Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:19

Het gaat in dit topic wel van de hak op de tak he. :D Vinden "jullie" eigenlijk nog wel iets goeds/leuks aan bokt? :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:26

Gini schreef:
Het gaat in dit topic wel van de hak op de tak he. :D Vinden "jullie" eigenlijk nog wel iets goeds/leuks aan bokt? :(:)

Tuurlijk wel, ik heb in het grootste gedeelte van dit topic volgens mij niet zo heel erg moeilijk over het team gedaan ;)

Maarrrr: ik denk wel dat er achter de schermen over sommige zaken moeilijker wordt gedaan dan dat het in de werkelijkheid is.
Ik denk ook, gedeeltelijk uit eigen ervaring, dat je je als mod toch wel eens vergeet hoe het is om gewoon een gebruiker te zijn. Voor de teamies die al jaren op hun plek zitten is het misschien wel eens een keer goed om een paar weken op zwart te gaan om met een frisse blik terug te keren. Maar dat is weer een andere discussie.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:32

Nee, het is nooit goed in de ogen van sommige bokkers. En gelukkig zijn dat enkelingen. Maar zoiets kom je ook in de samenleving tegen. Is ook zo constructief hè :n Hoop ook dat het team zich niet te erg aangesproken voelt door dergelijke mensen. Je doet vrijwilligerswerk en probeert er het beste van te maken. Neemt veel van je vrije tijd in beslag. Wordt door 99% van de gebruikers gewaardeerd maar er zijn nu eenmaal mensen die er genot uit scheppen om azijn te pissen en hele dagen "zoeken" naar mogelijkheden om beheer en team af te .....

Uitgezonderd natuurlijk de mensen die constructief mee willen denken aan een (nog) beter forum. Maar ook weten dat iets nu eenmaal niet van de een op de andere dag te veranderen is zonder goed en veel overleg. En het team af en toe wakker (proberen te) schudden zoals de gebruiker boven me ;)

Gini

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:35

Ik ben het ook niet altijd eens met bokt en boktbeheer en zeker in het begin van dit topic heb ik ook gepleit voor meer openheid, minder monddood maken en het bewuster wel of niet gebruiken van slotjes etc. Maar als je dan op iedere slak zout gaat leggen...tja....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:40

Slimmerik, puur vanwege het feit dat het hier niet aangehaald wordt betekend niet dat mensen jouw rol zijn vergeten in dat katjes incident, en de hand dat jou boven het hoofd werd gehouden daarna. Zonder het persoonlijk te laten worden zeg ik toch: het spijt me maar jouw pogingen om gebruikers die kritiek hebben op het huidige beleid weg te zetten als azijnpissers kan ik dan ook niet serieus nemen.

Het feit dat er 'zout' gelegd moest worden op het feit dat Falbala haar account niet kon verwijderen voordat dit daadwerkelijk gebeurde geeft aan dat dit topic bestaansrecht heeft, hoe hard sommige personen ook vinden van niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-12 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:44

Dit topic gaat eigenlijk over het monddood maken van bokkers (slotjes op topics, OW's, bans en dergelijke), niet over het wel of niet verwijderen van een account. Ik vind ook dat 1 bokker die nu problemen ondervindt, nog niet voldoende reden is om op de barricades te gaan staan. Misschien een apart topic hierover openen en meer gedupeerden/meningen zoeken?
Maar nu verzinken alle klachten gewoon in dit enorme topic, wordt het meer een klaagmuur waar de modjes makkelijker hun handen van af kunnen trekken en zal dit topic waarschijnlijk ook een stille dood sterven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:51

Gini schreef:
Maar nu verzinken alle klachten gewoon in dit enorme topic, wordt het meer een klaagmuur waar de modjes makkelijker hun handen van af kunnen trekken en zal dit topic waarschijnlijk ook een stille dood sterven.

Nou, ik moet zeggen dat ik hier weinig modjes heb gezien. Angela, Balance, maar verder.... Dat is gewoon zonde.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:07

Twee is genoeg om het bij het hele team aan te kaarten en te bespreken. Of dat gebeurt laat ik in het midden. ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:09

Ben dan wel niet groen, maar wil toch even op bovenstaande inhaken: dat bespreken gebeurt echt wel.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:25

Ik had er al veel vaker eerder om gevraagd, ook met de nieuwe regels, maar dat kon/mocht nooit. Maar mooi dat het nu dan toch geregeld is, top! Zo hoort het!

En ja dit account is legaal en in overleg!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:28

Fijn om te horen .....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:29

Over aantal gebruikers en anoniem maken: als iemand "gast" heet, is dat toch ook een gebruiker? Wat vooral interresant is voor adverteerders, is hoeveel berichten er geplaatst worden, dat geeft aan hoeveel leden er actief zijn, hoe vaak de advertentie zichtbaar is. Dus of je nu gewoonweg niet meer reageert op bokt, of je account anoniem laat maken, voor een adverteerder is het effect hetzelfde.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:37

Dan zou je handelstechnisch dus kunnen stellen dat hardlopende rel topics juist goed zijn voor de cash flow.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:38

Ja, hoe meer hardlopende topics, hoe meer de advertenties op bokt gezien worden.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:02

slimmerik schreef:
Shellyke schreef:
Snel geregeld? Ja nu het in de openheid is gebracht kan het onderhand wel, feit blijft nog steeds dat het voorheen niet kon om een of andere reden. Dus wat mij betreft geen pluim, laat staan een dikke.

Speculatie !!

Ze had het inderdaad eerder gevraagd maar dat was al een hele tijd terug. Nog vóór de mogelijkheid in de regels is opgenomen.

Hoe kom je er in godsnaam bij eigenlijk?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:29

Ik vind dit topic lachwekkend eigenlijk. Tuurlijk gaat niet alles zoals je zou willen, welkom in het echte leven.
Ik vind het maar terecht dat je een goede reden moet geven om je account te laten verwijderen, had je maar moeten nadenken voor je iets typte.
In vele hun ogen kan het bokt beheer niets goed doen! Jullie hebben commentaar, maar misschien zou het beter zijn constructief mee te werken ipv alles steeds af te breken?
Het is maar een idee van een van de brave bokkertjes hoor...
En heb je er echt zo veel moeite mee dat er regels zijn en voel je je echt zo benadeelt: :wave:
En nee ik ben het ook niet altijd eens, maar de eisen die hier nu gesteld worden over transparantie en dergelijke zijn soms ook een beetje te belachelijk voor woorden. Komt meer over als een bende nieuwsgierige haagjes die alles willen weten. Sommige dingen zijn nu eenmaal privé, die moeten niet op het forum uitgesmeerd worden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:31

Feria schreef:
Ik vind dit topic lachwekkend eigenlijk. Tuurlijk gaat niet alles zoals je zou willen, welkom in het echte leven.
Ik vind het maar terecht dat je een goede reden moet geven om je account te laten verwijderen, had je maar moeten nadenken voor je iets typte.
In vele hun ogen kan het bokt beheer niets goed doen! Jullie hebben commentaar, maar misschien zou het beter zijn constructief mee te werken ipv alles steeds af te breken?
En heb je er echt zo veel moeite mee dat er regels zijn en voel je je echt zo benadeelt: :wave:
En nee ik ben het ook niet altijd eens, maar de eisen die hier nu gesteld worden over transparantie en dergelijke zijn soms ook een beetje te belachelijk voor woorden. Komt meer over als een bende nieuwsgierige haagjes die alles willen weten. Sommige dingen zijn nu eenmaal privé, die moeten niet op het forum uitgesmeerd worden.

Als jij je profiel verwijderd wilt hebben moet dit gewoon kunnen. Door wat voor reden dan ook. En als je het topic helemaal had gelezen zijn er genoeg dingen aangedragen om dingen eventueel te verbeteren of te veranderen. En het maakt niet uit dat er regels zijn maat nu hebben mensen het gevoel dat ze soms in de kleuterklas zitten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:40

Is dat wat er nu de grootste irritatie is? Dat een aantal gebruikers het idee hebben ze op bokt hetzelfde worden aangesproken als in een kleuterklas? En hoe zou het dan beter kunnen? Als ik niet handel naar de regels, wordt ik daar op de universiteit ook op aangesproken, en op mijn werk ook? Is het dan de manier waarop, of vinden (een aantal van) jullie dat er niet aangesproken mag worden als er buiten de regels gereageerd wordt?

Of zie ik het verkeerd?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:48

quera schreef:
Feria schreef:

Als jij je profiel verwijderd wilt hebben moet dit gewoon kunnen. Door wat voor reden dan ook. En als je het topic helemaal had gelezen zijn er genoeg dingen aangedragen om dingen eventueel te verbeteren of te veranderen. En het maakt niet uit dat er regels zijn maat nu hebben mensen het gevoel dat ze soms in de kleuterklas zitten.

Ik heb een groot deel van het topic gelezen en ik vind het grootste deel muggenzifterij. Ja er zijn goede punten aangehaald, maar tussen de andere prut en zever gaan die verloren. Ik vind dat een deel van de gebruikers zich ook als kleuters gedragen. Als je je zo gedraagt wordt je ook zo behandeld. Zegt meer over die gebruikers dan over bokt :D Ik heb nooit het gevoel gehad een kleuter te zijn hier op bokt. Het gedrag van sommige bokkers doet me echt denken aan mijn puberende broer :) daar kan je ook geen discussie mee voeren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:12

Angela schreef:
Is dat wat er nu de grootste irritatie is? Dat een aantal gebruikers het idee hebben ze op bokt hetzelfde worden aangesproken als in een kleuterklas? En hoe zou het dan beter kunnen? Als ik niet handel naar de regels, wordt ik daar op de universiteit ook op aangesproken, en op mijn werk ook? Is het dan de manier waarop, of vinden (een aantal van) jullie dat er niet aangesproken mag worden als er buiten de regels gereageerd wordt?

Of zie ik het verkeerd?

Ik denk vooral dat er zo snel een pb gestuurd word over hele kleine dingen :) daar ligt mijn irritatie het meeste. Als ik bijvoorbeeld iets over een bokker zeg dan kan diegene mij zelf op aanspreken. Vandaar mijn voorbeeld kleuterklas. Op die leeftijd ging je ook naar de juf om het te zeggen zodat de juf diegene kon aanspreken. Als ik iets op m'n werk zeg over een ander dan komt diegene zelf naar me toe en niet m'n baas.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:19

Maar is dat aan bokt, of aan de bokkers? Als bokkers zelf niet naar de juf rennen, is het ook niet aan de juf om aan te spreken? Als bokkers echter naar de juf rennen, dan kan de juf zeggen "heb je het zelf al opgelost", of aanspreken. Of beide. Nu zeggen wij nooit wat we in een specifiek geval hebben gedaan, maar vaak is het zo dat de bokker die temt, of ons PB't aangeeft al meerdere malen last te hebben gehad van de andere bokker. Blijkbaar heeft het zelf communiceren, of negeren, niet geholpen. Is het dan raar dat de juf dan aanspreekt? Daarbij kunnen wij natuurlijk ook niet nagaan of er ook echt communicatie tussen de bokkers is geweest, dus we moeten afgaan op de posts die er staan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:21

En vooral dat laatste is inderdaad niet te controleren. En dat kan ook niet ivm privacy :j

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:24

Feria, het zou mooi zijn moest je enig respect voor de mening van anderen kunnen opbrengen.
Je komt dit topic ingewalst, begint wat af te geven op reacties die niet stroken met de jouwe, om vervolgens te stellen dat de postende bokkers in dit topic deels puberaal gedrag vertonen of zelf kleutergedrag vertonen en daardoor zo behandeld worden.

Waar is de verdraagzaamheid naartoe ? Als je je niet kan vinden in deze discussie en er geen opbouwende kritiek aan kan toevoegen, lijkt het me raadzaam dat je het topic niet komt "bevuilen" met kleinerende opmerkingen.

Ik hoop op mijn beurt dan weer dat ik geen sturende PB krijg voor deze 'terechtwijzing', maar het ergert me mateloos dat mensen die het oneens zijn met de vraagstelling in dit topic, keer op keer proberen de boel in het belachelijke te trekken.
Hopen zij daarmee een slotje uit te lokken ?
Of zie ik weer spoken ?

*kruip alvast onder mijn dekentje, alvorens PPG me weer de stuipen op het lijf jaagt* :=

EDIT : de verdraagzaamheid is toch wel een groot issue, denk ik. Zie bovenstaande en zie het "naar de juf rennen gedrag"

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:31

Ik zou het als moderator (juf :+) ook op prijs stellen als bokkers (vooral de volwassenen op bokt, de jeugd is een ander verhaal) ook echt zelf communiceren over als dingen niet fijn gaan. Ik hoop dat dit in veel gevallen ook al gebeurd, maar heb daar geen idee van. Het is dan immers al opgelost, en dus gaat het aan ons voorbij. Wij krijgen het eigenlijk alleen op ons bordje als het niet is gebeurd, of als de poging geen effect heeft gehad. Het zou leuk zijn om eens een verzoek te ontvangen van "x en ik hadden ruzie, en we hebben het bijgelegd, zou jij de volgende posts van ons met het moddergooien willen verwijderen omdat we hier beide niet meer achter staan".

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:36

Angela: Dat is wel heel erg ideale wereld :D