Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:43

maar als jij hapt, heb jij een OW, terwijl je enkel voor jezelf op komt, en dat klopt niet.

Als ik jou een *piep* wijf noem, en jij reageert daarop, hoor IK een OW te krijgen, en niet jij :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:44

stef schreef:
Als ik jou een *piep* wijf noem, en jij reageert daarop, hoor IK een OW te krijgen, en niet jij :n

Als jij een ander uitscheld krijg jij een OW, afhankelijk van de situatie en je OW verleden natuurlijk. Het is de kunst die opmerking te negeren :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:00

stef schreef:
maar als jij hapt, heb jij een OW, terwijl je enkel voor jezelf op komt, en dat klopt niet.

Klopt helemaal (dat gaat alleen nogal eens mis op Bokt..)

Chiqa, iedereen heeft een breekpunt, ik vind het idioot om rellers net zo lang te laten prikken/steken tot dat breekpunt een keer gevonden/bereikt is zonder dat die rellers daarvoor gestraft worden. Als er iets is dat ik irritant vind is het zuigers op internet. Het is alleen zo lastig ze aan te pakken.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:01

Stef zoals jij het zegt ervaar ik het ook.

Normaal gesproken reageer ik volgens mij netjes in alle topics.
Maar als ik uitgedaagd wordt, kan ik niet netjes op mijn handen gaan zitten.
IK moet dan gewoon reageren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:09

Chiqa, het zou heel fijn zijn als je jou meningen eens niet zou ventileren alsof je zelf mod bent. Dat leest echt ontzettend irritant weet je :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:23

Ik zit toevallig even rond te snuffelen op dat forum waar jij mod bent Chiqa, maar dar maak je mensen echt monddood, als ze meer dan genoeg post hebben voor het afgesloten gedeelte, maar twee weken niet posten worden ze daar al verwijdert..
Zie jij zo iets dan ook voor bokt,,iedereen verwijderen die dingen zeggen die je niet aanstaan, of als mensen een tijdje niet posten uit de HK verwijderen?

De dingen die dus hier geopperd worden sporen niet helemaal met je mening zoals jij hem zelf uitdraagt.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:39

@Echwel oef vrees dat dat tegen het verkeerde been is en w.s krijg je nog een waarschuwing ook

Je hebt overigens wel gelijk

@Heino nog thnx voor je eerdere compliment :)

Wat betreft het terug reageren na een aantal steken onder de gordel, klopt idd dat er te vaak een ow voor degene is die uiteindelijk hapt ipv voor de aanstichter,Ik denk alleen dat dit vaak niet eens geheel expres is , Vaak worden de steken niet herkend als steken. en/of de mod weet niet dat degene die begonnen is in meerdere topics die persoon lastig valt en volgens mij hebben te weinig tijd om het dubbel te checken..

naar mijn idee zou het een optie zijn dat wanneer een mod denkt dat het aan bokker B ligt dit aan een mede mod te vragen die ook even kijkt komt die plots op bokker A tja dan maby bij hun hoofd mod navraag doen en pas bij zekerheid een ow geven,Maar goed dat schijn teveel 'gedoe'te zijn of teveel tijd te kosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:43

Crypto, dat heeft vaak geen zin, de temmer wordt vaak gevolgd en er is geen bokker die temt omdat die iets heel leuk, gevat, positief of gezellig vindt. Naast die negatieve temknop zou eigenlijk een positieve moeten staan, het is heel jammer dat die er niet is en zo onderhoud je de sfeer van klikken, elkaar erbij lappen en uiteraard trollen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:44

Maar wat gij niet wil dat u geschiedt doet dat dan ook een ander niet..
Je moet wel achter je woorden staan en niet alleen hier maar overal, dat maakt je tot een mens...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:51

Lovely schreef:
Crypto, dat heeft vaak geen zin, de temmer wordt vaak gevolgd en er is geen bokker die temt omdat die iets heel leuk, gevat, positief of gezellig vindt. Naast die negatieve temknop zou eigenlijk een positieve moeten staan, het is heel jammer dat die er niet is en zo onderhoud je de sfeer van klikken, elkaar erbij lappen en uiteraard trollen.

Ja maar sommige TEMMEN belachelijk veel, onnodig (lange tenen :+) en snel, Dat zouden mods toch ook wel een keer door moeten krijgen?

Of al veel bokkers zeggen dat bokker y zuigt zuigt zij het onzichtbaar dan moet er toch wat gaan branden?

En vind ik leuk of positief credit knop is idd ook wel een idee

@Echwel; achter je eigen woorden/mening staan lijkt me idd handig Ga er ook meestal van uit dat men dat staat eigenlijk. Edit je bedoeld w.s compleet mens ? ipv mens?

Edit2 maar een tem behoort wel grondig nagekeken te worden evt tot een aantal blz terug,Je kan toch niet zomaar een temmer geloven op de tem?, Hoort toch research bij? Lijkt mij dan.
Anders is het wel heel makkelijk te temmen op iem die je ziet als concurrent of persoonlijke issues mee hebt..
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 17-02-11 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:53

Echwel schreef:
Maar wat gij niet wil dat u geschiedt doet dat dan ook een ander niet..
Je moet wel achter je woorden staan en niet alleen hier maar overal, dat maakt je tot een mens...

Dat is zeker zo, maar wat vaak gebeurt is dat er van alles bij je woorden verzonnen wordt waardoor het tot iets wordt waar je niet meer achter wilt staan. Snap je?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:59

Ja dat snap ik wat ik niet snap is dat iemand op forum A het ene zegt en op forum B het andere en dan op forum C dan het uitmelkt..
@Crypto ik bedoelde idd een beter mens..
Helaas verzinnen mensen op internet van alles en schijnen ze hun leven op internet te leven...nogmaals het rode uitknopje hebben ze nog niet gevonden en dat zou ook heel wat rust brengen..

Bij sommigen zou ik ook wel eens willen zeggen dat ze hun hoofd niet boven het maaiveld moeten uitsteken en toch zie je ze weer steeds opduiken met hun mening...

Edit @ Lovely vaak zegt het meer over de ander die allerlei dingen erbij oet verzinnen dan over jezelf....

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:12

Ik volg dit nu al een poosje en vind sommige opmerkingen erg amusant!
Ik heb de enquete ingevuld en bij de laaste opmerking aangegeven, dat ik dacht dat Bokt een forum was dat een stukje toe kon voegen aan mijn "paardenleven".
Leuke, interessante, bruikbare weetjes, dicussies met gelijkgezinden, nieuws uit de "grote paardenwereld".
Maar in plaats daarvan is het een hoop gekat van mensen op elkaar!
Zet 10 paardenmensen bij elkaar en je hebt 10 verschillende meningen.
Waar blijft het respect voor elkaar, en misschien het luisteren?
Als iemand een berichtje plaatst over haar of zijn kleur zadeldekje vind ik dat grappig, lees ik overheen en zoek een bericht dat me wel interesseert!
Maar ik kat diegene niet af!
Je kunt iemand niet veranderen, en zeker niet via deze site, en als je je mening wilt geven kleedt dit dan een beetje diplomatiek aan! Soms lijkt het wel een politieke oorlog hier!
Blijf jezelf en je mening trouw en probeer naar een ander te luisteren en daar het goede uit te halen, dan wordt het misschien weer gezellig, informatief, lachwekkend enzzzzz
AMEN!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:34

stef schreef:
maar t punt: Is iemand kritisch, eerlijk en recht voor zn raap is direct een relschopper? Naar mijn idee niet.

Dit herken ik helemaal niet en dat bevestigen Heino en jij eigenlijk zelf al door te zeggen dat jullie in al jullie Bokt-tijd nog maar één OW hebben gehad. Dat geldt ook voor mensen die zuigen, waarna de mensen die happen een OW krijgen. In mijn ervaring krijg je echt geen OW, omdat je die zieligerd bent, die hapt. Er wordt echt niet op dat ene bericht, waarop getemd is, gemod. Er wordt gewoon in de discussie teruggelezen en gekeken, wat er allemaal speelt. En dan gebeurt het vaker dat de zuiger een OW krijgt en de happer een PB, dat happen niet handig is. Het is gewoon onzin dat je als happer de gebeten hond bent. En als je in zo'n situatie wel een OW krijgt, dan heb je het er echt wel naar gemaakt, door op zo'n manier te reageren, dat het echt niet door de beugel kan.

Wat mij altijd wel opviel is dat mensen zichzelf altijd verschrikkelijk stoer en geweldig vonden, als ze iemand anders eens flink onderuit hadden gehaald op Bokt. Totdat ze de consequentie in de vorm van een OW kregen, want dan was het echt niet waar en moest dat bericht toch vooral niet in de context van het topic gelezen worden. Als je dan zo stoer bent om iemand onderuit te halen, wees dan ook eens zo stoer om de consequentie te dragen, of gedraag je gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:40

Ja maar Karl, wat nou als er dingen bij gehaald worden die je helemaal nooit hebt geschreven, onterechte beschuldigingen feitelijk. Wat moet je doen als een moderator beschuldigingen doet die helemaal nergens op gebaseerd zijn en duidelijk erbij verzonnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:41

Weet je, ik heb denk ik minder moeite met mensen die iemand gewoon openbaar onderuitschoffelen, dan dat er 'gezogen' wordt... Die staan dan in ieder geval nog voor wat ze vinden.
Doe mij maar een recht-voor-z'n-raap-en-what-you-see-is-what-you-get-bokker, in plaats van een kontenlikkertje dat alles op alles zet om bij de "juiste partijen" (bijvoorbeeld bij het modteam) een wit voetje te halen (waarvan het doel me persoonlijk ook volledig ontbreekt overigens).

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:47

Mods zijn ook maar mensen en ze moeten op basis van de berichten op Bokt een inschatting maken van wat er speelt. Natuurlijk wordt er dan wel eens een fout gemaakt en die worden dan direct door de mods of via de BZC teruggedraaid. Maar dat soort situaties zijn echt de uitzondering en niet de regel. In de tijd dat ik mod ben geweest, is dat (wat ik mij kan herinneren) echt maar een keer of twee, drie voorgekomen.

Bokt zou wat dat betreft echt een stuk prettiger worden, als mensen eens een keer eerlijk naar hun eigen gedrag durfden te kijken.

Edit: Sonja, ik denk dat dat witte voetjes halen heel erg tegenvalt, dat lukt je niet bij een team van vijftig mensen, die bepaald gedrag allemaal heel anders beleven. Bij één of twee mods een wit voetje halen heeft niet zoveel zin. Als die daarnaar reageren achter de schermen, worden die echt wel teruggefloten door de andere mods.

Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik de andere kant van de mods ken en ik weet dat er wel tegen dat gezuig opgetreden wordt en dat er regelmatig PB-contact is over bepaald gedrag, waar wij ook niet blij van worden. Alleen zie je dat voor de schermen niet. En dat is ook niet nodig, Bokt hoeft niet te weten wat de mods met individuele bokkers bespreken.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 17-02-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:51

Karl66 schreef:
Bokt zou wat dat betreft echt een stuk prettiger worden, als mensen eens een keer eerlijk naar hun eigen gedrag durfden te kijken.

Maar dat geldt ook voor moderators. Ik krijg de indruk dat zij zich soms ook achter de regels verschuilen en een excuus ver te zoeken is wanneer dit wel terecht is (iets met een SA dat publiekelijk bekend was maar waar Bokt beleid zijn handen vanaf getrokken heeft en achteraf ook nooit toegegeven heeft dat men fout zat)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:51

Ben het met Sonja eens.
Ik heb een hekel aan die vuile onder de gordel opmerkingen en dat smerige gestook.
trek gewoon je mond open, zeg wat je denkt, klaar de lucht en klaar ermee.
werkelijk,sommige bokkers hier doen alles voor een bruine arm...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:03

Karl66 schreef:
Mods zijn ook maar mensen en ze moeten op basis van de berichten op Bokt een inschatting maken van wat er speelt. Natuurlijk wordt er dan wel eens een fout gemaakt en die worden dan direct door de mods of via de BZC teruggedraaid. Maar dat soort situaties zijn echt de uitzondering en niet de regel. In de tijd dat ik mod ben geweest, is dat (wat ik mij kan herinneren) echt maar een keer of twee, drie voorgekomen.

Edit: Sonja, ik denk dat dat witte voetjes halen heel erg tegenvalt, dat lukt je niet bij een team van vijftig mensen, die bepaald gedrag allemaal heel anders beleven. Bij één of twee mods een wit voetje halen heeft niet zoveel zin. Als die daarnaar reageren achter de schermen, worden die echt wel teruggefloten door de andere mods.

Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik de andere kant van de mods ken en ik weet dat er wel tegen dat gezuig opgetreden wordt en dat er regelmatig PB-contact is over bepaald gedrag, waar wij ook niet blij van worden. Alleen zie je dat voor de schermen niet. En dat is ook niet nodig, Bokt hoeft niet te weten wat de mods met individuele bokkers bespreken.

Het gaat er meer om dat er hier dingen gedaan worden die in het echte leven nooit getoleerd zouden worden en waar men hier dus wel mee weg komt omdat het contact altijd indirect is. Zo komen moderators er dus ook mee weg dat ze liegjes doen :). Maar waar moet ik dit melden volgens jou? BIj de bezwaarcommisssie?

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:24

Maar waarom iemand afzeiken omdat diegene gewoon zijn/haar mening geeft?
Vrijheid van meningsuiting???????

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:32

Je kunt je mening ook zo formuleren dat het voor een ander niet beledigend is. Dat is vaak het hele punt. Pas was daar ook al een topic over. Omdat het allemaal via internet is lijken een heleboel grenzen niet meer te bestaan. Het respect is ver te zoeken. En alles is ook makkelijk te roepen zonder dat je iemand hoeft aan te kijken. Maar dat wil niet zeggen dat wat je post geen consequentie heeft. Er zit ook iemand achter de andere kant van de computer. In sommige gevallen krijgt de TS zoveel over zich heen, dat vind ik gewoon niet meer normaal. Wat voor effect heeft dat op de TS?

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:34

Krips schreef:
Je kunt je mening ook zo formuleren dat het voor een ander niet beledigend is. Dat is vaak het hele punt. Pas was daar ook al een topic over. Omdat het allemaal via internet is lijken een heleboel grenzen niet meer te bestaan. Het respect is ver te zoeken. En alles is ook makkelijk te roepen zonder dat je iemand hoeft aan te kijken. Maar dat wil niet zeggen dat wat je post geen consequentie heeft. Er zit ook iemand achter de andere kant van de computer. In sommige gevallen krijgt de TS zoveel over zich heen, dat vind ik gewoon niet meer normaal. Wat voor effect heeft dat op de TS?

*\o/* Ik had het niet beter kunnen zeggen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:36

kyraliam schreef:
Maar waarom iemand afzeiken omdat diegene gewoon zijn/haar mening geeft?
Vrijheid van meningsuiting???????

Het gaat niet om iemand afzeiken die zijn/haar mening geeft. Neem nou mijn voorbeeld. Ik ventileer mijn frustraties, vervolgens komt er een bokker vragen naar de bekende weg, "omdat ze probeert mij te begrijpen". Terwijl alles wat ze wil weten gewoon terug te lezen is.
Daarnaast is het altijd handig om je eigen mening niet als feit neer te kwakken.

Ok, om terug te komen op de basis van dit topic: Rondetafel sessie.
Hoe zit het met de gebruiksvriendelijkheid op bokt? Naar mijn idee worden beslissingen genomen met name ten gunste van het team. Dat het dan voor de gebruiker niet gebruiksvriendelijker wordt is jammer maar helaas (althans, zo komt het op mij over)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:41

Weet je ik heb het eigenlijk niet eens over de mods, zoals jij ze noemt!
Ik heb het vooral over het gezeur onderling!
Wat me bij jouw situatie opviel is dat er niet altijd goed gelezen wordt!
Vind ik zelf ook moeilijk, het is zo makkelijk om hat neer te typen maar je kunt ienabd zijn gezichtsuitdrukking niet zien, en die smilies zijn leuk maar verwoorden vaak ook niet wat iemand echt voelt of denkt.