Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:43

O wist niet dat dat mocht, ga ik doen Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:34

slimmerik schreef:
Dan misschien wel een zinvolle tip Knipoog : Wat denken de mods ervan dat iedereen (indien gewenst) tenminste 1 moderator mag noemen waardoor zij niet beoordeeld wordt bij het uitdelen van een OW. En of het al of niet behandelen van hun TEM?

Op dit moment gebeurt dat in de praktijk al. Niet dagelijks, maar ik heb wel pb's gekregen van mensen die vragen of moderatorX hun tems / topics voortaan links wil laten liggen. Ik heb dat toen besproken met de mod in kwestie en mod X houd zich nu buiten zaken met gebruiker Y.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:34

Om nog even ergens op terug te komen, want ik geloof dat ik de opmerking anders opgevat heb dan bedoeld.
Maya schreef:
slimmerik schreef:
Maya schreef geloof ik al dat een mod die bij iemand in het HK post die persoon geen OW mag geven maar dat gebeurd echt wel. Dus waarom niet zelf aangeven dat bv één mod niet mag beoordelen?

Toch is dat in principe niet de bedoeling. Mocht dat bij een bepaalde OW toch gebeurd zijn voor jouw gevoel, dan kun je dat natuurlijk altijd aankaarten Lachen

Ik heb dit opgevat als zijnde : Als je als mod meekletst in een bepaald topic, dan mag je personen in dat topic geen OW's geven voor posts die zij in dat topic specifiek plaatsen, als waar jij dus als user in meekletst. Het is niet zo, dat in geval van leden van dezelfde kletstopics als waar ik ook in zit / zat, dat ik daar in het geheel geen OW of sturende pb meer naar mag versturen. Dat wou ik toch voor de zekerheid nog even verduidelijken Lachen

@ Nouks, misschien in de toekomst dan aanvinken dat je graag op de hoogte gehouden wordt? Lachen Ik weet verder niet wie de TEM's op dit topic heeft afgehandeld, ik discussieer hier mee, dus bemoei me daar verder niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:44

Maya schreef:
@ [***], misschien in de toekomst dan aanvinken dat je graag op de hoogte gehouden wordt? Lachen Ik weet verder niet wie de TEM's op dit topic heeft afgehandeld, ik discussieer hier mee, dus bemoei me daar verder niet mee.

Ik heb niet getemd op dit topic en ik vink dat al-tijd aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:47

Eline schreef:
Ik heb dat toen besproken met de mod in kwestie en mod X houd zich nu buiten zaken met gebruiker Y.

Dat vind ik een hele goede ontwikkeling Lachen Want ik heb in het verleden een keer een mail van een moderator gekregen die ik nooit heb begrepen,waar in het kort in stond dat ik op mn woorden moest passen en ik anders een OW of erger zou krijgen. Verward Sindsdien behandeld diegene mijn Tems ook heel onplezierig.
Ik zal in mn achterhoofd houden dat ik door die moderator niet meer geholpen wil worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:38

Vanavond loopt er ook weer zo'n heftig topic waar bepaalde mensen anderen uitdagen die dan fel worden en zo tegen een OW aanlopen. Meerdere keren is het topic getemd. Lijkt dan net of de mods afwachten van hoeveel OW's ze kunnen uitdelen.

Er zijn genoeg mods de hele avond online...waarom geen slotje?
[LZP] STOP DIERENLEED *MET AFSCHUWELIJKE FILM*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:41

Ik heb vandaag geloof ik 5x getemd. Nog geen enkele tem is in behandeling genomen terwijl de eerste van vanmiddag half 5 oid was. Terwijl het dingen betreffen (in verschillende subfora!) die gewoon tegen de regels zijn: plaatsen van adressen van anderen enzo...

Edit: ik zie net dat desbetreffende tem net afgesloten was. En nummer twee verhuist inmiddels ook naar gesloten meldingen. Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:01

Op het moment dat je ziet dat een topic uit de hand loopt, dan is het verstandig om even een PB te sturen naar een mod die online is. We zijn nou eenmaal niet de hele tijd alleen maar met de temlijst bezig en als je pech hebt, kan het een halve dag duren voor een tem gezien wordt. Maar als je een PB stuurt, dan zijn we gelijk op de hoogte dat er een topic is waar met spoed naar gekeken moet worden.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:36

Karl66 schreef:
Op het moment dat je ziet dat een topic uit de hand loopt, dan is het verstandig om even een PB te sturen naar een mod die online is. We zijn nou eenmaal niet de hele tijd alleen maar met de temlijst bezig en als je pech hebt, kan het een halve dag duren voor een tem gezien wordt. Maar als je een PB stuurt, dan zijn we gelijk op de hoogte dat er een topic is waar met spoed naar gekeken moet worden.

Maar meestal zijn er wel mede-bokkers die effe temmen hoor of een mod inlichten, is het niet?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:55

Karl geeft aan dat als het om een spoedgeval gaat een tem net iets te lang kan blijven liggen, omdat de modjes van een betreffend forum nu eenmaal niet 24 uur per dag on line zijn Knipoog en de andere modjes eerst hun eigen tems afwerken en als er nog tijd over is de andere modjes gaan helpen.

Als iedereen dan denkt dat een andere gebruiker wel een PB naar een modje stuurt kan het nog lang duren, maar het komt idd wel voor dat andere Bokkers zien dat ergens iets uit de hand lijkt te lopen en de op dat moment on line zijnde mods inschakelen.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:52

Ik vind het juist wel goed dat de gebruikers de mods op de hoogte kunnen brengen via tems of een Pb.
Bokt is zo groot dat de mods daar onze hulp best weleens bij kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld bij schaduwaccounts. Als je kijkt hoeveel leden er zijn Bloos!, de mods kunnen heus niet bij houden wie er ongevraagd een SA aanmaakt.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:03

Barbara_m schreef:
Ik vind het juist wel goed dat de gebruikers de mods op de hoogte kunnen brengen via tems of een Pb.
Bokt is zo groot dat de mods daar onze hulp best weleens bij kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld bij schaduwaccounts. Als je kijkt hoeveel leden er zijn Bloos!, de mods kunnen heus niet bij houden wie er ongevraagd een SA aanmaakt.

Absoluut ben het helemaal met je eens, alleen weet ik wel dat er kinderen de dupe worden doordat sommigen hallucineren over sa's. En dat is dan wel weer triest.
Iemand meld zich ergens, heeft nog maar 33 berichten, dus is sa van....... Dat kan imo echt niet.
Het checken van een sa kun je als lid niet doen, daarvoor hebben we echt de mods nodig.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:02

Barbara_m schreef:

er zijn mensen die dit aanmaken nadat ze een onterechte ban hebben gekregen Knipoog

zie een iemand die gestalkt word na een misplaatste grap.
de stalker vraagt ban aan, gene word geband

je vraagt na je ban (1 jaar) weer gewoon erop te mogen, dit mag.
stalker vraagt weer een ban aan en deze word gegeven Knipoog achterhaald op IP adres ontzettend veel informatie over degene Knipoog
en dan op bokt neerzetten dat de gebande hier niet thuis hoord wie was hier nou het plezier van een ander aan het verzieken? stalker in mijn ogen nietwaar?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:11

Smurffie, individuele zaken worden niet in een openbaar topic besproken. Daarvoor kan je contact opnemen met de mods.

Ik wil hier wel even in het algemeen op antwoorden. Sinds ik mod ben zijn er geen mensen die terugkwamen na een ban voor onbepaalde tijd gelijk weer geband. In zo'n geval zal een OW ook extra goed bekeken worden omdat het een hele grote impact heeft en echt niet zomaar gegeven worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:31

Wat heeft stalken met dit topic te maken RK Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:31

Lees eens 1 bericht hoger dan het bericht van Karl? Lachen

En lees alle bladzijdes eens door Lachen
Kom je regelmatig tegen dat mensen meerdere malen lastig gevallen worden door een persoon.
En dat kan dus zo gestopt worden.

Verder reageerde ik op een opmerking van iemand die haar bericht weer had verwijderd.
Maar om de een of andere reden was mijn bericht daarna ook weg, dus plaats ik het maar opnieuw Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:09

Ik had het topic wel gelezen hoor RK alleen vond ik de URL wat overdreven,
je heb het toch zelf in de hand? Als jij niet wil dat iemand je PBtjes stuurt
lees je ze toch gewoon niet? Zal de lol dr snel afzijn en anders maar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:11

Ieder zijn mening in wat overdreven is Lachen
De mensen die wat met de link willen hebben hem nu, andere scrollen hem wel weer voorbij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 15:10

Ik heb even een bericht gesplit :
Karl66 schreef:
individuele zaken worden niet in een openbaar topic besproken. Daarvoor kan je contact opnemen met de mods.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:16

Het valt me de laatste tijd inderdaad op dat je niet meer eerlijk je mening mag geven.
In ruim 5 jaar bokt heb ik nog nooit een OW gehad, terwijl ik toch geregeld ongezouten mijn mening heb gegeven. Nu moet je mening zo voorzichtig omschrijven dat het geen mening meer is.
Gelukkig is dat op een aantal subforums anders.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:39

Ik krijg de melding dat er al meer dan twee weken niet gerageerd is, dus hij zal wel op slot gegooid worden.

Maar ik vind ook dat er te snel OW-s worden uitgedeeld, niet eerst correct gekeken wordt wat er nu precies gaande is.
daarbij krijg ik erg de smaak dat "geliefde" bokkers behoorlijk voorgetrokken wordt. Is een riscante uitspraak, maar ook ik heb diversen malen getems, en daarbij gevraagd om de afloop wat ik tot op heden nog niet verkregen heb.

Vervolgens wordt er een "rel"topic over mij geopend, en ik mocht daar niet op reageren op advies van politie en advocaten, maar dat topic staat nog steeds op bokt, terwijl mijn naam daar besmeurd mee wordt, en de anderen bokkers, inclusief sommige moderatoren en bemiddelaars sindsdien ook anders reageren.

Ik weet dat bokt dat topic kan verwijderen, maar ze doen het niet. waarom niet? Wil bokt daarmee uitlokken dat ik uitspraken ga doen waarmee ik alsnog een OW kan krijgen?

Daarbij hoor ik ook zelden dat een eenmaal uitgedeelde OW weer ongedaan gemaakt wordt.

Ik vindt dus nogmaals dat bokt zich eens meer zal moeten verdiepen in de feiten waarom mensen zo reageren, en misschien een goede tip.......

STEL BUITEN MODS, BEMIDDELAARS, E.D. EEN TEAM OP DIE DIT UITZOEKT!!

temteam bokt? bijv.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:42

potverdikkie @ vind inderdaad dat je hier gelijk in hebt Knipoog
er zijn mensen die kunnen zeggen wat ze willen en NIKS maar dan ook NIKS met de mod temaken krijgen. en andere krijgen een ow/ban omdat ze heel bokt nog niet snappen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:45

Krijg echt het gevoel dat er mensen worden voorgetrokken, en die verschijnen later ook nog eens als mod, nou dan heb je echt lol hoor? Moet je eerst 10x nadenken over wat je post.

Ik leef nog steeds in een land waarin ik vrij mijn mening mag geven.
Maar hier bij bokt mag ik verdorie nog geen eens voor mezelf opkomen! wat dat aangaat ben ik woest, en dan krijg ik alleen maar van die mails waar ik eigenlijk geen moer mee kan.

Of te wel "bek dicht houden want anders.........."heb je weer een OW.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:47

En daarbij lees ik in dit topic dat bepaalde mods berichten gewoon openbaar zetten.
Iemand die een OW krijgt, krijgt dit via PB, en ik lees toch duidelijk in dit topic van mods dat ze vertellen waarom iemand een OW kreeg.
Of te wel............ waar ligt de grens nu eigenlijk?