die vanuit bokt.nl komt uit een moderator topic en dat het daar instaat.
Ah, dan is dat dus een prachtig voorbeeld van een misverstand dat is ontstaan door het ontbreken van een smiley. Daar stond namelijk een '' of '
' of iets in die trant achter en dat is dus gewoon een grapje geweest van de mods onderling. Ik kan er werkelijk niet bij dat zulke lariekoek voor waarheid is aangenomen..
Zwartwitje schreef:Soda, ik ben blij en eerlijk gezegd ook wat opgelucht dat dat overkomt, want ik heb er echt over zitten dubben om hier te posten.
Tjuppie schreef:Nou, dat is toch HELEMAAL niet vreemd??? Iedereen schrikt zich kapot van de manier waarop er gepraat wordt over veel gebruikers in jullie 'achter-de-schermen topic'. Daarin worden dingen gezegd, waarvan ik echt niet verwacht had dat moderators dat zouden kunnen zeggen. Dus dan is het niet zo vreemd dat zo'n opmerking ook geloofd wordt.