Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:11

Ja maar het gepoch met de rechters die in haar familie zitten vind ik dan weer zo hoog van de toren. Kun je idd tips bij inwinnen, maar daar ga je t natuurlijk niet mee winnen. Zou zoiets ook weer nooit op het internet gooien, kan alleen maar tegen je gebruikt worden denk ik.. En dan denk ik ook van welk punt wil je maken? Je gelijk halen vanaf een website/forum, oke, maar om je daar voor in de kosten te jagen.. het is maar net waar je je geld tegenaan wilt gooien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:13

Als je A zegt moet je ook B zeggen en dat zijn maar weinig mensen die dat kunnen en durven.

Als je weet dat je steeds eerlijk bent geweest, heb je niets te vrezen..Als een ander de rechtzaak start, kost het je niets.

Ik denk dat je Kim niet moet zien als een boze huisvrouw/huismoeder, maar een sterke zakenvrouw die voor haar rechten op komt.

We zien het wel graag van zakenkerels, maar zodra het een vrouw is, is het ineens eng? Nou ziet een vrouw er met ballen ook wel eng uit :+ :+ zou ze niet graag zien, want dat komt meer in landen voor waar ze niet als haarkleur een natuurlijk blond zijn :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:26

ja snap ik ook wel. Maar als ik die informatie voor handen zou hebben, zou ik dat voor mijzelf houden en me achter de schermen 'sterken'. Informatie is macht, dat blijkt hier al uit alles toch ;) Het was ook niet per definitie negatief bedoeld hoor :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:33

Menino schreef:
Want ik weet niet wat de taken van de hoofdmods is, maar Zwartwitje geeft aan geen berouw te hebben van haar uitspraken in dat topic. Nu weet ik niet wat haar exacte uitspraken waren (dus dit is geen verwijt of iets!) , maar naar mijn weten was zij indertijd hoofdmod en heeft niet ingegrepen dus...

Ik vind het jammer dat je wat selectief lijkt te lezen, want ik gaf daarnaast ook aan dat ik mijn toonzetting achteraf beter anders had kunnen aanpakken. Daarmee heb ik namelijk deels bijgedragen aan de wat opgejaagde sfeer in het topic en ik had er beter aan gedaan om die sfeer juist wat te temperen. Kun je daar wat mee? :)

Als hoofdmods ben je inderdaad ook deels verantwoordelijk voor het overzien van zo'n situatie en zorgen dat de mods met hun hoofd bij de les blijven, om het wat cru te zeggen. Maar ik wil nog een keer benadrukken dat vanwege de afwijkende en heftige aard van het gebeuren dat (bij mij iig) op dat moment niet bepaald tot zijn recht kwam. Normaliter was ik net als de andere hoofdmods absoluut bezig met het coördineren van de totstandkoming van fatsoenlijke en rechtvaardige modbeslissingen.

Jullie hebben een heel heftig modtopic gelezen waarin vrij harde uitspraken stonden, en dat in de verte niet representatief is voor het gemiddelde dagelijkse modcommunicatieverkeer.

Ik hoop trouwens dat het overkomt dat ik hier met mijn posts een constructieve poging doe tot het steken van mijn hand in eigen boezem, net als overigens Bart en Eline en een aantal gebruikers imo hebben gedaan, en hoop ook dat er meerderen volgen, van welke kant dan ook :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:37

Zwartwitje, ik vind het knap van je dat je hier toch wel toegeeft dat het anders had moeten verlopen en dat je je taak als hoofdmod in dit geval beter had kunnen opnemen. Echt oprecht knap van je! Ik begrijp werkelijk niet dat andere mods niet met een dergelijk bericht kunnen komen (vanwege de modpositie?), dat zou hun sieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:44

Zwart-witje, hoe sta je nu tegen over het feit dat je op zwart bent gegaan om te integreren op bokt en buiten bokt, wellicht fokt en geit?

Dit alles om informatie te krijgen om het tegen gebruikers achter de schermen te kunnen gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:45

Amaryllis schreef:
ja snap ik ook wel. Maar als ik die informatie voor handen zou hebben, zou ik dat voor mijzelf houden en me achter de schermen 'sterken'. Informatie is macht, dat blijkt hier al uit alles toch ;) Het was ook niet per definitie negatief bedoeld hoor :)

Hoe bedoel je achter de schermen sterken? Heb je alles gelezen? Dat heeft ze al 3 maanden gedaan, zonder succes en daarom de openbaarheid opgezocht.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:50

russel schreef:
Zwart-witje, hoe sta je nu tegen over het feit dat je op zwart bent gegaan om te integreren op bokt en buiten bokt, wellicht fokt en geit?

Dit alles om informatie te krijgen om het tegen gebruikers achter de schermen te kunnen gebruiken?

Hoe weet je dat, kan ik dat ergens terugvinden :) ? Of is dit ook speculeren?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:52

russel schreef:

Oh echt.... dit is gewoon schoppen om te schoppen....
had jij bokt laatst (paar dagen terug) geen vaarwel gezegt?

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:58

russel schreef:

Ik heb dezelfde vraag en nee het is geen gespeculeer maar het staat in een topic dat Bladzijde 1 heet op geit.forum-xl.nl.
En is het waar dat jullie een gebruiker hebben benadert om een zadel te kopen alleen maar om te kijken wie het zadel zou verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:00

Zwartwitje schreef:
Menino schreef:
Want ik weet niet wat de taken van de hoofdmods is, maar Zwartwitje geeft aan geen berouw te hebben van haar uitspraken in dat topic. Nu weet ik niet wat haar exacte uitspraken waren (dus dit is geen verwijt of iets!) , maar naar mijn weten was zij indertijd hoofdmod en heeft niet ingegrepen dus...

Ik vind het jammer dat je wat selectief lijkt te lezen, want ik gaf daarnaast ook aan dat ik mijn toonzetting achteraf beter anders had kunnen aanpakken. Daarmee heb ik namelijk deels bijgedragen aan de wat opgejaagde sfeer in het topic en ik had er beter aan gedaan om die sfeer juist wat te temperen. Kun je daar wat mee? :)

Als hoofdmods ben je inderdaad ook deels verantwoordelijk voor het overzien van zo'n situatie en zorgen dat de mods met hun hoofd bij de les blijven, om het wat cru te zeggen. Maar ik wil nog een keer benadrukken dat vanwege de afwijkende en heftige aard van het gebeuren dat (bij mij iig) op dat moment niet bepaald tot zijn recht kwam. Normaliter was ik net als de andere hoofdmods absoluut bezig met het coördineren van de totstandkoming van fatsoenlijke en rechtvaardige modbeslissingen.

Jullie hebben een heel heftig modtopic gelezen waarin vrij harde uitspraken stonden, en dat in de verte niet representatief is voor het gemiddelde dagelijkse modcommunicatieverkeer.

Ik hoop trouwens dat het overkomt dat ik hier met mijn posts een constructieve poging doe tot het steken van mijn hand in eigen boezem, net als overigens Bart en Eline en een aantal gebruikers imo hebben gedaan, en hoop ook dat er meerderen volgen, van welke kant dan ook :)

Hmm, idd knap dat je bereid bent om je fouten toe te geven, laat ik dat voor op stellen.
maar persoonlijk denk ik dat je toon afvlakken niet per sé voldoende was geweest om het hele topic te temperen, ik denk echt dat er echt iemand geweest had moeten zijn die concreet zou zeggen, en desnoods de mods er persoonlijk op had moeten aanspreken, dat de uitspraken veels te ver gingen. Ik heb je vorige bericht nogmaals gelezen, en volgens mij niet echt iets gemist, maar mss heb ik je verkeerd begrepen :j Uit dit bericht begrijp ik dus dat dit ook tot de functies van de hoofdmods behoort (?) Dus ik hoop dat de huidige hoofdmods van deze situatie geleerd hebben en zich niet nogmaals mee laten voeren door de situatie ed.

Punt is wel, enkele jaren geleden zijn er ook uitspraken naar buiten gekomen waarvan ik nou niet dacht van ' gut wat respectvol ' dus in dát opzicht vraag ik me af of het gebrek aan nuancering ed. echt een situationeel probleem is. Laat ik het anders zeggen, die indruk wordt iig niet naar buiten toe gewekt ... Dat is denk ik een beetje het probleem (want wat ik me als persoon afvraag is niet per se heel interessant in deze kwestie :') :Y) ).

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:02

russel schreef:

Oja, ik ving inderdaad zoiets op, dat ik op zwart zou zijn gegaan om undercover te gaan. Bedoel je dat? Die vond ik vooral erg mooi gevonden :)) Tsja, sorry, wie zulke indianenverhalen serieus neemt moet ik toch echt teleurstellen; saaie zaken zoals werk zoeken en afstuderen en mijn zieke moeder bijstaan vind ik toch net wat belangrijker ;)

Maar alle gekheid op een stokje; ik ben nu een maand zwart, bok veel minder en kan alles met wat meer afstand bekijken. Inmiddels is er in mijn leven als zwarte gebruiker iets gebeurd wat met dit alles totaal niks te maken heeft en waarover ik dan ook niet hoef uit te wijden, maar waarvan ik in een klap begreep hoe frustrerend het af en toe kan zijn als gebruiker. Wat dat betreft kun je misschien zeggen dat ik wat ben geïntegreerd, ja.

Tieneke, fijn dat mijn bedoeling bij je aankomt, thanks :j
Ik kan voor de andere teamleden niet spreken, maar weet wel dat het verdomde lastig is om zoveel kritiek te incasseren en daar een pasklaar antwoord op te formuleren, eentje die bij iedereen in goede aarde valt en waar men wat mee kan. Ik geef het je te doen hoor, ga er maar aan staan. Zelf vind ik het ook moeilijk om eventuele fouten en pijnpunten aan te geven. Ik heb altijd met goede bedoelingen gemod, zag (en zie) vooral de zonnige kanten in van alles. Ik ben een aantal jaar geleden begonnen met modden omdat het me 'hartstikke leuk' leek, en ik wel een steentje bij wilde dragen, mensen wilde helpen. Maar poeh, wat heb ik veel meegemaakt in de tussentijd waardoor ik dat leuke kantje soms nog maar amper kon zien. Je hebt als mod geen opleiding achter de rug en hoewel (nieuwe) mods zo goed mogelijk begeleid worden is het niet zelden dat je door een soort trial & errorproces leert. En dan kom ik direct op wat Menino vraagt/zegt; ja, dit is een enorm leermoment geweest, ook voor de hoofdmods.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:03

stef schreef:
russel schreef:

Oh echt.... dit is gewoon schoppen om te schoppen....
had jij bokt laatst (paar dagen terug) geen vaarwel gezegt?

Ja en dan krijg je toch weer wat te horen...je vergeet 1 ding Stef, ik heb 8 jaar zonder problemen en ow gezeik kunnen bokken totdat je leest dat je achter de schermen zwart gemaakt wordt en dat juist jouw berichten stelselmatig gewist worden. Dan blijkt het niet ineens zomaar toeval. Het gaat dus ook om mij...en idd een bepaalde dame heeft ook de zier aan mij, omdat ze het in discussies nooit van mij heeft kunnen winnen.

Dus Stef, voor jouw is het schoppen om te schoppen, voor mij dus duidelijk niet! Want je zou nu toch ook moeten weten dat als je naam genoemd wordt, dat er ineens een heleboel om je te doen is...

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:07

Zwartwitje In een ander topic staan quotes van jou waarin heel duidelijk bedoeld wordt dat je stopt als moderator om op bokt.nl undercover te gaan. Het zijn jouw eigen woorden dus ik snap niet waarom je het afdoet als een indianenverhaal????????

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:07

Zwartwitje, dat kan ik me wel voorstellen en spreek ook uit ervaring ;) Maar over dat pasklaar antwoord: daar vraagt niemand om. Waar men wel om vraagt, is een simpel: ik heb dit gezegd en ben daarmee fout geweest en dat spijt me. Dat kan door niemand verkeerd opgevat worden en kan niet zo heel erg moeilijk zijn om te typen. Maar dan moet je even over je trots heen stappen en bereid zijn virtuele klappen te incasseren mbt je functie als mod.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:09

Euhh, Russel misschien ff je onderschrift veranderen. Komt je geloofwaardigheid niet ten goede nu... ;-)

En verder wil ik heel even aan al diegenen die het toch niets interesseert melden dat er een wereld buiten je voordeur ligt. En dat je Iphone, laptop, tablet whatever ook uit kan. Of in ieder geval weggelegd kan worden. Maar dat het ondertussen wel interessant vermaak is voor mensen die op hun werk geen r*k te doen hebben 8-)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:09

Ik denk undercover in de zin van: lekker anoniem net als elke andere zwarte bokker. Niet als spion voor de MODs..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:10

Aangezien ik zit te wachten op een echte oplossing ipv wollig gepraat, zal ik idd mijn onderschrift even veranderen, want alleen dit topic vind ik vooralsnog interessant. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:12

Knavia schreef:
Euhh, Russel misschien ff je onderschrift veranderen. Komt je geloofwaardigheid niet ten goede nu... ;-)

En verder wil ik heel even aan al diegenen die het toch niets interesseert melden dat er een wereld buiten je voordeur ligt. En dat je Iphone, laptop, tablet whatever ook uit kan. Of in ieder geval weggelegd kan worden. Maar dat het ondertussen wel interessant vermaak is voor mensen die op hun werk geen r*k te doen hebben 8-)

Knavia, je bericht staat verkeerd, maar temmen zal ik niet.. :Y) dit soort opmerkingen zijn meer op zijn plaats in HK topics.. ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:13

Gespeculeer mag wel? Maar als iemand zegt dat er een leven buiten internet is mag het niet? Dat is ook meten met 2 maten Russel, net iets wat niet wenselijk is natuurlijk.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:14

Tieneke, klopt, en dat laatste is juist zo ongelofelijk moeilijk. Het team zit in een heel vreemde positie, ineens wordt van teamleden gevraagd om verantwoording af te leggen voor iets waarvoor ze nooit verwacht hadden dat ooit te moeten doen. Noem me een lafaard, maar ik ben ergens blij dat ik op het moment niet groen meer ben, hoor. :) Aan de andere kant had ik ook kunnen zeggen: stik er maar in, ik ben mod-af en ik vind het wel prima zo. Maar ik ben zo lang betrokken geweest en het is de bedoeling dat ik t.z.t. weer terugkom, en ik vang een enorme behoefte naar openheid op vanuit de gebruikers. Vandaar dat ik een poging doe. Haal eruit wat je eruit wilt halen, zou ik zeggen.

malo_kozo schreef:
Zwartwitje In een ander topic staan quotes van jou waarin heel duidelijk bedoeld wordt dat je stopt als moderator om op bokt.nl undercover te gaan. Het zijn jouw eigen woorden dus ik snap niet waarom je het afdoet als een indianenverhaal????????

PB me even de link alsjeblieft, ik snak naar een chips-en-colamomentje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:17

Rinske schreef:
Gespeculeer mag wel? Maar als iemand zegt dat er een leven buiten internet is mag het niet? Dat is ook meten met 2 maten Russel, net iets wat niet wenselijk is natuurlijk.

Wat heeft dat met dit topic te maken?

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:20

Zwartwitje, op het geit forum. Dat is geit.forum-xl.nl en dan het topic bladzijde 1 wat bij het subforumover bokt en bokkers staat.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:20

Ik kan me ook zeker voorstellen dat ze nu zelf in de knoop liggen en verantwoording afleggen voor iets waarvan je het niet gedacht had, is idd heel moeilijk. Kan me voorstellen dat er ook wat schaamte mee gemoeid is. Maar dan net toegeven dat je fout was, is wel heel volwassen en sterk. Pas als je daar eerlijk over bent, kan je vermijden dat het in de toekomst opnieuw gebeurt. Als niets jou zegt dat je fout was, had niets je tegengehouden om in de toekomst terug zo te reageren. En laat dat nu net zijn wat vermeden moet worden.
En eigenlijk... Op een forum met zoveel gebruikers en zoveel vaak vervelende gebruikers... Je zou toch wel een beetje het idee kunnen hebben in je achterhoofd dat er ooit wel eens een kraak zal plaatsvinden. Ik bedoel: het is niet dat je in een secret underground lair zit te vergaderen over de staatsgeheimen van het land met de grootste geheimhoudingsvoorzorgen die je je kan indenken. Je moet toch realistisch zijn en nadenken, zelfs op een besloten deel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:22

Ik denk ook dat het tijd is om wat openheid, vraag me af of die openheid niet teveel dingen aan het oppervlakt brengt die niet zo leuk zijn om te lezen.
Beiden partijen hebben fouten gemaakt, maar als het waar is wat we lezen. Dan lees ik het met open mond en schaamte