Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:38

Hm.... contextlezen? ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:42

russel schreef:
Ja helaas is het nu zo gesteld met bokt. Onbegrijpelijk toch?

Maar er zijn bedrijven waar dit heel de dag door gaat.....kennelijk hebben die bazen de lieverdjes van de baas nodig....dan ga je je afvragen of bokken een must is of een gezellig tijdsverdrijf.....

Deze dame gaat bij mij op de foei en dat is misschien voor een groot gedeelte van bokt ook een :)* om OW's te voorkomen? Maar ach die zal binnenkort wel weer in mijn inbox staan..

Sommige bokkers zouden voor straf eens het temknopje afgepakt moeten worden, dat is erger dan een ban lijkt mij :+

Enne Onassa, wat Chiqa doet is stemmingmakerij en dat is kennelijk door het boktbeheer nog steeds niet doorgedrongen....

Wat je zegt Russel zit wel wat in....irl schijn je tegenwoordig ook aardig tot aan je ellebogen erin te moeten zitten wil je meer aanzien krijgen.
Ik hoop dus ook wat jij al zegt dat dit eens tot het boktbeheer door gaat dringen.
maar anderzijds kan het natuurlijk ook zo zijn dat het er gewoon ook hier zo aan toe gaat, dat dat er in de loop der jaren in is geslopen.
Zoals je ziet ben ik al een lange tijd bokt lid, meer een lezer dan schrijver en vond het in het begin erg goed en informatief.....die tijd is geweest helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:57

Ik heb de enquete ingevuld maar had er meer van gehoopt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:03

Sonja schreef:
Ik heb de enquete ingevuld maar had er meer van gehoopt.

In welk opzicht Sonja? Dat je net als een aantal anderen meer mogelijkheden tot eigen inbreng fijner had gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:05

Ja klopt. Bijvoorbeeld even een toelichting op de (max) 5 onderdelen waar je je aan stoort. Nu heb ik om maar even een voorbeeldje te noemen "vriendjespolitiek" aangevinkt, maar daar had ik best een korte toelichting op willen geven.
Nu geven mensen de punten aan, maar weet je niet wat er achter steekt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:10

Ik vond de enquete wel redelijk duidelijk.
Daar waar ik enkel iets kon aanvinken maar er ook wat over wilde zeggen heb ik in het laatste gedeelte gedaan waar je in de veldjes kunt typen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:23

De enquete was duidelijk, dat zeker. Alleen de antwoorden waren niet voldoende.

Bijvoorbeeld de vraag: "Vind je bokt gezellig?" Met antwoorden: 'zeer mee eens, mee eens, neutraal, mee oneens, helemaal oneens of geen mening'

Mijn antwoord: Ik vind het gezellig in sommige topics (met name HK) en de meeste topics in BB halen bloed onder mijn nagels vandaan.
Welke optie moet ik nu aanvinken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:00

Chiqa schreef:
Ik heb de enquête ook ingevuld, dank hiervoor. :)

Vond de vragen erg helder en duidelijk, prima enquête hier moet volgens mij wel het een en ander uitrollen.
Wordt hij nog ergens in een sticky oid aangekondigd?
Alleen bij een vraag had ik graag een multiple choice gezien, daar waren namelijk meer mogelijkheden mogelijk!

Ik snap dat zo'n enquête voor sommige gebruikers erg simpel gehouden moet worden, maar daarmee bereik je dat het gros (dat vaker dergelijke vragenlijsten te zien krijgt) het een waardeloze enquête vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:05

Ik vind hem ook niet zo denderend, moet ik eerlijk zeggen :o

Een beetje algemeen vind ik hem, en ik mis vaak de mogelijkheid om dingen toe te lichten :) Jammer wel :)

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:49

ik heb zelden zo'n nutteloze enquete ingevuld. Alles moet maar over 1 kam geschoren worden zonder dat er ruimte is om toelichting te geven. Je kan niet heel bokt beoordelen met maar 1 vraag/antwoord en je kunt niet alle mods over 1 kam scheren en zeggen dat ze allemaal goed of slecht zijn.
Ik vind dit echt zo'n enqeute die opgesteld is met het antwoord wat ze graag willen horen al in de vraagstelling verwerkt. Niet echt een enquete waar je de problemen mee kunt vinden en de oplossingen in de ogen van de bokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:05

DeHP schreef:
ik heb zelden zo'n nutteloze enquete ingevuld. Alles moet maar over 1 kam geschoren worden zonder dat er ruimte is om toelichting te geven. Je kan niet heel bokt beoordelen met maar 1 vraag/antwoord en je kunt niet alle mods over 1 kam scheren en zeggen dat ze allemaal goed of slecht zijn.
Ik vind dit echt zo'n enqeute die opgesteld is met het antwoord wat ze graag willen horen al in de vraagstelling verwerkt. Niet echt een enquete waar je de problemen mee kunt vinden en de oplossingen in de ogen van de bokkers.

Makkelijk toch? nu vult men de vragenlijst redelijk neutraal in omdat er geen nuances zijn. En als beheeer kun je je daar dan weer achter verschuilen "want de uitslag was dat het zo slecht niet is"

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:20

glas, plas, en alles bleef zoals het was .......... tis net de politiek

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:35

Ook ik vind de enquete erg simpel opgesteld.
Inderdaad de hk vind ik gezellig maar de andere forums zijn tegenwoordig niet echt gezellig meer.

Persoonlijk ga ik momenteel over mijn nek net zoals de meeste hier, van het gekronkel van sommige gebruikers van bokt. Kan hier nu echt niet iets aan gedaan worden? Jullie moeten nu toch onderhand wel weten dat dit de meeste bokkers dwarszit.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:22

Ik vind het wel opmerkelijk dat mensen die het niet met het geklaag van anderen ééns zijn, maar proberen op hun manier een bijdrage te leveren aan de verbetering van bokt, beschuldigd worden van 'gekronkel' en door sommigen hier met naam en toenaam gehekeld worden. Dat vind ik niet alleen puberaal, maar een bewijs van domheid, groepsrellen en vooral.. gebrek aan goede argumenten. Probeer eens in plaats van je basale instincten zoals over je nek gaan, eens je hersens te gebruiken.
Ik zou zeggen.. zip it! Afbeelding

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:29

Deze vond ik wel onpasselijk eh... toepasselijk in dit topic, gaat over omgang met elkaar op een forum:

grappig en herkenbaar

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:44

Motje _O-

Onbegrijpelijk dat het gros voor de tweede manier van discusieëren gaat eigenlijk maar je ziet het hier gebeuren. :oo

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:03

Erg leuk filmpje Motje, heel treffend ook, helaas.
Ik vraag mij ook vaak af waarom de discussies hier op bokt zo weinig gelijkenis hebben met discussies in het echte leven.
Niemand zou het waarderen als er in het echte leven zo gediscussieerd zou worden, waarom op bokt dan wel? Zou een leuke worden op een zakelijke vergadering, zoals in het filmpje. Dan komt er zeker niets meer van het bedrijfsleven terecht...
Ik zou er niet eens aan denken om iemand zo persoonlijk aan te vallen, ook al erger ik mij misschien wel aan zijn of haar gedrag. Je kunt het inderdaad maar het beste negeren.
Dit doe je waarschijnlijk normaal gesproken ook, alleen is de drempel om er iets van te zeggen op bokt lager dan in iemands gezicht.
Als we met zijn allen echt om een ronde tafel hadden gezeten, ergens in een vergaderzaal, was dit dan ook op deze manier gezegd? (voel me nu wel een beetje de regel 4 ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:26

'Sica, heb je helemaal gelijk in!

Maar IRL zullen er een aantal bokkers helemaal geen vrienden meer hebben, in geen 1 discussie meer welkom zijn en niet meer mee gepraat worden, misschien dat ze daarom hier het hoogste woord hebben?

Toch siert het daarom bokt wel dat die juist voor die zwakkere groep zo erg opkomt. :Y) Want als je nergens meer je ei kwijt kan, irl of op een forum, dan kunnen er wel eens rare en nare dingen gebeuren.

Gelukkig gaat het IRL anders, daar hebben dit soort types meer de rem er op en zullen wellicht meer te pruimen zijn.

Juist daarom verzanden dit soort topics zo in 2 kampen, omdat de irritaties zo hoog zijn opgelopen. Kennelijk durft men heel erg veel via internet.

Wat ik wel weer heel erg goed vind, de wollige manier van praten die altijd weer in 1 richting uitkomt en nooit te pakken is, maar wel een heel bos bokkers over de zeik trekt en die te recht voor de raap er op in gaan.

Bokt zou wel eens een goede leermeester zijn om op zijn Engels steken onder water te geven, zou voor velen en ook mij een hele goede leerschool zijn om niet direkt recht toe en recht aan te reageren, maar gewoon wollig en met een flinke angel. Dan is het wellicht smakelijker om allemaal te lezen en dan zal er ook minder gegumd worden.

Ik prijs altijd weer de Engelse hoffelijkheid die zo ontzettend zuur en vals kan zijn zonder zure en valse woorden... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:05

waar vind ik die enquete?
wil ook wel eens mijn zegje doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:09

russel schreef:
Bokt zou wel eens een goede leermeester zijn om op zijn Engels steken onder water te geven, zou voor velen en ook mij een hele goede leerschool zijn om niet direkt recht toe en recht aan te reageren, maar gewoon wollig en met een flinke angel. Dan is het wellicht smakelijker om allemaal te lezen en dan zal er ook minder gegumd worden.

Ik prijs altijd weer de Engelse hoffelijkheid die zo ontzettend zuur en vals kan zijn zonder zure en valse woorden...

Ah, stijlvol beledigen :)
Niet schelden, maar slechts prikken. Nooit vloeken, maar mopperen tot een ware kunst verheffen, die niet bitter is maar humorvol met een bitter smaakje....... Bokt zou er vele malen leuker op worden :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:11

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:15

En het onderwerp miscommunicatie wordt weer ondergesneeuwd door een enquête... Terwijl ik het juist erg belangrijk en interessant vind dat beslissingen goed gecommuniceerd worden. Belangrijker dan een enquête waar het wat betrouwbaarheid en validiteit nogal te wensen overlaat.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:33

als het goed is kan ik nu niet posten hier want heb een ban voor een dag gekregen.
neem aan dat ik niet de enige ben.
ben dus benieuwd of ik dit nu wel kan plaatsen..
over de enquete had ik al vermeld dat ik hem wel redelijk vond en in het laatste gedeelte waar je open veldjes hebt bepaalde zaken toe kunt lichten.

edit:ja dus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:04

Hoezo heb je een ban gekregen onassa?

mbt tot Eline ben ik eruit, maar verandert niet dat de communicatie op bokt een heel eind omhoog moet.

Weet je, ik kreeg van iemand een pb met dat we wellicht dit zinkende schip maar moesten verlaten, maar de pest is, ik wíl niet dat het schip zinkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:05

Ik ook niet :)

Want ondanks dat er dingen niet goed gaan, blijf ik Bokt toch wel erg leuk vinden :)