Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:23

Verlaten? Zinkend schip?

Ik zie geen zinkend schip, alleen een schip dat een beetje apart vaart. En ach, daar schoppen we zo nu en dan lekker met zijn allen tegenaan, wetende dat het toch niet gaat veranderen.

Maar ik verlaat het niet hoor, trek me er verder weinig van aan, ga zo nu en dan een pittige discussie aan en doe lekker mijn ding.

Anoniem

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:41

Bokt is geen zinkend schip, je kan het wel zo ervaren (Dus een mening geen feit)

Ik heb juist het idee dat mede door de enquete en dit topic er toch serieuzer althans op een andere manier wordt gehandeld op bokt :) Ik ben tot op heden nog nooit een forum tegen gekomen die hier voor open stond.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:43

Dan zit je wellicht niet op de juiste fora chiqa?
Ik heb diverse fora gerunt, die veel specifieker en dus kleiner waren, maar 1 was wel internationaal. En ja, ik stond altijd open voor input van de leden. Dat betekend niet automatisch dat je het iedereen naar de zin kan maken, maar je probeert een gulden tussenweg te vinden, wat weer discussies zoals nu over EA voorkomt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:52

Dat bedoel ik helemaal niet Stef, de fora's waar ik zit staan wel zeker open voor ideeen van de leden,
alleen gaan zij hier niet zo ver in mee als op bokt. Regels zijn ook niet te vergelijken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:56

Chiqa schreef:
Dat bedoel ik helemaal niet Stef, .

chill.....
In welk opzicht gaat bokt verder in het open staan voor ideeen van leden dan andere fora? Want dat ervaar ík iig absoluut niet zo...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:03

In de andere fora waar ik kom is het juist veel gemoederlijker en gaan ze juist veel mee meer met de ideeen van leden.
Maar dat word ook écht naar elkaar geluisterd en niet selectief.
Als een idee niet past, prima maar je ziet nadien altijd veranderingen ten gunste van alle gebruikers en dan is binnen no-time iedereen weer tevreden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:05

Nouja, dat is ook een beetje het punt. Ik snap heel goed dat een forum regels etc nodig heeft :j Maar ik probeer die regels wel door te trekken in het gebruiksgemak van de user, en niet in het gebruiksgemak van een team wat erachter staat. Nu zeg ik niet dat dit op bokt standaard gebeurt, maar het gebeurt wel, en dat moet je IMO zien te mijden.
Je bent afhankelijk van je users, dus plaats je je users op 1 :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:16

Dat vind ik dus ook, maar zo werkt het (nog) niet hier.
Mijn gevoel zegt mij ook dat dit topic meer een zoet houdertje aan het worden is.
Op den duur zakt iets toch weer af en dan kan er gewoon weer op de oude voet verder gegaan worden.
De meesten zijn niet tevreden over de enquete.....hier heb ik nog niets over gelezen als antwoord daarop van het beheer.
Pak de punten op zou ik zeggen en pas de enquete aan zodat men wel echt hun ei kwijt kan.
Geef meer open ruimte om ongenoegens te kunnen vermelden.
Dat is maar een kleine aanpassing die nog geen 5 minuten hoeft te duren.
Aan het eind gewoon een veld maken waar men nog het nodige in kwijt kan....peanuts toch?
Daar is zoals je hier kunt lezen erg veel behoefte aan en voorzie de members dan in die behoefte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:28

Daarbij heeft bokt ook nog eens iets meer gebruikers dan een gemiddeld forum, noem eens een gelijksoortig forum ik ken ze niet.
En waarvan dr ook nog eens een hoop rondlopen met een toch wel hoog eisen patroon en lange tenen.
Ik vind dat ze op de goede weg zijn, een ander forum had ze vaarwel gezwaaid.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:39

Chiqa schreef:
Daarbij heeft bokt ook nog eens iets meer gebruikers dan een gemiddeld forum, noem eens een gelijksoortig forum ik ken ze niet.

Kijk eens naar Fok, kijk eens naar GoT, erg grote fora waar het in mijn ogen veel beter gaat dan op Bokt
Bokt is denk ik te groot geworden voor het huidige beleid, Bokt is nu meer een bedrijf/organisatie dan een gezellig vriendenclubje. En daarbij hoort in mijn ogen ook een bedrijfsplan, wat wil je wel en niet en waarom, en houdt je daar consequent aan vast. In dit topic vind ik genoeg posts die in mijn ogen allang een OW of ban op hadden moeten leveren, maar die er gewoon nog staan. Waarom? Wie het weet mag het zeggen. De regels worden in elk geval niet consequent nageleefd.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:41

Idd het is zeker een groot forum maar daarvoor hebben ze ook veel meer mod's dan een gemiddelt forum.
Tja en of dat nou een voordeel of een nadeel is....ik weet het niet, ik denk dat je met zo'n groot aantal mods ook meer moeite hebt om ze allemaal met de neus dezelfde kant op te krijgen waardoor daar misschien ook weer wrijving ontstaat.
En vergeet niet dat bokt al een aantal members al dan niet terecht al vaarwel gezwaaid heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:48

Heino schreef:
Kijk eens naar Fok, kijk eens naar GoT, erg grote fora waar het in mijn ogen veel beter gaat dan op Bokt

Ik vind dat een vrij inhoudloos forum, heb dr ooit eens rondgekeken maar vond het onderling respect ver te zoeken naar elkaar, als die dr uberhaupt is.

Heino schreef:
In dit topic vind ik genoeg posts die in mijn ogen allang een OW of ban op hadden moeten leveren, maar die er gewoon nog staan. Waarom?

Omdat er meerdere malen in het topic door sommige bokkers aangegeven is dat ze zich zo irriteren aan het gum gedrag van de moderators, denk ik dat ze het nu meer laten staan.
De echt zwaar persoonlijke aanvallen zijn wel weggehaald.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:58

En heb je ook gezien wat de consequenties waren van dergelijk onderling disrespect?

Het gaat me overigens niet zozeer om het gummen, want wat mij betreft mag iedereen zien hoe respectloos sommigen naar elkaar doen. Het gaat me er meer om dat er geen efficiënte consequenties verbonden zijn aan dergelijk gedrag. En dan voel ik de reactie "ja maar je ziet niet wat er achter de schermen gebeurt en eerste OW wordt niet vermeld bla bla" alweer aankomen. Het interesseert me niet wat er precies gebeurt, ik zou dat gedrag gewoon liever niet meer zien. En aangezien sommigen herhaaldelijk in de fout gaan en blijven zuigen, klieren, discussies vervuilen door bvb niet goed te lezen en beledigen, werken de waarschuwingen en sturende PB's blijkbaar gewoonweg niet. Men lijkt er iig niet altijd even goed van te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:09

Heino schreef:
En heb je ook gezien wat de consequenties waren van dergelijk onderling disrespect?

Alleen dat de OW lijst groeit, wat heb jij opgemerkt?
Heino schreef:
Het gaat me overigens niet zozeer om het gummen, want wat mij betreft mag iedereen zien hoe respectloos sommigen naar elkaar doen. Het gaat me er meer om dat er geen efficiënte consequenties verbonden zijn aan dergelijk gedrag. En dan voel ik de reactie "ja maar je ziet niet wat er achter de schermen gebeurt en eerste OW wordt niet vermeld bla bla" alweer aankomen.

Hier ben ik het mee eens, maar dat heb ik eerder in dit topic ook al aangekaart. In het verleden werden om veel minder en één opmerking al een OW uitgedeeld, nu kunnen ze veel en veel verder gaan en zie je structureel bij sommige bokkers dat ze veel verder over de schreef gaan ooit mogelijk is geweest in de hele boktgeschiedenis. Het antwoord daarop is een veelgehoord dat ze minder streng willen zijn of het aan willen kijken. Prima, maar hoe wil je dit verantwoorden naar een bokker toe die ooit eens eens een OW heeft gekregen voor bv. de opmerking ; "Ik vind jou paard lelijk en je heb stomme rijkleding aan?" Ik heb wel het idee dat ze hier mee bezig zijn dat wel, en hoop dat hier ook snel duidelijkheid in komt maar dat zal uit de enquete blijken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:18

GoT werkt alleen niet met een OW lijst, dus dat is me niet opgevallen :')
Wat mij wel opgevallen is, is dat relschoppers het daar niet lang uithouden, omdat ze daar een veel efficiënter lik-op-stuk beleid voeren. Op Bokt zie je dat het vaak dezelfde mensen zijn die onrust veroorzaken in een topic. Dus ergens gaat er iets mis. Wat dat betreft zou het interessant zijn om op Bokt een keer een like-dislike analyse te maken :=

Hoe denken jullie trouwens over ban's voor specifieke subfora, ipv bans voor gelijk het hele forum?
Ik kan me bvb prima gedragen in MW topics, maar zit soms te weinig op mijn vingers in NM topics. Ik zou het jammer vinden wanneer ik door een niet-doordachte opmerking van heel Bokt afgegooid zou worden, wanneer het grote probleem eigk alleen op NM topics zit en ik in andere topics juist weer waardevolle bijdrages kan leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:01

Heino schreef:
GoT werkt alleen niet met een OW lijst, dus dat is me niet opgevallen :')

O sorrie ik dacht dat het over bokt ging Got ken ik niet.
Wbt je voorstel, ik vind het nog niet eens zo'n gek idee, kan de gebande bokker toch doorbokken maar niet in de verleiding te komen om weer de fout in te gaan, of te te realiseren is, ik denk van wel maar het zal wel arbeidsintensief zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:03

maar t punt: Is iemand kritisch, eerlijk en recht voor zn raap is direct een relschopper? Naar mijn idee niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:06

Nee hoor absoluut niet, alleen de woordenkeus bv grove scheldwoorden en op de man af discussieren hoort daar niet bij, daar zit niemand op te wachten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:08

stef schreef:
maar t punt: Is iemand kritisch, eerlijk en recht voor zn raap is direct een relschopper? Naar mijn idee niet.

Naar mijn idee ook niet :)
Ik reken mezelf tot die categorie en heb ook maar 1 OW gekregen voor doordrammen/eigenwijsheid over een nieuw ingestelde regel

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:09

eens, maar naar mijn idee wordt iemand toe kritisch is en achter zn mening staat ook weleens ten onrechte het zwijgen opgelegd. En das jammer.
Maar ook wellicht gewoon hoe je zelf in elkaar zit? Ik hou er zelden rekening mee met hoe ik iets post en of ik wel of niet op mn vingers moet gaan zitten. Toch heb ik in 10 jaar tijd ooit 1 OW gehad....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:14

stef schreef:
eens, maar naar mijn idee wordt iemand toe kritisch is en achter zn mening staat ook weleens ten onrechte het zwijgen opgelegd. En das jammer.

Dat heb je zelf in de hand, althans...als jij niet zeker bent van je tekst, en je nog wel eens een OW hiervoor kan krijgen kan je beter zwijgen, of gewoon goed nadenken wat je schrijft, en het overgieten met een leuk sausje.
Stel je wordt tot het bot aan toe persoonlijk aangevallen door een bokker, ga jij hier dan nog op een neutrale toon mee in discussie, of kies je liever voor het zwijgen?

Heino schreef:
Ik reken mezelf tot die categorie en heb ook maar 1 OW gekregen voor doordrammen/eigenwijsheid over een nieuw ingestelde regel

Dan denk ik dat je het nog niet zo verkeerd doet :D
Zelf loop ik ook niet mee met de meute en kan ook mijn ding zeggen, toch zijn de OW's op één hand te tellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:16

*zit op handjes*
*blijf zitten Son,bliiiiijjjjjjjf zitten*
:x

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:18

Sonja, af! In je mand!

Chiqa, ik reageer hoe ik het op dat moment voel, en kennelijk is dat niet zo schokkend gezien mijn OW verleden (wat er dus niet is)

Daarintegen zijn er verschillende manieren om persoonlijk te worden. Je kan heel goed persoonlijk worden zonder direct te zeggen: Ik vind jou een klerewijf....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:19

Ik vind dat ook regelmatig maar ik zeg het ook niet.
Zo braaf?
O:)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:42

stef schreef:
eens, maar naar mijn idee wordt iemand toe kritisch is en achter zn mening staat ook weleens ten onrechte het zwijgen opgelegd.

Hmm dat heb ik eigk nog niet voorbij zien komen :)
Misschien indirect, wanneer ik me bewust uit een discussie terugtrek omdat de rellers er gewoon nog leuk kunnen "meediscussiëren" en ik op moet passen dat ik niet hap op het gezuig van een ander.