Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebelsJarig

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 00:14

katiavl schreef:
Russel iedereen in dat topic heeft een hond Lachen

Uhh ik heb geen hond Knipoog
Ik heb katten Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 08:46

Ow meen je dat ik was er namelijk van overtuigt Tong uitsteken

Dan trek ik men woorden terug Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:20

Farouche schreef:
runningkawa schreef:
Verder heb ik geen voorbeeldfunctie of wat ook omdat ik toevallig veel berichten heb (zijn mensen met meer berichten, maar dat terzijde)
Ben gewoon runningkawa die graag kletst (doe ik irl ook)
Dus wil daar ook niet op aangekeken worden
Dat is net zo'n onzin als dat men zegt, anky moet een cap op
Moet ze toch zelf weten en een ander moet zelf weten of die daar naar kijkt en dan wel of niet een cap opzet

Het gaat mij er dus wel om dat iemand met veel berichten dan ook meer gewone berichten heeft dan misschien die ander met maar 1000 berichten

Ja, ik dacht ookal, als je veel berichten hebt ben je een voorbeeldfunctie?? Tong uitsteken

Hangt er van af hoe je posts. Als je alleen op hs topics zit en over koetjes en kalfjes praat niet, maar over algemene dingen en een duidelijke mening hebt, anderen aanspreekt op eventuele ondoordachte redeneringen en reakties, ga je automatisch een beeldvorming krijgen, gewicht in de schaal leggen. Zo werkt het irl, dus ook op bokt. Bokt is een afspiegeling van de maatschappij, en bij bokt kan er meer gestuurd worden dan irl, omdat er daar niet iemand zit die op knopjes kan drukken. Daardoor is de spotlight op bokt sterker, immers alles kan ook woordelijk teruggelezen worden. Maar dat is toch niet zo erg? Jij weet altijd wat je zegt, erger is het als types denken iets te zeggen en het blijkt nooit zo te zijn. Die kunnen geen verantwoording geven over hun teksten.

Dan RK zo weinig OW's met zoveel berichten daar zou ik niet een seconde over wakker liggen, tant pis dat dan een keer iets in het verkeerde keelgat bij iemand schiet. En uiteraard kan er altijd een keer een over en weertje ontstaan, nou en??

En wat ik zei over je velletje, ook niet belangrijk, ik ben een tijdje alleen s'morgens even in gelogd geweest op bokt, even wat gelezen en weer uitgelogd, die tijd geleden zal dan wat langer zijn geweest, en vorig jaar ach dat was ook niet zo lang geleden, tijd vliegt. Is ook niet belangrijk. En ik weet ook dat als je je niet zo kip lekker voelt de wereld wat ander is. Knipoog

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:13

Nou, hier mijn reactie dan. Ik heb de eerste paar 3 a 4 bladzijdes gelezen en mijn mening komt hier duidelijk naar voren. Vooral met het gevoel oneerlijkheid en 'macht' van de MODS, klinkt voor mij bekend in de oren.

Excuces voor dat dit soort berichten misschien vaker zijn geplaatst, maar ik ga geen 43 bladzijdes lezen. Dan ben ik morgen nog bezig.

Maar wat betreft dit topic. Bokt vind ik ook achteruit gaan op bepaalde vlakken. Mods krijgen steeds meer de overhand. Ik zie dit met2 kanten. Ene kant is dit begrijpelijk, er moet wel orde blijven want Bokt word steeds groter en groter. Maar aan de andere kant moet je echt opletten, maar dan ook echt opletten wat je plaatst in een reactie. Eerlijkheid kan inderdaad hard zijn, maar heel veel mensen kunnen het vaak verkeerd opvatten. Hier heb ik dus niet als voorbeeld: "Je kunt niet rijden, kreng!" En als je een MOD er wat van zegt, mag je daar ook niet in discussie gaan want anders heb je ook wat aan je broek hangen.
Dat kwam ik ook in het begin tegen met Naadje en Ellende. Waarom zat Naadje op het randje om een OW te krijgen? Sorry, maar Naadje heeft het ondanks haar woede voor oneerlijkheid nog netjes gehouden ook! Ze heeft Ellende, noch andere niet beledigd of 'hard' de waarheid vertelt. Ze vertelt haar mening. En dat was toch toegestaan? Misschien ben ik dan maar blond, maar ik zie duidelijk geen grens meer.

Tevens heb je ook het probleem met Pennytopics en Populariteit op Bokt. Kijk, wij zijn allemaal jong geweest. En soms denk ik wel eens bij zo'n topics van: "Sjees, wat voor mensen zijn dat dan..." Maar dan reageer ik er ook niet op. Het gaat dan nog door het gaatje. Maar soms denk ik, dit kan echt niet, en dat kun je merken met 8 pagina's vol met een discussie tussen de TSer en de reagerende bokkers. Moderators proberen dan natuurlijk de orde in bedwang te houden, maar zoek dan een oplossing. Het is niet 1x dat hierover word gesproken, maar meerdere malen. En als ik eerlijk mag zijn, heb ik geen oplossing gezien waardoor het probleem ook daadwerkelijk opgelost is. Verbeter mij als dit wel zo is!

Tja, en dan heb je nog de Populariteit. Hier kunnen de MODS ook weinig tegen doen. En ze hebben ook nu dat na 2 weken (?) een topic automatisch een slotje krijgt. Verstandig, naar mij idee, maar ik kan wel begrijpen dat de mindere populaire bokkers hier mateloos aan kunnen irriteren. Bv: HAW, bij de een zie je 5 of meer pagina's vol en bij de andere zitten ze nog niet eens op pagina 2. Wil hier alleen duidelijk maken dat ik mij hier in kan plaatsen.

Ik hoop dat er tevens meer oplossingen komen zodat de 'oude' sfeer van Bokt langzaam terugkomt en men weer met plezier een topic opent, zonder in hun achterhoofd te denken, dat ze wel eens een reactie kunnen krijgen wat kwetsend is.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:26

SaskiaKur: ik heb duidelijk uitgelegd waarom Naadje op het randje zat met haar posts, in dit topic. Dat kan je teruglezen als je wil.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:32

Ellende schreef:
SaskiaKur: ik heb duidelijk uitgelegd waarom Naadje op het randje zat met haar posts, in dit topic. Dat kan je teruglezen als je wil.

Ellende, heb ik ook netjes gelezen omdat dat op de 2de bladzijde stond.
Citaat:
Citaat:
@Naadje: je zit op de grens omdat je met een aantal voorbeelden en individuele dingen gaat waar ik niks tegenover kan zeggen. Jij vind dat we te ver gaan tegenover een bepaalde gebruiker, dat is een individueel geval waarover ik (wij) ons niet kunnen verdedigen zonder met meer informatie te komen - en dat willen/kunnen we niet.

Maar toch;
Hoezo moeten jullie je gaan verdedigen? Jullie doen toch gewoon jullie werk. Jullie en/of wij krijgen gewoon de feiten onder onze neuzen gedrukt. Waarom zou er anders nu een topic zijn met bijna 50 bladzijdes. Geen enkel reden om te gaan verdedigen, noch jullie noch wij. Dan heeft het toch allemaal geen nut meer?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:18

viewtopic.php?f=25&t=795205&hilit=
Ik meld me hier ook maar, omdat mijn eigen topic (zie boven) op slot is gegooit wordt ik door een mod hiernaartoe door verwezen. Wat ik hier moet doen geen idee, want dit gaat over iets totaal anders, maarja, mod verwijst me door, en als ik een nieuw topic open krijg ik een OW, dus tja, je moet wat he....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:21

Nou ja, inmiddels gaat het hele topic over meer dan alleen terechte of onterechte ow's.
Onder andere over de ontevredenheid van gebruikers mbt het beleid van bokt.
Ik denk dat je hier dus alsnog wel wat kwijt kan Ja
Ik heb net je topic zitten lezen en inderdaad, bokt is niet meer zoals het was.
Het is groot, wat een andere aanpak van het team vereist en waardoor het wel eens misgaat.
Daarom heb ik dit topic geopend, met als insteek met meerdere gebruikers tips en ideeën aan te dragen om dit te verbeteren.
Welkom hier dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:23

Met als ideeën..niet overal slotjes op knallen Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:25

Bijvoorbeeld Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:26

@Saskia: ik volg je niet, zou je je vraag iets kunnen verduidelijken? Lachen

@RK: dat punt is duidelijk overgekomen, maar dat betekent niet dat topics die tegen de regels zijn of dubbel zijn geen slotje meer krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:26

Dat begrijp ik en dat is ook niet wat ik bedoel..maar ach..laat maar....lijkt me beter....

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:28

Is er al wat bekend over de ideeën die we met z'n allen aangedragen hebben, Ellende? Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:29

Eerlijkheid wordt nergens en door niemand gewaardeerd, zul je vaker tegen aan lopen in het leven! Iedereen piept zo hard om de waarheid, maar uiteindelijk is het dan toch niet wat mensen hadden willen horen en zijn ze gepikeerd.

Ik ben sowieso geen voorstander om lelijke dingen mooi te verpakken, hou niet van schijnheiligheid, zeg het precies zoals ik het denk. En dan hebben mensen op hun beurt weer het recht om eerlijk tegen mij te zijn zonder tact (hmhm, takkewijf is een gouwe ouwe).

Tijdje geleden heb ik dit geschreven:

Er bestaat niets mooiers dan shockeren d.m.v. eerlijkheid; honesty is the deadliest weapon!
Mensen houden niet van eerlijkheid, want eerlijkheid maakt bewust en daar wordt nou eenmaal niet van gehouden. Heerlijk doorjakkeren en leven van dag tot dag, zien wat de toekomst brengt, hier misschien enkele narcistische trekjes in meenemen en we zijn perfect.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:30

Jeetje ik kan dit topic amper bijhouden.

Of Ow's terecht of onterecht zijn kunnen we denk ik tot in de eeuwigheid doorlullen, maar het zal weinig zin hebben.
Al met al vind ik dat het huidige mod-team van bokt het niet slecht doet. Ze zijn ook maar mensen en tenslotten: verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Natuurlijk vind ik ook dat er soms snel met een slotje of een OW/ban gezwaaid word, maar de mods achten dat op dat moment gewoon nodig.

Topics als deze komen iedere keer weer terug en ik zie nergens nou eens een topic waar iemand duidelijk zegt:
- Dit is het probleem
* dit kan je er aan doen

En dan bedoel ik niet
- Er worden teveel Ow te snel gegeven
* Iedere OW moet met 100 andere bokkers overlegd worden

.. Maar ideen waar bokt echt wat aan heeft.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:31

Nerwen schreef:
Is er al wat bekend over de ideeën die we met z'n allen aangedragen hebben, Ellende? Lachen

Zou je aub enkele punten willen opnieuwen welke ideeën jullie hebben voorgedragen?
Want heb namelijk niet alle 42 bladzijdes gelezen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:34

Ik denk dat dit topic vol staat met ideeen als je ff gaat lezen...

Maar denk dat er met sommige ideeen weinig gedaan wordt, ze komen namelijk af van hetzelfde groepje, wat nog net geen rel bokkers genoemd wordt...dus die hebben vast geen goede ideeën, ook al zijn ze er al vanaf het begin...niet anders zijn als eerst, maar wel verschil merken in sancties...toeval? Laat ik nu nergens in het leven in toeval geloven...ook niet op bokt dus...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:35

Ellende schreef:
@Saskia: ik volg je niet, zou je je vraag iets kunnen verduidelijken? Lachen

@RK: dat punt is duidelijk overgekomen, maar dat betekent niet dat topics die tegen de regels zijn of dubbel zijn geen slotje meer krijgen.

Ellende: Echt niet persoonlijk hoor, maar mijn topic was niet tegen de regels, en niet dubbel!
Ik uit alleen waar ik tegenaan loop, waar ik "mee zit" en mijn mond wordt gewoon gesnoerd door er pats boem een slot op te knallen!! Stoom uit je oren

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:36

mijn topic ging bijv helemaal niet over OW's, heb ik de 6 jaar dat ik op bokt zit zelfs nog nooit een UN gekregen!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:36

@Nerwen: we zijn met een aantal dingen bezig, andere worden besproken. Maar dat gaat met 40+ vrijwilligers achter de schermen niet binnen een paar dagen.

@Stef: ook niet persoonlijk, maar ik ben het daar niet mee eens, anders had ik geen slot gezet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:37

Inderdaad, er zijn ideeen zat genoemd.
En goede ideeen ook.
Ik hoop echt dat er wat mee gedaan wordt.

Enne RK: ik zie mezelf niet als een relbokker hoor Haha!
Maar heb toch wel wat ideeen aangedragen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:41

ellende: Wat is er dubbel dan? Je verwijst me hier naartoe, maar dit gaat over heel wat anders dan het topic wat je gesloten hebt.
Dit gaat over wat er vebetert kan worden aan bokt, en daar gaat mijn topic niet over. Mijn topic gaat puur om bokt inhoudelijk, de users dus, en bokt kiest zijn users niet, of wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:41

Ik heb 10.000 berichten geleden (grove schatting ) wel een UN gehad en nu dan 2 OW's maar vind niet dat ik daarom minder te zeggen heb...(overigens kunnen wij gebruikers die niet terug zien) wel opvallend dat ik daar voor nooit aangesproken ben (alleen het eerste jaar een OW voor een vergelijk wat niet over een bril ging, de oude garde snapt 'm nog wel) , terwijl ik echt niet grover ben geworden, in tegendeel zelfs vergeleken met dat eerste jaar.
Zelfs Bart heeft daar eens over gepb't Haha!

Dus waar komt die verandering ineens na 5 jaar dan vandaan is mijn vraag?
Omdat er voortaan zoveel penny's zijn (in alle leeftijden) en het daarom zo overdreven soft is geworden allemaal?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:48

ik ben er volledig mee eens, en veel machtpositie word hier gebruikt...misbruikt...
heel veel dingen gebeuren hier die niet door de beugel kunnen, vriendjes politiek.
ik las je eerste bericht en ik dacht...vast heel veel modjes die hier een beetje bij sturen e.d.
en als men met feiten komen, dat word het op slot gegooit of ow etc. etc. etc.
hier is bv. iedereen links, en je bent rechts en geeft je mening...gelijk waarschuwing of ow.
maarja wat kan je er aan doen... Knipoog

vriendelijkheid is soms ook ver te zoeken, dat vind ik nou juist zo jammer

maar ben over veel dingen ook wel weer mee eens, veel dingen worden ook heel netjes opgelost...
laast nog met neonlight, echt top !!!!!!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:53

ladylay schreef:
ik ben er volledig mee eens, en veel machtpositie word hier gebruikt...misbruikt...
heel veel dingen gebeuren hier die niet door de beugel kunnen, vriendjes politiek.
ik las je eerste bericht en ik dacht...vast heel veel modjes die hier een beetje bij sturen e.d.
en als men met feiten komen, dat word het op slot gegooit of ow etc. etc. etc.
hier is bv. iedereen links, en je bent rechts en geeft je mening...gelijk waarschuwing of ow.
maarja wat kan je er aan doen... Knipoog
maar ben over veel dingen ook wel weer mee eens, veel dingen worden ook heel netjes opgelost...
last nog met neonlight, echt top !!!!!!

Hier ben ik het dus ook mee eens! Voor al met de feiten en de verschillende meningen. Als de feiten onder onze neusen word gedrukt, dan word deze discussie zowat onoplosbaar.

Misschien ga ik nu een hele andere kant op maar het is een stuk extra uitleg, Ellende Knipoog , er staat in de reactie: We kunnen ons niet verdedigen zonder enig informatie e.d.
Maar waarom zou je je tegen ons moeten verdedigen? Jullie doen je werk, ik denk dat iedereen begrip hiervoor heeft. Maar als iedereen zich hier gaat verdedigen, en niemand naar elkaar luistert. Wat heeft het dan nog voor een nut? Er is niets voor niets hier een topic met bijna 45 pagina's!